Permalänk
Medlem

Nytt Headset

,

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det är helt meningslöst att lägga 700 kr på ett headset, ett Fatal1ty headset kostar 269 kr på Dustin och fungerar gott och väl.

Permalänk
Medlem

Hur tänkte du nu hallonet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Jag tycker det är helt meningslöst att lägga 700 kr på ett headset, ett Fatal1ty headset kostar 269 kr på Dustin och fungerar gott och väl.

Jag förstår inte varför folk köper Porsche när en Skoda också rullar...

För kvalitén i Fatality är ju tragisk, folk vill ha bra ljud och mic.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av tbkoppen:

Hej!

Ska ha nytt headset för mitt gamla har gått sönder och hittade denna annons på blocket:

http://www.blocket.se/vi/34255253.htm

Det är ett Sennheiser PC 350 Headset helt nytt för 700 Kr... Är det värt det eller bör jag köpa något annat. Någon som detta headset och tycker att det är bra? Bra ljudisolering? Bra mick?
Det är ändå ett ganska bra pris för det brukar ju typ kosta 1100:- annars.

mvh tbkoppen

Jag har det men det följde med i ett Asus Xense paket så det kan hända att det är viss skillnad mellan det och ett "vanilla" Pc350. Här är en sammanfattning av vad jag tycker:
+ Micken är lätt den bästa jag testat än så länge,ger väldigt klart och tydligt ljud.
Otrolig komfort,sitter som en smäck!!Kan sitta i flera timmar utan att det ens märks att man har det på sej.
Väldigt bra ljud i spel,lätt att urskilja steg och fastslå ljudriktningar.
Slutna(vilket är ett krav för mej) med väldigt bra ljudisolation.
_
För musik finns det flera bättre lösningar för samma pris(läs hörlurar)

Det är lätt det bästa headset jag haft och jag har haft en hel del(G35,Siberia v2,Carcharias,Roccat Kave och även ett Creative Fatality) men Pc350 spelar i en helt annan liga.

Jag har hört att Pc360 ska vara ännu bättre men jag har tyvärr inte haft möjligheten att prova dom.Hursomhelst har du möjligheten att köpa ett nytt Pc350 för 700:- så är det bara att slå till...oerhört prisvärt!.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jux2:

Hur tänkte du nu hallonet?

Skrivet av scoorch:

Jag förstår inte varför folk köper Porsche när en Skoda också rullar...

För kvalitén i Fatality är ju tragisk, folk vill ha bra ljud och mic.

Jag har aldrig haft några problem med ljudet, och ingen har klagat på hur jag låter i Skype/Vent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Jag har aldrig haft några problem med ljudet, och ingen har klagat på hur jag låter i Skype/Vent.

Vi har nog olika uppfattningar om vad som är bra ljud då.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080