Battlefield 3 - Origin License Agreement.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Vad menar du med TDU2?

När spelet krashar skickas en "crash report" till atari/eden och i den ska vara ett screenshot på skärmen vid krash tillfället , dock på min har den bara tagit en skärmdump på skrivbordet och skickat till Atari/Eden. Jag har haft den uppfattningen att det bryter mot PUL men det sker ändå så tydligen inte. Min bakgrundsbild syns inte, dock syns alla program som är igång samt aktivitetsfältet, så med andra ord det är bara bakgrundsbilden som INTE syns.

EDIT: Här finns "crash reports" C:\Users\"username"\AppData\Local\CrashRpt

EDIT 2: såhär ser en skärmdump ut som skickades till Atari/Eden från min dator. http://farm6.static.flickr.com/5018/5553698449_5ff6993080_b.j...
Jag har inga ikoner på skrivbordet så jag vet inte om dessa syns. Ska kanske tilläggas att det finns en tråd på TDU2-forumet som Atari vägrar svara i.

Så trots att det är borttaget ur EULA så vad vet vi vad som händer ändå, inte mycke skulle jag tro. Just att det uppdagades med TDU2 var att en kopia av rapporten sparas på hårddisken men vem säger att alla företag gör det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av drbarris:

Det som stör mig mest är folks kommentarer som " ta på dig foliehatten"
Bara för att du tror på företags godhet behöver du inte förlöjliga andra människors åsikt. Speciellt när det utryckligen står skumma saker i EULA. Om du inte kan komma med ett vettigt motargument förutom "varför skulle dem?" så behöver du inte skriva något alls!

Saken är ju den att DU tycker att det står "skumma" saker men tänker man teoretiskt så förstår man det.
Det finns inte mycket att argumentera om då folk läser saker och sen blir dom så paranoida det bara går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Men för fan, räcker det inte nu? De har ju ändrat EULA'n nu, så det är ett ickeproblem ni sitter o diskuterar!

Skickades från m.sweclockers.com

Du läste inte det där långa och komplicerade "ändringen". Vi förbehåller oss rätten att använda all data som samlas in hur vi vill, installera spyware, etc. men vi lovar med sarkastiskt långa vokaler att vi kommer att vara försiktiga.

Usch, det rentav stinker slaskig USA-fundamentalism, minns någon COICA?

Permalänk
Medlem

För den som vill maila EA här finns några av dem, jag har gjort det. Den andra tråden är escapists nyhet med quoten från Orgin som gör folk förbannade, det stör mig mest är faktiskt att de får samla information från omkringutrustning typ webkamera. Jag har faktiskt ställt en fråga till dem om just det.

http://www.reddit.com/r/gaming/comments/js51f/ea_origin_spywa...
http://www.escapistmagazine.com/news/view/112559-Internet-Exp...

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Min ända kommentar är att du ska börja använda sunt förnuft. EA har aldrig sagt eller ens på pekat att vilka son helst ska få ta del av din information

Skickades från m.sweclockers.com

Nähä, det tycker du inte?

"We may also share that data with our third party service providers in a form that does not personally identify you.", det tycker jag låter ungefär som det.
Nu säger väl du "men läs "that does not personally identify" det betyder blahblahblah" men nej, det gör det inte. Frasen "personally identify you" går att vrida till att din IP-adress inte identifierar dig personligen, och "gender, zip code, information about your computer, hardware, software, platform, media, mobile device, mobile device ID, console ID, incident data, Internet Protocol (IP) address, network Media Access Control (MAC) address and connection. " bevisar ju detta. Nähänä, tjoflöjt. Vi vet ju alla att det inte går att identifiera någon med hjälp denna information.

Detta betyder, på ett ungefär, vi får sälja all möjlig information som går att suga ut ur din dator till högstbjudande och när du accepterar avsäger du all lagliga rättigheter (dvs. du kan inte anmäla EA om du biter i det sura äpplet pga. detta).

Tycker du att det är ett steg i rätt riktning? Vi kanske också ska gå med i COICA avtalet och ge justitieministern rätten (attorney-general i USA) stänga ner hela domän om de länkar till sidor som enligt denne bryter mot upphovsrättslagen, som t.ex i Iran. Det har ju fungerat fint där i varje fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Nähä, det tycker du inte?

"We may also share that data with our third party service providers in a form that does not personally identify you.", det tycker jag låter ungefär som det.
Nu säger väl du "men läs "that does not personally identify" det betyder blahblahblah" men nej, det gör det inte. Frasen "personally identify you" går att vrida till att din IP-adress inte identifierar dig personligen, och "gender, zip code, information about your computer, hardware, software, platform, media, mobile device, mobile device ID, console ID, incident data, Internet Protocol (IP) address, network Media Access Control (MAC) address and connection. " bevisar ju detta. Nähänä, tjoflöjt. Vi vet ju alla att det inte går att identifiera någon med hjälp denna information.

Detta betyder, på ett ungefär, vi får sälja all möjlig information som går att suga ut ur din dator till högstbjudande och när du accepterar avsäger du all lagliga rättigheter (dvs. du kan inte anmäla EA om du biter i det sura äpplet pga. detta).

Tycker du att det är ett steg i rätt riktning? Vi kanske också ska gå med i COICA avtalet och ge justitieministern rätten (attorney-general i USA) stänga ner hela domän om de länkar till sidor som enligt denne bryter mot upphovsrättslagen, som t.ex i Iran. Det har ju fungerat fint där i varje fall.

Exakt du vrider allt själv.
Det står ingen stans att dom får sälja denna informationen, läs "our third party service providers" alltså team under själva EA märket eller relaterar till dom.

Nu för att svara din fråga om vi går i rätt riktning:
Ja till en viss del gör vi men då Sverige röstade igenom FRA så är mina krav lägre tack vare det.
Jag har inga problem med företag som tar del av min data för att dom buggar jag upplever ska lösas.

Fråga: Vad tror du EA menar med "third party service providers" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Detta betyder, på ett ungefär, vi får sälja all möjlig information som går att suga ut ur din dator till högstbjudande och när du accepterar avsäger du all lagliga rättigheter (dvs. du kan inte anmäla EA om du biter i det sura äpplet pga. detta).

"All möjlig"? Folk verkar tolka "software" som all mjukvara... Läser man EULAn närmar så visar det sig vara EA mjukvara och dom samlar information när du du aktivt ger dom den (tex polls).

Det är inte mycket skillnad på detta och Steam. Ingen läser EULAn ändå, vem vet vad man sagt ja till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Exakt du vrider allt själv.
Det står ingen stans att dom får sälja denna informationen, läs "our third party service providers" alltså team under själva EA märket eller relaterar till dom.

Nu för att svara din fråga om vi går i rätt riktning:
Ja till en viss del gör vi men då Sverige röstade igenom FRA så är mina krav lägre tack vare det.
Jag har inga problem med företag som tar del av min data för att dom buggar jag upplever ska lösas.

Fråga: Vad tror du EA menar med "third party service providers" ?

Men är du vrickad? "third party" betyder just det, ett utomstående företag eller verksammhet. Googla utomstående så får du reda på att utomstående betyder "som står utanför visst sammanhang", alltså den direkta motsatsen till team under EA märket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

"All möjlig"? Folk verkar tolka "software" som all mjukvara... Läser man EULAn närmar så visar det sig vara EA mjukvara och dom samlar information när du du aktivt ger dom den (tex polls).

Det är inte mycket skillnad på detta och Steam. Ingen läser EULAn ändå, vem vet vad man sagt ja till.

Skillnaden är ju att Steam samlar endast in data om du går med på det samt att de inte har skumma klausuler som ger dem rätten att använda denna information hur de vill.

Läser man EULAn närmar så visar det sig vara all mjukvara och din samlar information hela tiden (tex när du surfar).
Ändrade din mening så det blev rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Men är du vrickad? "third party" betyder just det, ett utomstående företag eller verksammhet. Googla utomstående så får du reda på att utomstående betyder "som står utanför visst sammanhang", alltså den direkta motsatsen till team under EA märket.

Tredje part i detta fallet är ju dock tex andra spelsudier, ISPer och där du köper ditt spel.
Alla som EA REDAN samarbetar med.

Our third party service providers

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Det är inte dubbelmoral att vara emot origin men ändå köpa BF3. Du vet inte vad ordet dubbelmoral betyder.

--------------------------------

Till er som inte bryr er; ni borde bry er. Detta handlar inte om att EA vill ha lite övervakning för stunden, utan detta handlar om att utvecklingen går mot att privata företag kräver mer och mer information från oss konsumenter. Om ett par år kommer säkert activision komma med sin nya tjänst för MW4, och den kommer vara ännu mer integritetskränkande. Och några år efter det kommer steam uppdatera sina användarvillkor, och de kommer vara steget efter det. Och efter det kommer microsoft ha samma sak på sina användarvillkor, fast steget värre.

Om microsoft istället skulle kommit idag och satt de användarvillkoren precis i denna stund skulle folk reagera, jag tror de allra flesta (inklusive de i denna tråden som säger "VEM BRYR SIG?) skulle bli missnöjda med att privata företag kan ha så integritetskränkande användarvillkor. Folk skulle bojkotta produkten och det skulle stå på var och varannan sida att microsoft är ett övervakarföretag som inte bryr sig om köparnas integritet.

Men nu är det inte så, utan vi kommer långsamt vänja in oss vid att privata företag kan göra så som EA gör med origin och det kommer aldrig vara mer än någon procent av köparna som reagerar alls. Ta exemplet med grodan i vattnet, om man skulle sätta en groda i en kastrull och långsamt värma upp vattnet tills det börjar koka så kommer inte grodan märka något och långsamt dö. Om man istället skulle släppa ned en groda i varmt vatten direkt så kommer den hoppa upp direkt eftersom den märker att något är fel. Samma sak här, det är nästan inga som bryr sig om EA:s origin eftersom skillnaden mot innan (steam?) är så liten.

Så till er som tycker vi som oroar oss är foliehattar så kan jag bara säga att om ni själva skulle se hur 2030-talets origin skulle se ut så skulle ni inte vara lika kaxiga längre.

Dubbelmoral är att säga nej, men sen ändå göra det rakt motsatta pga något man moraliskt sätt inte gillar, men väljer att gå emot ändå.
Så jo, det är rakt av dubbelmoral.

"jag hatar EA och Origin och tänker aldrig köpa BF3 därför mina intelektuella blahbla inte..." Men sen går och köper ett spel som endast kan användas via Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Dubbelmoral är att säga nej, men sen ändå göra det rakt motsatta pga något man moraliskt sätt inte gillar, men väljer att gå emot ändå.
Så jo, det är rakt av dubbelmoral.

"jag hatar EA och Origin och tänker aldrig köpa BF3 därför mina intelektuella blahbla inte..." Men sen går och köper ett spel som endast kan användas via Origin.

Generaliseringarna når nya höjder, kommer du direkt från flashback? Sen var det DU som sa

Citat:

Folk som klagar kommer ändå köpa BF3 och snällt installera Origin.
Dubbelmoral is the shiet.

som det säger, står det inget om att folk ska boycotta/klaga på BF3 i din generalisering. Vilket m1n1h0p svarar på, sen att du lägger till mera information EFTER han svarat på ditt inlägg och kallar det dubbelmoral, vilket det är i ditt andra inlägg men inte första. För att förenkla "Klaga på origin, köpa BF3 =/= dubbelmoral", Klaga på Origin samt BF3, köpa BF3 = dubbelmoral".

Tillbaka till flashback tack.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

När spelet krashar skickas en "crash report" till atari/eden och i den ska vara ett screenshot på skärmen vid krash tillfället , dock på min har den bara tagit en skärmdump på skrivbordet och skickat till Atari/Eden. Jag har haft den uppfattningen att det bryter mot PUL men det sker ändå så tydligen inte. Min bakgrundsbild syns inte, dock syns alla program som är igång samt aktivitetsfältet, så med andra ord det är bara bakgrundsbilden som INTE syns.

EDIT: Här finns "crash reports" C:\Users\"username"\AppData\Local\CrashRpt

EDIT 2: såhär ser en skärmdump ut som skickades till Atari/Eden från min dator. http://farm6.static.flickr.com/5018/5553698449_5ff6993080_b.j...
Jag har inga ikoner på skrivbordet så jag vet inte om dessa syns. Ska kanske tilläggas att det finns en tråd på TDU2-forumet som Atari vägrar svara i.

Så trots att det är borttaget ur EULA så vad vet vi vad som händer ändå, inte mycke skulle jag tro. Just att det uppdagades med TDU2 var att en kopia av rapporten sparas på hårddisken men vem säger att alla företag gör det?

Ok det var ju inte bra
Har skickat ett stort antal sådana crashreports till eden...

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Allvarligt. Utan att skapa nerd rage härinne, men vem bryr sig? Det står ju klart och tydligt att det inte personligt identifierar någon.

och alla andra liknande kommenterar.

Jag fattar fan inte hur ni tänker, ni ska inte ställa er frågan varför inte, utan varför. Varför i helvete skall dom ha rätt att söka igenom hela min dator, för att jag har köpt ett spel av dem.

Hur kan man ens tycka att det är befogat på något sätt. Det är inte relaterat till varandra över huvudtaget, Internet/Datorer verkar ha en helt annan moralisk kompass bland folk i allmänhet eller nått.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Tredje part i detta fallet är ju dock tex andra spelsudier, ISPer och där du köper ditt spel.
Alla som EA REDAN samarbetar med.

Our third party service providers

Ärligt talat, om du nu är så pigg att hora ut dig åt företag, så kör i vind! Ingen av oss mer skeptiska stoppar dig! Förstår att du är en "gaymer" och datorspelet är det viktigaste för dig.

Men om nu detta är så okontroversiellt som du vill låta oss "foliehattar" tro, varför i helv*** inte låta oss själva välja? Varför inte bara ha en fråga huruvida vi vill tillåta EA samla in data om oss. Så gör mängder av andra företag.

Och ja, vad gällde dina "tredje parter" så står ju detta i texten;

Citat:

We may also disclose personal information to law enforcement, or the appropriate civil authorities to enforce legal rights and comply with the law, or to comply with an order from a government entity or other competent authority, or when we have reason to believe that a disclosure is necessary to address potential or actual injury or interference with our rights, property, operations, users or others who may be harmed or may suffer loss or damage, or when we believe that disclosure is necessary to protect our rights, combat fraud and/or comply with a judicial proceeding, court order, or legal process served on EA.

Men det är ju klart. Jag har inget olagligt på min dator och staten, lagen och dess byråkrati är ju alltid snäll och vänlig! Nu och för evigt!

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Saken är ju den att DU tycker att det står "skumma" saker men tänker man teoretiskt så förstår man det.
Det finns inte mycket att argumentera om då folk läser saker och sen blir dom så paranoida det bara går.

jag tror du blandar ihop ordet "teoretiskt" med något annat.
Varje steg mot ett storebror samhälle är ett steg bakåt i ett demokratiskt land.

Jag tycker det är okej om de låter konsumenter välja att dela information men detta var ett försök att tvinga på oss det iom vikten i BF3.

Hade de inte betämmt att steam inte fick sälja BF3 och i viss utsträckning Crysis 2 hade ju inte Origin haft en chans. Vill de konkurrera så fine men inte genom "halv-monopol".

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av gsson1:

och alla andra liknande kommenterar.

Jag fattar fan inte hur ni tänker, ni ska inte ställa er frågan varför inte, utan varför. Varför i helvete skall dom ha rätt att söka igenom hela min dator, för att jag har köpt ett spel av dem.

Hur kan man ens tycka att det är befogat på något sätt. Det är inte relaterat till varandra över huvudtaget, Internet/Datorer verkar ha en helt annan moralisk kompass bland folk i allmänhet eller nått.

Man kan inte förvänta sig att företag ska våga ta steget framåt som så alla hela tiden påpekar när de laddar ner spel olagligt. Men sedan när allt fler tjänster dyker upp som just är anpassning i branschen dvs. digitaldistribuering så klagar man och leker "herr viktig" dem samlar ju in information för att göra det så bra som möjligt sluta vara så anti allting sådana människor är verkligen jobbiga både på Internet och IRL. Det är väldigt lätt att hitta fel och klaga.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tredje part i detta fallet är ju dock tex andra spelsudier, ISPer och där du köper ditt spel.
Alla som EA REDAN samarbetar med.

Our third party service providers

Our third party service providers översätter jag till "våra utomstående affärspartners", och ganska logiskt blir ju polska maffian en utomstående affärspartner om de intresserar sig för dessa uppgifter.

Permalänk
Medlem

det står ju förfan i eulat att dom inte ska dela till 3rd party service providers nu, om ni läser tråden så fattar ni -.-

http://eacom.s3.amazonaws.com/EULA_Origin_8.24.11.pdf

kolla under section 2

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

det står ju förfan i eulat att dom inte ska dela till 3rd party service providers nu, om ni läser tråden så fattar ni -.-

http://eacom.s3.amazonaws.com/EULA_Origin_8.24.11.pdf

kolla under section 2

Om du läst tråden så hade du förstått att vi redan absorberat den informationen och istället diskuterar företags i allmänhet skumma policys och anledningarna till varför EA (hade) sån inkräktande policy i början.

I övrigt så är folk här i Sverige så fruktansvärt naiva så man blir mörkrädd. Man bör ifrågasätta allas motiv, speciellt hos stora makthavare och maktutövare, dagen då vi slutar ifrågasätta dessa saker är då tyrannerna tar över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gsson1:

och alla andra liknande kommenterar.

Jag fattar fan inte hur ni tänker, ni ska inte ställa er frågan varför inte, utan varför. Varför i helvete skall dom ha rätt att söka igenom hela min dator, för att jag har köpt ett spel av dem.

Hur kan man ens tycka att det är befogat på något sätt. Det är inte relaterat till varandra över huvudtaget, Internet/Datorer verkar ha en helt annan moralisk kompass bland folk i allmänhet eller nått.

Återigen för att underlätta bugg fixes, prestanda siffror m.m och nej dom söker inte igenom din dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

jag tror du blandar ihop ordet "teoretiskt" med något annat.
Varje steg mot ett storebror samhälle är ett steg bakåt i ett demokratiskt land.

Jag tycker det är okej om de låter konsumenter välja att dela information men detta var ett försök att tvinga på oss det iom vikten i BF3.

Hade de inte betämmt att steam inte fick sälja BF3 och i viss utsträckning Crysis 2 hade ju inte Origin haft en chans. Vill de konkurrera så fine men inte genom "halv-monopol".

Halv monopol som redan existerar genom valve och ubisoft?
EA skrev det på ett lustigt vis som nu är fixat men ändå kvarstår problemet med att folk är så paranoida att dom inte ens kan låta ett program fixa buggar i sitt spel för att hjälpa andra då har vi nått ett nytt lågmärke.

Permalänk
Medlem

Dagens I-landsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humanisten:

Ärligt talat, om du nu är så pigg att hora ut dig åt företag, så kör i vind! Ingen av oss mer skeptiska stoppar dig! Förstår att du är en "gaymer" och datorspelet är det viktigaste för dig.

Men om nu detta är så okontroversiellt som du vill låta oss "foliehattar" tro, varför i helv*** inte låta oss själva välja? Varför inte bara ha en fråga huruvida vi vill tillåta EA samla in data om oss. Så gör mängder av andra företag.

Och ja, vad gällde dina "tredje parter" så står ju detta i texten;

Men det är ju klart. Jag har inget olagligt på min dator och staten, lagen och dess byråkrati är ju alltid snäll och vänlig! Nu och för evigt!

Vill ni inte så fine by me, men kom inte gråtandes på forum ovetandes om vad nu just läst egentligen betyder om eran integritet.

Och angående till varför dom inte har ett val är väl troligen för dom vet hur många som väljer bort den möjligheten.
EA vill ju självklart att deras kunder ska få den bästa möjliga supporten dom kan.

Permalänk
Medlem

asså har ni ens läst vad dom säger jag föreslår att ni gör det.dom vissar full respect till spelarna.det där är ingenting då ska ni veta vad ICA gör din matbutik så chilla lite

Permalänk

Till alla er som bara måste gnälla. Sälj datorn! Om folk bara köpte spelen i stället för o ful ladda ner dem skulle vi slippa mycket av detta . Tanken är i grunden att vara service vänliga mot spelarna.
Visst finns det baksidor med mycket men att vara så eter ifråga om info från datorn så är det lättast o inte ha någon.

Väldigt tjatigt o höra detta eviga gnäll och måste man vara så anonym så bör man nog inte finnas på nätet.

Vänstervridna foleihatt nissar är enormt irriterande.. bara ett evigt klagande! Det finns krav på internet spelande o gillar man inte det så spela inte..

PS. Jag väljer själv vad jag tycker är ok.

Permalänk
Skrivet av Tobblish:

Vill ni inte så fine by me, men kom inte gråtandes på forum ovetandes om vad nu just läst egentligen betyder om eran integritet.

Alltså, fattar du själv vad det är du försöker säga? Gör om gör rätt.

Skrivet av Tobblish:

Och angående till varför dom inte har ett val är väl troligen för dom vet hur många som väljer bort den möjligheten.
EA vill ju självklart att deras kunder ska få den bästa möjliga supporten dom kan.

Och varför tror du kunder väljer bort den möjligheten? Din sista mening är ju så löjligt naiv att den inte ens är värd att bemöta!

Skrivet av Stefan73:

asså har ni ens läst vad dom säger jag föreslår att ni gör det.dom vissar full respect till spelarna.det där är ingenting då ska ni veta vad ICA gör din matbutik så chilla lite

Din stavning och ditt sätt att skriva får mig att anta att siffrorna i slutet av ditt användarnamn inte står för någon födelsedata i alla fall. Eftersom du sannolikt då har en mamma eller en pappa som vet vad som är bäst för dig och bestämmer åt dig så förstår jag det förtroende du känner för EA och att du slipper ännu ett jobbigt val som kräver ställningstagande.

Kan dock upplysa dig att ju äldre man blir så börjar man uppskatta det faktum att man är en fri, tänkande individ och att detta utgör förutsättningar för ens fria val. Detta fria val huruvida jag vill vara EA behjälplig i bugsökning, marknadsföring/-undersökning e.t.c. nekades jag initialt. En anledning till varför jag övervägde att helt enkelt skippa inköp.

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Skrivet av chopperstop:

Till alla er som bara måste gnälla. Sälj datorn! Om folk bara köpte spelen i stället för o ful ladda ner dem skulle vi slippa mycket av detta . Tanken är i grunden att vara service vänliga mot spelarna.
Visst finns det baksidor med mycket men att vara så eter ifråga om info från datorn så är det lättast o inte ha någon.

Väldigt tjatigt o höra detta eviga gnäll och måste man vara så anonym så bör man nog inte finnas på nätet.

Vänstervridna foleihatt nissar är enormt irriterande.. bara ett evigt klagande! Det finns krav på internet spelande o gillar man inte det så spela inte..

PS. Jag väljer själv vad jag tycker är ok.

Haha vackert resonemang på min ära!

Hur ska du ha det?
1) Tanken är att utifrån ingående intrång på min dator utveckla och förbättra servicen till mig.
2) Om folk köpte spelet legalt, skulle vi slippa intrång på enskildas datorer.

Denna tankevurpa var lika var nästan lika porträtterande som din sista mening. Ger oss övriga viss insyn i den (totala bristen av) eftertanke som ligger bakom ditt inlägg...

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk

Detta är inget nytt, nästan alla stora utgivare har linande avtal, men för alla er som är rädda för spam, det ingick inte att i avtalet at EA får sälja/ ge vidare email till andra företag.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk

Jag vill inte heller att de ska få tillgång till min dator även om de bara ska fixa buggar. Om det nu är därför de gör detta borde man skjälv få välja om man vill det eller inte.
Detta är vad jag tycker och inga dumma kommentarer tack