LED-lampan går igång - Hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

LED-lampan går igång - Hjälp uppskattas

Hej jag har fått ett problem som jag lyckades lössa men sen när jag skulle byta chassi så kommer jag till samma problem.

Det är nämligen så att när jag sätter igång datorn så börjar LED-Lampan komma igång, Ibland blinkar den eller så blinkar den skit snabbt!

* Checkat ram-minnet på plats, tryck in dem , byts plats etc. sedan finns det ett knapp bredvid som heter MEMOK och man kan trycka in det.

Eftersom jag har fått liv på den innan måste det inte vara fel på något del och jag vet att någon här kan vara snäll och hjälpa mig.

Min dator bestod av:
- AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition
- Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz
- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB
- Asus M4N75TD
- OCZ ModXStream Pro 600W
- Cooler Master Storm Scout GamingCase

Kortfattat: Endast grafikkortet och ramminnet är på plats just nu och LED-Lampan sätts igång ändå men när jag trycker på MEMOK knappen så börjar processor,nätet & grafikkortet snurrar på men sen när jag släpper så blir det lite lägre. Och med andra ord så ser jag inte något på skärmen heller annars hade det varit något!

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Medlem

Antar att det är LED-lampan för minnena som lyser/blinkar.
Antar att du samtidigt har bytt moderkort och plockat över minnena.
Kan vara så att kontakterna till minnena har oxiderat eller inte kommit helt på plats.
Försök att starta med bara 1 minnesmodul åt gången så ser du snart vilken som krånglar.