Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Men gud va kul att folk tar det här steget och investerar på ett Internet café! Nu bor inte jag i Helsingborg så jag vet inte om det finns så många Internet caféer där, men här i Stockholm finns det en hel del ställen och konkurrensen är hård! Det Internet caféet som är störst i Stockholm just nu är Inferno online, och dom har nästan fullsatt hela tiden. Det roliga är att deras datorer är riktigt dåliga egentligen, och ändå har dom hur mycket kunder som helst. Så det jag menar är att ni inte behöver köpa in så extremt bra speldatorer. Folk förväntar sig ändå inte att kunna lira varje spel på högsta grafik på ett Internet café.

Tja på tanke på att Gamecenter här i Helsingborg håller på att uppgradera sina datorer (dom har redan uppdaterat i Lund och Halmstad) så är det en bra ide att få ihop ett rätt up to date system i början.
Dom systemen gamecenter uppgradderat till i Lund och Halmstad är Dell datorer med:
i7- 870
8 GB Ram
GTX 460

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Tja på tanke på att Gamecenter här i Helsingborg håller på att uppgradera sina datorer (dom har redan uppdaterat i Lund och Halmstad) så är det en bra ide att få ihop ett rätt up to date system i början.
Dom systemen gamecenter uppgradderat till i Lund och Halmstad är Dell datorer med:
i7- 870
8 GB Ram
GTX 460

Aa, jag tror även att Inferno Online håller på att uppgradera deras datorer nu. Känns liksom lite out-dated med 8800GT SLI, Intel Core Q9400, 2GB ram... Så det borde väll vara dags nu.

Själv skulle jag kört med något sånt här, utan SLI möjlighet, för att få det så prisvärt som möjligt. http://www.inet.se/kundvagn/visa/643929/2011-07-21

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

innan du beställer.
plocka fram listan vad du ska ha.
Kolla med komplett,inet,dustin osv och begär offert.

Kan nästan garantera att du kommer för en mängdrabatt då det handlar om galet mycket grejer.
tex om bara inet bjuder på ihopsättning av 60 datorer x 795kr/st = 47.700kr.

Som sagt, kolla vad dom kan ge för priser för 60 datorer.

Han skrev ju att han skulle få offerter från både Dustin och Komplett.

Du skulle ha läst tråden TS ska leasa och Inet erbjuder inte det.

Till TS, lycka till, datorerna ser riktigt bra ut, tror det är smart att köra med 8bg ram direkt, så pass billigt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Nu förstår jag inte riktigt på vilket plan det blir ekonomiskt med märkesdatorer, när du betalar 3,5k för ett 560Ti. Lyckas du inte få ett bra avtal är det ju i samma prisklass att bygga själv - men ha en full extra uppsättning datorer ifall något strular

Jag vet att du inte får mycket för pengarna, men det jag menar är att du betalar för servicen och möjligheten att om något strular kommer dem med en ny dagen efter och byter konstnadsfritt Iofs beror ju detta på vad du har för "försäkring"

TS:

Vill du ha någon som bygger ihop datorerna åt er så kan jag ställa upp

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Jag kommer isf komma och titta till Cafét bor inte långt där ifrån

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/634570/2011-07-18

mitt bidrag

moderkort: en simpelt moderkort med inbyggd grafik om grafikkortet skulle gå sönder och fullt med finesser som sandy bridge erbjuder + att det är mATX = det tar mindre plats i chassit , dock så är den inte överklockningsvänlig men det ska du ju inte syssla med ändå

hårddisk = bra o billig.. en vanlig simpel mekanisk disk helt enkelt

minnen = minnen som räcker gott o väl för gaming. dock skulle de vara smart och köra 8gb istället men i dagsläget behövs de inte men vem fan vet vad som händer senare, satsa på att ha datorer som klarar dagens spel och inte spelen som släpps om 3 år, konsollerna håller tillbaka spelutvecklingen ändå så du borde inte oroa dig

processor = det mest kraftfulla och prisvärda inom gaming industin för tillfället.

processor kylare = billig o gör sitt jobb BRA! du kan också köra standard fläkten eftersom den presterar mer än godkänt vid standard klockning och har blivit betydligt tystare än sina föregångare.

grafik = bra kort med bra kylning och klarar av alla moderna spel på höga settings

chassi = dammfilter och inkluderar 3 fläktar, mer prisvärt än så kan de inte bli!

nätagg = gör sitt jobb och har både en 6+2 och 6 pin till grafikkortet

jag läste att du skulle leasa men iaf så tycker jag de här delarna är något du borde satsa på, eventuellt 8gb minne eftersom det är en billig uppgradering

Permalänk
Medlem

Stort lycka till! Jag ser fram emot ett galleri när caféet är färdigställt!

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

i7- 870
8 GB Ram
GTX 460

Absolut jag vet att det är på ingång, men flyter spelen på lika snabbt är det inte bara hårdvaran elle priset som avgör vilken ställe kunden väljer, Game center är lokaliserat väldigt dåligt i Helsingborg tyvärr. Hög brottslighet i området samt en viss etnisk kultur har "paxat" stället, och inte många föräldrar vill att deras barn skall sitta på söder efter 22.00. Tråkigt men sant.

Jag försöker inte smutskasta Game center på något vis, jag har spelat där flertal gånger innan och dem är helt okej, men jag kan göra det bättre helt enkelt samt att jag har bättre läge, och kan göra det mer personligt för gamern med special konfigurerade nätverks kort för att aldrig vänta på nätverks paket, utan skicka konstant som UDP, och gamer utrustning och service inriktad känsla till alla blir lite annorlunda när ägaren står bakom disken och tar det lite på en högre nivå än om du är timmanställd och sitter och "väntar" ut din tid.....

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Han skrev ju att han skulle få offerter från både Dustin och Komplett.

Du skulle ha läst tråden TS ska leasa och Inet erbjuder inte det.

Till TS, lycka till, datorerna ser riktigt bra ut, tror det är smart att köra med 8bg ram direkt, så pass billigt nu.

Tack..... precis som du säger så erbjuder tyvärr inte Inet leasing.

Nu har dock komplett gjort bort sig, lovat för mycket och sen håller inte ursäkta uttrycket ett skit. Så nu kör jag Dustin oavsett om det blir samma pris, men känner det är mycket viktigare med en bra relation och man känner att dem hjälper en så mycket dem kan.

Permalänk
Skrivet av xfmimd:

Jag kommer isf komma och titta till Cafét bor inte långt där ifrån

Trevligt, jag bjuder på kaffe och en go gaming upplevelse !

Permalänk

i5 2500K och GTX570 låter som en vettig nivå att lägga sig på. När det gäller BF3 och CPU, så är jag helt övertygad om att det spelar noll roll om man har i5 2500K eller i7 2600K. Ser man till vad som är känt om skillnaden mellan Frostbite 1.5 och Frostbite 2.0-motorn, så har de flesta förändringarna att göra med ett bättre utnyttjande av DX 11 API't och dess tekniker och effekter. Huvudsaken av detta rör enbart grafikkortet, så kraftigare grafikkort än för BF:BC2 kommer säkerligen krävas för motsvarande upplösning och grafikkvalitet. Men jag kan inte se att processorlasten skulle bli särskilt mycket högre.
Tittar man på BF:BC2 så är det noll och ingen skillnad mellan i5 2500K och i7 2600K. Även om spelmotorn kan utnyttja fler kärnor än fyra så ger redan de fyra kärnorna i i5 2500K mer än tillräckligt med kraft för att driva alla singlegrafikkort på marknaden, utan att ens svettas. Då har man ju ingen nytta av att distribuera lasten på ännu fler kärnor för att få tillgång till mer kraft.

För övriga spel på marknaden gäller detta ännu mer, då de flesta skalar dåligt över fler än 2-3 kärnor.

Jag har svårt att se att en i5 2500K kommer vara någon reell begränsning i spel på flera år.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av WrongTarget:

i5 2500K och GTX570 låter som en vettig nivå att lägga sig på. När det gäller BF3 och CPU, så är jag helt övertygad om att det spelar noll roll om man har i5 2500K eller i7 2600K. Ser man till vad som är känt om skillnaden mellan Frostbite 1.5 och Frostbite 2.0-motorn, så har de flesta förändringarna att göra med ett bättre utnyttjande av DX 11 API't och dess tekniker och effekter. Huvudsaken av detta rör enbart grafikkortet, så kraftigare grafikkort än för BF:BC2 kommer säkerligen krävas för motsvarande upplösning och grafikkvalitet. Men jag kan inte se att processorlasten skulle bli särskilt mycket högre.
Tittar man på BF:BC2 så är det noll och ingen skillnad mellan i5 2500K och i7 2600K. Även om spelmotorn kan utnyttja fler kärnor än fyra så ger redan de fyra kärnorna i i5 2500K mer än tillräckligt med kraft för att driva alla singlegrafikkort på marknaden, utan att ens svettas. Då har man ju ingen nytta av att distribuera lasten på ännu fler kärnor för att få tillgång till mer kraft.

För övriga spel på marknaden gäller detta ännu mer, då de flesta skalar dåligt över fler än 2-3 kärnor.

Jag har svårt att se att en i5 2500K kommer vara någon reell begränsning i spel på flera år.

Låter vettigt, tack för din expertise. Jag har sett min load själv på BF:BC2 och som du säger, den svettas inte. Där finns en bra våg att glida på, på dem befintliga processorerna.

Permalänk

Vad kommer du ta ut i avgift för att få spela? Hur länge planerar du att de tar innan du kommer gå med vinst?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannydevito:

Tack..... precis som du säger så erbjuder tyvärr inte Inet leasing.

Nu har dock komplett gjort bort sig, lovat för mycket och sen håller inte ursäkta uttrycket ett skit. Så nu kör jag Dustin oavsett om det blir samma pris, men känner det är mycket viktigare med en bra relation och man känner att dem hjälper en så mycket dem kan.

Jag tror att Dustin är det bättre valet.
De har aldrig gjort mig besviken i alla fall, och man har handlat prylar från dem i herrans massa år för åtskilliga tusenlappar.

Riktigt bra support och samarbete är nyckeln till framgång i ditt fall, från din datorleverantör dvs

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

OT. Men jag vill bara önska dig lycka till! Skulle vara kul om ni skulle organisera lite event och turneringar (..SC2?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av villers14:

Kan jag få sommobb där?

Om du vill ha sommarjobb där så kanske du ska börja tänka på att stava lite mer seriöst, t.ex så heter det sommarjobb och inte sommobb eller vad du nu skrev....

Permalänk
Skrivet av ILPwnU16:

Om du vill ha sommarjobb där så kanske du ska börja tänka på att stava lite mer seriöst, t.ex så heter det sommarjobb och inte sommobb eller vad du nu skrev....

Bestämmer du kraven för sommarjobb eller?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W

Permalänk
Skrivet av dannydevito:

Hej,

Skall köpa in 60 datorer, till mitt spel Café har givetvis en tight budget men vill att datorerna skall hålla i 24/36 månader med lite uppgraderingar i framtiden. Detta är ett paket jag satt ihop, vill bara att någon mer än jag tittar på det så jag inte står där med 60 burkar som har en enormt dålig komponent som påverkar resterande systemet, eller någon komponent follk hört väldigt dålig kritik om, så kommentera gärna ! även om ni kan hitta något billigare kompononent med samma styrka för jag försöker pressa ner priset så mycket jag kan, men vill inte vara dumsnål men detta är min max budget jag plockat ihop för nu. Tacksam för alla synpunkter !

Hårddisk
Western Digital Caviar® Blue 500GB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 16MB, 7200RPM
Minne
Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9
8GB XMS3 module, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin
CPU
Intel® Core™ i7-2600K Processor
Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W, Boxed w/fan
Moderkort
ASUS P8P67 B3, Socket-1155
ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, Crossfire, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, BT, EFI ( Skall inte klocka så bara basic behov finns, som att stödja minnen etc )
Nätagg
Corsair TX V2 650W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Fläkt
GPU
Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX
PCI-Express 2.0,"Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 750MHz

Behöver ingen större lagrings yta, eftersom det är bara spel som skall installeras.
Behöver ingen DVD/CD läsare eftersom alla images kommer skjutas ut via symantec ghost.

Ditt paket är 3-4 gånger bättre än dem flesta it caféernas datorer. i5 2500k/2400, 560ti/6950 och 500w nätagg räcker för att maxa spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag tror det är viktigt med event/tävlingar. Idag har ju många tillgång till en dator hemma och det måste finnas något som gör det värt att gå iväg och betala för att spela.

jag skulle kunna tänka mig att gå till ett cafe och spela en timme för att testa dom nya spelen, för att slippa köpa och sen bli besviken/ruinerad. Kan man lika gärna lägga några tjugor för att "dema" nya spel på ett cafe

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Bestämmer du kraven för sommarjobb eller?

Nej, men för att verka lite mer seriös (och öka chanserna för att faktiskt få ett sommarjobb) så kan man i alla fall tänka på hur man presenterar det, i form av stavning etc.

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning kommer skärmarna vara på?

För ett Gtx 560 Ti klarar 1080p bra men i tex. BF3 kommer den säkert lida av fps drops ner till ca 40 med schyssta inställningar

Har ett själv atm, BFBC2 droppar till ca 50 som värst i 1080p.

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk

Kör 6870 standard clock för TF3, ligger på 54-72fps max inställningar BFBC2 1080p. Sen också får AMD korten lite extra lift av Battlefield spelen.

Permalänk
Medlem

som många sagt, ta 2500 processor du behöver inte ha k om du inte ska överklocka. Jag tycker däremot du inte ska gå ner i prestanda på grafiken. Om du ska ha datorerna i 36 månader så är det lika bra att ta ett 570. bara dumsnålt att ta 560.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av BenVilio:

OT. Men jag vill bara önska dig lycka till! Skulle vara kul om ni skulle organisera lite event och turneringar (..SC2?).

Tack ! givetvis , jag är själv en SC2 spelare. lotteri inspektionen kräver 36500 kronor för tillstånd men, det löser vi. Inte första månaden med andra förhoppningsvis när moms pengarna kommer tillbaka ( sparka på staten ) .

Permalänk
Skrivet av Lundiin:

Vilken upplösning kommer skärmarna vara på?

För ett Gtx 560 Ti klarar 1080p bra men i tex. BF3 kommer den säkert lida av fps drops ner till ca 40 med schyssta inställningar

Har ett själv atm, BFBC2 droppar till ca 50 som värst i 1080p.

Vill inte avslöja för mycket med tanke på konkurrenterna som säkert läser tråden. Men det blir minst 1080 p

Permalänk

När räknar du med att kunna gå med vinst?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannydevito:

Vill inte avslöja för mycket med tanke på konkurrenterna som säkert läser tråden. Men det blir minst 1080 p

Hehe, men de är bara bland fps drops alltså, annars brukar det ligga mellan 65-110

Men aa, två gånger när jag har varit på Inferno online har jag blivit missnöjd pga. datorerna så, inte så illa med 560 Ti ändå

Ändå vet vi inte än hur BF3 kommer vara och du ska behålla grejjerna ett tag så ett 570 vore väl ändå inte fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundiin:

Hehe, men de är bara bland fps drops alltså, annars brukar det ligga mellan 65-110

Men aa, två gånger när jag har varit på Inferno online har jag blivit missnöjd pga. datorerna så, inte så illa med 560 Ti ändå

Ändå vet vi inte än hur BF3 kommer vara och du ska behålla grejjerna ett tag så ett 570 vore väl ändå inte fel.

EDIT: Kolla på 6970 också! http://www.inet.se/artikel/5409090/xfx-radeon-hd6970-2gb

Sorry för den... feting missclicken (skulle ha varit med den förra)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

När räknar du med att kunna gå med vinst?

Aldrig som det ser ut nu haha för tidigt att säga tyvärr. Många faktorer som avgör, men jag gör inte detta för att bli någon oljeshejk utan för att bidra till gaming intresset världen runt. Bara jag har råd till min snus och min frukost så är jag nöjd