Beställt dator - ska jag ångra mig?

Permalänk
Medlem

Beställt dator - ska jag ångra mig?

Hej.

Beställde häromdagen en http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/to.... Såhär i efterhand har jag hittat en likvärdig dator för samma pris (t.o.m för endast 7000 på blocket, ny o kartong), men som har förbättringar i hdmi 1.4 (3d), bluetooth 3.0, USB 3 och bättre grafikkort.http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/as...
Visserligen står det på Toshibas hemsida att den oxå stödjer 3D, men kanske inte fullt ut? Grafikkortet på Toshiban stödjer inte 3D enligt Nvidias hemsida men jag antar att en mjukvara löser det?
Toshiban har, å andra sidan, antennuttag vilket är ganska coolt. Även SATA2. Datorn är tänkt som HTPC och även som "bruksdator"
Borde jag ångra mig? Datorn är skickad från Netonnet men det finns ju ångerrätten...

Permalänk
Medlem

det är ju alltid en risk att köpa begagnat, så du får nog bestämma det själv.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det är ju alltid en risk att köpa begagnat, så du får nog bestämma det själv.

står i annonsen "obruten förpackning". Men du har kanske åsikter om de båda datorerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3mdream:

står i annonsen "obruten förpackning". Men du har kanske åsikter om de båda datorerna?

även om det står obruten förpackning så kan du ju inte alltid vara säker på att du får hem grejerna ens en gång, om du inte går dit o tar emot det direkt vill säga.
så du får som sagt tänka efter själv om det är värt risken för en bättre dator

förresten, hur kan han ha uppgraderat datorn utan att packa upp den?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

även om det står obruten förpackning så kan du ju inte alltid vara säker på att du får hem grejerna ens en gång, om du inte går dit o tar emot det direkt vill säga.
så du får som sagt tänka efter själv om det är värt risken för en bättre dator

förresten, hur kan han ha uppgraderat datorn utan att packa upp den?

vad har han uppgraderat??

Permalänk
Medlem

du lär ju inte få garanti/ångerrätt eller något på blocket köpet, de tusenlapparna kan det vara värt ifall allt totaldör efter två timmars användning....

nytt med kvitto har lite annan säkerhet än "nytt från blocket"

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

du lär ju inte få garanti/ångerrätt eller något på blocket köpet, de tusenlapparna kan det vara värt ifall allt totaldör efter två timmars användning....

nytt med kvitto har lite annan säkerhet än "nytt från blocket"

sanning, men ny kostar den exakt samma som den jag beställt. inget dyrt byte ändå alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3mdream:

vad har han uppgraderat??

det var ju bättre grafikkort och allt vad du sa

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

..jämfört med toshiban ja, från fabrik. Han har inte uppgraderat ngt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3mdream:

Hej.

Beställde häromdagen en http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/to.... Såhär i efterhand har jag hittat en likvärdig dator för samma pris (t.o.m för endast 7000 på blocket, ny o kartong), men som har förbättringar i hdmi 1.4 (3d), bluetooth 3.0, USB 3 och bättre grafikkort.http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/as...
Visserligen står det på Toshibas hemsida att den oxå stödjer 3D, men kanske inte fullt ut? Grafikkortet på Toshiban stödjer inte 3D enligt Nvidias hemsida men jag antar att en mjukvara löser det?
Toshiban har, å andra sidan, antennuttag vilket är ganska coolt. Även SATA2. Datorn är tänkt som HTPC och även som "bruksdator"
Borde jag ångra mig? Datorn är skickad från Netonnet men det finns ju ångerrätten...

Skulle själv aldrig valt Toshiban över Asusen från början speciellt då priset är detsamma. Äldre teknik på både grafikkort och processor. Inga fördelar i övrigt bortsett från en lite större hårddisk. Var får uppgifterna om antennuttag ifrån? Står inte i nån spec nånstans, jag tror inte den har det. NoN anger garantitiden för Asusen till 1 år men det borde vara ett skrivfel då andra Asus N53SN har 2 år.
Om du sen väljer att byta mot en ny Asus från NoN eller köpa beggat är upp till dig men jag skulle iaf byta.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

det blev ett byte, och jag är mycket nöjd!