Permalänk
Medlem

Tack åter igen för riktigt fin fin leverans. inga krux eller problem
Återkommer inom kort igen för nya grejer.

Trevlig helg på er.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Blev lite besviken idag, står att beställning innan klockan 17:00 skickas samma dag? Gjord en order igår vid 16:00 och den skickas först idag. Varför? Kan ni inte skiva sådant så man vet att det inte är någon ide att beställa för att få något innan helgen. Nu får jag vänta ända tills på måndag. Alltid vart nöjd med er leverans men nu släppte det faktiskt lite. Jag handlar där jag vet jag får grejerna snabbt. Skriv då inte 17:00 när ni hade en hel timme på er att skicka iväg mitt packet.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Blev lite besviken idag, står att beställning innan klockan 17:00 skickas samma dag? Gjord en order igår vid 16:00 och den skickas först idag. Varför? Kan ni inte skiva sådant så man vet att det inte är någon ide att beställa för att få något innan helgen. Nu får jag vänta ända tills på måndag. Alltid vart nöjd med er leverans men nu släppte det faktiskt lite. Jag handlar där jag vet jag får grejerna snabbt. Skriv då inte 17:00 när ni hade en hel timme på er att skicka iväg mitt packet.

Jag beställde ca 14:55 och mitt skickades också idag. Mig gör det ingenting. jag oroar mig mer för att jag får en vara som är begagnad och använd

Men synd om dig som vill ha prylarna innan helgen

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Inet
Skrivet av Logixx:

Några planer på att utöka Taurus-serien med mini-ATX?

Vi har det under diskussion, men tyvärr är det inget som är klart än.

Kom gärna med önskemål och förslag på hur en Taurus mini-ITX skulle kunna se ut!

Skrivet av Ozzix:

Tja

vad jag kan se så har Razer släppt en ny sensor till Imperator och Mamba, (4,0 med 6400 dpi) dem har även lagt lite gummi vid tummgreppet på Imperatorn.
undrar därför om ni redan nu har 4,0 eller om ni kommer få in den?
kan inte hitta någon butik som har ändra infon om produkten ännu
vore ju trevligt om ni vore först

Troligtvis kommer den att hamna på ett nytt artikelnummer, men tyvärr inget vi fått info om än.

Skrivet av lazerbeam:

Beställde en BenQ TFT 24" XL2410T Zowie Bundling och fick hem den idag.. -.-

Finns inte en chans att denna skärmen är "NY",
kartongen var i ganska dåligt skick till att börja med tejpen på kartongen var av 2lager den ena tejpen hade BenQ loggor på sig.
Men inte den andra??

För det andra så ser man klart & mycket tydligt att denna kartong har haft både fraktsedel och följesedel fastklistrad tidigare.

Skärmen har fingeravtryck lite här & var över hela displayen.
Och den är dammig!!!!!

Sist men absolut inte minst.
En plastkåpa på baksidan ÄR TRASIG ! båda klippsen på kåpan är trasiga "gått av" ???? Och plastkåpan låg lös i kartongen när jag fick den.
Detta är INTE OK !!!

nästan 3,5K ska inte se ut så här.. ILLA !!!

Det låter dessvärre som att du fått en kundretur som vi missat att den varit öppnad. Varor som går iväg på nätet SKA ej vara öppnade (i vissa fall erbjuder vi det mot rabatt, men då kontaktar vi alltid kunden och hör om det är okej). När det gäller öppnade kundreturer så går dessa normalt sett in på vår fyndhörna med 20% rabatt (går endast att köpa i vår Ringöbutik).

Vi kan inte göra annat än att beklaga och skynda på att en ny skärm skickas ut till dig.

Skrivet av Swedish Berserk:

Hej Inet! Är AMD Llano på ingång till ert sortiment?

Kommer upp på hemsidan inom kort!

Skrivet av Höbalen:

Hallå Inet!

Jag undrar varför min antec kuhler hart fastnat i göteborg i två dagar?
beställde ett chassi innan fick den på 2-3 dar utan problem men min antec har vart i göteborgs posten i två dagar?

Händelser
2011-06-28 20:45 Göteborg Sorterad
2011-06-28 15:32 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Skrivet av Lews:

Jag har ungefär samma problem med ett par RAM-stickor.

Händelser
2011-06-27 09:31 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Tyvärr slarvade Posten bort en hel vagn i måndags och därmed reggades inte paketen någonstans. Posten har nu hittat paketen och om du kollar status igen bör det ha börjar röra på sig! Om det mot förmodan inte har börjat röra på sig, vänligen kontakta oss.

Skrivet av sirnicke:
Skrivet av Ozzix:

Höjning xD, dem vågar iallafall visa det

Hehe, ordinariepriset har sänkts under kampanjtiden, därav den konstiga effekten. Detta ska egentligen inte kunna hända och är nu fixat! Bannern kommer att tas ner från SweClockers inom kort!

Trevlig helg!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Kommer upp på hemsidan inom kort!

Trevlig helg!

Mvh / Inet

Å snabba som vanligt.

Trevlig helg!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Förresten, kanske dags att sänka priset på 16Gb-kittet? Man sparar ju 200 på att köpa två 8Gb-kit, borde vara tvärt om

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

<snip>

Tyvärr slarvade Posten bort en hel vagn i måndags och därmed reggades inte paketen någonstans. Posten har nu hittat paketen och om du kollar status igen bör det ha börjar röra på sig! Om det mot förmodan inte har börjat röra på sig, vänligen kontakta oss.

<snip>

Trevlig helg!

Mvh / Inet

Paketet kom fram idag och är nu hämtat.
Trevligt med en förklaring i alla fall, det är inte alltid man får det!

Permalänk
Medlem

När kommer ni att få in G.Skill 8GB (2x4096MB) Ripjaws X Performance?

Permalänk

Jag öppnade mitt paket fullt av komponenter nyss och ville bara tacka för att det var packat på ett så bra sätt så att prylarna inte skulle gå sönder

Tack för pingvinstången med rabarbersmak också

Trevlig helg!

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

Permalänk
Inet
Skrivet av sirnicke:

Förresten, kanske dags att sänka priset på 16Gb-kittet? Man sparar ju 200 på att köpa två 8Gb-kit, borde vara tvärt om

Jupps, riktigt knepig prissättning från Corsair. Skulle gärna sänkt om det funnits utrymme, men isåfall går vi minus på affären. Om vi ser till marknadspriset ligger vi till bra!

Skrivet av BME:

När kommer ni att få in G.Skill 8GB (2x4096MB) Ripjaws X Performance?

Om ni har en inneliggande eller gör en beställning innan måndag landar det i mitten av nästa vecka!

Skrivet av _michelin_:

Jag öppnade mitt paket fullt av komponenter nyss och ville bara tacka för att det var packat på ett så bra sätt så att prylarna inte skulle gå sönder

Tack för pingvinstången med rabarbersmak också

Trevlig helg!

Trevlig helg!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Ni borde åtminstone prata med Corsair då, man kan ju undra hur de tänker sig att folk ska vilja köpa 16Gb-kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Ni borde åtminstone prata med Corsair då, man kan ju undra hur de tänker sig att folk ska vilja köpa 16Gb-kit

Utgår från "request and demand" å 8GB säljs mer av så hamnar 16GB kit i högre pris, även om det bara är fler antal stickor :?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Hej!
Om man beställer med chassi- och cpu fläktar när man beställer datorkomponenter + montering, sätter ni dit de extra fläktarna på cpu:n och i chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Utgår från "request and demand" å 8GB säljs mer av så hamnar 16GB kit i högre pris, även om det bara är fler antal stickor :?

Säg inte det, det blir ju höjden av en ond cirkel när du börjar med ett dåligt erbjudande som blir sämre för att ingen vill köpa ^^

Permalänk
Medlem

Men, vad har hänt? I princip alla varor som inte är i lager står ju som försenade

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Men, vad har hänt? I princip alla varor som inte är i lager står ju som försenade

Har väl tyvärr vart så en längre tid, samtidigt som fler och fler varor blir beställningsvaror tycker jag.

Går det fixa så att det står att en artikel är i lager via nätet om den finns i butik? Blir inte så tydligt när man sätter ihop ett större paket och man måste kolla om varan finns i butik eller inte när den är gulmarkerad.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/5409197/xfx-radeon-hd6570-1gb

Ser kortet ut så? På XFX hemsida ser det inte ut så alls. Letar efter ett kort med HDMI samt passivt kylt.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Skrivet av grasfer:

Ser kortet ut så? På XFX hemsida ser det inte ut så alls. Letar efter ett kort med HDMI samt passivt kylt.

Japp det ser nog ut så.
För det som dom har på sin egen hemsida är ju inte "pasivt" ..
Det är exakt samma kylare som dom använde till 5000 serien.

Varför ska du ha pasiv kylning?

Finns kort med aktiv kylning som är knäpp tysta. Bara göra en egen profil och sänka fläkten till en behaglig ljudnivå samt att det kyler så det räcker..

Jag har ett Gigabyte HD6970 och sätter jag det på auto så står nästan fläkten stilla när man inte spelar några spel och då ger det inte ifrån sig något ljud alls. ( låter inte specielt mkt vid spelande heller tkr jag )

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Den som vill vara på den säkra sidan och ha ett stabilt system. Kiten troligtvis testade i den konfiguration de säljs i. Men om jag förstått det rätt är det något gammalt som ligger kvar. För idag kan man köpa hur som helst och blanda storlekar utan några större problem?

Permalänk
Inet
Skrivet av jonte96:

Hej!
Om man beställer med chassi- och cpu fläktar när man beställer datorkomponenter + montering, sätter ni dit de extra fläktarna på cpu:n och i chassit?

Jajamensan, vi monterar fläktar och CPU-kylare. Dock har vi problem med att vissa CPU-kylare väger för mycket och inte klarar av frakten och vi kontaktar då kunden för byte till annan kylare.

Skrivet av sirnicke:

Skrivet av Ibymafayhas:

Har väl tyvärr vart så en längre tid, samtidigt som fler och fler varor blir beställningsvaror tycker jag.

Går det fixa så att det står att en artikel är i lager via nätet om den finns i butik? Blir inte så tydligt när man sätter ihop ett större paket och man måste kolla om varan finns i butik eller inte när den är gulmarkerad.

Tyvärr har stora leveranser för påfyllning inför sommarledigheterna i kombination med att ett gäng på lagret hunnit gå på semester gjort att det blivit förseningar i inleveranserna. Mycket som står som försenat finns på lagret och väntar på att komma upp på hyllorna! Vi beräknar att vara ikapp i mitten av denna veckan!

När det gäller varor som finns i butik så går de ej automatiskt iväg till webordrar (olika lager) och för att inte göra er kunder besvikna har vi valt att visa en gul plupp i stället för grön (grön innebär att varan går iväg samma dag om order läggs).

Skrivet av grasfer:

Vi håller på och dubbelkolla om bilden stämmer!

Skrivet av jocke92:

Den som vill vara på den säkra sidan och ha ett stabilt system. Kiten troligtvis testade i den konfiguration de säljs i. Men om jag förstått det rätt är det något gammalt som ligger kvar. För idag kan man köpa hur som helst och blanda storlekar utan några större problem?

Jupps, oftast fungerar det att blanda, men det är alltid rekommenderat att ha samma typ i ett system för bästa kompabilitet.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Jag ser att ni lagt upp AMD Llano APU:erna nu och lite FM1 moderkort. När kan ni tänkas få in detta i lager?

Visa signatur

Permalänk
Inet
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag ser att ni lagt upp AMD Llano APU:erna nu och lite FM1 moderkort. När kan ni tänkas få in detta i lager?

Vi håller på och jaga datum, kommer upp på hemsidan på respektive produkt så fort vi får mer info!

Mvh / inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Vad sägs om en gul-grön randig plupp för varor som kommer in i lager snart eller finns i butik då? Man skulle ju också kunna utöka det hela med en separat färg för beställningsvaror, men det kanske skulle bli för oöverskådligt.

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vi håller på och jaga datum, kommer upp på hemsidan på respektive produkt så fort vi får mer info!

Mvh / inet

Kanon! Tack för snabb respons som vanligt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställt flera saker från Inet och fått snabb leverans och sms-bekräftelse på packning varje gång. Har aldrig behövt skicka tillbaka något så det kan jag inte kommentera men hittills kan jag varmt rekommendera (nästan uppmana) till köp på Inet. A+

Permalänk
Medlem

Jag lyfter frågan igen eftersom det tyvärr verkar vara mest snack, eller så kanske ni inte vill.
Hur går det med att få till ett avtal med Asus på grafikkortsfronten?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att ni ska se över ert uppgraderingspaket, http://www.inet.se/artikel/v100004/uppgraderingspaket-intel-c... eftersom ni kör med minnen som kräver 1,65V. Vet att det tvistas rätt mycket på nätet om Sandybridge klarar av 1,65V eller inte. Ni bör ju köra med 1,50V-minnen så att det är standard.

Permalänk
Inet
Skrivet av sirnicke:

Vad sägs om en gul-grön randig plupp för varor som kommer in i lager snart eller finns i butik då? Man skulle ju också kunna utöka det hela med en separat färg för beställningsvaror, men det kanske skulle bli för oöverskådligt.

Det är just det, enkel- och överskådlighet. Vi har experimenterat med många olika färgkombinationer och tyvärr är det svårt att få alla nöjda. Och börja göra randiga knappar kommer gissningsvis och göra att kunder ringer till oss och undrar varför den är randig i stället för att förstå vad den betyder.

Skrivet av chrono:

Beställt flera saker från Inet och fått snabb leverans och sms-bekräftelse på packning varje gång. Har aldrig behövt skicka tillbaka något så det kan jag inte kommentera men hittills kan jag varmt rekommendera (nästan uppmana) till köp på Inet. A+

Tack för det goda omdömet!

Skrivet av Sergeant44:

Hur går det med att få till ett avtal med Asus på grafikkortsfronten?

Det går framåt, även om vi inte är i hamn än!

Skrivet av anon2110:

Jag tycker att ni ska se över ert uppgraderingspaket, http://www.inet.se/artikel/v100004/uppgraderingspaket-intel-c... eftersom ni kör med minnen som kräver 1,65V. Vet att det tvistas rätt mycket på nätet om Sandybridge klarar av 1,65V eller inte. Ni bör ju köra med 1,50V-minnen så att det är standard.

Vi har byggt ett par tusen burkar med Sandy Bridge och de minnena som gått igenom kvalitetstesterna så det är inga problem. Men visst har du en poäng och nu när 1,5V börjar bli vanligare kommer vi och kolla på att byta till dessa.

Trevlig kväll!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av lazerbeam:

Japp det ser nog ut så.
För det som dom har på sin egen hemsida är ju inte "pasivt" ..
Det är exakt samma kylare som dom använde till 5000 serien.

Varför ska du ha pasiv kylning?

Finns kort med aktiv kylning som är knäpp tysta. Bara göra en egen profil och sänka fläkten till en behaglig ljudnivå samt att det kyler så det räcker..

Jag har ett Gigabyte HD6970 och sätter jag det på auto så står nästan fläkten stilla när man inte spelar några spel och då ger det inte ifrån sig något ljud alls. ( låter inte specielt mkt vid spelande heller tkr jag )

Ska bara ha den till tvn så behöver ingen extra fläkt som snurrar

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk

Ni borde skriva att man får version 1.1 när man beställer detta kort.

http://www.inet.se/artikel/5409090/xfx-radeon-hd6970-2gb

Visa signatur