Permalänk
Medlem

Fel grafikkort

Det är såhär att jag köpte en laptop Ca en månad sedan

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=597129#extra

Kom ihåg att den vann någon best i test här på sweclockers eller något.
Till saken: Nu när jag kollade lite vad som fanns i laptopen så insåg jag att det står Intel(R) Graphics Media Accelerator HD och inte ATI Mobility Radeon HD 5650 på grafiken både i cpu-z och när jag kör dxdiag. Nu har jag inte hållit på med datorer på väldigt länge så jag vet inte alls vilken av dem som är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Det är såhär att jag köpte en laptop Ca en månad sedan

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=597129#extra

Kom ihåg att den vann någon best i test här på sweclockers eller något.
Till saken: Nu när jag kollade lite vad som fanns i laptopen så insåg jag att det står Intel(R) Graphics Media Accelerator HD och inte ATI Mobility Radeon HD 5650 på grafiken både i cpu-z och när jag kör dxdiag. Nu har jag inte hållit på med datorer på väldigt länge så jag vet inte alls vilken av dem som är bättre.

ATI Mobility Radeon HD 5650 är bättre än Intel Graphics Media Accelerator HD. Det är den. Du kanske ska ta och fundera på att kontakta komplett?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Yep det är väl planen nu.

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara som så att du behöver drivers till 5650, eftersom detta är ett "externt" kort så kör den på moderkortets grafikkrets så länge, ungefär som om man skulle ha ett externt kort till en stationärdator med inbyggt GPU på moderkakan?

Ska tillläggas till TS att detta är mer vad jag tänkte lite högt för mig själv, jag påstår absolut inte att det är såhär. Bara en tanke.

Ta kontakt med komplett du & se vad de säger. Lycka till

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Testa att tanka hem drivarna för ATI-kortet från Acers hemsida. Jag har en 8943G och har dubbla grafikkort i den, efter att jag inst drivarna från Acer fick jag ett val i contextmenyn på skrivbordet som jag har för mig heter "konfigurera växlingsbar grafik". Detta är för att om du kör på batteri skall kunna välja Intel-kretsen för att spara energi = längre batteritid.

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk
Medlem

Det är inget fel på datorn utan du har 2st grafikkort i datorn,
det intel inbyggda kortet används till allt förtom till spel då Ati kortet aktiveras,
kör ett 3dmark Vantage test så får du se.