Permalänk
Medlem
Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Hej!!! Undrar hur det är med detta http://www.inet.se/artikel/1902013/asrock-p67-extreme-4-rev-b... moder kort? Hölrde att de skulle vara restnoterat från leverantören. Så nu undrar jag om ni kommer ha kvar det och om de till och med säljs in på hösten som det ser ut nu eller kommer det en ny version av det senare?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inet
Skrivet av grasfer:

Ska bara ha den till tvn så behöver ingen extra fläkt som snurrar

Enligt XFX så skall bilden stämma överens med levererade kort! Vi ändrar bild om ny information kommer!

Skrivet av _michelin_:

Ni borde skriva att man får version 1.1 när man beställer detta kort.

http://www.inet.se/artikel/5409090/xfx-radeon-hd6970-2gb

Tyvärr är det svårt för oss att veta exakt vilka revisioner som XFX skickar i olika batcher. Det enda vi kan vara säkra på är att få rätt modell, dvs. HD-697A-CNFC i det här fallet. Alternativt om man väljer att handla i butik och därmed inspektera produkten innan köp.

Kortet skall enligt Asus levereras till oss vilken dag som helst!

Skrivet av Broken-arrow:

Hej!!! Undrar hur det är med detta http://www.inet.se/artikel/1902013/asrock-p67-extreme-4-rev-b... moder kort? Hölrde att de skulle vara restnoterat från leverantören. Så nu undrar jag om ni kommer ha kvar det och om de till och med säljs in på hösten som det ser ut nu eller kommer det en ny version av det senare?

Det går tyvärr inte att svara på om vi kommer och ha kvar det till hösten. När det gäller leverans har vi tyvärr inte fått något bekräftat datum.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi håller på och jaga AsRock för att få ett svar, hemsidan uppdateras så fort vi får något besked!

Mvh / Inet

De låter kanon:) Har ingen brådska, men vill ju gärna veta hur de kommer bli.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fin fint att fraktfritt för sweclockers fortfarande finns kvar!

Dock lite besviken att min order inte skickades idag, även om jag beställde i god tid före kl 17.00.
Kanske borde ändra den tiden på hemsidan ifall det inte går att hålla?

En annan sidenote, hur kommer det sig att priset skiljer så mycket på Corsair H50 & H60? H60 är billigare men är inte den en "ny" version av H50?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Jag har sett att ni har vissa m-atx datorlådor på ATX kategorin. Kan man vara säker på att ett ATX kort får plats i ett m-ATX chassi om det står att det fungerar i specifikationer? Dum fråga kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Dock lite besviken att min order inte skickades idag, även om jag beställde i god tid före kl 17.00.

En annan sidenote, hur kommer det sig att priset skiljer så mycket på Corsair H50 & H60? H60 är billigare men är inte den en "ny" version av H50?

Säkert att allt fanns i lager?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Inet verkar ha mycket just nu. Fick själv ringa in idag och fråga varför dom inte skickade mina varor igår och de sa att dom har många orderar och många har fått jobba över och det är lite strul med nya folk nu när det är semester osv, osv.

Ville bara informera detta om du nu inte har fått denna information av Inet än. (:

Permalänk
Medlem

Nu när kompletta vattenkylarsystem för CPU blir vanligare och vanligare skulle det vara trevligt att ha vatten som en separat kategori under processorkylning så man snabbt kan jämföra priser och sådant på endast vattenkylning.

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Visa signatur

Silverstone Raven RV-02E | Asus Sabertooth p67 | Intel 2500k | Sparkle GTX 580 | G.Skill 2x4GB 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design R2 800w | OCZ Vertex 2 120GB | 1TB Samsung F3 HD103SJ + 2x500GB 7200RPM | Zalman CNPS-9900 MAX |

Permalänk
Medlem

vill än en gång tacka Andreas på supporten och Jonas Y på teknikavdelningen som faktiskt tog sig tid att sitta och hjälpa mig med mitt serviceärende 51229 stor kärlek till de båda

Permalänk
Inaktiv

Vill tacka för schysst feedback. Dock är jag nyfiken ifall Posten har slarvat bort en vagn med varor igen. Första gången jag inte fått en beställd vara som finns i lager, men inte skicka samma dag. Faktum är att det har gått 2 dagar nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är det med leveransdatum för Samsungs S23a750d http://www.inet.se/artikel/2203171/samsung-tft-23-s23a750d-le....
Är det spikat denna gången eller kommer den bli försenad i ännu en månad? känns inte lovande att 27" en är listad som 2011-09-02.
Den skulle ju egentligen ha släppts i mars :(.

Permalänk
Medlem

Lite dum fråga kanske men varför är det problem med att få in Asus grafikkort när ni säljer andra produkter från dom?

Sitter i tankarna att beställa en dator men väntar eftersom jag väldigt gärna skulle vilja ha ett asus gtx580 directcu II till den

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Lite dum fråga kanske men varför är det problem med att få in Asus grafikkort när ni säljer andra produkter från dom?

Denna typ av "problem" är säkerligen ekonomiska, de vill ha tillräckligt bra inköpspriser på sina volymer för att kunna sälja dem till ett konkurrenskraftigt pris.

Permalänk
Medlem

2 snabb fråga angående Inet's Montering & Test.
Om jag skulle beställa ett paket med OS, utan någon DVD läsare, hur blir det med installation av OS:et? Hoppar ni det och monterar bara eller kör ni med extern dvdläsare, eller något liknande för att få OS installerat i ett sånt fall?

Och om jag har två 120mm fläktar i paketet, som jag tänkte skulle sitta i/på chassit. Är det något ni också monterar? Eller får man det 'på sidan' när man packar upp datorn?

Är ju inte hela världen egentligen, men bara något jag satt och tänkte på.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White

ASUS ROG STRIX X570-E | AMD 5900X | EVGA RTX 3080
Corsair LPX 32GB | Samsung 970 1TB / Samsung 850 Pro 512GB / Samsung 870 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Denna typ av "problem" är säkerligen ekonomiska, de vill ha tillräckligt bra inköpspriser på sina volymer för att kunna sälja dem till ett konkurrenskraftigt pris.

Jo, men om dom inte får det, Skiter dom i att köpa en grejerna då? Kan utan problem lägga 200,300 extra om det skulle vara så.. Men självklart vill man ha det så billigt som möjligt.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Inet
Skrivet av Chobi:

Tyvärr har vi haft enormt belastning på vårt lager sista dagarna och ligger efter. Jag kan inte göra annat än och beklaga.

När det gäller vattenkylningen så har Corsair valt denna prissättning. Jag vet faktiskt inte varför, men den verkar lite knepig.

Skrivet av imperatormedia:

Jag har sett att ni har vissa m-atx datorlådor på ATX kategorin. Kan man vara säker på att ett ATX kort får plats i ett m-ATX chassi om det står att det fungerar i specifikationer? Dum fråga kanske.

Hm, det ligger väl inga mATX-lådor i ATX-kategorin? Däremot finns det ATX-lådor som även har stöd för mATX-kort.

Skrivet av Berklar:

Nu när kompletta vattenkylarsystem för CPU blir vanligare och vanligare skulle det vara trevligt att ha vatten som en separat kategori under processorkylning så man snabbt kan jämföra priser och sådant på endast vattenkylning.

Helt klart något att tänka på för oss inför framtiden!

Japps, lådan har tyvärr utgått hos SilverStone.

Skrivet av pokelia:

vill än en gång tacka Andreas på supporten och Jonas Y på teknikavdelningen som faktiskt tog sig tid att sitta och hjälpa mig med mitt serviceärende 51229 stor kärlek till de båda

Kul och höra att du är nöjd!

Skrivet av anon2110:

Vill tacka för schysst feedback. Dock är jag nyfiken ifall Posten har slarvat bort en vagn med varor igen. Första gången jag inte fått en beställd vara som finns i lager, men inte skicka samma dag. Faktum är att det har gått 2 dagar nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte vad vi vet.

Skrivet av Xermalk:

Hur är det med leveransdatum för Samsungs S23a750d http://www.inet.se/artikel/2203171/samsung-tft-23-s23a750d-le....
Är det spikat denna gången eller kommer den bli försenad i ännu en månad? känns inte lovande att 27" en är listad som 2011-09-02.
Den skulle ju egentligen ha släppts i mars :(.

Jag har bett inköparen att kolla med Samsung för att få ett bekräftat datum!

Skrivet av Zixel:

2 snabb fråga angående Inet's Montering & Test.
Om jag skulle beställa ett paket med OS, utan någon DVD läsare, hur blir det med installation av OS:et? Hoppar ni det och monterar bara eller kör ni med extern dvdläsare, eller något liknande för att få OS installerat i ett sånt fall?

Och om jag har två 120mm fläktar i paketet, som jag tänkte skulle sitta i/på chassit. Är det något ni också monterar? Eller får man det 'på sidan' när man packar upp datorn?

Är ju inte hela världen egentligen, men bara något jag satt och tänkte på.

Jajamensan, vi installerar windows, inga problem!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Har ni glömt mina mail? Jag skrev två utförliga mail för några veckor sen som jag gärna vill ha svar på

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Inet
Skrivet av _michelin_:

Har ni glömt mina mail? Jag skrev två utförliga mail för några veckor sen som jag gärna vill ha svar på

Jag hittar tyvärr inga mail från dig (om du skriver från samma namn som i din profil). Det vore toppen om du åter kan skicka dem till info@inet.se så svarar vi på dem så fort vi kan!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Jag har bett inköparen att kolla med Samsung för att få ett bekräftat datum!

Mvh / Inet

Superbt, kontakta mig gärna via forumet eller citera denna om ni får svar, har väntat länge på den skärmen.

Permalänk
Hedersmedlem

Är Super Flower någon nätaggstillverkare ni kommer att ta in? Tänkte mest på deras platinum agg, Golden King och Golden Silent.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Inet
Skrivet av MulleEng:

Är Super Flower någon nätaggstillverkare ni kommer att ta in? Tänkte mest på deras platinum agg, Golden King och Golden Silent.

Tyvärr inget vi har möjlighet att ta in.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Åter igen är man nöjd efter ett köp av INET. Beställde igår ett nytt tangentbord när mitt gamla bara dog. Idag har man redan hämtat det, mindre än 24h leverans. Ni är fan bäst.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Blääääääh, vad irriterad man är......Beställde varor i helgen och tror då att dom skickar varorna på måndagen så jag kan montera ihop grejorna på tisdagen men nej... Det tar tre dagar för Inet att skicka varorna så på onsdagen tänker jag att jag kanske får dom förhoppningsvis på torsdagen.

Men varför hoppas man... Man blir ju bara irriterad när man märker att Inet har skickat 3 olika paket på olika kollinummer så nu när jag söker efter varorna så har 2 st paket kommit fram men inte det tredje. Såg att ett chassi jag har beställt låg bakom kassan vid posten så det hade ju varit bra om jag kunde få börja montera in de saker jag har hemma men nej...

Posten är ju så ignoranta och sket i att skicka mitt tredje paket och man får inte hämta ut två av dessa paket. Va kul )))))))))))))))))))))))))))) Och imorgon åker man iväg efter jobbet i några dagar så då hinner man inte bygga någon dator heller. FML

Hoppas man får bättre erfarenhet med både Posten och Inet vid andra orderar... Om man nu är sugen på att köpa fler saker.

Mvh Irriterad nörd >;[

Permalänk
Skrivet av Trizi:

Blääääääh, vad irriterad man är......Beställde varor i helgen och tror då att dom skickar varorna på måndagen så jag kan montera ihop grejorna på tisdagen men nej... Det tar tre dagar för Inet att skicka varorna så på onsdagen tänker jag att jag kanske får dom förhoppningsvis på torsdagen.

Men varför hoppas man... Man blir ju bara irriterad när man märker att Inet har skickat 3 olika paket på olika kollinummer så nu när jag söker efter varorna så har 2 st paket kommit fram men inte det tredje. Såg att ett chassi jag har beställt låg bakom kassan vid posten så det hade ju varit bra om jag kunde få börja montera in de saker jag har hemma men nej...

Posten är ju så ignoranta och sket i att skicka mitt tredje paket och man får inte hämta ut två av dessa paket. Va kul )))))))))))))))))))))))))))) Och imorgon åker man iväg efter jobbet i några dagar så då hinner man inte bygga någon dator heller. FML

Hoppas man får bättre erfarenhet med både Posten och Inet vid andra orderar... Om man nu är sugen på att köpa fler saker.

Mvh Irriterad nörd >;[

Kan man inte välja "skicka allt i en sändelse"? Det kan man på komplett iaf

Permalänk
Medlem

Dom skickar chassi i sin orginal låda.
Känns lite onödigt att packa ner en stor låda i en ännu större låda.
Lika så skärm brukar skickas i sin låda, dvs dom sätter bara fraktlappen på lådan.

att det tar 3 dagar kan du nog räkna in semester tider, sen att något kanske var slut och skickades från butik? (en extra dag där)
Om du nu såg ditt chassi bakom disken, varför inte vara be dom titta ditt kollid id mot vad som stod på kartongen?

att posten är dryga, det är ingen direkt nyhet =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Dom skickar chassi i sin orginal låda.
Känns lite onödigt att packa ner en stor låda i en ännu större låda.
Lika så skärm brukar skickas i sin låda, dvs dom sätter bara fraktlappen på lådan.

att det tar 3 dagar kan du nog räkna in semester tider, sen att något kanske var slut och skickades från butik? (en extra dag där)
Om du nu såg ditt chassi bakom disken, varför inte vara be dom titta ditt kollid id mot vad som stod på kartongen?

att posten är dryga, det är ingen direkt nyhet =P

Yea.. blir bara smått irriterad när det mesta i vardagen inte går som planerat... Jag hade ju de tre kollinummren jag hade fått men eftersom majoriteten på posten är inkompetenta så får de tydligen inte ge ut paket om nu inte alla tre hade kommit in så, hon i kassan ringde även till posten och frågade. Blir trött på allt skit. Hade man vetat att det skulle ta tre dagar att skicka varor (som det står att de alla finns i lager) så hade man kanske beställt från något annat ställe för att få det fortare.

Well well.. Thug life. Känner mig som en gnällig bäbis som inte kan vänta med att öppna presenter efter kalle anka på julafton..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLazahYoda:

Kan man inte välja "skicka allt i en sändelse"? Det kan man på komplett iaf

Tror inte det är problemet här. Allt är nog EN sändelse men uppdelat i flera kollin. Och hur posten väljer att hantera det är knappast Inets fel...

Skrivet av Trizi:

Hade man vetat att det skulle ta tre dagar att skicka varor (som det står att de alla finns i lager) så hade man kanske beställt från något annat ställe för att få det fortare.

Om posten primärt är den strulande parten hade nog val av försäljningsställe spelat mindre roll. Dina tre kollin hade kunnat hanterats likadant iaf.

Jag beställde själv en sak tidigare idag och har redan fått kollinr, så jag är supernöjd med Inet!

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

tjenare, hur lång tid brukar det ta innan en beställnings vara skickas?
tänkte främst på min h100 som jag beställde idag

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯