Permalänk

ssd minskar utrymme

Hej, behöver lite hjälp här, det är så här att jag har ocz 120 gb ssd, jag har installerat windows 7 os 64 bit home premium och adobe cs5.5 master col. jag har 54,2 gb utrymme kvar igår 60gb inga nya updateringa som jag har sett. Vet ni vad det kan bero på , kan man se vad som har lagts till på senaste tiden, minskar varenda timme...

Permalänk

Känner igen det där problemet, hade själv samma sak. Det är nog din page fil som stjäl utrymme. Prova följande: Skriv "Ändra storlek på virtuellt minne" i "Hjälp o support" får du förhoppningsvis upp en förklaring hur du skall gå tillväga för att minska pagefilen.

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

kör även cmd>powercfg -h off

tar bort 'viloläge' och frigör därmed lika mkt som du har i ram t.ex 4gig om du har 4gig ram

annars om det är filer så kan du köra file scan med 'hdtune' så visar den vilka mappar som tar mest utrymme som sen i sin tur visar vilka undermappar som tar mest osv.

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem

OCZ (och andra) har ju haft lite problem med deras SSDs men OCZ ska ha fixat det i en firmware update, Hat du testat att uppdatera till den senaste?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Systemåterställning är en annan sak som bruka äta utrymme när de skapa nya punkter varje dag som datorn är på. Går att stänga av. Kan även köra diskresning och få bort alla punkter utom sista.