Catalyst 11.6 ger bildstabilisering på Youtube

Permalänk
Medlem

Spelar någon ens Far Cry 2 längre? Tycker dom fokuserar mycket på det spelet..
Ska testa denna bildstabilisering nu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen anledning att byta när 11.5 funkar galant hos mig.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

kan någon länka till en skakig video där de kände att det gjorde skillnad? Jag hittade ingen tillräckligt bra video för att kunna göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Sökte på "shaking cam" fick upp några intressanta filmer ^^

WMP fungerar nu utan att dampa loss om man kör överklockat.

Haha inte riktigt vad jag förväntade mig..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Ska bli intressant och se hur Steady Video presterar, synd att jag kör intel.

Vänta nu, ska bli kul att se om Steady Video verkligen är en vettigt tillägg.

Vart det lite fel där eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

kan någon länka till en skakig video där de kände att det gjorde skillnad? Jag hittade ingen tillräckligt bra video för att kunna göra det.

Jag söker också, dom jag kollat på hittills har inte varit ett dugg skakiga typ. Kanske inte finns?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Skulle vara kul att se någon med AMD grafik spela in när de kör lite olika filmer i "Demo mode" för att se hur bra och ev dåligt det är, både skräckexempel och drömexempel är välkomna, jag kan tänka mig att det möjligen skulle kunna i vissa fall förstöra mer än det hjälper men är det bra gjort så kanske det faktiskt kan hjälpa mer än det själper. Skulle vara kul att se hur det funkar under huven så att säga, räknar den ut rätt bild genom att jämföra frames framöver eller klipper den bilden, om den klipper så kan det vara tråkigt då man kanske förlorar data men om den jämför framåt så kanske det kan bli riktigt galet ibland.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Skulle vara kul att se någon med AMD grafik spela in när de kör lite olika filmer i "Demo mode" för att se hur bra och ev dåligt det är, både skräckexempel och drömexempel är välkomna, jag kan tänka mig att det möjligen skulle kunna i vissa fall förstöra mer än det hjälper men är det bra gjort så kanske det faktiskt kan hjälpa mer än det själper. Skulle vara kul att se hur det funkar under huven så att säga, räknar den ut rätt bild genom att jämföra frames framöver eller klipper den bilden, om den klipper så kan det vara tråkigt då man kanske förlorar data men om den jämför framåt så kanske det kan bli riktigt galet ibland.

Jag skulle kunna göra det, om jag hittar en video där funktionen behövs dvs Inte stött på någon video än som passar som exempel

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Nästan så man saknar muslagget lite nu

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jag skulle kunna göra det, om jag hittar en video där funktionen behövs dvs Inte stött på någon video än som passar som exempel

Om du hittar något exempel där den gör ett dåligt jobb/förstör så skulle det vara intressant också, framförallt för mig som planerar att byta ut datorn innan månaden är slut och har siktet inställt på AMD. Inte för att jag spelar mycket (de spel jag spelar funkar bra med G92 grafik) men 68/69-serien klarar ju 4 skärmar direkt out of the box och 6 med MST-hub vilket betyder att jag bara kommer behöva ett grafikkort (mindre störm=svalare och tystare dator=win win).

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Låter som en väldigt användbar funktion.... Folk får väll filma bättre.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Om du hittar något exempel där den gör ett dåligt jobb/förstör så skulle det vara intressant också, framförallt för mig som planerar att byta ut datorn innan månaden är slut och har siktet inställt på AMD. Inte för att jag spelar mycket (de spel jag spelar funkar bra med G92 grafik) men 68/69-serien klarar ju 4 skärmar direkt out of the box och 6 med MST-hub vilket betyder att jag bara kommer behöva ett grafikkort (mindre störm=svalare och tystare dator=win win).

Har inte hittat något exempel då funktionen gör klippet värre heller konstigt nog. Jag ska jobba mer på det imorgon

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Bildstabiliseringen funkar men istället för skakningar så blir bilden lite "gungig" kanske kan göra vissa lite "åksjuka" eller vad man ska säga.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orici:

Låter som en väldigt användbar funktion.... Folk får väll filma bättre.

Kaj du simmar ur bild (;

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Bildstabiliseringen funkar men istället för skakningar så blir bilden lite "gungig" kanske kan göra vissa lite "åksjuka" eller vad man ska säga.

Kan du länka klippet?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Annars räckte det med att avaktivera skuggan under musen samt fönstrena

nej, men dock lindrade det problemet rejält, speciellt i windows...

Permalänk

ehhehehe vad fa.... tog mina grafik kort vägen ... uppdaterade från 11.4 kör 6990+6970 jag ser bara ett kort inga crossfire alternativ hmm verkar bra de här 11.6

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Spelar någon ens Far Cry 2 längre? Tycker dom fokuserar mycket på det spelet..
Ska testa denna bildstabilisering nu

De har standar spel de kör i sina riggs för att testa förbättringar, de tweakar inte direkt för de spelen längre och har inte gjort det på ett bra tag. Bara för att Farcry 2 får en boost betyder inte att tex. Crysis 2 inte får det också men det har inte dokumenterats bara. Detta är bara en allmän drivrutin där prestandan överlag har uppdaterats och sättet att mäta de på är i dessa spel som de alltid använder.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Jimmy_johansson:

ehhehehe vad fa.... tog mina grafik kort vägen ... uppdaterade från 11.4 kör 6990+6970 jag ser bara ett kort inga crossfire alternativ hmm verkar bra de här 11.6

har du installerat 11.5 cap då?

Visa signatur

uber3000

Permalänk

Märkligt. Skulle ge prestandaboost i Unigene Heaven, men det blev tvärtom för mig. Fick massor av grafikfel och runt 10 FPS mot 60 innan. Allt, inkl musen laggar satan. Ingen skillnad i spel och 3dMark11 däremot. Har senaste CAP installerat också.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Fan vad dåligt. Varför skall amd göra en nvidia för?! Detta gör bara oss konsumenter mycket irriterade.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se lite SC2 optimeringar, men det kanske flyter på rätt optimalt redan?

Permalänk
Medlem

they did an nvidia

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

De har standar spel de kör i sina riggs för att testa förbättringar, de tweakar inte direkt för de spelen längre och har inte gjort det på ett bra tag. Bara för att Farcry 2 får en boost betyder inte att tex. Crysis 2 inte får det också men det har inte dokumenterats bara. Detta är bara en allmän drivrutin där prestandan överlag har uppdaterats och sättet att mäta de på är i dessa spel som de alltid använder.

På så vis, tack

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Fan vad dåligt. Varför skall amd göra en nvidia för?! Detta gör bara oss konsumenter mycket irriterade.

Skrivet av zeagan:

they did an nvidia

Vad syftar ni på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Skulle vara kul att se någon med AMD grafik spela in när de kör lite olika filmer i "Demo mode" för att se hur bra och ev dåligt det är, både skräckexempel och drömexempel är välkomna, jag kan tänka mig att det möjligen skulle kunna i vissa fall förstöra mer än det hjälper men är det bra gjort så kanske det faktiskt kan hjälpa mer än det själper. Skulle vara kul att se hur det funkar under huven så att säga, räknar den ut rätt bild genom att jämföra frames framöver eller klipper den bilden, om den klipper så kan det vara tråkigt då man kanske förlorar data men om den jämför framåt så kanske det kan bli riktigt galet ibland.

finns redan länkat

http://v.youku.com/v_show/id_XMjc1MDg1OTEy.html

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Annars räckte det med att avaktivera skuggan under musen samt fönstrena

+1

men... om man gillar skuggor...?

Permalänk
Medlem

Jag längtar mest efter 11.6 CAP1 som förhoppningsvis fixar Witcher 2 "dissapearing healthbars" :s

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Stämmer ej

Skrivet av _MmattiasS_:

+1

men... om man gillar skuggor...?

Det hjälpte i Windows ja, men inte i spel, i alla fall inte dem spel jag spelar som t ex. HoN...

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Skrivet av Nicklas87:

har du installerat 11.5 cap då?

Hej men capen har la inte med crossfire drivisarna att göra på det sättet eller ?
Alla andra kompletta ccc har aldrig visat detta fenomen .

Jag kanske har fattat detta helt fel men har
inte capens funktoner att uppdatera prestanda i olika spel mellan de stora drivisarna tex mellan 11.5 till 11.6

Men där emot försökte avinstalera hela ati programmet till o med gå in i enhethanteraren och avinstalera bildskärmskorten men nej funkade inte det heller !
Körde driver sweeper och installrade 11.6 utan nån cap och vipps så funkade det , som med alla drivrutiner så vekar en del höjja prestandan i tex 3dmark 11 eller vissa spel / vissa spel blir sämmre vissa bättre men har inte kört så mycket på den nya ännu men ökning i 3dmark 11 , crysis 2 lika bra som (11,4 mars) dirt 2 .

Verkar vara den bästa för mig än så länge .

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I