Installera Windows på SSD. Bevara allt på lagringsdisken, hur?

Permalänk
Medlem

Installera Windows på SSD. Bevara allt på lagringsdisken, hur?

Har nyss köpt mig en SSD, ska installera Windows på den. Vill spara det mesta på lagringsdisken, kommer det ligga kvar där även om jag ominstallerar Windows på en annan disk? Har en extern hårddisk. Ska jag lägga spel, bilder etc. på denna och sen efter installation flytta över mina saker till min lagringsdisk? Kan ni beskriva hur man gör, enkelt och görna i steg, 1, 2, 3.

Mvh!

Permalänk

Jag tror att allt kommer finnas kvar på lagringsdisken. Men någon annan får nog också verifiera det.

Permalänk

du behöver inte göra något med dina gamla lagrings disk, så länge du inte har den före ssd'n i listan på bootdrives.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorHartman:

du behöver inte göra något med dina gamla lagrings disk, så länge du inte har den före ssd'n i listan på bootdrives.

Och denna justerar jag i Bios?

Permalänk
Medlem

koppla bort den ur datorn medans du installerar windows sen kopplar du in den igen:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Installera windows på SSDn och manuellt radera windows på den mekaniska ska väl funka.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb