Behöver tips till förbättringar

Permalänk
Medlem

Behöver tips till förbättringar

Är på jakt efter en ny dator som ska hänga med i några år, är inte ute efter något monster men den ska klara av lite spelande och erbjuda möjligheter att i framtiden uppgradera grafikkortet om det skulle behövas.

Paket som jag satt ihop än så länge.

Min budget är 7500kr +/- 500kr.
Datorn kommer användas till att surfa, koppla till tv för titta på semesterfilmer, visual studio 2010 och lite spelande.
Det jag funderar på är att möjligtvis byta ner till en i3 2100/2120 och spara in lite pengar på det, eftersom det inte är någon större skillnad på 2500k och 2100 i spel tydligen. Men samtidigt är det kanske bra att ha kraften som 2500k ger i övriga tillämpningar?
Det jag annars funderar på är om lådan klarar av grafikkortet (längden då) och hur mycket nätagget låter i lådan.

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag det ser bra ut Ska du överklocka osv ta 2500K annars ta en 2300, jag skulle inte rekommendera 2100 eller liknande då de bara har 2 kärnor och du ville att den skulle hålla i några år. Eftersom chassit är ljuddempat tror jag inte du kommer få något problem med ljud från nätagget.