mpc hc +madvr = ingen text?

Permalänk
Medlem

mpc hc +madvr = ingen text?

hej, jag har problem med undertexten när jag kombinerar mpchc med madvr codecs, allt funkar hur bra som helst men jag får inte igång text hur än jag gör. avaktiverar jag madvr från (output) så funkar det som vanligt, nån som har haft samma problem förut?

jag kör med ATI och har coreavc och ffdshow some extrena codecs.

tacksam för svar!

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Om de är separata filer så ser du till att namnet är lika.
Tex
Film 1.avi
Film 1.sub

Det efter punkten (.avi, . sub osv) låter du vara som förut.

Om det är i en enda mkv fil eller DVD skiva så kolar du under Navigate / Subtitle Language.

Permalänk
Medlem

Installera FFDShow Tryouts och aktivera FFDShow's Video Decorder filter. I filterinställningarna får du välja att rendera "Subtitles" ifrån filter menyn. Du kommer nu få undertexter både ifrån separata filer och inbäddade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperBerra:

Installera FFDShow Tryouts och aktivera FFDShow's Video Decorder filter. I filterinställningarna får du välja att rendera "Subtitles" ifrån filter menyn. Du kommer nu få undertexter både ifrån separata filer och inbäddade.

testade med det också, funkade inte heller, nåt som stör från madvr verkar det som

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Använd något annat. "K-Lite Codec Pack" som också innehåller MPC HC funkar beroende på vad det är du spelar upp. Vet inte om du måste ta bort det du använder nu eller inte ifall något börja bråka med varandra.

Permalänk
Medlem

det är mkv filer jag försöker spela med text, texter funkar bra utan madvr men det är så synd att inte använda den för det är grymt bra kvalite på bilden jämfört med resten, det som är skumt att jag hittar ingen annan som har likadant problem men jag får väl vänta å se

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

1. Rensa slumpmässigt tills du hitta vad som bråkar med den. Ibland måste verkligen avinstallera och rensa kvarglömda mapp INNAN man uppdatera eller testa andra versioner. Du kan hålla på i veckor och ändå inte lyckas.

2. Installera om Windows och var mer uppmärksam när den börja bråka igen och vad du då hunnit lägga in. Funkar det för andra och det är tillräckligt viktigt för dig så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

1. Rensa slumpmässigt tills du hitta vad som bråkar med den. Ibland måste verkligen avinstallera och rensa kvarglömda mapp INNAN man uppdatera eller testa andra versioner. Du kan hålla på i veckor och ändå inte lyckas.

2. Installera om Windows och var mer uppmärksam när den börja bråka igen och vad du då hunnit lägga in. Funkar det för andra och det är tillräckligt viktigt för dig så.

jag hade formaterat nyligen, det är en fräsh installaation av windows 7 64 bitars, grejjen är att jag kan avaktivera alla interna codecs och låta madvr köra utan nåt, för det är så det funkar för någon konsig anledning, en sak är att shaders på mpc är totalt avaktiverade och jag kan inte ha den på för då funkar inte madvr som det ska (laggigt). undrar då om undertexter är beronde av shaders eller?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

madvr kan inte köra externa undertexter. Du måste hardcode:a dem eller byta till någon annan decoder bara, t.ex. EVR

Permalänk
Medlem

En ide är ju att du kan installera en virtuell XP då det lär funka bara på just XP men inte nått nyare

Visa signatur

Acer Predator Helios 300