[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melvin132:

För övrigt så kommer även en svårighetsökning på ~ 75% klockan 9 ikväll. Så om inte priset går upp till runt ca 14.4 $ så kommer lönsamheten minska dramatiskt.

Hur och var fick du reda på detta?

Permalänk
Medlem

Åh nej, inte en till svårighetsökning :/

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melvin132:

Mja, man kan ju säga att det har återhämtat sig.

För övrigt så kommer även en svårighetsökning på ~ 75% klockan 9 ikväll. Så om inte priset går upp till runt ca 14.4 $ så kommer lönsamheten minska dramatiskt.

Är det inte detta som ger just värdet i bitcoins?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Hur och var fick du reda på detta?

Jag tror man får ut det härifrån om jag förstått allting rätt:
http://bitcoincharts.com/bitcoin/

Difficulty 244139 Estimated 432924 in 74 blks Network total 3.869 Thash/s Blocks/hour 15.13 / 285 s

Dvs om 74 block så kommer difficulty vara ca 432924 och det görs just nu 15 block / timme

Permalänk
Medlem

Open CL?

5. Se till att du har nyaste catalyst-drivrutiner med OpenCL och APP SDK, för er som kör nvidia ska ni ha senaste CUDA SDK.
6. Ladda ner senaste versionen av guiminer och extrahera på lämplig plats.

Jag sitter på ett ATI HD Radeon 4890 kort. jag har ingen riktig aning om vad OpenCL / APP SDK är. Googlat lite och kom bl.a. fram till http://www.amd.com/US/PRODUCTS/TECHNOLOGIES/STREAM-TECHNOLOGY....

Men jag förstår inte, det finns ju ingen download link eller något? Vad är det jag har missat?

All hjälp uppskattas.

Mvh

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur får man betalt sen ?

Jag är medlem på swepool.net/ och www.mybitcoin.com/
Jag skickade några btc till www.mybitcoin.com "inte fåt dom än dock" men hur tar man sen ut pengarna till sit konto/paypa?
l eller har jag mistolkat allt =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av frejo:

Jag tror man får ut det härifrån om jag förstått allting rätt:
http://bitcoincharts.com/bitcoin/

Difficulty 244139 Estimated 432924 in 74 blks Network total 3.869 Thash/s Blocks/hour 15.13 / 285 s

Dvs om 74 block så kommer difficulty vara ca 432924 och det görs just nu 15 block / timme

Verkar stämma. Vi får hoppas att priset går upp till någorlunda matchande nivå.

Permalänk
Medlem

Någon som kan göra Pheonix 1,48 till autostart + dold ikon? Inte i systemtray heller alltså.

Vill låta farsans dator jobba lite då han aldrig använder sin monster dator till annat än att surfa och betala räkningar

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk

Swepools server buggar? Mina två hd6970 grävt i flera timmar och det står Offline.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Swepools server buggar? Mina två hd6970 grävt i flera timmar och det står Offline.

Funkar för mig

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Skrivet av Pakki:

Funkar för mig

Det var som fan! Hittat felet. Kärringen tryckte på BTCmine-filen istället för Swepool efter att datorn startades om. Dags att ta bort de där.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Någon som kan göra Pheonix 1,48 till autostart + dold ikon? Inte i systemtray heller alltså.

Vill låta farsans dator jobba lite då han aldrig använder sin monster dator till annat än att surfa och betala räkningar

tja, klart det går
är väl egentligen bara att ladda ner t.ex mitt paket och lägga det på ngt dolt ställe och länka .cmd-filen till autostart..:P om det ska göras diskret komemr du dock behöva sänka aggression

* kommer att lägga till flera versioner så att man kan köra på flera kärnor + mer info i readme-filen under helgen *

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Skrivet av Blow:

Är det inte detta som ger just värdet i bitcoins?

Nej, det som sätter priset på varor är efterfrågan, det spelar ingen roll om det tog ett år för dig att få fram en BTC, om ingen vill köpa den så är den värdelös. Däremot NÄR efterfrågan finns så kommer priset att kunna höjas pga att svårigheten ökar.
Priset priset förändrades tex inte nämnvärt i samband med förra svårighetsökningen (det sjönk faktiskt lite då)

Permalänk
Medlem

Btw Erik elr gnn annan, bara jag som har problem med autocashout? :S

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

Btw Erik elr gnn annan, bara jag som har problem med autocashout? :S

Det verkar fungera för ett gäng, och din användare har inte autopay på. Skulle du kunna prova att sätta på det i inställningar igen?

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Det verkar fungera för ett gäng, och din användare har inte autopay på. Skulle du kunna prova att sätta på det i inställningar igen?

*testar igen*

*edit* ill be damned, nu gick det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

tja, klart det går
är väl egentligen bara att ladda ner t.ex mitt paket och lägga det på ngt dolt ställe och länka .cmd-filen till autostart..:P om det ska göras diskret komemr du dock behöva sänka aggression

* kommer att lägga till flera versioner så att man kan köra på flera kärnor + mer info i readme-filen under helgen *

Exakt. Men grejen är att rutan poppar ju upp när datorn startas. Jag vill att den inte ska synas. Inte i meddelandefältet heller.
Aktivitetshanteraren spelar ingen roll om det syns

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Jag läste att ungefär 1% stales är normalt, men jag ligger på närmare 7%. Någon som vet hur man ska göra för att få mindre stales?

Permalänk
Medlem

Fick min auto-utbetalning.... funkar fint

Inte mycket jag saknar på sidan nu. Det ända jag kan tänka mig vore bra är en logg på senaste utbetalningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Exakt. Men grejen är att rutan poppar ju upp när datorn startas. Jag vill att den inte ska synas. Inte i meddelandefältet heller.
Aktivitetshanteraren spelar ingen roll om det syns

Så här gör jag.

Permalänk
Medlem

smart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

btw, till eventuell SweclockAdmin som kanske tittar in ibland, hur stort måste detta bli inan det kan få en egen forumsdel?:O

Lite småsegt att förklara typ 3ggr/dag hur man kommer igång med mining;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MItt Phoenix har force closeat två gånger senaste dygnet. Vad kan det bero på?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Skrivet av Bachman:

Jag läste att ungefär 1% stales är normalt, men jag ligger på närmare 7%. Någon som vet hur man ska göra för att få mindre stales?

Öppna port i routern och i windows brandväggen lägger du till ett "undantag" Hade samma problem tills jag gjorde de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

MItt Phoenix har force closeat två gånger senaste dygnet. Vad kan det bero på?

ingen aning men min har helt random slutat mina då och då :s

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här är min Phoenix Watchdog jag snabbt skrev ihop, den borde starta om Phoenix vid crash.
Full disclosure: Det är Dannes phoenix-startskript ni ser.

@echo off cls echo Protecting Phoenix from crashes... title Phoenix Watchdog :phoenix echo (%time%) phoenix started. start /wait phoenix.exe -u http://miner:pass@swepool.net:8337/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP echo (%time%) WARNING: phoenix closed or crashed, restarting. goto phoenix

Permalänk
Medlem

Tror mitt nätagg har börjat coilwhinea "/ Hörs ett högtonigt ljud när jag sätter på minern. Detta slutar så fort jag stänger den, det har alltså inget med fläkten på grafikkortet att göra. Tur att man har ett TX750 liggande Verkar inte detta lite underligt? "/ Att få coilwhine av att agget får stå och jobba?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Vad hände här egentligen? Enligt bitcoinwatch så har nätverksstyrkan ökat med ca 75% sedan jag kollade sist för bara några timmar sen. 6866 Ghash/s eller 87 Petaflop står den just nu för mig och tidigare idag var det ca 50 Petaflop. Detta kan väl ändå inte stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Tror mitt nätagg har börjat coilwhinea "/ Hörs ett högtonigt ljud när jag sätter på minern. Detta slutar så fort jag stänger den, det har alltså inget med fläkten på grafikkortet att göra. Tur att man har ett TX750 liggande Verkar inte detta lite underligt? "/ Att få coilwhine av att agget får stå och jobba?

Högre ström => starkare magnetfält => mer rörelse ? tycker inte det låter så konstigt...

Lacka om spolarna så går det nog till sig.