Vart hade du förhandsbokat BF3?

Permalänk
Medlem

origin så får man med allt preorder skit , hade det funnits på steam hade jag dock köpt det där för det är vart jag annars köper spel online.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa battlefield digitalt så man inte behöver oroa sig över leveranser utan bara att deras servrar pallar men var rekommenderar ni att göra detta? Vill ju helst ha limited edition och är det origin som gäller eller finns det fler bra ställen?
Aldrig handlat spel så förut därför jag undrar..

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Spectat kitet och det ni snackar om, allt det ingår i limited edition va? Jag beställde ett limited edition från cdon iaf.

Permalänk
Medlem

Jag förbokade på webhallen då det är den enda butik jag litar på att leverera mitt spel till release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

origin så får man med allt preorder skit , hade det funnits på steam hade jag dock köpt det där för det är vart jag annars köper spel online.

Får man verkligen med spectact kit det står då inget om det? Har själv beställt från origin.

Skrivet av LinusM:

Spectat kitet och det ni snackar om, allt det ingår i limited edition va? Jag beställde ett limited edition från cdon iaf.

Vill du vara säker kontakta cdon, har ingen aning om det ingår i alla limited edition.

Trodde bara det var om man förbeställde från vissa företag man fick spectact kit. Men jag vet inte mycke

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har som instinkt att undvika EA så mycket som möjligt, har haft en väldigt massa problem med tjänster från dem känns det som.. Men det här Origin, är det något att ha?

Sen är det ju så att jag väldigt gärna hade haft spelet på Steam, kan man förbeställa det någonstans och sedan lägga till det till Steam (och sedan kunna ladda ner det där och sånt)?

Permalänk
Medlem

Webhallen har jag alltid förbokat från, kommer alltid i tid!

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Medlem

Har inte förbkat än men det ltar åt Online köp.... så mycket smidigare.
Surt bara att det oftta är dyrare än i affären, hur fan det kan bli så...

Hoppas steam börjar sälja det, där vet man att det funkar bra.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grodan74:

Har som instinkt att undvika EA så mycket som möjligt, har haft en väldigt massa problem med tjänster från dem känns det som.. Men det här Origin, är det något att ha?

Sen är det ju så att jag väldigt gärna hade haft spelet på Steam, kan man förbeställa det någonstans och sedan lägga till det till Steam (och sedan kunna ladda ner det där och sånt)?

Nej, dock så är jag 99% säker att du kommer kunna regga ditt spel du köpt i butik på Origin.
All download, registation med BF3 går via Origin.

Origin är inte alls farligt, du behöver inte ha Origin igång för att köra spelen så du kan ju bara ladda ner spelet med det och aldrig se det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Giz:

;11231668']Webhallen har jag alltid förbokat från, kommer alltid i tid!

Samma här har alltid fått i tid,

Permalänk
Medlem

Har förbokat 8 ex. av BF3 på webhallen
Ja jag har valt buddypack...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Vann ju mitt BF3 LE förhandsbokning från Webhallen med deras första "Gibs Gone Wild" event. Fast skulle nog ändå blivit därifrån med tanke på deras extra erbjudanden, heheh.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Har beställt från http://www.game.se/. Det ingår allt som Webhallen erbjuder förutom "unika dogtags". 150 kr billigare än Webhallen också. Har alltid fått mina spel i tid därifrån och ibland dagen innan till och med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Får man verkligen med spectact kit det står då inget om det? Har själv beställt från origin.

Vill du vara säker kontakta cdon, har ingen aning om det ingår i alla limited edition.

Trodde bara det var om man förbeställde från vissa företag man fick spectact kit. Men jag vet inte mycke

Ja du, nu när du säger det så vet jag faktiskt inte haha men skumt om man inte får det liksom i deras egna webb-butik men så får man det på webhallen liksom

det här får man in i origin typ :

Förhandsboka Battlefield 3 Limited Edition nu via Origin och få

BATTLEFIELD 3-BETA: 48 TIMMARS TIDIG TILLGÅNG

Bli först att ta klivet ut i striden med ett 48 timmar långt försprång när du förhandsbokar via Origin

* Obs! Kunder som redan har köpt Medal of Honor Limited Edition eller Tier 1 Edition har redan denna förmån.

+ BATTLEFIELD 3: PHYSICAL WARFARE PACK

Ta i med hårdhandskarna med hjälp av lite extra eldkraft som du ser i trailern ovan när du förhandsbokar via Origin

• Type 88 LMG med tvåbent stativ
• Flechette-ammunition till DAO-12
• Tillgång till hagelbössan DAO-12 från dag 1
• Reflektionsdämpare för SKS-prickskyttegevär

+ BATTLEFIELD 3: BACK TO KARKAND

Få ett komplett Battlefield-expansionspaket när du förhandsbokar via Origin

• Fyra legendariska Battlefield 2-kartor i HD

+ BATTLEFIELD PLAY4FREE-BONUSFÖREMÅL

Undersök Back to Karkand-kartorna med stil i Battlefield Play4Free när du förhandsbokar via Origin

• 807S-hagelbössa
• Basker till Battlefield Play4Free

Permalänk
Medlem
Permalänk

Origin så man slipper fodralet

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det funkar att köra proxy via origin "från usa" och på så sätt få spelet billigare?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Nån som vet om det funkar att köra proxy via origin "från usa" och på så sätt få spelet billigare?

jag skulle inte göra det, vet i alla fall att om man gör det på steam så blir kontot bannat. Lär va samma med origin.

Permalänk

Om man ändå vill köra det så snabbt som möjligt på releasedagen, varför köper man inte bara spelet på skiva så slipper man att ladda ner spelet innan installationen?

Visa signatur

MS-7613 l i5 750 l 6GB RAM DDR3 l GTX 570 l Asus Xonar DX+Pc 360 l Seagate 750GB + 500GB HDD 7200 RPM l VX 550W l Fractal Design Defice R3 l Benq G2222HDL l Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockepeter:

Om man ändå vill köra det så snabbt som möjligt på releasedagen, varför köper man inte bara spelet på skiva så slipper man att ladda ner spelet innan installationen?

Har man bara hyffsat ok bredband så går det snabbt att ladda ner det sålänge servern är snabb. Jag har 24mb ner och det går fint att ladda ner 12gb stora spel från steam.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockepeter:

Om man ändå vill köra det så snabbt som möjligt på releasedagen, varför köper man inte bara spelet på skiva så slipper man att ladda ner spelet innan installationen?

Kanske går bra för er som bor söder om dalälven vi andra får vänta 1-3 dagar efter release om vi har tur med postgången vill säga, har väntat längre än så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Spectat kitet och det ni snackar om, allt det ingår i limited edition va? Jag beställde ett limited edition från cdon iaf.

Jag mejlade CDON ang. vad som ingår i Limited Edition, dom svarade:

Hej *namn*,

Tack för att du kontaktade oss.

Följande ingår vid köp av den limiterade utgåvan.

SPECACT KIT
DOG TAGS
Battlefield 3 - Back to Karkand

Var nära att avboka det för att jag inte visste ifall man fick med SPECACT KIT och DOG TAGS som man fick på webbhallen's ex. Men bokningen på CDON står alltså då kvar

Permalänk
Medlem

Hur länge tror ni man kan förboka till? En vecka innan? Kommer det till steam så att man hinner förboka? Tror jag väntar tills början på Oktober. Palla Origin.. Palla ha sina spel på hundra olika platser, jag har två redan vilket är drygt nog.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

Hur länge tror ni man kan förboka till? En vecka innan? Kommer det till steam så att man hinner förboka? Tror jag väntar tills början på Oktober. Palla Origin.. Palla ha sina spel på hundra olika platser, jag har två redan vilket är drygt nog.

Det kommer aldrig till steam. Det får vi ta och inse att det är en butik EA kommer lämna.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Det kommer aldrig till steam. Det får vi ta och inse att det är en butik EA kommer lämna.

Ja, jag har läst det. Men samtidigt säger hälften att det kommer, och hälften att det inte kommer :s I så fall får det nog bli skiva, för jag orkar verkligen inte ha allt utspritt. Ambitiöst EA, men det räcker med steam.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Köpte mitt på Origin, då jag var med i Alphan och fick dessutom Välja mellan MoH, Dead Space 2 och Mass Effect 2... Så för 499 fick jag Bf3, karkand expansion, 48 h tidigare beta + Mass Effect 2. Bra deal enligt mig.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte mitt från Gamestop för 299kr, vilket jag tyckte var helt okej. Brukar aldrig köpa därifrån men jag hade ett presentkort på 100kr som jag ändå inte hade tänkt använda till nåt annat.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

Ja, jag har läst det. Men samtidigt säger hälften att det kommer, och hälften att det inte kommer :s I så fall får det nog bli skiva, för jag orkar verkligen inte ha allt utspritt. Ambitiöst EA, men det räcker med steam.

Då tar vi död på rykten med officiell info.
http://twitter.com/#!/Battlefield/status/99712574400102400

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av Ish:

Ja, jag har läst det. Men samtidigt säger hälften att det kommer, och hälften att det inte kommer :s I så fall får det nog bli skiva, för jag orkar verkligen inte ha allt utspritt. Ambitiöst EA, men det räcker med steam.

Vadå ambitiöst EA? Det är ju Valve som inte längre tillåter EA att sälja sina spel på Steam. Om du hade läst litet grand innan du uttalade dig om saken hade du vetat detta.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk

Har beställt mitt på Megastore.se, limited edition. Har aldrig beställt där innan men hoppas det blir bra och att man har det på releasedagen. 398 inkl frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R3 | MSI P67A GD55 REV B3 | I5 2500K | 8GB 1600Mhz CL8 | MSI GTX 580 TWIN FROZR II | Corsair HX 850W 80+ | Antec KÜHLER H2O 920 | Intel SSD 510 120GB | 1TB Western Digital Caviar |
BenQ TFT 24" XL2410T 120hz | Samsung 22" | QPAD 5K Pro Gaming Mouse | Razer Lycosa Gaming Keyboard | Logitech 5.1 |