Permalänk
Inaktiv

Uppskattar all hjälp jag har fått, en sista fråga innan allt känns säkert. Tror ni det är fel på min dator för detta är något som går kring mina tankar just nu. När jag först satte på datorn så såg jag att alla drivrutiner var nya, samt att jag uppdaterade genom "windows update", sedan så testade jag spelet "Minecraft" och det laggade då mycket, och genom intel monitor så märkte jag att det var cpu.n som jobbade, så jag antar att gt 520 grafikkortet inte kördes,

Jag vill heller inte gå in i kontroll panelen och tvinga datorn köra på kortet varje gång ja ska köra något tungt, är det något fel på datorn, eller är det bara spelet som strular? Uppskattar att ni som har minecraft kan gå in och testa.

Tack

Permalänk
Medlem

Testa välja i nvidias kontrollpanel att minecraft ska köras med nvidiakortet.

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Nvidias kontrollpanel....klicka lägg till...navigera till C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ och markera java....klicka öppna och välj högpresterande nvidia...verkställ...

Upprepa för javaws och javaw...får över 200fps!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bölänge:

Nvidias kontrollpanel....klicka lägg till...navigera till C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ och markera java....klicka öppna och välj högpresterande nvidia...verkställ...

Upprepa för javasw och javaw...får över 200fps!

Tack för detta,

Men laggade det för dig också, dvs innan du ändrade något, eller reagerade din optimus normalt?

En annan fråga, fick ni också med google chrome, world of goo, och plants vs zombies från start, för det kändes som om min dator var beg, för jag trodde inte sånt skulle komma från start, utan bara såna små skit spel.

Tack

Permalänk

Tydligen ett känt problem! Minecraft och Optimus är något som många haft problem med!

Det laggade och jag hade kring 20fps innan jag ändrade i kontrollpanelen! Din sista fråga kan jag inte svara på men skulle tro att det är sånt Asus skickat med. Du behöver nog inte vara orolig att din dator är begagnad dessutom borde kartongens sigill varit brutet när du fick den isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Tack för detta,

Men laggade det för dig också, dvs innan du ändrade något, eller reagerade din optimus normalt?

En annan fråga, fick ni också med google chrome, world of goo, och plants vs zombies från start, för det kändes som om min dator var beg, för jag trodde inte sånt skulle komma från start, utan bara såna små skit spel.

Tack

Låter absolut som att den är begagnad. Följde endast med massa ASUS-junk, inga spel på min.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Nvidias kontrollpanel....klicka lägg till...navigera till C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ och markera java....klicka öppna och välj högpresterande nvidia...verkställ...

Upprepa för javasw och javaw...får över 200fps!

Javaws menar du va?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rattnalle:

Låter absolut som att den är begagnad. Följde endast med massa ASUS-junk, inga spel på min.

Faktiskt så var min försegling sådant rött tejp som alla företag kan köpa, eftersom mitt kvitto låg inne i paketet där själva datorn låg, dvs kvittot låg under datorn.

Jag vill att någon bekräftar att min dator är begagnad, eftersom jag tyckte också att det var konstigt att man fick world of goo, samt plants vs zombies med, sedan så fanns det google chrome i datorn, fast det kunde jag inte starta, och när jag installerade chrome så slutade det också att fungera, och jag kunde heller inte avinstallera dessa?

Permalänk
Skrivet av Janne1:

Javaws menar du va?

JA....ska ändra!

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Faktiskt så var min försegling sådant rött tejp som alla företag kan köpa, eftersom mitt kvitto låg inne i paketet där själva datorn låg, dvs kvittot låg under datorn.

Jag vill att någon bekräftar att min dator är begagnad, eftersom jag tyckte också att det var konstigt att man fick world of goo, samt plants vs zombies med, sedan så fanns det google chrome i datorn, fast det kunde jag inte starta, och när jag installerade chrome så slutade det också att fungera, och jag kunde heller inte avinstallera dessa?

Googla bloatware asus plants vs zombies

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bölänge:

Googla bloatware asus plants vs zombies

Ah tack för detta, märkte även att man fick google chrome med. Men fick ni också kvittot under datorn? Vad hade ni för typ av försegling, mitt var sådant rött tejp. Kan även påpeka att datorn skickades med Original lådan, dvs utan extra låda eller något bubbel-plast osv.

Jag vet att detta låter dumt, men jag är ganska noga med detta, eftersom jag vill ha nytt när jag köper, speciellt bärbara datorer.

Permalänk

Vet att min hade röd tejp men kommer inte ihåg vart kvittot låg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Faktiskt så var min försegling sådant rött tejp som alla företag kan köpa, eftersom mitt kvitto låg inne i paketet där själva datorn låg, dvs kvittot låg under datorn.

Jag vill att någon bekräftar att min dator är begagnad, eftersom jag tyckte också att det var konstigt att man fick world of goo, samt plants vs zombies med, sedan så fanns det google chrome i datorn, fast det kunde jag inte starta, och när jag installerade chrome så slutade det också att fungera, och jag kunde heller inte avinstallera dessa?

Min var förseglad med rödtejp som blir förstörd när man river upp den. Hade också massa småspel installerade, minns zombiespelet. Asus har nått som heter i stil med "fun planet" eller nått.

Chrome var också installerat men funkade inte att starta. Jag hade också problemet att utforskaren kraschade hela tiden. Men om man ser till hur datorn var paketerad känns det inte som att datorn var begagnad.

Har gjort en clean windows installation och nu verkar allt funka bra.

Permalänk
Medlem

Alltså vafan, måste jag göra en clean windows installation för att få bort utforskar problemet? VIlket jävla skämt isf :/

Permalänk
Medlem

En 060V beställd från Alina!

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Ah tack för detta, märkte även att man fick google chrome med. Men fick ni också kvittot under datorn? Vad hade ni för typ av försegling, mitt var sådant rött tejp. Kan även påpeka att datorn skickades med Original lådan, dvs utan extra låda eller något bubbel-plast osv.

Jag vet att detta låter dumt, men jag är ganska noga med detta, eftersom jag vill ha nytt när jag köper, speciellt bärbara datorer.

Kan tillägga att även jag hade massa eländiga småspel, verkar få med skiten med Asus bloatware. Tror faktiskt att man fick valet att installera eländet när man körde uppdateringen från skivan efter nyinstallation. Bleh, skönt å slippa.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Vad e farligt med bloatware? Man kan ju avbocka dem från å starta och de lär ju inte ta sån stor plats?

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Köpte en u36sd idag och har upptäckt ett irriterande fel att ljudet slår av _helt_ när jag tar ur datorn ur vänteläge. Enda sättet att få ljudet att fungera igen är att starta om datorn. Vad kan jag göra åt detta? Ifall jag lämnar tillbaka datorn kommer den skickas iväg på support till polen eller dylikt då? Det här var inte min plan eftersom jag börjar universitetet nu på måndag :/

Permalänk

Har du installerat om drivrutiner, uppdaterat bios?

Permalänk

NVM mitt drama-utbrott Gick in på asus hemsida och tankade senaste drivsen och nu funkar det!

En annan liten detalj jag märkt är att datorn blir väldigt varm i nedre höger hörn. Antar att det är hårddisken som sitter där. Annars hel-nöjd thus far! Lätt är den

Permalänk

Är det värt att köpa acern över asusen? har själv riktigt dåliga erfarenheter av Ejser, medans anus-sus brukar vara gediget byggda..
är gforce 520 så mycket sämre än 540?

kolla jämförelsen här:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=921876,922481

Permalänk
Medlem

540m är mkt bättre än 520m om du frågar mig. Men skulle aldrig köpa en acer före en asus.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bölänge:

Här kan man hämta Win 7 64-bit svenska direkt från Microsoft.

Kör det här för att ta bort ei.cfg från iso-filen och möjliggör att välja mellan de olika versionerna...home premium, ultimate. Man måste givetvis ha en giltig nyckel och det har vi ju för Home premium.

Ladda hem programmet från den här sidan för att lägga iso-filen på USB.

Har inte kört det här själv men det ska fungera bra och vara helt lagligt. Enligt Microsofts EULA för Windows 7 är det tillåtet att editera och därmed radera ei.cfg

Skulle någon moderator ha något emot det här så ta en titt på den här tråden eller den här.

Som sagt...har inte kört det här själv så tar inget ansvar för att det funkar!

Har laddat ner allt nu, men tror du detta kommer fungera på min externa usb hårddisk? Kommer inte datorn störas av alla filer som redan finns på hårddisken?

Permalänk
Medlem

Nån mer som testat crysis 2 på sin? Flyter på rätt bra faktiskt

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

hämtade ut min 060 idag, hitills funkar allt perfa!

Är jävligt imponerad över hur stabil samt robust den är för den vikten den har. Surt med all jävla bloatware men inte direkt något speciellt jobbigt.
Fyller dem behov jag har perfekt så är riktigt nöjd över mitt inköp, har dock en fråga. Någon som har en bra länk eller kan säga direkt vad av allt bloatware som man kan avinstallera?

Mvh

G

Permalänk
Skrivet av grentz:

hämtade ut min 060 idag, hitills funkar allt perfa!

Är jävligt imponerad över hur stabil samt robust den är för den vikten den har. Surt med all jävla bloatware men inte direkt något speciellt jobbigt.
Fyller dem behov jag har perfekt så är riktigt nöjd över mitt inköp, har dock en fråga. Någon som har en bra länk eller kan säga direkt vad av allt bloatware som man kan avinstallera?

Mvh

G

Denna ska tydligen fungera rätt bra, men jag har inte provat själv:
http://pcdecrapifier.com/

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Detta hitta jag på ett forum:

"if you delete Oberon games, your computer will be unusable. You will spend a lot of hours to make things working."

Och detta:

"yep, native Game Park (or Oberons' game uninstallers) causes system disaster. All the system settings (including your wallpaper) will be reset, most of pre-installed programs will not launch. I experienced that. It seems Asus haven't noticed that or they're still insisting on putting these junks due to an agreement with Oberon."

Mer info här:

http://forum.notebookreview.com/asus/380681-asus-utility-bloa...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Har laddat ner allt nu, men tror du detta kommer fungera på min externa usb hårddisk? Kommer inte datorn störas av alla filer som redan finns på hårddisken?

För att det ska fungera måste USB Download Tool få formatera om hela din disk, alltså tömma den helt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Tjenixen. Börjar skolan nu på onsdag (System och nätverk).

Jag funderar på att köpa en
U36SD-RX002V - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=936949 men funderar på att byta hdd mot en
Seagate Momentus XT 500GB - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=618725

Det jag ska göra på datorn är först och främst jobb/labb och jag tänkte köra win server 2008 r2 virtuellt på den.
Spela lite också.

Nu till frågan: Är det smart att göra som jag tänkte (vill helSt inte lägga mkt mer pengar än så) eller bör jag välja en annan dator?

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Hittade problemet till utforskaren utflippande

http://forum.asuswebstorage.com/showtopic.aspx?topicid=205

Avinstallera webstorage å skiten är löst...