Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Skrivet av emahex:

Tack att du skrev, lade en beställning själv

Me 2 !

Permalänk
Skrivet av sandefjord:

Är det någon som har en uppfattning eller källa på vad tangentbordet kommer att kosta löst?

en bra bit under 2 000 kr skrev asus, så jag räknar med 1 500 kr för att vara på den säkra sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreamtears:

en bra bit under 2 000 kr skrev asus, så jag räknar med 1 500 kr för att vara på den säkra sidan

Finns att köpa på ebay för ca 1200kr +frakt http://viewitem.eim.ebay.se/ASUS-Eee-Pad-Transformer-TF101-Ke...

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12343:

ja la också en.. hoppas nu det stämmer bara...

Permalänk
Medlem

FAN, gav min polare pengar för han skulle köpa i usa.. fanns inte någon att få tag på dock så han kundre inte köpa någon.

= Jag har inga pengar på mitt vanliga konto och måste överföra från mitt sparkonto (annan bank) innan jag kan beställa från netonnet.

Hoppas verkligen inte de är slut imorgon!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Vad bråttom alla verka ha att få en Transformer. Bättre att sitta lugnt och vänta på att alla andra har utvärderat den lite grann åt mig

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Ändrade också min beställning från siba till netonnet, kände ju på en häromdagen och de verkar fått en bra batch. Jag tyckte även jag hörde någon säga att de fått fler idag, (han sa det var första dagen de hade dem, men en i bakgrunden sa att det kommit nya). I alla fall sa han att de hade 69 stycken inne. Vet ju inte alls vilket tryck det varit på dem dock.

Nu kommer min på tisdag, .. väntar med spänning..

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk
Skrivet av ceogar:

FAN, gav min polare pengar för han skulle köpa i usa.. fanns inte någon att få tag på dock så han kundre inte köpa någon.

= Jag har inga pengar på mitt vanliga konto och måste överföra från mitt sparkonto (annan bank) innan jag kan beställa från netonnet.

Hoppas verkligen inte de är slut imorgon!

Faktura? Eller postförskott. Handlar alltid på postförskott

Permalänk

Jag undrar varför det laggar när man tittar på svtplay, funkar i låg och medel. Men hög och framför allt 720p hackar?

Funkar klockrent på hög i mobilen även 720p helt ok. Galaxy s1

Är inte detta sjukt`? Överväger att lämna tillbaka den
En annan fråga, går det att nergradera till 3.0?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandefjord:

Faktura? Eller postförskott. Handlar alltid på postförskott

Hmm tänkte jag inte på, blev en beställning med expressfrakt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandefjord:

Jag undrar varför det laggar när man tittar på svtplay, funkar i låg och medel. Men hög och framför allt 720p hackar?

Många som har märkt att Transformer har problem med HD film OCH vissa ljud codec typ att konvertera surround till stereo/mono. Rykten säger att detta skulle fixas under 3.1. Men så verkar inte vara fallet.

FAN, ASUS GE MIG 3G datum. Funderar mer på Xoom nu men vill inte då Transformer har både docka, USB och IPS panel :S

Permalänk
Skrivet av Dreamtears:

japp var från inet... läste på swedroids forum att de hade mailat en medlem där de hade skrivit att de kanske får in transformern först i sverige... vilket är ett rent skämt i dagsläget

Fick precis detta från Inet:

"Den har inkommit idag och vi skickar den idag till er. Leverans bör ske på tisdag då det är en röd dag på måndag."

Permalänk
Medlem

Inet

Skrivet av Turritops:

Fick precis detta från Inet:

"Den har inkommit idag och vi skickar den idag till er. Leverans bör ske på tisdag då det är en röd dag på måndag."

Dom skickade också min idag! ( :

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle090:

Många som har märkt att Transformer har problem med HD film OCH vissa ljud codec typ att konvertera surround till stereo/mono. Rykten säger att detta skulle fixas under 3.1. Men så verkar inte vara fallet.

FAN, ASUS GE MIG 3G datum. Funderar mer på Xoom nu men vill inte då Transformer har både docka, USB och IPS panel :S

Håller med. 3G är avgörande för mig. Kan tänka mig en Xoom också om det dröjer för länge.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandefjord:

Jo, det är det! Det är 2011 och så pass kraftfull hårdvara att den skulle klara det galant.
Tror det är Honeycomb som är väldigt dåligt optimerat. Det är första genarationens surfplattor och då får man tyvärr räkna med barnsjukdomar.

Permalänk

Beställt eee paden från netonnet med express frakt i torsdags. Gissa fan att dom inte skickar paketet idag. Vad fan är det för mening med "expressfrakt" om dom ändå inte levererar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12343:

Beställt eee paden från netonnet med express frakt i torsdags. Gissa fan att dom inte skickar paketet idag. Vad fan är det för mening med "expressfrakt" om dom ändå inte levererar?

Dom ska ju bjuda på frakten om de tar mer än 2 arbetsdagar att leverera

Permalänk
Medlem

Beställde min direkt, hoppas att man får en tilldelad nu bara
Har väntat länge på att den med tangentbordsdockan ska komma så jag hoppas på ett happy ending!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Hmm jag beställde i förmiddags och mitt paket är skickat.
Rätt irriterande att det är i Göteborg redan nu och jag kan inte hämta det förens på tisdag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Leverans emottagen

Tog emot en styck 16Gb med tangentbord idag på förmiddagen från Netonnet!!!

Första kommentarer:

- Strålande

- Uppdatering till 3.1 gjord

Problem...kanske vår vän på ASUS kan svara:

- Kan ej använda 64Gb SDXC. Skall fungera enligt Asus spec???

- Kan ej använda större än 8 Gb USB sticka???

Återkommer med mera kommentarer när jag har haft mer tid!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korge:

Tog emot en styck 16Gb med tangentbord idag på förmiddagen från Netonnet!!!

Första kommentarer:

- Strålande

- Uppdatering till 3.1 gjord

Problem...kanske vår vän på ASUS kan svara:

- Kan ej använda 64Gb SDXC. Skall fungera enligt Asus spec???

- Kan ej använda större än 8 Gb USB sticka???

Återkommer med mera kommentarer när jag har haft mer tid!!!

Har gjort lite websök...måste formatera om SDXC kortet till NTFS eller FAT32...glöm exFAT.

Problemet med min 16 Gb sticka kan vara formatering oxå!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korge:

Har gjort lite websök...måste formatera om SDXC kortet till NTFS eller FAT32...glöm exFAT.

Problemet med min 16 Gb sticka kan vara formatering oxå!!!

-------------
Intressant detta, håll oss gärna uppdaterade!
Tack för infon, väntar ju fortfarande på min så allt sådanthär är bra att veta

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Finns knappast några apps som är optimerade för android tablets

Permalänk

låt informationen flöda! Lite avgörande nu om jag skall beställa eller inte.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk

Nästan inga applikationer som är gjorda för android surfplattan
Streamad 720p filmer hackar/ljudet ur sync
Backlight bleading
Meny delen är fortfarande kvar eller inte utnytjas när man kör apps/media i fullscreen

Jag har köpt grisen i säcken, tror inte att jag kan lämna tillbaka surfplattan (32GB versionen) då jag har köpt den i butik och har använt den

Visa signatur

“If you can't take the heat, don't tickle the dragon.”

Permalänk
Medlem

Det verkar, utifrån er andras beskrivningar, som att plattan har alltför många brister och buggar för att det ska bli ett köp för min del just nu.
Men det är ju trots allt inget livsviktigt det handlar om. Jag sparar mina pengar och inväntar nästa generation.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Inaktiv

Och vad du inte då vet

Skrivet av Habmala:

Ändrade också min beställning från siba till netonnet, kände ju på en häromdagen och de verkar fått en bra batch. Jag tyckte även jag hörde någon säga att de fått fler idag, (han sa det var första dagen de hade dem, men en i bakgrunden sa att det kommit nya). I alla fall sa han att de hade 69 stycken inne. Vet ju inte alls vilket tryck det varit på dem dock.

Nu kommer min på tisdag, .. väntar med spänning..

Du verkar inte ha hängt med i utvecklingen !!!
Nu mera ägs NetOnNet av SIBA, så det är samma skit båda två nu, och hos dom har i alla fall jag slutat handla !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon100942:

Du verkar inte ha hängt med i utvecklingen !!!
Nu mera ägs NetOnNet av SIBA, så det är samma skit båda två nu, och hos dom har i alla fall jag slutat handla !

Ajdå, ja där har jag tappat bort mig i så fall. Jag pratade med båda kundtjänsterna, och siba hade den inte men netonnet hade den.

Får man fråga varför du slutat handla av dem?

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk
Medlem

En fantastisk platta

Har nu fixat mina kort och USB...allt bara rullar på!!!

Förstår inte vad man skall vänta på...appar kommer att välla in på market om ett tag.

Det mesta som man behöver finns redan på plattan...glöm tunga HD video filmer...kör
AVI eller filmer anpassat för "handhållet"...funkar strålande (kör MoBoplayer). Läser alla bokformat (utom LIT) Epub, MOBI, PDF...finns bra app för serier också!!!

Spelar musik strålande (högtalarna är helt OK för egen lyssning). Ljudböcker funkar perfekt...Spotify funkar perfekt...Lyssar på böcker via Amerikanska Audible (använder deras App) funkar strålande...
Audible kan rekommenderas (dvs. om man kan engelska).

Läser i "Snabb guiden" att - "Vid ladding via USB från PC bör Paden vara i standby eller avstängd"
Det innebär att Paden kan laddas från en PC vad jag förstår...dock långsamt!!!

Tangentbordet är bättre att använda en ryktet förtäljer...man får ett kul arbetsätt med en skön blandning av tangentbord och touch. "Office" produkten är helt OK...min jobbfiler ligger redan på Padden.

Jag tror många av er är lite för "nördiga" - ursäkta utrycket...inget illa ment!!! Ni verkar inte ta det för
vad det är - en fantastisk platta där allt kommer att bli bättre - utan vill ha den perfekta plattan där alla obskyra Appar finns att tillgå från dag 1. Tror att det som behövs finns i hårdvaran...nu krävs det bara att Honeycomb utvecklas och löser de små problem som kan dyka upp!!!

Köp en, använd och njut!!!

Nu skall jag fixa hållare till bilen så att jag kan kasta ut barnen Nextbase spelare och använda denna istället.Skulle vara bra med en bil-laddare snarast!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ok, ja då ligger den ju på ungefär samma standby som övriga Androidplattor. Men vet ni på Asus varför det är på detta viset? Det borde ju vara något i Android som drar mer ström än iOS eftersom hårdvaran i övrigt är så lik. Om ni hade kunnat åtgärda det här problemet med Android så Transformern också fått en månad i standby som iPad2 så hade ni sålt bättre än alla andra Androidplattor... utan ansträngning.

Drifttiden är utmärkt, den har jag inget att anmärka på.

/hulle.

Skaffa Juice Defender så kan du styra ALLT och lite till som kan påverka batteritiden i Android. Min batteritid fördubblas nästan med programmet för min SGS.

Jag har däremot en fråga till ASUS representant: Kan man byta batteri på plattan och eller dockan och vilket batteri sitter i dem? För mig är det en dealbreaker att inte kunna byta batteri och ett av många skäl till varför jag aldrig skulle köpa en Apple produkt....

Visa signatur

AMD 3700X, ASUS ROG STRIX X570-Gaming, Aorus RX 6800XT, 16Gb Corsair Vengence 3600Mhz