Behöver hjälp att köpa en ny laptop för max 7000kr

Permalänk

Behöver hjälp att köpa en ny laptop för max 7000kr

Hej alla kunnande!

Jag tänkte köpa en ny laptop för max 7k och för att inte göra ett dåligt köp skulle jag nu vilja ha lite råd för att hitta rätt! (jag är inte så kunnande själv nämligen)

Datorn kommer att användas till spel (inget överdrivet krävande men vore endå skönt att ha något som håller relativt bra klass idag) och filmtittande (gärna hd). Skärmen bör vara mellan 15-17"

Såg att det fanns nya intel sandy bridge processorer, är det något även min budget skulle räcka till?

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Visa signatur

Fractal Design S | Fractal Design Newton R3 1000W | i7 6700K | Asus z170 Pro Gaming | Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB Tri-X OC Lite | Crucial 16GB (2x8) | 2x Samsung 850-Series EVO 250GB

Permalänk
Medlem

vad säger du om denna?
http://www.inet.se/artikel/1969884/acer-aspire-5750g

Själv tycker jag den känns lite för plastig men prestandan är ju ganska svår att slå i denna prisklass. Sandy Bridge i7 med 540M för 7000 spänn.

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Skrivet av Mintz:

vad säger du om denna?
http://www.inet.se/artikel/1969884/acer-aspire-5750g

Själv tycker jag den känns lite för plastig men prestandan är ju ganska svår att slå i denna prisklass. Sandy Bridge i7 med 540M för 7000 spänn.

Åhåå tack för förslaget! Den var det faktiskt bra krut i, mycket möjligt att jag slår till på denna faktiskt.
Ja min tidigare erfarenhet av acer är inte den bästa när det kommer till kylningen men jag antar att det borde vara lugnt om man köper till en kylplatta(?)

Tar gärna emot fler förslag om det är någon som har några idéer.

såg just denna på elgigantens hemsida. http://ipaper.ipapercms.dk/ElgigantenSE/Nyinvigning/
om det inte funkar så finns den på elgigantens hemsida under nyinvigning på kungsgatan vilket så lägligt lämpar sig att jag har vägarna förbi där imorgon.
Datorn är en Toshiba för 4990kr vilket skulle betyda att jag sparar 2000, men hur mycket sämre är egentligen denna datorn? jag hittar ingen full spec heller.
det som anges på elgigantens annonsblad är:
Intel Core i5 460m
640gb hårddisk
4gb ram
15,6" tft
Ati radeon hd 5650 1gb
win 7 64bit

Någon som har någon tidigare erfarenhet av Toshiba? Hur är "byggkvalitéen" i dessa?

tacksam för svar!

Visa signatur

Fractal Design S | Fractal Design Newton R3 1000W | i7 6700K | Asus z170 Pro Gaming | Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB Tri-X OC Lite | Crucial 16GB (2x8) | 2x Samsung 850-Series EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalasalfons:

Åhåå tack för förslaget! Den var det faktiskt bra krut i, mycket möjligt att jag slår till på denna faktiskt.
Ja min tidigare erfarenhet av acer är inte den bästa när det kommer till kylningen men jag antar att det borde vara lugnt om man köper till en kylplatta(?)

Tar gärna emot fler förslag om det är någon som har några idéer.

såg just denna på elgigantens hemsida. http://ipaper.ipapercms.dk/ElgigantenSE/Nyinvigning/
om det inte funkar så finns den på elgigantens hemsida under nyinvigning på kungsgatan vilket så lägligt lämpar sig att jag har vägarna förbi där imorgon.
Datorn är en Toshiba för 4990kr vilket skulle betyda att jag sparar 2000, men hur mycket sämre är egentligen denna datorn? jag hittar ingen full spec heller.
det som anges på elgigantens annonsblad är:
Intel Core i5 460m
640gb hårddisk
4gb ram
15,6" tft
Ati radeon hd 5650 1gb
win 7 64bit

Någon som har någon tidigare erfarenhet av Toshiba? Hur är "byggkvalitéen" i dessa?

tacksam för svar!

Jag har inte haft en Toshiba innan men den ser ganska bra ut. Saken är att vi snackar om en "gammal" 2-kärnor Core i5 (1:a generation) jämförs med en ny 4-kärnor Core i7 (2:a generation "Sandy Bridge"). Vad jag vet så skiljer dessa två åt ganska enorm när det gäller prestanda.

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1