Skrivet av GoranE:
Hälsa Peter som satt i supporten att han är awesome och att Goran tackar
Har hälsat från dig!
Skrivet av Zelaxe:
När kommer era Gigabyte 990FXA-UD3 in i lager? Har stått försenad ett ganska bra tag nu på lagerinfon.
Har kommit in i lager idag!
Skrivet av nattzor:
Har beställt från Inet två gånger och har bara bra saker att säga. Hämtade precis ut en HD som verkar fungera utmärkt (inte installerat ett OS ännu). Tack för godiset
Kul att höra att du är nöjd!
Skrivet av mr_sQuinty:
Vad innebär "Väntar på reservdel / utbytesenhet" beträffande en felanmäld HD ? inte precis nåt man skruvar upp och byter saker i Ska den tillbaka till tillverkaren och ersättningsdisk skickas därifrån ?
Switchar från Cisco , är det något ni kommer att ha i sortimentet ? bara med tanke på att ni har ett hyggligt utbud av routrar men inga switchar , är lite av ett Ciscofan , gammal arbetsskada
Antagligen har vi inte den i lager och väntar in ny leverans. Hör av dig till vår serviceavdelning på service@inet.se eller 031 65 27 00 om du vill ha mer information om just ditt ärende.
När det gäller Ciscoswitchar får vi troligtvis in ett konsumentutbud i slutet av sommaren!
På kartongen till 600T står det "Window & Mesh panels" så det borde komma med båda som standard!
Fick in dom i lager idag!
Bäst är att titta på listan över vilka processorer som stöds;
http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-support-popup.a...
Hittar du din processor där så är det bara köra på!
Nej, den klarar inte av att köra CrossFire. Du kan köra två grafikkort separat med dubbla x16, men inte sammankopplade.
Skrivet av SM-LoD:
Skulle precis beställa G.skills 8gb gaming-minnen (art.nr 5308804) när jag upptäckte att leveransdaturm var noterat som obekräftat.
jahopp, då kör vi G.Skill 8gb Performance istället (art.nr 5308806), men nehe, då var dem restade som beställningsvara
När får ni in dessa minnen igen och när jag endå är igång, vad är skillnaden? Båda kör 1600mhz @ 9-9-9-24, men performance är dryga hunkan dyrare!
Vi tar hem dom på beställning! Tar vanligtvis 1-2veckor att få hem.
Skrivet av Doktor_Krall:
Min semester har börjat och enligt Yahoo appen i min Dashboard ska det bli regn tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag. Igår beställde jag http://www.inet.se/artikel/6605173/microsoft-gamepad-wired-pc... av er. Den finns inte på lager men i samtliga butikerna har ni den. Går det inte att skicka från butik så jag får lite solsken inne i stället?
Vi brukar oftast kunna hämta hem från butikerna som vi har i Göteborg! Lägg en beställning och maila order@inet.se så ska vi se om vi inte kan lösa det åt dig.
Skrivet av thernztrom:
Handlade lite grejer från er i veckan. Stor eloge för 2 dagars leverans samt frakfritt! Tänk om alla butiker kunde erbjuda det..
Skickades från m.sweclockers.com
Vi försöker alltid göra vårt bästa!
Skrivet av valiant:
Snabb fråga.
Om jag lägger saker i en varukorg för att hjälpa en kompis på annan ort, kan jag ge den varukorgen till kompisen sen på nåt sätt?
Om du tittar i din kundvagn så finns det en knapp "skapa länk till kundvagn". Då får du en länk som du kan dela med dig!
Skrivet av puttek:
Jag har planer att beställa ~5-6 komponenter på inet. Låt oss säga att jag lägger beställningen imorgon (Tis 14e), skulle jag ha grejerna hos mig innan helgen, förutsatt att allt fanns i lager?
Jag undrar dessutom som personen innan mig. Går det visa kundvagnen för någon annan på något sätt?
Och finns det någon Sweclockers-rabatt?
Har vi alla komponenter i lager och du lägger en beställning innan 17:00 så skickar vi dom samma dag och posten tar 1-2arbetsdagar på sig att leverera om allt går som det ska, så ja - du borde ha det innan helgen!
Se vårt tidigare svar om länken.
Nej, tyvärr så har vi inte det förutom att erbjuda fraktfritt på ordrar över 500kr.
Skrivet av ceogar:
Hej Inet! Jag beställde ett chassi av er som jag har bestämt mig för att jag inte behöver längre. Hur gör jag för att returnera detta? Chassit står fortfarande på posten, dvs jag har inte hämtat ut det.
Det bästa är om du kan hämta ut det och göra en returanmälan. Om du låter paketet gå tillbaka kommer vi att debitera dig vår hanteringskostnad vilken är 250:-.
Skrivet av Megacrash:
Hähä inte direkt att 2 dagar är något att skryta med men visst finns det inte i lager på andra stället så^^
Oh btw ska Inet börja sälja konsoller och spel?
Inget som vi i dagsläget har planer på.
Skrivet av MystiX:
Hej, jag skulle väldigt gärna se att ni tar in Seasonics X-560 och uppåt. Detta verkar vara bland de bästa PSU:erna man kan hitta på marknaden idag och det är underligt att ni inte har dom i sortimentet redan. Kanske ligger i att Corsairs AX i grunden är nästan samma produkt, men jag skulle gärna se att ni införskaffar dessa. X-760 är ett givet köp till mitt kommande datorköp i början av hösten.
Vi kollar på det och det är inte omöjligt att det kommer men det är inget som är på ingång nu inom kort tyvärr.
Skrivet av Ant3:
Jag slog på stort igår och åkte till eran butik på Ringön igår enbart för att få en ny dos av eran underbara personal och service.
Slutade med att jag köpte en Acer Aspire 5830TG och lite andra mysiga grejer. Kostade mig typ 10.000:- innan jag gick ut genom dörren och var i extas över mina nya grejer och den underbara servicen man hade fått.
Inet är helt enkelt BÄST!
Tack för dom fina orden!
Skrivet av folkeryd:
All elektronik jag äger är köpta hos er, de få saker som gått sönder har det inte vart nått problem att laga/få utbytt. Fraktfritt och 24-48 timmars frakt..
Helt jävla underbart.
O allt godis man fått med genom åren.... Blir jag fet är det ert fel =D
Kärlek för Inet!
Igen, tackar så väldigt mycket!
Skrivet av valiant:
Okej, tack.
Kan mottagaren av länken även välja att lägga alla prylar i sin egen varukorg?
Ja, tittar du på en annans kundvagn så finns det en knapp längst ner "töm befintlig kundvagn och kopiera inköpslistan till kundvagn". Sen kan mottagaren lägga till/ta bort och skapa en ny länk och skicka tillbaka.
Skrivet av prod01:
Tja,
Om man beställer datordelar inklusive montering från er, skickar ni med manualer, skivor och extra sladdar som följde med de enskilda produkterna men som kanske inte användes vid monteringen?
mvh
Ja, vi skickar alltid med alla tillbehören som kommer med produkterna.
Skrivet av Nizor:
Inet har ju nätbutikernas sjukaste leveranstid! (Nästan ingen!)
Tog ju inte mer än ca 20 minuter från jag la ordern till att den var plockad och klar! CDON.COM har någon att lära sig utav.
Vi försöker alltid göra vårt bästa och kul att du är nöjd med det!
Skrivet av THEBADGUY:
Vill bara skriva ett jättestort tack till inet för den extremt snabba leveransen! Tog knappa 25 timmar från att ordern lagt till leverans, och då var det ändå en massa prylar(Däribland chassi)
Ni är tamigfan bäst!
PS: Tack för lakritstången också! Min favorit och allt
Var så god!
Skrivet av MultiMan:
Jag hjälpte precis en person att beställa en dator hos er. Vid samtal dit för byte av en annan sak ville säljaren övertala köparen (och lyckades!) till byte från min rekommendation FSP Aurum 400W till Corsair CX600. Datorn drar mindre än 300W. Jag ser fram emot en bra förklaring gällande anledningen till att ni vill byta ut ett 80+Gold av hög kvalitet till rent budgetskräp. FSP Aurum är inte i riktigt samma nivå som AX eller HX-serien, men betydligt bättre än CX.
Edit: Säljaren påstod att det var ändå lika bra att byta nu, för att personen skulle ändå annars bli uppringd av byggarna eftersom 400W inte skulle räcka till en SB 2500 + 1st 6770 + 1 HD. Verkligen intressant! Ännu intressantare är kvalitetsbytet.
Edit2: Senaste svaret från köparen: "bytt tillbaka nu under stora protester från kundtjänst och diskussion. Han sa att jag troligen blir uppringd sen när "byggnation" får ordern och då byta till annat."
Jag är verkligen förvånad. Detta var inte vad jag förväntade av Inet.
Hej Multiman,
Det är alltid olyckligt när en kund känner sig mindre bra bemött. I det här fallet har säljaren menat väl och försökt att hjälpa till genom att utgå från leverantörens rekommendationer av nätaggregat för att få en stabil dator.
När det gäller val av nätaggregat till grafikkort är det alltid lite lurigt hur många watt man ska ha då det råder delade meningar om hur mycket som räcker till vad (och även är beroende på nätaggstillverkare). I det här fallet har säljaren gått på leverantörens rekommendation och tyvärr var den något tilltagen.
Vi har efter ditt inlägg haft internutbildning med berörd personal och informerat om kvalitetsskillnad mellan olika tillverkare/fabriker och vad man bör välja.
Jag hoppas att du är nöjd med svaret och att din bekant blir nöjd med datorn, trots missödet med nätaggregatet.
Skrivet av Beren79:
Är det bara jag som har svårt att logga in på Inet?
Har du fortfarande problem? Vi har inte haft några större driftstörningar på sistone så det borde fungera!
Skrivet av Likvid:
Antec HPC-1200 skulle vara tacksamt om ni kunde lista bland nätdelarna.
Har inte lyckats hitta HPC-1200. Du menar inte HCG-1200? Isåfall har du den här
http://www.inet.se/artikel/8903543/antec-high-current-pro-120...
Skrivet av kobb3:
Ett fält för kommentarer vore guld värt vid en beställning!
Beställde en HTCP och ett vibrationsdämpningskitt och vill att kittet ska användas (till hdd främst) samt att allt som är kvar skickas till mig.
Vi ska kolla på det! Är inte så lätt tyvärr på grund av hur våra system ser ut idag.
Bäst är att du mailar order@inet.se om sånt här direkt!
Skrivet av PMJ:
Tänkte höra om ni har fått något datum när ni får in nya Corsair Force 3 120Gb (den nya versionen) då jag har ett ärende hos er om att få den ersatt.
Senaste informationen är att de är på G och ska landa när som helst. De kommer upp på hemsidan så fort vi får ny info!
Skrivet av Ozzix:
Hej
har en liten fråga angående erat 6950 sapphire, det står i texten att det är "flex" men på bilden är det ett kort med referens kylare, undrar därför om det är så att det är flex kortet ( där man inte behöver någon aktiv adapter för eyefinity ) eller om det är ett vanligt referens.
http://www.inet.se/artikel/5409240/sapphire-radeon-hd6950-2gb
Edit: klickar man på länken för mer info hamnar man på "flex" varianten, verkar vara som så att ni har fel bild? kan vara lite miss visande ifall man letar efter referensmodeller.
Stämmer att det är FLEX-versionen som vi har. Fixar bilden inom kort! Tack för att du påpekade detta.
Det ska vara fixat nu! Bilder är uppe också!
Skrivet av sirnicke:
Ser att ni har listat ASUS som grafikkortstillverkare (även om det inte finns några modeller att välja på).
Betyder detta att Asus-modeller är på ingång?
För det verkar ju råda konsensus om att deras kort med DirectCU II är bland de bästa och mest prisvärda!
Vi jobbar på att få in Asus men inget som är på ingång i dagsläget tyvärr!
Skrivet av RobCar:
Mitt nätagg har varit bort att bra tag nu. Undersökningen blev färdig i onsdags på morgonen och ändå har de inte ens skickat iväg mitt utbytes nätaggregat än. Jag vet inte vad de har för rutiner ang detta men det suger för jag trodde inte skulle vara snabba att agera. Kan inte använda datorn ytterligare en helg.
Bäst är att du kontaktar serviceavdelningen direkt på antingen 031 65 27 00 eller service@inet.se för snabbast hjälp!
Skrivet av Konichiwa:
Ni borde fundera på att erbjuda spel i sortimenten.
Tänk er att man köper en helt ny speldator, och så har man inget och spela. Och kanske inte orkar beställa någon annastans hehe.
Inte omöjligt att vi börjar med det i framtiden men inget som är planerat i dagsläget.
Skrivet av zeleni:
Vad ar grunden att ni har satt xfx core nät agg som beställningsvara ? Grymma nät agg som alla rekommenderar.
Det kommer att bli ändring med det från och med nästa vecka förhoppningsvis!
Skrivet av Kilroy:
Jag kollade runt lite på en prisvärd speldator till en kompis och såg att ni har ett eget chassi till Taurus Experienced Gamer GTX460 i5 2500K vilket jag tyckte var coolt!
Riktigt snyggt faktiskt, även om det bara är ett modifierat Fractal Design Core 3000 så gillar jag det skarpt!
Bättre än originalet faktiskt.
Bra grej!
Hoppas ni byter ut mer av sortimentet till egna varianter sådär.
Skrivet av Broken-arrow:
håller med såg riktigt fräckt ut (Förutom att man mår lite illa av ett cx i en gamer burk).
Men tänker inte kommentera mer om det (konsumenter är både blinda och snåla:)).
Kul att ni gillar lådan! Vi har även ett par andra lådor på ingång till våra andra modeller.
När det gäller nätaggen kollar vi på att byta ut dem till andra varianter!
Skrivet av Kare:
Tjatade rätt länge på er om ni kunde ta in Thermaltake Level 10 GT under våren, men fick bara negativa svar. Nu helt plötsligt så ser man att ni ska tar in chassit, vad fick er att ändra er? SweClockers recension eller?
Varför vi inte tar in en produkt vid ett specifikt tillfälle beror på många saker och svårt att säga exakt varför. Inköpsavdelningen jobbar löpande med att titta på nya produkter och skapar nya kontakter med leverantörer etc.
Skrivet av puttek:
Inatt lade jag för första gången en beställning hos Inet. Man hör ju mycket gott om dom här på forumet och visst hade man lite förväntningar om att det ska gå snabbt, men inte så här snabbt. Jag hann inte ens vakna innan jag hade ett SMS på telefonen där det stod att mina varor plockas och redan nu har jag ett kolli.nr. Trodde inte man kunde bli positiv överraskad efter all positiv kritik man läst, men där hade jag fel.
Första men absolut inte sista gången jag beställer härifrån.
Kul att höra!
Skrivet av THEBADGUY:
Ja dom är smått fantastiska ibland.
Jag beställde te x 2 st 120 mm fläktar förra veckan vid runt 10 tiden.
15-20 min senare fick man ett SMS att varorna var skickade. Och DET kan man kalla snabbhet!
Vi gör så gott vi kan!
Skrivet av distress:
Får detta felmeddelande när jag försöker göra en felanmälan på en produkt.
"Ett fel inträffade när ordern skulle skapas. Vi beklagar det inträffade. (svcOrder == null || ctOrder == null)"
Vad betyder det?
Har du fortfarande problem med att felanmäla din produkt? Vi ska inte ha några driftstörningar nu. Annars kan du anmäla via telefon på 031 65 27 00.
Skrivet av Sergeant44:
Känns som att det var ett tag sen dom svarade i tråden nu, midsommarn har ju inte börjat än
Riktigt än har vi inte tagit ledigt för midsommar.
Skrivet av puttek:
Runt 16 tiden var mitt paket sorterat i göteborg och på väg hit. 15 timmar efter beställning. Jag kan inte sluta tänka på den enormt snabba leveranstiden. Jag har att jämföra med ett annat paket, från annan butik, som jag lade vid samma tid igår natt. Denna butik har hunnit skicka en elektronisk förhandsinformation till posten, samtidigt som Inet har hunnit skicka både det och två paket, som dessutom har gått förbi sorteringen hos posten. Det är som en fiat mot en ferrari hos dessa butiker.
Kul och höra att allt fungerar som det är tänkt!
Ha nu en skön midsommar!
Mvh / Inet