Anmäl dig till Roborock Challenge!

ATI Mobility Radeon hd 5470 grafik drivrutins fel?

Permalänk
Medlem

ATI Mobility Radeon hd 5470 grafik drivrutins fel?

hejsan, min kompis har "nyss" köpt en ny dator (lämnade in den i början av sommarlovet, kommer tillbaka med samma problem);
HP G6-A31EO
med en ATI Mobility Radeon hd 5470 switchable graphics with 512 MB DDR3 Dedicated memory

detta händer:

1. hon startar datorn (kan ha den igång ett par timmar)
2. skärmen fryser (datorn kan låsas helt)
3. en bubbla (vanlig notifikations bubbla) ploppar upp... som säger att grafikdrivs rutinerna har återställts....
4. sedan kan hon fortsätta att använda datorn som normalt, ända tills drivrutinerna återställs igen >.< (kommer att hända allt oftare)

Permalänk
Medlem

här kommer en uppdatering:

Min kompis har fortfarande samma problem, sker ett par gånger i veckan nu, och skärmen har fryst en gång (denna vecka som var)
att skicka in den på lagning fungerade alltså inte, då det har börjat hända igen...
finns det någon som har samma dator som upplever liknande problem och hittat en lösning, så snälla posta det här, tack så mycket för hjälpen

Permalänk

Jag hade exakt samma problem fast på min stationära dator. Då var det ram-minnet som var kasst så skulle rekommendera att testa memtest.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GIGABYTE GA-990XA-UD3 | Phenom2 X2 550 @ X3 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ | XFX Radeon HD4870 1GB | 1*1000, 1*3000, 2*500 diskar

Permalänk
Medlem

det är värt ett försök

är inte det det dedär programmet som följer med när man "bränner" linux live cd till usb via unetbootin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av F4rm0r:

det är värt ett försök

är inte det det dedär programmet som följer med när man "bränner" linux live cd till usb via unetbootin?

det funkar med det också har iaf för mig att lInux brukar slänga med Memtest i sina distar...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

det funkar med det också har iaf för mig att lInux brukar slänga med Memtest i sina distar...

har också för mig det, lite ironiskt att jag inte vet ifall det gör det då jag är ett stort linux fan (sitter just nu på Arch och försöker få igång ett spel, lyckas dock inte >.<)

dags att preppa en USB och sedan ta o köra igång det på hennes dator på söndag kväll