Google Chrome fortsätter växa bland SweClockers läsare

Permalänk
Skrivet av Buio:

NoScript finns inte för Chrome. Du kanske tänker på Notscript som inte är samma sak?

Här är en kommentar om det från han som utvecklat NoScript
http://forums.informaction.com/viewtopic.php?f=8&t=6332#p2734...

hm... då kanske det finns en anledning till att använda FF trots allt. Tycker dock Chrome har andra fördelar som överväger men vill man ha så hög säkerhet som möjligt så är fortfarande FF det bästa.

Permalänk
Medlem

Chrome!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Chrome för att det är en snabb lätt och bra webbläsare knappt problem och om det finns problem å man startar upp chrome igen så kan man trycka på återställ knappen!

Permalänk

Själv körde jag tidigare med Google Chrome, men då Chrome's lösenordssparning inte alls funkade lika på som firefox (t.ex inlogging på min telia webmail sparade inte mitt oerhört avancerade lösenord där firefox gjorde det) samt adblock tillägget som är tio gånger bättre på firefox.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte specielt vilken webläsare jag använder, men har kört FF i urminnes tider. Den funkar ju utmärkt, så kan inte se någon anledning att byta, så jag fortsätter nog använda den.

Permalänk

Kör me Chrome och har gjort i nästan 1 år. Använde Firefox tidigare men krånglade för mycket för mig.

Startade extremt segt, kraschade mycket och laddar segt. Chrome har allt jag behöver, kraschar aldrig, laddar snabbt och har alla addons jag körde med i Firefox och skärmytan känns rätt mycket större i Chrome.

Kommer aldrig gå tillbaka till Firefox, iaf inte den närmsta tiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Holypalaswe:

adblock tillägget som är tio gånger bättre på firefox.

Har du testat chromes på länge? Vad gör firefoxvarianten så mycket bättre?

Permalänk
Medlem

Kör Opera som huvudwebbläsare sedan en ca åtta år tillbaka. Började med att jag hade en riktigt klen maskin då och Operas cachade bakåtläge var det som gjorde surfandet uthärdligt. Har varit fast sedan dess. Musgester är en annan sak som hos andra kräver tillägg som, i de fall jag testat, sällan fungerar lika bra som i Opera.

Använder även Chrome, fast mer som ett epost- och kalenderprogram till Gmail.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

21.2% puckon mao
Intressant, för övrigt, att enkäten skiljer så mycket från statistiken.

Permalänk
Medlem

Sitter just nu på mozilla 1.4 *g*

Är en Pentium 4 jag precis ghostat om med en gammal image med Win XP, med fåtal extra program och lite optimeringar.
Ska bara formatera en partition och tanka hem senaste firefox så åker denna gamla version ut snart.

Men lite ironiskt att sitta på en stenålders webläsare och läsa en nyhet om de senaste webläsarna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av daPhil:

Intressant, för övrigt, att enkäten skiljer så mycket från statistiken.

Brukar det inte förklaras med att skolor, företag och liknande ofta använder internet explorer?

Permalänk
Medlem

Hur är lösenordshanteringen i Chrome? Gillar "master"-lösenordet som låser alla andra sparade lösen i FF. Finns det något liknande i Chrome?

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk

Opera på stationära. Opera på mobilen. Opera på tableten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StRANGER:

Hur är lösenordshanteringen i Chrome? Gillar "master"-lösenordet som låser alla andra sparade lösen i FF. Finns det något liknande i Chrome?

Google säger att de ALDRIG kommer integrera det.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Använder FF. Testat Chrome och webbläsaren saknade många addons som jag dagligen använder, dessutom rockar RSS feeds (Live Bookmark) funktionen som är inbyggd i FF. Ett måste! Pallar inte Googles webbsides-RSS crap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil_98:

Kör med Mozilla Firefox 5 just nu, men den krashar rätt så ofta...
Skulle gärna använda Google Chrome om det inte vore för att dem spionerar hela tiden på vad man skriver in och kollar på för webbsidor.
http://www.idg.se/2.1085/1.332176/insticksprogram-avslojar-na...
Premunererar även på PC Tidningen och där står det i ett par sidor om att Google ser allt man gör på internet om man använder det.

Haha, ja du "google spionerar" genom sidornas utvecklare lägger in googles statistikinsamlare så dom kan se detaljerad statistik om sina användare. Oavsett vilken browser du har funkar detta finfint att hämta in.
Frågan är vad IDG reportern sysslade med när han la upp den nyheten ens..

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

FF ofc, varför byta när jag själv testat dom olika snabbheterna mellan läsarna.
Sen har jag allt redan i FF, teman, vissa addons så tiden det tar är fan inte värt det.

Firefox the worlds most powerful web browser <3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av felxi:

Jag bytte till FF för många år sedan (tror det var FF2 som gällde då, kanske runt 2006-2007) eftersom IE kändes extremt seg samt att FF hade möjligheten att surfa med flikar (som jag tror att IE fick något/några år senare).
Ni som bytt från FF till Chrome; vad är det Chrome har, som firefox saknar? (förutom höga versionsnummer, detta ser dock ut att fixas snart ..)
Snabbheten verkar ju FF vara i kapp med iom FF5, jag har dock aldrig märkt skillnad mellan FF och Chrome på den fronten.

Bytte också från IE till FF för många år sedan, sedan fann jag Chrome som då var överlägset snabb, den var stilren vilket är viktigt för mig. Sedan dess har det bara kommit fler och fler funktioner som Firefox också har stöd för och de bästa pluginsen till Firefox finns nu också till Chrome. Chrome har en egen sync funktion för ALLA inställningar, bokmärken, lösenord osv som gör att har du flera datorer blir det helt överlägset att använda Chrome, detta fick Chrome innan FF. Och till sist så är HTML5 stödet mycket bättre till Chrome än FF. För att få en HTML5 sida att fungera i Firefox så måste man ofta lägga till -moz- i CSS-filen för att få till den design man vill ha.

Permalänk
Medlem

Variera beroende på vilken maskin jag sitter på...

Workstation - Firefox
Server - Firefox
Laptop - Safari
Smartphone - Safari

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m0rk:

Variera beroende på vilken maskin jag sitter på...

Workstation - Firefox
Server - Firefox
Laptop - Safari
Smartphone - Safari

"Smartphone - Safari" om man sitter med en iPhone ja. Androids webläsare är bra mycket snabbare om du kollar nysläppta videos på YouTube. Sedan så verkar kommande Internet Explorer för Windows Phone riktigt snabb och ha riktigt bra stöd för HTML5.

Hur du kan vilja ha Firefox på en server är obegripligt då Firefox har en sådan värdelös minneshantering och så många minnesläckor.

IMO:
Workstation - Chrome
Server - Chrome
Laptop - Chrome
Smartphone - Standard

Permalänk
Medlem

gick från firefox till chrome för ungefär 1 år sen då jag provade chrome första gången och märkte att den var snabbare och laddade t.ex youtube videos mycket snabbare.

Visa signatur

Define R5 | Asus X470-F | AMD Ryzen 5 2600 @4.1 | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 1070 SC @2000/4300 | G.Skill Flare X 16GB @3400 CL14 | Seasonic Focus Plus Gold 650w | SanDisk Ultra II 240GB | 860 Evo 500GB | Seagate 1TB | Asus VG248 |

Permalänk
Medlem

PC hemma - Chrome
Galaxy SII - Opera

Körde FF tidigare, testade Chrome och upplevde att Chrome var mycket snabbare.
Gick för en tid sen tillbaka till FF då Chrome bråkade lite med mig, men tyckte det var förjävla segt... kanske bara vara inbillning, men nu kör jag Chrome igen.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk

men det är ju google analytics dom menar i artikeln och det gäller lika mycket för firefox så länge du inte kör insticksprogrammet.
Men jag håller med om att google samlar in för mycket info om användarna. Men det är pga många websajter använder google analytics så det är ju inte så att chrome skickar data till google utan sajtägarna i så fall.

Skrivet av Emil_98:

Kör med Mozilla Firefox 5 just nu, men den krashar rätt så ofta...
Skulle gärna använda Google Chrome om det inte vore för att dem spionerar hela tiden på vad man skriver in och kollar på för webbsidor.
http://www.idg.se/2.1085/1.332176/insticksprogram-avslojar-na...
Premunererar även på PC Tidningen och där står det i ett par sidor om att Google ser allt man gör på internet om man använder det.

Visa signatur

Abit AB9 Pro, E6600 @ 3200 MHz, 3gb ram 800 MHz 1:1, ATI 4890 GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

"Smartphone - Safari" om man sitter med en iPhone ja. Androids webläsare är bra mycket snabbare om du kollar nysläppta videos på YouTube. Sedan så verkar kommande Internet Explorer för Windows Phone riktigt snabb och ha riktigt bra stöd för HTML5.

Hur du kan vilja ha Firefox på en server är obegripligt då Firefox har en sådan värdelös minneshantering och så många minnesläckor.

IMO:
Workstation - Chrome
Server - Chrome
Laptop - Chrome
Smartphone - Standard

Använde Opera ett tag men gestures fungerar så jävla dåligt att den förstörde upplevelsen.

Orsaken till att jag använder Firefox på servern? EN miljon mer tillägg än vad Chrome har är en ganska bra anledning.

Chrome använder jag inte för att jag tycker gränssnittet är för jävla dåligt.

Permalänk
Medlem

Körde under en period Opera i väntan på FF4, sedan så har jag åter blivit frälst av eldräven som är oslagbar med Adblocker, NoScript och Ghostery samt EPUBReader för E-böcker.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Chrome är sjukt mkt snabbare än Safari på Macen så det finns anledning :).

Skrivet av MacEnkronan:

Jag ser ingen anledning att ha 3:e partsmjukvara i Apples datorer om man inte är aaaabsolut tvungen till det. Visst jag har Microsoft Word för Mac, men det är för att andra ska kunna öppna sina dokument, för att ta ett exempel men annars försöker jag undvika 3:e partsutsvävningar som sagt.:)^^

Apples produkter är det bästa man kan ha enligt mig.:D

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Till alla er som förkortar Firefox "FF", det förkortas "Fx" eller "fx".

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Chrome är sjukt mkt snabbare än Safari på Macen så det finns anledning :).

Nya Safari som kommer med Lion lär vara en betydande uppgradering...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Till alla er som förkortar Firefox "FF", det förkortas "Fx" eller "fx".

Ber om ursäkt för det

Permalänk
Medlem

bytt tillbaka till firefox, 5an är hur bra som hellst

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.