Anmäl dig till Roborock Challenge!

GTX580 + GT220 och 3 skärmar ger dålig prestanda.

Permalänk
Medlem

GTX580 + GT220 och 3 skärmar ger dålig prestanda.

Hej!
Jag köpte ett GT220 för ungefär en månad sedan för att kunna använda 3st skärmar. Tyvärr verkar det som att prestandan i WoW har blivit mycket sämre.

Förut hade jag 200+ fps hela tiden ifall jag stängde av alla fps begränsningar. Nu verkar jag ligga mellan 70-100 fps. Och fps:en går ibland under 60fps ifall jag spelar in video samtidig som jag spelar. Vad kan jag göra åt det?
Måste jag skaffa ett annat kort? Kortet borde inte spela någon roll, eftersom det inte borde användas förutom för det jag har på den 3e skärmen (webläsare osv).

Eller är det bara att det funkar dåligt att använda 2st grafikkort utan SLI?

Innan jag kopplade in den nya skärmen och GT220 antog jag att jag skulle kunna spela bra på GTX580 kortet och skärmarna som var kopplade därtill. Men Jag verkar kunna spela på alla skärmar till samma prestanda. Hur funkar det? Sker grafikprocessingen på GTX580 och bilden skickas vidare till GT220 för att sedan skickas ut till skärmen?

Finns det någon bättre lösning för 3 skärmar, utan att förlora massa prestanda (förutom att köpa ett radeon).

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kört två kärmar på 220t och spelat på den tredje som är på 580t.. Och se till i inställningarna att inte 220t ska "hjälpa till" med physx eller nåt...

Permalänk
Medlem

Skulle kunna försöka med det. Är rätt säker på att GT220 inte ska "hjälpa till" också. Fast med dessa två grafikkort borde jag egentligen kunna köra 4st skärmar med. Skulle dock kunna testat att köra 2st på GT220, fast det har tyvärr inte 2 DVI-utgånger.

Jag funderar på ifall jag ska köpa ett bätrre andra grafikkort, som tex GTX 550, eller något liknande. Fast jag vet inte ens ifall det kommer lösa mitt problem.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb