Borderlands - medspelare sökes [PC]

Permalänk
Moderator
Testpilot

Borderlands - medspelare sökes [PC]

Hej,

jag köpte Borderlands på Steam-REA'n och är väldigt förtjust i detta spel. Gillar verkligen estestiken och RPG-elementen.

Vad jag nu vill testa är att köra lite online men jag har inga vänner till detta så helt sonika söker jag folk som lirar Borderlands mer eller mindre frekvent. Jag är snart trettio och uppför mig givetvis på ett vettigt sätt när jag spelar, med undantag för att jag har ett skruvat sinne för humor.

PM:a eller skriv gärna ner era SteamID om ni vill dela med er som Borderlands-vänner.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Hej,

jag köpte Borderlands på Steam-REA'n och är väldigt förtjust i detta spel. Gillar verkligen estestiken och RPG-elementen.

Vad jag nu vill testa är att köra lite online men jag har inga vänner till detta så helt sonika söker jag folk som lirar Borderlands mer eller mindre frekvent. Jag är snart trettio och uppför mig givetvis på ett vettigt sätt när jag spelar, med undantag för att jag har ett skruvat sinne för humor.

PM:a eller skriv gärna ner era SteamID om ni vill dela med er som Borderlands-vänner.

Hej

Även jag köpte Borderlands när de rea'de ut det. Dock inträffade den förra rean för någon månad sedan så jag har kört en stund.

Jag tror att min Soldier är kring lvl 21 men jag har tagit en paus från spelet då det blev litet för laggigt i full-HD med nästan allt på max så jag inväntar mina 6870.

De borde komma idag så då kan jag börja lira Borderlands igen så jag hänger på. Jag är 16 år men är dock inte av den skräniga typen.

Köpte du GOTY-versionen och vilken level är din gubbe?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Samurai237:

Hej

Även jag köpte Borderlands när de rea'de ut det. Dock inträffade den förra rean för någon månad sedan så jag har kört en stund.

Jag tror att min Soldier är kring lvl 21 men jag har tagit en paus från spelet då det blev litet för laggigt i full-HD med nästan allt på max så jag inväntar mina 6870.

De borde komma idag så då kan jag börja lira Borderlands igen så jag hänger på. Jag är 16 år men är dock inte av den skräniga typen.

Köpte du GOTY-versionen och vilken level är din gubbe?

Japp tror det är "Game-of-the-year" jag har alla DLC iaf.

Det är lite segt för mig med med allt på max i full hd, speciellt i öppna miljöer.

Vad har du för SteamID?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Japp tror det är "Game-of-the-year" jag har alla DLC iaf.

Det är lite segt för mig med med allt på max i full hd, speciellt i öppna miljöer.

Vad har du för SteamID?

Du får ursäkta mig men jag insåg, nu med det bättre grafikkortet, att jag hellre kör igenom Gta IV-expansionerna mf.l innan jag fortsätter med Borderlands. Får se när det blir jag börjar med det igen.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

jag hade gärna kört lite om jag får det förbannade spelet att funka, ska ladda ner det igen och se om det blir någon skillnad...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Samurai237:

Du får ursäkta mig men jag insåg, nu med det bättre grafikkortet, att jag hellre kör igenom Gta IV-expansionerna mf.l innan jag fortsätter med Borderlands. Får se när det blir jag börjar med det igen.

Haha, lugnt.

Skrivet av Saven:

jag hade gärna kört lite om jag får det förbannade spelet att funka, ska ladda ner det igen och se om det blir någon skillnad...

Random, men ok.

Verkar inte vara det värsta drivet efter Borderlands på det här forumet. Kanske är jag lite sent ute.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Haha, lugnt.

Random, men ok.

Verkar inte vara det värsta drivet efter Borderlands på det här forumet. Kanske är jag lite sent ute.

Jag har hittat en site där man kan träffa på spelkompisar.

Den heter så påhittigt som meetagamer.com Har bara kollat en del där och det verkar främst som amerikaner håller till där vilket ställer till det med tiderna man kan spela med dem.

Det finns i alla fall omkring 25 000 medlemmar så man kan ju alltid prova

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Samurai237:

Jag har hittat en site där man kan träffa på spelkompisar.

Den heter så påhittigt som meetagamer.com Har bara kollat en del där och det verkar främst som amerikaner håller till där vilket ställer till det med tiderna man kan spela med dem.

Det finns i alla fall omkring 25 000 medlemmar så man kan ju alltid prova

Snyft* Jag är så ensam...

Tack för tipset.

Visa signatur

Permalänk

Tråkigt om du inte hittar någon att spela med. Borderlands görs sig helt klart bäst i co-op. Borde finnas en hel del spelare, men som du själv skrev är du kanske lite sent ute. Har ju varit rea på det både förra sommaren (tror jag ) och i julas. Oavsett är det riktigt roligt och DLCerna (speciellt Knoxx och Zombie Island) gör spelet en annan nivå. Hade det inte varit för att man dragit igenom spelet ett antal ggr så hade det varit intressant att köra igen. Nu återstår det mest att farma sista bossen och invänta Borderlands 2!
Men, oavsett så är spelet trevligt. Rekommenderar iaf att du kör igenom en gång och DLCerna. Att nöta till lvl 69 själv är nog lite segt.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Skulle faktiskt kunna tänka mig att ta upp spelet igen då jag mest har spelat själv tidigare. Jobbar dock 5-skift så speltiderna kan blir lite udda ibland men det borde ju gå att synca ihop något spel i veckan i alla fall

Använder du headset?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Viller-Valle:

Tråkigt om du inte hittar någon att spela med. Borderlands görs sig helt klart bäst i co-op. Borde finnas en hel del spelare, men som du själv skrev är du kanske lite sent ute. Har ju varit rea på det både förra sommaren (tror jag ) och i julas. Oavsett är det riktigt roligt och DLCerna (speciellt Knoxx och Zombie Island) gör spelet en annan nivå. Hade det inte varit för att man dragit igenom spelet ett antal ggr så hade det varit intressant att köra igen. Nu återstår det mest att farma sista bossen och invänta Borderlands 2!
Men, oavsett så är spelet trevligt. Rekommenderar iaf att du kör igenom en gång och DLCerna. Att nöta till lvl 69 själv är nog lite segt.

Njae det är väl inte hela världen finns som sagt rätt mycket spelare ändå men när man får fjortonåringar med skrapig mic som skriker nått på franska om och om igen så liksom söker man sig till säkrare marker.

Skrivet av Windir87:

Skulle faktiskt kunna tänka mig att ta upp spelet igen då jag mest har spelat själv tidigare. Jobbar dock 5-skift så speltiderna kan blir lite udda ibland men det borde ju gå att synca ihop något spel i veckan i alla fall

Använder du headset?

Nej mitt headset gick åt fanders efter att hundjävlen tuggade av sladden. Tack. Men det är väl något man kan inhandla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Nej mitt headset gick åt fanders efter att hundjävlen tuggade av sladden. Tack. Men det är väl något man kan inhandla.

Okej, ett headset underlättar ju en hel del men annars fungerar ju textchatten också

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med och spelar, har inget emot att börja om från början. 22 år så är ingen odräglig parvel.

SteamID: izuil

EDIT: Jobbar en del övertid så inte säkert jag kan vara med jämt dock.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Arius:

Jag är gärna med och spelar, har inget emot att börja om från början. 22 år så är ingen odräglig parvel.

SteamID: izuil

EDIT: Jobbar en del övertid så inte säkert jag kan vara med jämt dock.

Gott mos... Jag PMar mitt SteamID

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det tänkt att spela med nya karaktärer? Har nämligen bara en lvl 32 Hunter för tillfället och skulle gärna testa på en annan klass.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Windir87:

Är det tänkt att spela med nya karaktärer? Har nämligen bara en lvl 32 Hunter för tillfället och skulle gärna testa på en annan klass.

Kan man ju göra det också kanske, jag köttar på med en Berserk just nu, är lvl 27 för tillfället

Visa signatur

Permalänk

Detta verkar intressant, återkommer när jag börjar.

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Skrivet av PimPStaRDeluX:

Detta verkar intressant, återkommer när jag börjar.

Spelet kostar just nu 12.50 Euros på Steam. Det är alltså game of the year edition med 75% rabatt. Som om vi kan starta nya karaktärer kan jag tänka mig att spela.

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Gott, vi kan ju köra igång ett gäng från scratch också...

Säg till om ni vill ha mitt SteamID så får ni ett PM.

Visa signatur

Permalänk

Voice-chat kan bli lite svårt i skrivande stund
Äger inget headset i denna stund. Mitt Siberia packade ihop efter några år + att det inbyggda ljudkortet håller på att dö. Men om någon kan rekommendera något så skulle ju det vara kul. Bor nära både Webhallen + Komplett Pick-Up-Point, så om någon av dessa butiker hade något skulle det vara ett plus.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Flandersss:

Voice-chat kan bli lite svårt i skrivande stund
Äger inget headset i denna stund. Mitt Siberia packade ihop efter några år + att det inbyggda ljudkortet håller på att dö. Men om någon kan rekommendera något så skulle ju det vara kul. Bor nära både Webhallen + Komplett Pick-Up-Point, så om någon av dessa butiker hade något skulle det vara ett plus.

Jag har inte heller något headset och kommer nog inte köpa något förrän nästa löning troligtvis men tills dess funkar det med textchatt.

När det gäller headset och mic så tror jag att priset avgör kvalitén, detta brukar ju vara sant för det mesta men just ljud är en sådan pryl som verkligen är värd att betala extra för. Tips är att kolla hörlurar på prisjakt och gå efter bästa ranking.

Jag ska skapa en liten grupp på Steam så blir det lättare att hålla reda på varandra också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera att ni kör från scratch eftersom man gör uppdrag baserat på den som är host. Om host spelaren gjort quests så missar dom andra följdquests osv.

Jag spelar inte regelbundet men tycker Borderlands är kanon så skriv vad du döper steam gruppen till, kanske fler letar upp den.
Brukar köra online med public games så vill nån hoppa med är det fritt fram.
Har en 60+ hunter och lite blandat av de andra.

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Jag ska skapa en liten grupp på Steam så blir det lättare att hålla reda på varandra också.

Låter bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kan kanske spela med dig jag har en lvl 69 ^^ men jag kan köra om spelet med en ny eller nevla upp den till den level. men jag sommar jobbar denna vecka med sen är jag ledig. och jag har inte steam men man ska kunna spela med de som inte har steam. Jag spelade med en polare som har steam och jag spelade på det vanliga gamespy kontot "in game" inga problem...

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt en kopia av spelet(GOTY) så vill hitta några andra att spela med. Så klart från början, har ju inte så mycket annat att välja på.

Steamid och gamespy: AA_2300

Permalänk
Medlem

Lirar gärna lite Borderlands när det finns möjlighet till.

Steamid: Rattatosk
Är 26 om det nu spelar någon roll
Fast nu har jag inte steam editonen men även mitt gamespy id är Rattatosk

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Palit GamingPRO 5080 | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |

Permalänk

Jag lirar också gärna, men jag har inte det på steam...
Men mitt gamespy id är: RullstolsBagge

(Har förövrigt alla DLCs)

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dannnw:

jag kan kanske spela med dig jag har en lvl 69 ^^ men jag kan köra om spelet med en ny eller nevla upp den till den level. men jag sommar jobbar denna vecka med sen är jag ledig. och jag har inte steam men man ska kunna spela med de som inte har steam. Jag spelade med en polare som har steam och jag spelade på det vanliga gamespy kontot "in game" inga problem...

Skrivet av Gefapat:

Lirar gärna lite Borderlands när det finns möjlighet till.

Steamid: Rattatosk
Är 26 om det nu spelar någon roll
Fast nu har jag inte steam editonen men även mitt gamespy id är Rattatosk

Spännande, vi har ju en Rattatosk på Swec. också, har du bytt id eller har ni inget med varandra att göra?

Skrivet av ThePhotoHead:

Jag lirar också gärna, men jag har inte det på steam...
Men mitt gamespy id är: RullstolsBagge

(Har förövrigt alla DLCs)

Har ni SteamID ändå? Även om du inte har Steam versionen av Borderlands så kan det vara ett bra sätt att hålla koll på varandra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Spännande, vi har ju en Rattatosk på Swec. också, har du bytt id eller har ni inget med varandra att göra?

Har ni SteamID ändå? Även om du inte har Steam versionen av Borderlands så kan det vara ett bra sätt att hålla koll på varandra.

Vi är 2 totalt fristående personer:) Och har lite annorlunda stavning. Den Ratatosk som finns här har en helt korrekt stavning:)
Steamid är det samma altså Rattatosk

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Palit GamingPRO 5080 | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |

Permalänk
SpelClockers

Börjar klia i fingrarna nu.
2 pers som tänkte starta på nytt men det hade såklart varit roligare om fler hade hängt på.