Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Fenomenalt skitdåligt att videostödet blev sämre efter uppdateringen till 3.2. Förr hade jag några mkv som fungerade perfekt men inte nu alltså, varken i den vanliga spelaren eller i mobo.
Uselt är bara förnamnet.

Permalänk
Skrivet av mo88:

Fenomenalt skitdåligt att videostödet blev sämre efter uppdateringen till 3.2. Förr hade jag några mkv som fungerade perfekt men inte nu alltså, varken i den vanliga spelaren eller i mobo.
Uselt är bara förnamnet.

Hej!
Vi har inte upplevt sämre .mkv-stöd med 3.2. Får vi be dig beskriva problemet mer ingående så skall vi försöka se vad felet kan vara?

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Jag står seriöst i valet och kvalet att köpa en transformer nu eller vänta på tvåan som tydligen ska komma i oktober.

Kommer tvåan vara värd väntan!? Kanske svårt att svara på i dagsläget, men nån som är mer insatt i processorer och grejer kanske vet något.

Det jag vill använda plattan till är surf och filmtittande framförallt.

Visa signatur

---

Permalänk

Jag har nu beställt en eee pad, är lite intresserad av passande program för att göra anteckningar i, dels en stor del matte(skriva anteckningar och uträkningar på plattan med stylus), dels skriva ren text på. Ska börja högskolan nu till hösten och ser paddan som en perfekt ersättare av kollegieblocket:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!
Vi har inte upplevt sämre .mkv-stöd med 3.2. Får vi be dig beskriva problemet mer ingående så skall vi försöka se vad felet kan vara?

Mvh
Asus Sverige

Hej och tack för att ni bryr er!
Jag är på resande fot och därför lade jag in en hel del filmer varav vissa är i formatet h264 1280x720, 48khz aac 2700 kbit.
Dessa funkade helt utan problem i 3.1 men nu vägrar de ens att öppnas. "Misslyckades öppna fil"

Permalänk
Medlem

Är ägare av en TF sedan fredags, två större problem har jag stött på. Har en känsla av att detta är inte något ASUS har kontroll över utan det grundar sig i Android, men känner att jag ska kunna ventilera iallafall

När jag ska öppna valfri fil eller liknande då fönstret för applikationsval ska dyka upp så,,, ja,, dyker inte rutan med valen upp längre. Lyckades läsa mig till att man kan rotera paddan och då i porträttläget dyker det upp. Det är dock bara en tillfällig lösning då man måste göra så varje gång (!). Antar att detta är en bugg som rapporterats?

Det större huvudbry jag har är backup av applikationsdata, jag pratar alltså inte om själva applikationen utan saker så som inställningar och saves till spel. Som många av oss vet finns det program så som Titanium Backup som kan lösa detta, men utan Rootaccess så kan man inte bruka sådana program. När jag måste göra en fabriksåterställning vill jag ändå ha valet att spara viss data så som tidigare nämnda.

Jag gillar maskinen skarpt men en sak som det sista här, när det inte heller finns något sätt att lösa det på heller, gör att jag blir lite besviken.

Permalänk
Skrivet av mo88:

Hej och tack för att ni bryr er!
Jag är på resande fot och därför lade jag in en hel del filmer varav vissa är i formatet h264 1280x720, 48khz aac 2700 kbit.
Dessa funkade helt utan problem i 3.1 men nu vägrar de ens att öppnas. "Misslyckades öppna fil"

Hej!

Detta med den inbyggda videospelaren? (Galleri)
Har du provat med tredjeparts-spelare med samma resultat?

Alt. provat att göra en rensning av all tidigare data (som ibland kan ställa till olika små och större problem efter en uppdatering)? Nu är detta kanske inte ett jättebra alternativ på resande fot ifall du har massa data som behöver sparas.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är något fel på min padda men det värkar starta om sig någon gång per dag.. När jag märkte det så återställde jag till fabriksinställningar men den startar fortfarande om sig. Är det fler än jag

som har märkt av det?

EDIT: Jag googlade lite och värkar som att jag inte är den ända

Permalänk
Medlem

Ljudbuggen fortfarande kvar under 3.2

Japp... version HTj85B.WW_epad-8.6.5.7-20110730 har fortfarande ljudbuggen som det skrivits så mycket om...

Min Tranformer har serienumret som börjar med B60K om det kan vara till nån hjälp?

Hade inte Google fått igång EQ/balans redan under 2.3 eller var det nu var???

Permalänk
Medlem

Min ljudbugg försvann ialllafall med 3.1. Låter mysko att den skulle finnas kvar fortfarande i 3.2 för vissa.

Ett annat bra tips som har med ljud att göra är att installera Equalizer och dra mätarna för alla frekvenser till max. Då blir ljudet mycket starkare än det normalt kan bli när man har på max.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edman:

Jag står seriöst i valet och kvalet att köpa en transformer nu eller vänta på tvåan som tydligen ska komma i oktober.

Kommer tvåan vara värd väntan!? Kanske svårt att svara på i dagsläget, men nån som är mer insatt i processorer och grejer kanske vet något.

Det jag vill använda plattan till är surf och filmtittande framförallt.

Var väl hösten 2012 det snackades om?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Var väl hösten 2012 det snackades om?

Jag vet inte var du har fått 2012 från men ryktena säger att en uppföljare kommer i höst,
http://www.engadget.com/2011/08/02/asus-next-gen-eee-pad-tran...

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk

Är det någon som kan hjälpa mig. Jag är "helidiot":) när det gäller surfplattor, android...
Jag har tittat lite på Asus Eee transformer och undrar över några saker som jag vill ha svar på innan jag ev. köper en platta. Jag vill använda den till ganska enkla saker egentligen men är osäker på om det fungerar som jag vill.

1. Jag har mobilt bredband hor tele2 med usb-modem. Funkar det att använda detta eller blir jag tvungen att köpa ytterligare abonnemang?
2. Jag har ett program som ligger på en cd/dvd-skiva, går det att köra detta program på något sätt? Kopla till en extern DVD-spelare eller lägga över hela programmet på Paddern?

Detta är förmodligen helidiotiska frågor men jag brukar säga att "Det finns inga dåliga frågor bara dåliga svar"

Tack på förhand.
Julia

Permalänk
Medlem

Väntar du någon månad kan du köpa transformern med 3g, du plockar alltså ur SIM kortet ur ditt Tele2 USB modem och sätter in det i plattans SIM slot. Hur det funkar med Tele2 programmet (för att logga in, pinkod osv) vet jag inte men det finns flera på forumet som vet
Om du har en Android/Ifon telefon kan du ju använda dom som accespunkt och du slipper ha abonnemang till båda apparaterna. Du surfar då med Wifi till telefonen, som funkar som modem och går online med 3g (om du har fri surf eller så).

Din andra fråga kan jag inte svara på. Vad är det för program?

Köpte min 32 gigs Transformer idag på Siba för 3590 kr Dom har 20% på alla varor om man har Siba kort just idag den 17/8 Sparade 900 spänn på affären (eller förlorade 900 spänn mindre heter det)

Nu en fråga....Kindle skall väl funka på Honeycomb 3.2???? Kindle vill inte installera sig :X

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Detta med den inbyggda videospelaren? (Galleri)
Har du provat med tredjeparts-spelare med samma resultat?

Alt. provat att göra en rensning av all tidigare data (som ibland kan ställa till olika små och större problem efter en uppdatering)? Nu är detta kanske inte ett jättebra alternativ på resande fot ifall du har massa data som behöver sparas.

Mvh
Asus Sverige

Jag har testat allt och kommit fram till att inget hjälper. Däremot hittade jag följande på nätets vidder:
http://www.transformerforums.com/forum/asus-transformer-gener...

Vill också påpeka att jag inte kritiserar ASUS på något sätt utan endast utvecklarna av Android

Permalänk
Medlem

Installerar till 3.2 idag....väntar på hotfixen för hårdvarufunktionerna på HD filmer istället. Orkar inte hålla på att flasha om plattan efter XDAs forum. Satt massor med min X10 telefon och körde efter XDAs forum innan den blev som jag ville ha den. Android borde anställa hela bunten där...

Skall strax uppdatera min Asus till 3.2 som sagt... hoppad kindle osv går att installera sen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Vill bara säga..
Om ni har datorn på hemma oftast, för torrents eller liknande.. som jag, eller har en server.
Installera PLEX, en app som gör så att datorn agerar server för bild, musik etc..

1. Installera PLEX på serverdatorn, lätt, google PLEX.
2. Köp appen på android market (33 kr typ)
Lätt att använda, bara att adda din mapp med musik/film/serier, så sorteras allt i PLEX, funkar skitbra för mig.
Sen hittar du din egen server med Transformern så transcodar datorn allt som behövs.

TIPS: tryck manuellt in vilken kvalité du vill ha på videos, jag hade automatiskt, då blev det ganska dålig (ganska dålig router hemma), men när jag forcade 5 MBit/s blev det underbart bra.

Slipper allt tjafs med att det inte går att spela upp alla filmer etc, slipper att ha SD-kort proppad med avi-filmer.
Smärtfritt!
(Ska även funka i andras WLAN över internet, inte testat det själv dock)

Visa signatur

Intel i5 2500K @ 4,5GHz | MSI P67 GD55 | Silverstone Fortress II | Silver Power 750 W | Corsair Vengeance 8GB CL9 | Intel SSD 510 Series 120GB | Noctua NH-U12P SE2 | Gainward GeForce GTX 570 | WD Caviar Black 2 TB | WD Caviar Green 2 TB | Logitech Wireless Gaming Headset G930 | Logitech G400 Gaming Mouse | Logitech Illuminated Keyboard | Dell U2711 @ 2560x1440

Permalänk

Hej

Varför kan jag inte installera program från Market, har bara lyckats med 2 st, Aftonbladet samt tv.nu När jag försöker installera Spotify, Angry Birds mm så försöker den ladda ner, men efter några sekunder så står det "inte installerade".

Någon som kan veta vad som är fel.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem när jag plockade upp min idag, men efter uppdatering till 3.2 har jag inga mer problem med att ladda ner och installera program.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Testade installera Dice player för att se på film med, den funkade helt kanon! Jämförde med Mobo player och det är helt annat flyt i Dice player. Köpte fullversionen för 30 spänn men nu får jag error :(((( Så fort jag startar står det "error, license not allowed" :(( vad är detta?? Någon annan som har samma problem? Trial versionen funkar än...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Testade installera Dice player för att se på film med, den funkade helt kanon! Jämförde med Mobo player och det är helt annat flyt i Dice player. Köpte fullversionen för 30 spänn men nu får jag error :(((( Så fort jag startar står det "error, license not allowed" :(( vad är detta?? Någon annan som har samma problem? Trial versionen funkar än...

Jag har haft ett liknande problem. För min del löste det sig genom en ominstallation. Fick dock vänta några minuter efter detta och då fungerade det felfritt!

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Japp' det fungerade efter en stund var bara för otålig helt enkelt. Skitgott att kunna kolla på filmer som flyter smidigt. Har bara ett litet lustigt problem kvar, jag kan inte föra över 720p filmer till plattan bara vanliga avi filmer. Löser nog det problemet imorgon hoppas jag

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Var får man tag i en skön svart sleeve? Vill ha en som är stor nog för tangentbordet också. Några rekommendationer?

Permalänk
Skrivet av Xerbee:

Var får man tag i en skön svart sleeve? Vill ha en som är stor nog för tangentbordet också. Några rekommendationer?

Sök på Ebay, där köpte jag min som dock bara rymmer plattan. Tvivlar dock inte på att det finns något alternativ för plattan i dockat läge också.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk

Hej

kan jag komma åt min nätverkshårddisk på något sätt. Har använt ES file explorer och får då upp den men kan inte komma åt den trotts rätt password.

Vore tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

CifsManager om du har rootat. Annars vet jag inte om det går, antar att kraven på att roota i CifsManager är där av en anledning?

Du kan ju alltid köra via FTP eller så, men du kommer inte kunna streama då om det var en av funktionerna du var ute efter.

Permalänk

Tack. Var streamingen jag var ute efter. Antar att det står här i forumet om hur man rootar.

Permalänk

Följande 2 steg har fått min standardwebläsare i Honeycomb att fungera mycket bättre, med andra ord snabbare, stabilare och med mindre text-inmatningslagg!

Börja med att starta standardwebbläsaren och skriv: about:debug i adressfältet.
Detta i sig ger inget synligt resultat i webläsarfönstret, däremot har ett antal ytterligare val blivit tillgängliga i menyn uppe till höger i webläsaren, ser ni dessa så har första steget fungerat.
Klicka sedan på inställnignar i menyn, där bör ni nu se: Felsökning, klicka där.
Till höger finns en inställning enligt följande: "Enable Open-GL Rendering". Bocka ur detta alternativ och vips, scrollande, textinmatning och stabilitet är förbättrad i standardwebläsaren.

Kom gärna med feedback om hur ni tycker att det fungerar.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Android market

Hur pass matad är den egentligen? Jag gissar att den inte kan mäta sig riktigt med AppStore i antal appar, som tillkommer dagligen...

Jag har en iPhone men är ändå rätt övertygad om att jag inte vill ha en iPad nu när jag sett Transformern.

Tack

Permalänk
Medlem

Definera matad? Apps ska inte behöva vara avgöraren för köp eller ej. Det finns så det räcker ^^