[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

De va på tiden

Tur du hade en liten buffer iaf

164.47 btc kostade det blocket för swepool. Förhoppningsvis kommer de tillbaka innan detta händer igen.

Edit: Ganska sjukt egentligen, swepool har precis betalat ~8700kr för ett sha-hash

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

5870 är mer profitabelt.

men ett 6950@6970 presterar bättre per watt. det handlar alltså om optimering...

men vad får bitcoinköpande bolag pengar från?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

men ett 6950@6970 presterarbättre per watt. det handlar alltså om optimering...

men vad får bitcoinköpande bolag pengar från?

Möjligtvis sant. Men irrelevant med sveriges elpriser. Skillnaden i pris är för stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

men ett 6950@6970 presterar bättre per watt. det handlar alltså om optimering...

Är du säker på det?

Enligt Sweclockers test drar 6970 230W i full load medan 5870 drar 212W och 5850 drar 183W.

Jämför man antal shaders samt MHash/s borde 5850 vinna per W och 5870/6970 vara rätt lika om jag inte räknar helt galet.

Permalänk

Vilken lättnad att det blev ett block idag. Vi håller tummarna för ett till ikväll!
Kogster, jag vet inte om de som köper bitcoins är mestadels av bolag eller av privatpersoner. Jag tror mer på privatpersoner i detta stadiet.
Ett hd6950 presterar nog inte bättre per Watt, som bäst ungefär lika mycket som ett hd5870 tippar jag på.

En fråga till er som har koll på elpriser. Hur är vårt elpris om vi jämför med andra länder i Europa och USA? Är det dyrare eller billigare här? Eller ligger vi ungefär lika? I genomsnitt alltså.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

En fråga till er som har koll på elpriser. Hur är vårt elpris om vi jämför med andra länder i Europa och USA? Är det dyrare eller billigare här? Eller ligger vi ungefär lika? I genomsnitt alltså.

Sverige har legat väldigt bra till tidigare med elpriser, tack vare storskalig statlig välskött vattenkraft & kärnkraft m.m.

Nu skall dock priserna anpassas till "Europa nivå" så elbolagen tar upp 5gånger så höga elpriser idag som för 15år sedan, och gör vidrigt bra vinster.

YAY för avregleringen till monopolmarknad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Är du säker på det?

Enligt Sweclockers test drar 6970 230W i full load medan 5870 drar 212W och 5850 drar 183W.

Jämför man antal shaders samt MHash/s borde 5850 vinna per W och 5870/6970 vara rätt lika om jag inte räknar helt galet.

jo men ett 6970 presterar ju avsevärt bättre (i spel iallfall)

i rena flop så är båda likvädiga i singleprecision men 6970 ca 25% bättre i double precision. (6970 info 5870 info)

6970 drar ju definitivt inte 25% mer el än ett 5870. kan du länka det testet?

hursom i slutändan tjänar man definitvt pengar på att generera bitcoins. varför skulle man som privatperson/företag ha någon nytta av att köpa bitcoins?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

hursom i slutändan tjänar man definitvt pengar på att generera bitcoins. varför skulle man som privatperson/företag ha någon nytta av att köpa bitcoins?

För att du vill köpa något som säljs i bitcoins, donera till någon som tar emot bitcoins eller så tror du att bitcoins kommer vara mer värda i framtiden.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

men ett 6950@6970 presterar bättre per watt. det handlar alltså om optimering...

men vad får bitcoinköpande bolag pengar från?

Stora grejen med Bitcoin är att den är helt annonym, helt säker och helt fri från en central styrd bank. Dessa saker är något många ser som väldigt bra, det finns inget sätt för någon regering att se hur mycket Bitcoins någon äger, eller hur mycket Bitcoins någon tjänar. Ingen kan se vad du köper eller vem du byter pengar med.

Hade mitt jobb gott med på det hade jag mycket gärna tagit ut min lön i BTC

Miningen är en del av Bitcoin, det är så dem skapas för tillfället tills max antal är nådda. Men det finns många människor som investerar i denna valutan och har otroligt stora summor pengar här. Tänk bara de som investerade några tusen $ för några månader sedan, de har tjänat stora summor bara på att köpa och sälja valutan.

Det finns en hel del intressant läsning om ämnet, är ni intresserade så börja läs

Permalänk
Medlem

Jag har försökt få igång detta, men när jag ska välja Device finns bara [1] Intel(R) Core(TM) i5 CPU. Jag har ett Radeon HD 5700, vad kan problemet vara?

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

hursom i slutändan tjänar man definitvt pengar på att generera bitcoins. varför skulle man som privatperson/företag ha någon nytta av att köpa bitcoins?

Fråga Falkvinge.

http://falkvinge.net/2011/05/29/why-im-putting-all-my-savings...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoot:

Jag har försökt få igång detta, men när jag ska välja Device finns bara [1] Intel(R) Core(TM) i5 CPU. Jag har ett Radeon HD 5700, vad kan problemet vara?

Du måste installera AMD's SDK. Googla

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Om någon är duktig på att göra userbars så får ni gärna pma mig med någon fin design (jag är kass på sådant)

En test på hur det kan se ut: https://swepool.net/test.png Välj gärna andra färger, font, ikoner osv

Dessa kommer naturligtvis dynamiskt ändras efter er hashrate.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Email-notfiering.

Hej

Tackar för en bra pool.

Tycker monitor-knappen är lite otydlig dock.
Svårt att veta om den är på eller av. Knappar skall helst inte representera en status.
(Dvs stänger jag av den med off eller är den redan off?)
Bättre med "Turn on", "Turn off" eller bara en 'länk'-knapp, "Enabled", "Disabled"

Mvh
Woundead

Permalänk

Woundead har en bra poäng där.

Jag har en annan fråga. Fick det här med ett av korten:
MSG: upstream RPC error
work queue empty, miner is idle
fails to connect, retrying
så hände det ingenting, stod 0 khash/s en bra stund
fick starta om minern, funkade sedan.
Hoppas att det var någon tillfällig bugg eller nätverksfel. Sängdags nu. Ett block under natten då!

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Woundead: Bra synpunkt, jag ska titta på det. Det behöver nog bli tydligare.
phuonganh: Hände det bara med ett av korten? Låter skumt. Jag ska titta i loggarna om jag hittar något.

Nu finns det en början till ddos-skydd på swepool. Om det funkar? Prova att spamma F5 så får ni se

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Edit: Ganska sjukt egentligen, swepool har precis betalat ~8700kr för ett sha-hash

Kanske är dags att införa potp. betalning som valfri?

Skulle gärna se en funktion där man kan donera en viss % av inkomsten till dig för allt ditt slit.

Jag har haft lite mycket men troligtvis blir det rätt lungt imorgon. Så jag skulle kunna hjälpa till med nått om det behövs?
Sen snackade jag ju om en androidapp för en vecka sen, har inte haft tid med den heller men jobbade lite på den idag. Jag kom fram till att en widiget skulle vara bättre, men tyvärr verkade det rätt, jag är trots allt nybörjare Men jag ska försöka få ihop nått, det skulle vara kul.

EDIT:
@Eriik nice med userbars ännu bättre med ddos skydd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

har ett 6950@6970 så då borde jag också tjäna på det

men som sagt vad får bolagen som köper bitcoins pengar ifrån?

Det är tjänster "mellanhand" som tar emot dina bitcoins gratis! Fast sedan kostar det en liten kostnad för den som köper bitcoins. Då bettlar oftast även konsumenten avgift för paypal, vilket är 2~4.5%

Än så länge fick jag för 8BTC = $71.32, jag bettlade inga avgifter än så länge, sen har jag iof inte växlat om mina $=Kr än eller skickat dem till mitt bankkonto. Vilket jag antar att PayPal tar en avgift för.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Woundead: Bra synpunkt, jag ska titta på det. Det behöver nog bli tydligare.
phuonganh: Hände det bara med ett av korten? Låter skumt. Jag ska titta i loggarna om jag hittar något.

Nu finns det en början till ddos-skydd på swepool. Om det funkar? Prova att spamma F5 så får ni se

Härligt med så mycket förbättringar. Ett tips är boxar för Stales, Shares osv. Blir enklare att kolla på

Sedan undrar jag om det blir något interface på sidan? Är ju något som är rätt onödigt egentligen, så antar att det ligger lite längre ned på listan?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk

Kan meddela att jag får ut ca 9,5 Mhash/s med den integrerade grafiken i E-350, alltså HD 6310.
Imorgon ska jag se vad HD 5830 ger.

Är det någon som har räknat ut ett ungefärligt värde på vad en bitcoin är värd i sek?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Härligt med så mycket förbättringar. Ett tips är boxar för Stales, Shares osv. Blir enklare att kolla på

Sedan undrar jag om det blir något interface på sidan? Är ju något som är rätt onödigt egentligen, så antar att det ligger lite längre ned på listan?

Tack för synpunkterna, jag ska titta på det!

Vad menar du med interface? Det finns ett json-interface (du ser mer om du skriver in din key som finns i settings)

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Skrivet av Ralleballe:

det någon som har räknat ut ett ungefärligt värde på vad en bitcoin är värd i sek?

1 btc = 8-9 dollar
1 dollar = 6.3 kr

Så kring en 50-lapp

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Tack för synpunkterna, jag ska titta på det!

Vad menar du med interface? Det finns ett json-interface (du ser mer om du skriver in din key som finns i settings)

Alltså ett utseende eller vad man ska säga. Ett "tema". Kanske har blandat ihop "interface" med något, är ju rätt trött nu också Hoppas du förstår vad jag menar. Tycker det ser lite tråkigt ut just nu, men en sak i taget som sagt!

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Skoj det här! Jag "upptäckte" BitCoins för ett par dagar sedan genom Rick Falkvinge. Jag har beställt ett nytt grafikkort, men just nu använder jag mitt HD 4550 . Jag får en hashrate på ungefär 7.5 Mhash/s och kör med Swepool.

Jag vet att det knappt är värt det ens för strömmen just nu, men frågan är om det över huvud taget är värt att köra bara för skojs skull? I min GUIminer står det "Shares: 0 accepted" i nedre vänstra hörnet. Kan jag räkna med att hinna få in några shares, eller blir jag hela tiden omsprungen så att jag för evigt kommer att vara fast på 0 (tills mitt nya kort kommer, vill säga)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av triplea:

Skoj det här! Jag "upptäckte" BitCoins för ett par dagar sedan genom Rick Falkvinge. Jag har beställt ett nytt grafikkort, men just nu använder jag mitt HD 4550 . Jag får en hashrate på ungefär 7.5 Mhash/s och kör med Swepool.

Jag vet att det knappt är värt det ens för strömmen just nu, men frågan är om det över huvud taget är värt att köra bara för skojs skull? I min GUIminer står det "Shares: 0 accepted" i nedre vänstra hörnet. Kan jag räkna med att hinna få in några shares, eller blir jag hela tiden omsprungen så att jag för evigt kommer att vara fast på 0 (tills mitt nya kort kommer, vill säga)?

Visst är det!

Du kommer nog tyvärr inte tjäna så mycket bitcoins men du kommer kunna få några shares. Min mbp gör ungefär 15MHash och den får in 2-3 shares varje kvart.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Woundead: Bra synpunkt, jag ska titta på det. Det behöver nog bli tydligare.
phuonganh: Hände det bara med ett av korten? Låter skumt. Jag ska titta i loggarna om jag hittar något.

Nu finns det en början till ddos-skydd på swepool. Om det funkar? Prova att spamma F5 så får ni se

Jättebra med skydd. Det hände med ett kort ja. Nu loggade jag in på swepool och såg att 2 kort var offline, skall titta på vad som gjorde detta.

Vi löste ett block nyss!

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk

Vi löste 2 block på 15 minuter!

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

1 btc = 8-9 dollar
1 dollar = 6.3 kr

Så kring en 50-lapp

kostar 6.3 att köpa en dollar, säljer du en dollar får du strax under 6kr, 30öre skillnad vid beräkning av vinsten kan bli endel när man håller på ett tag

Permalänk
Medlem

Får inte till det!

2011-05-31 06:58:25: Listener for "ekelito" started 2011-05-31 06:58:26: Listener for "ekelito": 31/05/2011 06:58:26, Problems communicating with bitcoin RPC 2011-05-31 06:58:27: Listener for "ekelito": 31/05/2011 06:58:27, Problems communicating with bitcoin RPC 2011-05-31 06:58:28: Listener for "ekelito": 31/05/2011 06:58:28, Problems communicating with bitcoin RPC 2011-05-31 06:58:29: Listener for "ekelito": 31/05/2011 06:58:29, Problems communicating with bitcoin RPC 2011-05-31 06:58:30: Listener for "ekelito": 31/05/2011 06:58:30, Problems communicating with bitcoin RPC 2011-05-31 06:58:31: Listener for "ekelito": 31/05/2011 06:58:31, Problems communicating with bitcoin RPC 2011-05-31 06:58:32: Listener for "ekelito": 31/05/2011 06:58:32, Problems communicating with bitcoin RPC 2011-05-31 06:58:33: Listener for "ekelito": 31/05/2011 06:58:33, Problems communicating with bitcoin RPC 2011-05-31 06:58:34: Listener for "ekelito": 31/05/2011 06:58:34, Problems communicating with bitcoin RPC

Öppnade porten 8337 i routern med och det blev ingen skillnad. I'm lost!

edit: nvm kom på vad felet var!

edit: Ligger på 130 Mhash/s får se hur det går

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Det verkade som automatiska utbetalningen inte triggade igår (30:e)

Mvh
Woundead