Permalänk

Beställde en BenQ TFT 24" XL2410T Zowie Bundling och fick hem den idag.. -.-

Finns inte en chans att denna skärmen är "NY",
kartongen var i ganska dåligt skick till att börja med tejpen på kartongen var av 2lager den ena tejpen hade BenQ loggor på sig.
Men inte den andra??

För det andra så ser man klart & mycket tydligt att denna kartong har haft både fraktsedel och följesedel fastklistrad tidigare.

Skärmen har fingeravtryck lite här & var över hela displayen.
Och den är dammig!!!!!

Sist men absolut inte minst.
En plastkåpa på baksidan ÄR TRASIG ! båda klippsen på kåpan är trasiga "gått av" ???? Och plastkåpan låg lös i kartongen när jag fick den.
Detta är INTE OK !!!

nästan 3,5K ska inte se ut så här.. ILLA !!!

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lazerbeam:

Beställde en BenQ TFT 24" XL2410T Zowie Bundling och fick hem den idag.. -.-

Finns inte en chans att denna skärmen är "NY",
kartongen var i ganska dåligt skick till att börja med tejpen på kartongen var av 2lager den ena tejpen hade BenQ loggor på sig.
Men inte den andra??

För det andra så ser man klart & mycket tydligt att denna kartong har haft både fraktsedel och följesedel fastklistrad tidigare.

Skärmen har fingeravtryck lite här & var över hela displayen.
Och den är dammig!!!!!

Sist men absolut inte minst.
En plastkåpa på baksidan ÄR TRASIG ! båda klippsen på kåpan är trasiga "gått av" ???? Och plastkåpan låg lös i kartongen när jag fick den.
Detta är INTE OK !!!

nästan 3,5K ska inte se ut så här.. ILLA !!!

Maila så får du en ny...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Maila så får du en ny...

Jo men då måste jag skicka tillbaka denna först -.- och får vänta i säkert 1vecka innan jag får en ny.
Sen så kommer garanterat jag få stå för frakten tillbaka eller så får jag betala någon annan skit som returnerings avgift.. Skulle inte förvåna mig med min tur -.-

Inet har vart skitbra tidigare.. har beställt huuuur mycket som helst därifrån och inte haft några bekymmer med nått.. Och så får man det här.. Det är ju uppenbart att inet skickat iväg denna produkten 2gånger.
Men den förra personen ville inte ha den.. Jag äger ingen annan skärm nu då den andra är trasig..
SÅ vipps så vågar man inte koppla in denna SKITEN !! bara för att produkten inte har blivit besiktad efter returnering förra gången..

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Medlem

Det lär du inte få göra, varför ringer du inte istället. De lär säkert skicka en ny direkt och samtidigt skicka fraktsedlar för den gamla skärmen, och säkerligen något extra som plåster på såren.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Det lär du inte få göra, varför ringer du inte istället. De lär säkert skicka en ny direkt och samtidigt skicka fraktsedlar för den gamla skärmen, och säkerligen något extra som plåster på såren.

Jag hoppas att du har rätt.
Får väll ringa till dom..

Är bara så fruktansvärt irriterad just nu..

Men jag har ju fortfarande ingen skärm vilket gör min ännu mer arg...

Här kmr lite bilder som jag tagit.

http://imageshack.us/photo/my-images/696/sam0564s.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/832/sam0565x.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/839/sam0570w.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/96/sam0571wr.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/151/sam0576s.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/7/sam0578.jpg/

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Skrivet av lazerbeam:

Fyfan, nu blir jag rädd. Har en likadan skärm hemma som jag hämtade igår som är köpt från inet och jag har inte packat upp den än.

Detta kan väl inte vara med meningen?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Skrivet av _michelin_:

Fyfan, nu blir jag rädd. Har en likadan skärm hemma som jag hämtade igår som är köpt från inet och jag har inte packat upp den än.

Detta kan väl inte vara med meningen?

Njaa Mjoo..
Dom skall ju besikta ett returnerat paket, och uppenbarligen så gjorde dom inte det med mitt.
Och andra sidan så kanske det är dom som satt fast det 2:a lagret tejp på kartongen??..
Det har nog hänt fler ggr tidigare, bara just denna gången var det ett extrem fall.
Och syntes tydligt att varan inte var ny.
Ser nästan ut som att någon var där med "LCD" rengöring för det är render lite här & var som dock inte syns på bilderna jag tagit (kass kamera).

Jag hade nöjt mig med denna skärmen som den såg ut om jag hade köpt den som "FYNDVARA".
Men nu är inte fallet så...

drog iväg ett mail så får jag se vad dom säger.
Får ringa om jag inte får något vättigt svar imorgon..

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ant3:

Har höga förhoppningar om att inköpsavdelningen fattar rätt beslut och tar in chassit.

Annars blir jag nästan besviken på er då ni faktiskt redan har börjat ta in så många andra chassin från Silverstone så BORDE ni ha deras BÄSTA M-atx chassi på lager. Ni kan skippa Silverstone Grandia GD05 Svart eller Grandia SST-GD04B Svart då dom båda är identiska förutom fronten.

Ja jäklar. TJ08 var riktigt frestande. Jag köper direkt om det dyker upp.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ja jäklar. TJ08 var riktigt frestande. Jag köper direkt om det dyker upp.

http://www.inet.se/artikel/6901008/silverstone-temjintj08b-sv... ???

Permalänk
Avstängd

Jajo, fast nu var det ju Evolution jag/vi menade

http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=303&area=usa

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Undrar var gränsen går mellan skrymmande och vanligt brev, d.v.s hur vet jag om jag får produkten jag köpt i brevlådan eller om jag behöver hämta den vid närmaste utlämningsställe?

Visa signatur

MS-7613 l i5 750 l 6GB RAM DDR3 l GTX 570 l Asus Xonar DX+Pc 360 l Seagate 750GB + 500GB HDD 7200 RPM l VX 550W l Fractal Design Defice R3 l Benq G2222HDL l Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

[..]
Det är helt klart bra idéer! Ansvarig för tangentborden kollar på det så fort semestrarna är över.

När det gäller tillbehör i exempelvis moderkorts- och grafikkortskartonger så hade vi detta förut, men tyvärr har tillverkarna en tendens att ändra tillbehör som medföljer hipp som happ och därför stämde sällan våran information med vad som verkligen låg i kartongen.
[..]

Mvh / Inet

Då tycker jag det känns rätt meningslöst att skicka med tillbehör eftersom man av minst två anledningar beställer de lösa. Ta brygga till grafikkort som exempel eftersom jag förstått att det är mer random än exempelvis antal s-ata kablar i moderkortskartonger.

Du slår till på ett till grafikkort eftersom ni har ett bra erbjudande. För att slippa dubbla fraktkostnader (om där inte finns någon brygga) och garanterat kunna använda kortet direkt beställer man en brygga för ~100kr. Så då kan ju tillverkarna helt enkelt sluta med allt sådant och sänka priset på produkten lite och eftersom efterfrågan på sådana tillbehör ökar sänker ni + tillverkarna priserna. När det är kaos skapar dem antingen problem (inga/ för lite kablar när man bygger datorn), onödigt köpta kablar eller lyckas man ha lagom mängd. Jag föredrar att man får produkten man köpt + ostandardiserade kablar i lådorna när man handlar resten har en tendens att hamna på hög och bli omotiverad överkonsumtion. Kolla bara på 230v nätaggskablarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockepeter:

Undrar var gränsen går mellan skrymmande och vanligt brev, d.v.s hur vet jag om jag får produkten jag köpt i brevlådan eller om jag behöver hämta den vid närmaste utlämningsställe?

Måtten kan du hitta se på postens hemsida.
Om jag inte missminner mig är af gränsen 4cm på höjden.

Permalänk

Hej Inet! Är AMD Llano på ingång till ert sortiment?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hallå Inet!

Jag undrar varför min antec kuhler hart fastnat i göteborg i två dagar?
beställde ett chassi innan fick den på 2-3 dar utan problem men min antec har vart i göteborgs posten i två dagar?

Händelser
2011-06-28 20:45 Göteborg Sorterad
2011-06-28 15:32 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höbalen:

Hallå Inet!

Jag undrar varför min antec kuhler hart fastnat i göteborg i två dagar?
beställde ett chassi innan fick den på 2-3 dar utan problem men min antec har vart i göteborgs posten i två dagar?

Händelser
2011-06-28 20:45 Göteborg Sorterad
2011-06-28 15:32 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Det kan bara Posten svara på.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av lazerbeam:

Njaa Mjoo..
Dom skall ju besikta ett returnerat paket, och uppenbarligen så gjorde dom inte det med mitt.
Och andra sidan så kanske det är dom som satt fast det 2:a lagret tejp på kartongen??..
Det har nog hänt fler ggr tidigare, bara just denna gången var det ett extrem fall.
Och syntes tydligt att varan inte var ny.
Ser nästan ut som att någon var där med "LCD" rengöring för det är render lite här & var som dock inte syns på bilderna jag tagit (kass kamera).

Jag hade nöjt mig med denna skärmen som den såg ut om jag hade köpt den som "FYNDVARA".
Men nu är inte fallet så...

drog iväg ett mail så får jag se vad dom säger.
Får ringa om jag inte får något vättigt svar imorgon..

Gör en liten UPDATE.

Snackade med inet på telefon och fick svaret att jag skulle göra en felanmälan via hemsidan.
Får alltså ingen ny skärm skickad innan min gamla är inlämnad vilket kommer ta minst 1vecka. -.-
Tråkigt sitta med nya datorn och inte ha någon skärm är ju underbart..

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jajo, fast nu var det ju Evolution jag/vi menade

http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=303&area=usa

Då heter det alltså TJ08-E

Permalänk
Skrivet av lazerbeam:

Gör en liten UPDATE.

Snackade med inet på telefon och fick svaret att jag skulle göra en felanmälan via hemsidan.
Får alltså ingen ny skärm skickad innan min gamla är inlämnad vilket kommer ta minst 1vecka. -.-
Tråkigt sitta med nya datorn och inte ha någon skärm är ju underbart..

Hoppas du får någon ersättning av inet

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Tack för leveransen Inet, efter en del krångel med posten så fick jag äntligen ut min dator.

Riktigt besviken på posten haha, först kunde jag inte ta ut datorn, sen när jag väl får datorn och packar ut chassit så har den fått en rejäl smäll så sidplåten var böjd där bak skruvarna ska sitta. Men böjde tillbaka dom och hoppades på de bästa, egentligen bara utseende mässigt det var fel.

Även tacka inet för dess otroligt kompetenta och välvilliga support, ni gör ett riktigt bra jobb! Vill även tacka er för den goda godisbiten

Keep it up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höbalen:

Hallå Inet!

Jag undrar varför min antec kuhler hart fastnat i göteborg i två dagar?
beställde ett chassi innan fick den på 2-3 dar utan problem men min antec har vart i göteborgs posten i två dagar?

Händelser
2011-06-28 20:45 Göteborg Sorterad
2011-06-28 15:32 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Jag har ungefär samma problem med ett par RAM-stickor.

Händelser
2011-06-27 09:31 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av lazerbeam:

Gör en liten UPDATE.

Snackade med inet på telefon och fick svaret att jag skulle göra en felanmälan via hemsidan.
Får alltså ingen ny skärm skickad innan min gamla är inlämnad vilket kommer ta minst 1vecka. -.-
Tråkigt sitta med nya datorn och inte ha någon skärm är ju underbart..

Jag hade krävt att de skickat en ny direkt, beror väl på hur hård man är.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Jag hade krävt att de skickat en ny direkt, beror väl på hur hård man är.

Mjoo :/ sant..

Ångrar att jag inte kunde ringa igår för då hade jag fått 5st skärmar tillbaka ^^
Neä då.. Surt är det iallafall får ju vänta ett jäkla tag nu för då måste dom ju gå igenom mitt paket & massa skit.. usch !

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Höjning xD, dem vågar iallafall visa det

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Tjena inet! Tycker det är lite lustigt att ni har kampanj på Corsair Vengeance 16gb då normalpriset var 1580kr och kampanjpriset är 1599kr, kanske blivit lite fel där? Eller är det kampanj på högre pris? Här är en länk till varan iallafall https://www.inet.se/artikel/5315063/corsair-16gb-4x4096mb-160...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av lazerbeam:

Gör en liten UPDATE.

Snackade med inet på telefon och fick svaret att jag skulle göra en felanmälan via hemsidan.
Får alltså ingen ny skärm skickad innan min gamla är inlämnad vilket kommer ta minst 1vecka. -.-
Tråkigt sitta med nya datorn och inte ha någon skärm är ju underbart..

Det tycker jag var dåligt skött av Inet. En kompis fick fel vara av Webhallen och dom skickade en ny direkt innan han skickat tillbaka den gamla.
Du kan ju prova att be om pengarna tillbaka istället och beställa skärmen på annat håll.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Det tycker jag var dåligt skött av Inet. En kompis fick fel vara av Webhallen och dom skickade en ny direkt innan han skickat tillbaka den gamla.
Du kan ju prova att be om pengarna tillbaka istället och beställa skärmen på annat håll.

Jag har hört tvärtom, att dom kan kreditera en vara å inkommer inte den gamla inom 10dagar åker du på fakturan, detta ställer säkert krav att du har kreditvärdighet då.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Jag har hört tvärtom, att dom kan kreditera en vara å inkommer inte den gamla inom 10dagar åker du på fakturan, detta ställer säkert krav att du har kreditvärdighet då.

Det verkar ju som den klart smidigaste lösningen. Men tyvärr verkar inte TS ha fått det alternativet.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Jag har hört tvärtom, att dom kan kreditera en vara å inkommer inte den gamla inom 10dagar åker du på fakturan, detta ställer säkert krav att du har kreditvärdighet då.

Skrivet av Staropramen:

Det verkar ju som den klart smidigaste lösningen. Men tyvärr verkar inte TS ha fått det alternativet.

Givetvis hade jag valt det alternativet om man som sagt "fick" det.
=/ synd som fean att jag inte viste detta tidigare..

Det värkade nästan som att dom viste att dom hade gamla skärmar som dom skickade ut till folk.
( verkar som att dom råkat skicka en RMAskräm ) ?? Òó
Jag menar det syntes ju så otroligt tydlig på kartongen att den använts i en "leverans / beställning" tidigare.
halva plast-fickan satt ju kvar från den gamla följesedeln xD..

Aja dom var iallafall trevliga i supporten så det får dom ett + för..

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB