Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Jag är en av dom som har betalat för mobileMe. Men eftersom "han/hon" som tog den stängde av telefon det första han/hon gjorde så hjälper inte det tyvärr. men telefon + abonnemang är spärrat. Det är fan helt otroligt att folk inte kan låta ens prylar vara. Men man bor ju i södertälje trots allt.

Jag känner lite att jag bör vänta på Iphone5 då jag är lite rädd att jag blir besviken på android. får köra nån gammal ericsson tills releasen kanske.

Jag gick från iPhone 4 till Android, aldrig varit nöjdare.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Jag har aldrig ägt en iPhone, men jag har ägt en del andra lurar sedan första iPhonen kom.

Varför jag aldrig köpt en iPhone kan jag tyvärr inte svara på, men allt jag vet är att jag ångrat mitt köp varje gång.

Om du gillar att leka och pilla, skaffa en iPhone, utav min erfarenhet finns det ingen annan telefon som ens är måttligt nära.

iPhone 5 kommer 7 oktober. Värt att vänta!

Permalänk
Medlem

Nu har telefonen kommit online och finns i stockholms förorter. återkommer senare

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Skrivet av KruXen:

Nu har telefonen kommit online och finns i stockholms förorter. återkommer senare

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Nu har telefonen kommit online och finns i stockholms förorter. återkommer senare

Om du känner till någon bra "hacker", be den personen hacka sig in i iPhonen och dra igång Facetime-kameran

Permalänk
Medlem

Slutet gott allting gott

Telefonen kom online i morse och fanns i Tullinge söder om sthlm. Efter mkt ringande till polisen så gick dom med på att göra en husransakan. Dom hittade telefonen och plockade in 2 personer. Tack vare Mobileme så kunde jag hitta telefonen. So for now: jag tar en Iphone4 :D:D

Tack alla som visat intresse

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KruXen:

Slutet gott allting gott

Telefonen kom online i morse och fanns i Tullinge söder om sthlm. Efter mkt ringande till polisen så gick dom med på att göra en husransakan. Dom hittade telefonen och plockade in 2 personer. Tack vare Mobileme så kunde jag hitta telefonen. So for now: jag tar en Iphone4 :D:D

Tack alla som visat intresse

Riktigt trevligt att det löste sig, och att tjuven fick smaka rättvisa. Visar att apps som den är värda att installera!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Riktigt trevligt att det löste sig, och att tjuven fick smaka rättvisa. Visar att apps som den är värda att installera!

Ja verkligen, riktigt solskenshistoria. Innan find my iphone vart gratis så köpte jag mobileMe tjänsten för att kunna fippla med mina kontakter. visade sig att den hade ett annat användningsområde också denna veckan fick en RIKTIGT bra slut.

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Slutet gott allting gott

Telefonen kom online i morse och fanns i Tullinge söder om sthlm. Efter mkt ringande till polisen så gick dom med på att göra en husransakan. Dom hittade telefonen och plockade in 2 personer. Tack vare Mobileme så kunde jag hitta telefonen. So for now: jag tar en Iphone4 :D:D

Tack alla som visat intresse

Grymt härligt att höra! Tänkte bara på precisionen på GPS enheter som inte är så exakt och t.ex om den pekar på ett lägenhetsområde. Hur fann ni den när ni var på plats? Av ren nyfikenhet/statistiskt tänkade, vad var det för typer/nationalitet?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Gött. Alltid så trevligt när såna typer åker dit. Positivt överraskad att du lyckades få polisen att åka dit "bara" på en GPS positionering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Av ren nyfikenhet/statistiskt tänkade, vad var det för typer/nationalitet?

Haha, "nyfikenhet/statistiskt tänkande" - skojar du eller? För du statistik som hobby eller? Det här är inte Flashback!

Roligt för TS - hoppas att tjuvarna åker bakom lås och bom! ;D

Permalänk
Medlem

Hahah.. så går det när man har en ajjjjPhone.. bra grejor det. Finns många som har gjort likadant.. alltså visa vart mobilen finns så åker polisen och hämtar den

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Grymt härligt att höra! Tänkte bara på precisionen på GPS enheter som inte är så exakt och t.ex om den pekar på ett lägenhetsområde. Hur fann ni den när ni var på plats? Av ren nyfikenhet/statistiskt tänkade, vad var det för typer/nationalitet?

Nu pekade GPS'en på 3 villor. Polisen fick helt enkelt köra uteslutningsmetoden. Nationalitet = icke svensk

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Hahah.. så går det när man har en ajjjjPhone.. bra grejor det. Finns många som har gjort likadant.. alltså visa vart mobilen finns så åker polisen och hämtar den

Kan säga att det inte var lätt att få polisen att acceptera Iphone's GPS som "bevis".

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

GPS/Wifi positionering lär ju funka bättre än till 3 villor.. Iaf till max 2 villor. Eller?
Med gpsen på min lur (x10 mini pro) är jag nere på ca 20-40 meters (ibland lite bättre) träffsäkerhet inomhus, utomhus blir det 6 meter.

På "jobbet" när jag är inomhus och kör google maps så får man en triangulering på 900 meter och så fort man slår på Wifi är det nere i 40 meter (Jo byggnaden består mestadels av betong, stål och armeringsjärn)

najs att du fick tillbaka din telefon iaf

Permalänk
Medlem

Fan vad gött det var att läsa detta!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Sälj denna historia till Aftonbladet!
Då kommer du rentutav tjänat pengar på att någon stal från dig!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Rapportera olämpliga inlägg istället för att kommentera regelbrottet.

Tråden har inget vidare diskussionsvärde.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace