Google Pixel 8 Pro - Trasig skärm. Hjälp?

Permalänk
Medlem

Google Pixel 8 Pro - Trasig skärm. Hjälp?

Hej,

Har en Pixel 8 Pro med sprucken skärm.
Har funderat på att laga den, men reparation verkar vara dyrt.
Försäkringen täcker inte, så jag måste lösa det själv.

Har ni några tips på hur man kan komma undan billigare?

Åker till Thailand om någon vecka, kanske kan man laga den där, om de ens reparerar Pixel-telefoner?

Visa signatur

Ryzen 7 5700G l 32 gb RAM l RTX 4070 l 4 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Medlem

Är den bara spräckt men fungerar så skulle jag leva med den så ifall du tycker det är dyrt att byta. Att få en halvkass kopia nere i Thailand är knappast värt det. På Aliexpress säljs det kopior för 600kr, inte direkt några bra recensioner men skärmen verkar ändå fungera men vara lite segare i touch samt att färgerna inte är bra. Förmodligen LCD kopior som de ändå skriver är "OLED" i produktnamnet. Så vill du gå den billiga vägen hade du kunnat beställa själv ifrån aliexpress och be någon verkstad installera den åt dig, skulle tippa på att man tar en 500-800kr för jobbet samt att du inte får någon garanti på skärmen av uppenbara skäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Hej,

Har en Pixel 8 Pro med sprucken skärm.
Har funderat på att laga den, men reparation verkar vara dyrt.
Försäkringen täcker inte, så jag måste lösa det själv.

Har ni några tips på hur man kan komma undan billigare?

Åker till Thailand om någon vecka, kanske kan man laga den där, om de ens reparerar Pixel-telefoner?

Om den funkar som vanligt, låt det vara. Om sprickan stör fingertoppskänslan kan du sätta på ett glasskärmsskydd. Att reparera billigt gör dig inte nöjd, särskilt inte om du går till ett anonymt hål i väggen utomlands.