Kan bara köra GTA IV på lägsta inställningarna på 6950 crossfire

Permalänk
Medlem

Kan bara köra GTA IV på lägsta inställningarna på 6950 crossfire

Jag kan bara använda lägsta, och sen är det ganska laggigt.

Jag kan då köra crysis warhead maxxat 1920x1080 med skyhöga fps.

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]

Permalänk
Medlem

haru kollat att du har de nyaste drivrutinerna? på nya grafikkort brukar dom uppdatera det rätt ofta om jag inte miss-minner mig

Permalänk
Medlem

spelet har problem med ati's drivare, prestandan suger för tillfället också, går att ta bort spärren så man kan ändra inställningarna dock, googla på -norestriction eller liknande...

Permalänk
Medlem

GTA IV är så fruktansvärt dåligt optimerat, men man kan underlätta det genom att fixa lite saker. Först och främst måste du stänga av Windows Event Log i Services.msc, och då slipper du minilagget som annars driver en till vansinne

Räkna inte med att kunna maxa spelet, för det går verkligen inte, inte ens om du har 3xGTX580 + I7 990x @5ghz och 24gb ram. Spelet är för dåligt gjort helt enkelt

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Man tackar för infon.. Tyckte väl att det laggade fan ibland på min dator när jag fick gkortet bytt mot ett ati.. inte för att ati kortet är speciellt bra men enl. specs är det bätre än mitt 8600gt som flöt på helt ok..

Ska fan pröva det senare.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem! Kör också 6950 i CF och kan maxa allt annat med hög FPS men GTA IV kommer jag inte alls upp så högt (Runt 30 för det mesta, ibland upp mot 50-60, det går lite upp och ner) och det känns inte alls "smooth" att spela det. Jag har senaste patchen av både GTA IV och Catalyst men i Grafik-menyn så kan jag inte ändra några inställningar. Det står typ 200/4000MB Graphic Memory used men ändå varnar spelet mig att jag nästan har använt allt minne... Så jag använde -norestrictions fixen och höjde alla inställningar och körde en Benchmark, och den säger att jag använder ett 9600GT kort? Varför gör den det? Kan det påverka min prestanda att spelet inte verkar känna igen mitt grafikkort?

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacKzZ0R:

Jag har samma problem! Kör också 6950 i CF och kan maxa allt annat med hög FPS men GTA IV kommer jag inte alls upp så högt (Runt 30 för det mesta, ibland upp mot 50-60, det går lite upp och ner) och det känns inte alls "smooth" att spela det. Jag har senaste patchen av både GTA IV och Catalyst men i Grafik-menyn så kan jag inte ändra några inställningar. Det står typ 200/4000MB Graphic Memory used men ändå varnar spelet mig att jag nästan har använt allt minne... Så jag använde -norestrictions fixen och höjde alla inställningar och körde en Benchmark, och den säger att jag använder ett 9600GT kort? Varför gör den det? Kan det påverka min prestanda att spelet inte verkar känna igen mitt grafikkort?

Stäng av crossfire, spelet fungerar värdelöst med det och jag får bara lägre prestanda

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

crossfire funkar som sagt värdelöst. när jag kör i crossfire med 5850 så används varje kort ca 45%. skulle vara lätt att få nice fps om korten faktist användes.
Edit: vad är norestrictions för fix? vad gör den?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kör med 1st 6950 och IV funkar hur bra som helst för mig..?

ta bort cfx och spela

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

crossfire funkar som sagt värdelöst. när jag kör i crossfire med 5850 så används varje kort ca 45%. skulle vara lätt att få nice fps om korten faktist användes.
Edit: vad är norestrictions för fix? vad gör den?

i gta så räknar den på någon vänster ut hur mycket vram som kommer användas på de inställningarna du har, och när det är fullt kan du inte höja grafiken längre och den räknar helt udda ibland, norestrictions gör att den skiter i den och du kan köra på vilka inställningar du vill

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Om du laggar hela tiden även med lägsta inställningar råder jag dig att kolla denna guide http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=142692&page=1. Funkade hur bra som helst