Permalänk

Ny datorköp 15k+

Hej alla
Jag har suttit i över en månad och sökt efter just de bästa delarna till en ny dator åt mej
Så innan jag börjar beställa delarna från Tyskland så skulle det vara underbart om ni kunde ta en titt på listan och se om nåt borde ändras

PS. allt som inte e på listan har jag redan fixat

http://www.inet.se/kundvagn/visa/631341/compbuild

Permalänk
Medlem

ta ett 580 istället och köp ett till senare vid behov, ditt nätagg borde hålla för de.
men jag fattar inte ska du skaffa delarna från tyskland? vrf
annars ser de rätt najs ut

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk

För att att jag får billigare därifrån
men har nån tips på en passlig SSD till att ha som boot?

Permalänk
Medlem

tripplechannel till sandy bridge går inte, du ska ha 2-4 stickor

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Permalänk
Medlem

behöver du verkligen 16gb ram? kör på 8 om du bara spelar etc

Visa signatur

pro

Permalänk
Medlem

z68 kommer du förmodlgien itne heller ha nån användning för om du inte ska ha en ssd typ, och det kanske är bättre med 560ti utan den stora kylaren, kolla efter någon me mindre referenskylare

Visa signatur

pro

Permalänk

och jag kommer att göra så mycket mer än bara spelar
Jag kommer att ha en SSD oxå, jo.
och är det lika bra med en mindre fläkt även om jag kommer att klocka GPUn?