Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Deus Ex Human Revolution

Permalänk
Medlem

26:e suger

Permalänk
Medlem

Alla recensioner jag läst om spelet verkar vara väldigt positiva, även av fans till ettan. Själv spelade jag aldrig ettan(jag vet, jag borde skämmas), då var jag mest inne på UT nämligen. Jag är ändå sjukt sugen på detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Någon som vet om man kan ladda ner spelet i förväg via steam om man förbokar det från Direct2drive.com?

Permalänk
Medlem

Fick mitt exemplar i brevlådan idag och är sjukt taggad

Skrivet av Romuhousu:

Någon som vet om man kan ladda ner spelet i förväg via steam om man förbokar det från Direct2drive.com?

Jag fick med en papperslapp där min nyckel står, tror du tyvärr måste ha spelet i handen för att kunna pre-loada via Steam så länge du inte köper det från just Steam.

Permalänk
Medlem

Köpte det från greenmangaming.com och kunde skriva in min kod direkt i Steam och det preload:ades då, redan i tisdags.

Förövrigt kan jag rekommendera boken William Gibson - Neuromancer vilken Deus Ex världen är baserad på(?).

Permalänk

1 timma till nersläpp!

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem

Ska hämta mitt imorgon, får springa iväg på lunchen till Webbhallen. Hoppas man vinner cyberarmen de lottar ut, det vore oerhört coolt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockans:

Köpte det från greenmangaming.com och kunde skriva in min kod direkt i Steam och det preload:ades då, redan i tisdags.

Förövrigt kan jag rekommendera boken William Gibson - Neuromancer vilken Deus Ex världen är baserad på(?).

Som jag misstänker William Gibson i så fall snott från Blade Runner för det ser precis ut som i trailern. Kan också rekommenderar Neuromancer, men det är bara första boken i en trilogi. Så köpa/låna alla tre.

SKa nog damma av mina exemplar...

OnT: Tyckte DuesEx var... sådär....så jag skippade tvåan, men 3:ans trailer gör mig sugen, riktigt sugen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Har suttit och spelat i nio timmar, och är jäkligt nöjd med mitt dyraste spelköp någonsin (1000 spänn för CE till PS3).
Men det är värt varenda krona än så länge.
Ska nog ta och lägga mig nu och samla krafter, för det blir en fullspäckad speldag i morgon (och förmodligen hela helgen också)

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

nån mer än jag som har mkt tearing och framedrops i spelet?

specs:
amd 955@3,8ghz
8gb ddr3 1333mhz
amd 6970 i crossfire
crucial m4 64gb ssd
crucial m4 256gb ssd(spel hdd)
1tb 7200rpm
cooler master 1000w powersupply.

alla drivrutiner är uppdaterade.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Kul att det står "Nordic Limited Edition är en mycket limiterad utgåva, exklusivt tryckt för den nordiska marknaden som innehåller unikt in-game material helt utan extra kostnad!"

Fast den är 50kr dyrare än "vanliga" versionen...
http://www.webhallen.com/spel/pc/98171-deus_ex-human_revoluti...
http://www.webhallen.com/spel/pc/136635-deus_ex-human_revolut...

Får nog sluta jobbet tidigare idag, så man får lite speltid innan utgång

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Skämtpriser i Sverige ju. Själv fick man Augmented Edition för 260 kr på eng. amazon.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Patch kortar laddningstiderna i Deus Ex 3
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110826/patch-kortar-laddn...

Bra!

- A frequent issue for AMD/ATI hardware users that can cause the game to crash on startup.
- Improvements to loading speed. The speed increase depends on machine spec and settings, but loading time improvements of over 50% have been measured on some machines.

Some control fixes:
- Diagonal movement is no longer faster as intended.
- Adjustments have been made to mouse sensitivity in response to user feedback.
- Mouse sensitivity for X and Y axis can still be configured separately, but is now consistent when set to default settings.
- The range of settings for mouse sensitivity has been adjusted to provide for more accurate adjusting.
- The default mouse sensitivity has been altered to be somewhat less sensitive.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem

Kan tipsa om att dustin säljer det för 259:-
http://www.dustinhome.se/deus-ex-3-human-revolution-pc/produc...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Skämtpriser i Sverige ju. Själv fick man Augmented Edition för 260 kr på eng. amazon.

Kostar 470kr på engelska amazon...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Spelade lite i morse. Jag störde mig på att siktet låser sig när man slutar röra musen. Det är som att den, hur ska man beskriva det... det är mer känslan man får när man släpper styrspaken på en handkontroll än det vanliga att man bara slutar röra musen. Hoppas att det blev fixat nu med patchen, för det är nog någonting jag kommer störa mig på annars.

Ska se om jag kan få liiiite bättre flyt också, tydligen pallar inte mitt grafikkort av hur mycket som helst längre, så jag hade lite dålig fps tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Kostar 470kr på engelska amazon...

Det var ingen liten prishöjning det där. Den har gått att få för £25. Tur att man förbokade tidigt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Det var ingen liten prishöjning det där. Den har gått att få för £25. Tur att man förbokade tidigt.

Antagligen en lockpriskampanj de körde under en viss period.

Nu är man hemma och har bunkrat upp för en lång kväll.

Permalänk
Medlem

värt att köpa? Är fett utråkad och jag vet att spelet ska vara hur bra som helst.. Min kompis har nött hela dagen och säger sig spelat igenom spelet redan. Är det ljug eller? Verkar ju itne finnas något mp så är lite nojjig att köpa ett spel som man lirar klart på en dag.

Samt vart är den billigaste stället att köpa det på dl? missa att det släptes idag och han ej kuta till webhallen

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Svårt att veta om det passar dig. Finns ingen demo tyvärr.

Billigaste fysiska just nu är nog Dustin Home för 259:- men de har inga i lager.
http://www.dustinhome.se/deus-ex-3-human-revolution-pc/produc...

Gamersgate har det för 359:- digitalt (det registerar på Steam)
http://www.gamersgate.co.uk/DD-DEHR/deus-ex-human-revolution-

För min del så krashade det under introt, efter hissdelen började det hacka och sen krashade det. Meh. Hoppas det var en engångsföreteelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Antagligen en lockpriskampanj de körde under en viss period.

Nu är man hemma och har bunkrat upp för en lång kväll.

Funnits för det priset tills nyligen. De höjde väl nu när de såg hur många som vill ha det till pc.

Får nog mitt ex nästa vecka. Hoppas datorn orkar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Blir gamersgate då. tack för tippset, pallar inte vänta tills imorgon på hard copy

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Blir gamersgate då. tack för tippset, pallar inte vänta tills imorgon på hard copy

Direct2drive.co.uk säljer det för runt 299 beroende på din banks pund kurs.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

tack för tippset där med men såg det för sent, redan kört på gamersgate

Var för övrigt rätt smidigt att köpa digitalt. bra sida

50% nu kliar det

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Hedersmedlem

*rubrik redigerad*

Per önskemål

Permalänk
Medlem

Tack

Jag har nu kört ett par uppdrag och är extremt nöjd med spelet hittills. Det är inte perfekt, men det är ett mer komplext spel med många variabler. Smygandet är också extremt bra gjort, och jag tycker att run & gun metoden också fungerar och är rolig även om man inte tål mycket i början.

Lite bilder (inte långt in i spelet, men spoilers i alla fall)

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tack

Jag har nu kört ett par uppdrag och är extremt nöjd med spelet hittills. Det är inte perfekt, men det är ett mer komplext spel med många variabler. Smygandet är också extremt bra gjort, och jag tycker att run & gun metoden också fungerar och är rolig även om man inte tål mycket i början.

Lite bilder (inte långt in i spelet, men spoilers i alla fall)

ser riktigt bra ut på PC. antar att du kör med dx11. vissa saker så riktigt bra ut, mattan i rummet drog ögonen till sig!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Köpte det för 19£ som preorder på http://www.shopto.net/DOWNLOAD/
Kostar 24.85£ där nu och eftersom det är steamworks så registrerar man bara keyn på Steam.

En sak som är irriterande är det dåliga utnyttjande av ram och vram. Finns en riktig bottleneck vid inladdning av nytt content när man rör sig in i nya områden. Det gör att spelet hackar när det annars har hög framerate hela tiden.

Visa signatur

I'm taking you out Funfrock, and NOT for pizza!

Permalänk
Medlem

Försöker spela på Dator 2 i signaturen, men får detta meddelande:

Någon som har förslag vad man skall göra?

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Medlem

Har du de senaste drivrutinerna?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550