Wacom lanserar Inkling – digital kulspetspenna för vanligt papper

Permalänk
Melding Plague

Wacom lanserar Inkling – digital kulspetspenna för vanligt papper

För snabba skisser, illustrationer och allsköns konstnärliga områden lanserar Wacom en digital kulspetspenna som fungerar på vanligt papper.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Himla coolt, sån ska jag lätt skaffa!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag trodde det skulle kosta mer...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

whoa, väldigt överkomligt pris! tror det blir en alltså... hellre på papper än på tablet!

Permalänk
Medlem

Fan va häftigt! Sjysst prislapp med.

Permalänk
Medlem

Wow! Undrar hur känslan är?
Kommer ihåg när jag gick i gymnasiet och vi hade projektorer där man kunde skriva digitalt på whiteboard, känslan var usel..

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ahlm:

Wow! Undrar hur känslan är?
Kommer ihåg när jag gick i gymnasiet och vi hade projektorer där man kunde skriva digitalt på whiteboard, känslan var usel..

Ja men där är sensorerna på whiteboarden...Nu är de pennan som är sensorn, inte pappret

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Så jäkla coolt... nu måste jag bara lära mig rita också...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlm:

Wow! Undrar hur känslan är?
Kommer ihåg när jag gick i gymnasiet och vi hade projektorer där man kunde skriva digitalt på whiteboard, känslan var usel..

Har sådana idag, dem är faktiskt helt okey....om du klarar av att vänta ~2 sec på att den ska hitta med

Skulle gärna vilja ha en sådan, inte för att jag är så bra på att rita..utan...bara för att

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Ja men där är sensorerna på whiteboarden...Nu är de pennan som är sensorn, inte pappret

Aha
Men den här Inkling tål kanske att jämföras med andra tablets! Samtidigt är den billig, slår den ut tablets i samma prisklass?

Sedan skulle man ju kunna använda den på ett permanent underlag eftersom du ändå skall ha in det digitalt? Slösa med papper... Det positiva med denna är enligt mig att den är väldigt portabel och tar ytterst liten plats på resande fot.

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

Var ju faktiskt mycket billigare än jag trode,, ligger högt på önskelistan!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

ooohhh fan va coolt! Hyffsat pris också ska bli intressant att se reviews på denna för att se ifall den är så bra som den verkar

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt! Jobbig prislapp dock, har man ingen egentlig användning för den och är kass på att rita är det ju en ganska dyr leksak.. :/ men det är ju tillräckligt billigt för att verkligen väcka ett riktigt ha-begär i prylnörden. Ska bli intressant att läsa lite reviews på den!

Permalänk
Medlem

Seriöst.. Vi hade lektion igår där vi skulle utvecka/uppfinna en produkt, och vi kom på ett digitalt anteckningsblock som man kan föra över till datorn. Och idag får man se det här XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Seriöst.. Vi hade lektion igår där vi skulle utvecka/uppfinna en produkt, och vi kom på ett digitalt anteckningsblock som man kan föra över till datorn. Och idag får man se det här XD

Det här är dock en penna och inget block. Underlaget är ett vanligt papper.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Hur går det till om man ska sudda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snatte:

Hur går det till om man ska sudda?

tippex?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Tror ni denhär funkar bra i Battlefield 3?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snatte:

Hur går det till om man ska sudda?

Suddgummi?:)

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygfisk:

Riktigt coolt! Jobbig prislapp dock, har man ingen egentlig användning för den och är kass på att rita är det ju en ganska dyr leksak.. :/ men det är ju tillräckligt billigt för att verkligen väcka ett riktigt ha-begär i prylnörden. Ska bli intressant att läsa lite reviews på den!

Dyr? Den kostar 1200 spänn, inte dyrt alls. Vad är anledningen till att köpa den om man inte har någon egentlig användning för det? xD

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Dyr? Den kostar 1200 spänn, inte dyrt alls. Vad är anledningen till att köpa den om man inte har någon egentlig användning för det? xD

"Wacom Inkling ska finnas ute i oktober och har ett rekommenderat pris på 1 660 kronor inklusive moms."

Permalänk
Medlem

Äsch. Jag som precis köpte en ritplatta innan sommaren. En så'n häringa vore ju nästan lika bra till grafik och säkert mycket skönare att handha. Måste kollas in!

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem

Tror jag sett liknande fast med tusch.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlm:

Aha
Men den här Inkling tål kanske att jämföras med andra tablets! Samtidigt är den billig, slår den ut tablets i samma prisklass?

Sedan skulle man ju kunna använda den på ett permanent underlag eftersom du ändå skall ha in det digitalt? Slösa med papper... Det positiva med denna är enligt mig att den är väldigt portabel och tar ytterst liten plats på resande fot.

Den kommer inte ta någon del av tabletmarknaden, eller en i så fall ytterst liten del, då den inte kan användas till något annat än att göra skisser.

Skrivet av Snatte:

Hur går det till om man ska sudda?

hehe det lär bli knepigt

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Tror inte att det är någon ersättare för ritplattor precis... utan enbart ett lite smidigare sätt för att överföra skisser och dylikt.

Tänkte skaffa en Intuos4 till vintern... passar bra när det inte är lika bra uteväder.

Tror en av de största sälj poängen till denna pennan är att du inte behöver ha datorn med dig när du skissar, så att du enkelt kan gå ut med ett vanligt ritblock och bara den där lilla dosan+pennan och skissa ute i det fria. Känns lite som att du missade det, men jag kanske har fel.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk

Coolt, men absolut inget nytt. Finns flertalet liknande produkter på marknaden redan.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Coolt, men absolut inget nytt. Finns flertalet liknande produkter på marknaden redan.

Tänkte precis detsamma. Har ju funnits liknande prylar på marknaden länge. Inget revolutionerande med denna.

Visa signatur

AMD FX 8120 @ 4,5GHz, ASUS Sabertooth 990FX 2.0, 16gb Corsair XMS3, Sapphire Radeon 7950@1100/1575, 120+500gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Dyr? Den kostar 1200 spänn, inte dyrt alls. Vad är anledningen till att köpa den om man inte har någon egentlig användning för det? xD

1600 i sverige stod det ju som sagt, men hursomhelst var ju poängen att den inte är dyr om man har användning för den, dvs ritar/skissar mycket eller använder ritbord t.ex. Om man, som jag, vet med sig att man bara skissar på lite grejer några gånger per år och vill ha den för att det är en finurlig pryl som gör att man slipper scanna sagda 5 dokument/år så blir det ju dock ganska dyrt!

Permalänk

En sån har jag redan, för all del säkert inte lika avancerad och finkänslig, men funktionen är densamma. Går även att använda som mus till datorn, och har dessutom inbyggt minne så att man inte behöver sitta vid datorn när man ritar/skriver. Kostade 500 spänn på teknikmagasinet, och har bara legat här hemma och skräpat.

Handel tas i marknad ;)
Permalänk
Medlem

Eller så skannar man in bilden som man skissat fram? Vad blir skillnaden?
Förstå mig rätt, det kanske finns ett bra användnignsområde men blir det
egentligen någon skillnad jämfört med att skanna in något du har ritat på ett ritblock?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.