Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Det här är ju för fan inte klokt! Jag har lagt in en hel drös med filmer och foton och nu kan jag inte titta på dem, skärmen blir grå och inget händer??

Permalänk
Medlem

Ha fått över 3.2 nu och kan säga att jag hoppades på mycke mer...
Det som har fixas är att appar som förut inte skalade till hela skärmen förut gör det nu. Sen har även muspekaren bytts ut mot en ring. Förutom det har det inte hänt någe annat förutom att de känns som en prestanda förlust, speciellt med hdmi kbel i så känns det riktigt segt och menyerna hackar fram.. skulle ha skippat denna uppdatering faktiskt..

Permalänk
Skrivet av emahex:

Ha fått över 3.2 nu och kan säga att jag hoppades på mycke mer...
Det som har fixas är att appar som förut inte skalade till hela skärmen förut gör det nu. Sen har även muspekaren bytts ut mot en ring. Förutom det har det inte hänt någe annat förutom att de känns som en prestanda förlust, speciellt med hdmi kbel i så känns det riktigt segt och menyerna hackar fram.. skulle ha skippat denna uppdatering faktiskt..

Apparna skalar nu fint. Håller verkligen med om att muspekarn blivit en intressant cirkel. Hoppas på att kunna välja mellan standardpekare och cirkel i framtida uppdateringar.
HDMI-anslutningen har jag just nu ingen mölighet att testa, men vilka menyer syftar du på när du säger att dem laggar fram.
Upplever ingen försämring utöver den konstiga cirkel som bytt ut muspekarn.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk

Hej
Har en Asus Transformer samt en Nokia C7 och undrar om man kan (via WiFi eller Bluetooth) koppla Transformern till Nokian för att komma åt Internet. Har sökt men hittar bara att Nokia inte stödjer Infrastucture Wifi (Joikuspot) samt att Android inte stödjer Ad-hoc.
Jag har parat telefon-plattan och har från telefonen skickat filer till plattan utan problem.
Nån som vet?
/O

Visa signatur

New: Lian-li A03, Corsair 430w, GA-H55M-USB3, Intel i5 650, XMS3 2x2GB, 3x Noctua, Samsung SH-203B, Win7, Kingston SSD 120GB+Samsung 750GB, Freezer 7,LG , Logitech Pro 2800, Logitech X-210, Benq EW2430
Old: Antec Sonata III, Win7, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E8600, XMS2 Xtreme 4x1G, ATI HD5750, WD 500GB, LG 20,1" Wide and/or Pansonic PV60, Logitech EasyCall

Permalänk

hmm läste lite här å var att 3.2 skulle ha kommit, även i denna tråden men min har fortfarande 3.1 och säger att det inte finns nån uppdatering. hmm suuuuspekt.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem

SERIÖST!!! VEM FAN FÅR BETALT FÖR ATT FÖRSTÖRA HELA PLATTAN? Äcklig muspekare och scrollfunktionen tar livet av mig!!!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Apparna skalar nu fint. Håller verkligen med om att muspekarn blivit en intressant cirkel. Hoppas på att kunna välja mellan standardpekare och cirkel i framtida uppdateringar.
HDMI-anslutningen har jag just nu ingen mölighet att testa, men vilka menyer syftar du på när du säger att dem laggar fram.
Upplever ingen försämring utöver den konstiga cirkel som bytt ut muspekarn.

Det är framför allt när man har hdmi sladden inkopplad som det går väldigt segt att hoppa mellan de olika hemmenyerna. Men jag tycker även att när man använder touchpaden för att scrolla på hemsidor eller hoppa mellan de olika hemmenyerna så är de lite delay, hackar mycket och det finns verkligen inge flyt.

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så har muspekaren byts ut till något sämre och scrollen på touchpadden på dockan har vänts om IGEN? Till att inte längre fungera som på en laptop?

Glöm att jag uppdaterar till 3.2 förrän de ändrar de två sakerna...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av mo88:

Det här är ju för fan inte klokt! Jag har lagt in en hel drös med filmer och foton och nu kan jag inte titta på dem, skärmen blir grå och inget händer??

Hej!

Det kan vara så att efter uppdateringen så blir det en liten bugg som gör att Eee Pad inte vet vilken applikation som skall användas för att läsa filtyper (filmer, pdf, etc).

Prova att docka loss plattan från tangentbordet (och byta till porträtt-läge) när detta sker så bör dialogrutan dyka upp igen och filmuppspelningen bör fungera som vanligt från och med då.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

+
Skalning utav äldre program, som t.ex Spotify
Högre volym(?)

-
Konstig känsla i touchpaden
Stor cirkel som muspekare, inte lika precist när flera objekt ska markeras
Väderwidgeten blir avklippt på mitten
Scroll med touchpaden är åt fel håll

Överlag skulle jag önska att det gick att gå tillbaka till 3.1 på något smidigt sätt, detta är inte en bra uppdatering alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Det kan vara så att efter uppdateringen så blir det en liten bugg som gör att Eee Pad inte vet vilken applikation som skall användas för att läsa filtyper (filmer, pdf, etc).

Prova att docka loss plattan från tangentbordet (och byta till porträtt-läge) när detta sker så bör dialogrutan dyka upp igen och filmuppspelningen bör fungera som vanligt från och med då.

Mvh
Asus Sverige

Har inget tangentbord men det löste sig ändå. Jag fick rensa all data i apparna ett par gånger sen flöt det på igen!
Blev lite rädd där och trodde att timmar av filmkonventering var åt skogen. Puh!

Permalänk
Skrivet av Zalamander:

hmm läste lite här å var att 3.2 skulle ha kommit, även i denna tråden men min har fortfarande 3.1 och säger att det inte finns nån uppdatering. hmm suuuuspekt.

Asus har svarat på det utlåtandet tidigare. Dem skickar inte uppdateringen till alla samtidigt, förmodligen för att undvika överbelastning på någon front. (Det senare är enbart min gissning)

Du kommer alltså att få uppdateringen också inom några dagar.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan förklara hur MyZine funkar? Jag har bara bilden på bilen hela tiden men det ska väl gå att få ett bildspel där med sina egna bilder? Går man in i inställningarna kan man ju inte välja vilka bilder som ska visas.

Permalänk
Skrivet av mo88:

Är det någon som kan förklara hur MyZine funkar? Jag har bara bilden på bilen hela tiden men det ska väl gå att få ett bildspel där med sina egna bilder? Går man in i inställningarna kan man ju inte välja vilka bilder som ska visas.

Hej!

Det finns en liten ruta med ett kugghjul längst ned till höger på MyZine där du kan göra olika inställningar.
I nuläget tror jag dock att den visar alla bilder man har på enheten utan någon direkt möjlighet att välja vilka som skall visas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Hej!

Det finns en liten ruta med ett kugghjul längst ned till höger på MyZine där du kan göra olika inställningar.
I nuläget tror jag dock att den visar alla bilder man har på enheten utan någon direkt möjlighet att välja vilka som skall visas.

Ja men det enda som visas är en bild på en bil och den har visats sedan jag fick plattan.

Permalänk
Skrivet av mo88:

Ja men det enda som visas är en bild på en bil och den har visats sedan jag fick plattan.

Prova att ta bort och lägga till Widgeten. Prova också att ändra hur bilderna skall visas.

För mig börjar bilderna visas redan innan jag gått ur "Lägg till" läget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm tror jag avaktar lite innan jag uppdaterar min platta. Ska bli kul att testa Dice player om den nu fungerar så bra som folk säger!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Prova att ta bort och lägga till Widgeten. Prova också att ändra hur bilderna skall visas.

För mig börjar bilderna visas redan innan jag gått ur "Lägg till" läget.

Jag har inget "Lägg till". Klickar jag på kugghjulet får jag upp inställningarna men det verkar kvitta hur jag ställer in det. Och ingenstans kan jag se eller visa bilder.

Klickar jag däremot i rutan kommer jag till galleriet men det är väl inte det som är meningen med det hela?
I galleriet kan jag markera en mapp och sen klicka på "Klar" och sen... Ingenting.

Permalänk
Medlem

Uppdateringen till 3.2

http://www.anandtech.com/show/4558/android-32-on-the-asus-eee... - AnandTech går igenom vad som har uppdaterats!

Permalänk
Medlem

Asus - are you considering re-implementing the old mouse cursor? The new one is really, really sucky. Mainly because its so big, and thus you loose the precision you have with a normal mouse pointer.

Cheers.

Permalänk

Har funderat lite på Asus Eee Pad Transformer. En sak jag skulle vilja ha är något utav ett digitalt ritblock så funderade på att köpa till en Wacom Bamboo Stylus for iPad. Antar att den funkar till Transformern också?

Hursomhelst, lämpar sig Transformern för att rita? Finns det någon bra app som är anpassad för plattor? Har testat Zen Brush på iPad vilket är riktigt bra men håller Android över iOS...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Har funderat lite på Asus Eee Pad Transformer. En sak jag skulle vilja ha är något utav ett digitalt ritblock så funderade på att köpa till en Wacom Bamboo Stylus for iPad. Antar att den funkar till Transformern också?

Hursomhelst, lämpar sig Transformern för att rita? Finns det någon bra app som är anpassad för plattor? Har testat Zen Brush på iPad vilket är riktigt bra men håller Android över iOS...

Jag tycker SketchBook Mobile är schysst om du är ute efter att rita. Dock vågar jag inte lova hur bra den fungerar på en platta. Men kan va värt att spana in i alla fall.

https://market.android.com/details?id=com.sketchbook

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Uppdaterade Pinball Hd for Tegra och nu funkar det inte längre. Det kommer bara upp ett meddelande som säger att appen inte är äkta.
Lösning någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av suck:

+
Skalning utav äldre program, som t.ex Spotify
Högre volym(?)

-
Konstig känsla i touchpaden
Stor cirkel som muspekare, inte lika precist när flera objekt ska markeras
Väderwidgeten blir avklippt på mitten
Scroll med touchpaden är åt fel håll

Överlag skulle jag önska att det gick att gå tillbaka till 3.1 på något smidigt sätt, detta är inte en bra uppdatering alls.

Måste helt hålla med dig. Detta var INTE en bra uppdatering. Dessutom har jag sedan uppdateringen fått problem med dockningen av plattan. Har jag har i den över natten, startar, fungerar alla tangenter men ändå säger plattan att dockan inte är inkopplad. Någon annan med samma problem?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Skrivet av mo88:

Uppdaterade Pinball Hd for Tegra och nu funkar det inte längre. Det kommer bara upp ett meddelande som säger att appen inte är äkta.
Lösning någon?

Möttes av smma problem. Prova först med att starta appen via "Mina appar" i Market. (Det fungerade för mig först innan problemet sedan kom tillbaka igen)
Efter det ominstallerade jag och problemet försvann.

Visa signatur

Permalänk

Är det någon som har set något om Asus transformers 3G ?. Har letat men hittar bara att den kommer ut i augusti i Paris.

Permalänk
Medlem

3G USB modem

Nu blev jag väldigt ledsen, det finns alltså inga planer övht från asus att stödja detta även i framtiden? what a shame...
Ska kolla om jag kan lämna tillbaka min e^3pad...

Permalänk
Skrivet av rynkan:

Nu blev jag väldigt ledsen, det finns alltså inga planer övht från asus att stödja detta även i framtiden? what a shame...
Ska kolla om jag kan lämna tillbaka min e^3pad...

Det är google som står för om detta skall fungera eller inte. På ett sett inte dom heller.
Någon måste helt enket bygga in drivrutinsstöd för en extern 3G-sticka.
Hårdvaran i Transformern stöder det redan idag, rent teoretiskt, sedan vet inte mjukvaran vad den skall gör med en sådan sticka då den inte är avsedd för lagring. Håll utkik efter framtida uppdateringar!
Detta är med andra ord inget Asus kan hållas ansvariga för.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Det är google som står för om detta skall fungera eller inte. På ett sett inte dom heller.
Någon måste helt enket bygga in drivrutinsstöd för en extern 3G-sticka.
Hårdvaran i Transformern stöder det redan idag, rent teoretiskt, sedan vet inte mjukvaran vad den skall gör med en sådan sticka då den inte är avsedd för lagring. Håll utkik efter framtida uppdateringar!
Detta är med andra ord inget Asus kan hållas ansvariga för.

Jo det är nog rätt som du säger. Får väl bara hoppas

Permalänk
Medlem

Gör er Eee Pad såhär också?

Den sitter dockad på ett bord som står helt jämnt. bör inte vatten ytan vara helt jämn och inte luta då med?

hittar ingenstans där jag kan kalibrera