Permalänk
Medlem

Långfingret, g700.

Testade med pekfingret nu bara för att, det känns bara fel.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem

Generellt sätt så använder jag långfingret när jag scrollar, men t.ex. när jag ska öppna en länk i ny flik genom att trycka ner scrollhjulet så använder jag pekfingret :-S

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Steelseries Xai, tidigare Oscar X7, Razer Diamondback.

Alla med Pek

edit: förutom om jag redan håller ner vänster musknapp t.ex om man markerar nån lång text eller så

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Inaktiv

Pekfingret eller långfingret, mest med pekfingret. (MX518)

Permalänk
Medlem

Försöker lära in nytt beteende med Microsoft Touch Mouse, funkar ju lite som en pekplatta där pekfingret blir dominant att scrolla med. Behöver inte flytta över fingret till något scrollhjul, utan hela musens yta är touch-yta och att man kan klicka samtidigt.
Trevligt men aningens ovant såhär till en början.

"Microsoft Touch Mouse" som sagt.

Permalänk
Medlem

pekfingret på scroll o vänsterknapp. långfingret har jag på högerknappen..mx518

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Nej. Har du nånsing sett en professionell gamer byta vapen med scrollen? Man byter aldrig vapen med scrollen och det är inget
som är svårt att förstå utan så är det bara. Du byter med siffrorna ovanför W,A,S,D ! Avänd: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 och sen hud_fastswitch 1 om du lirar cs

Nej, har heller aldrig brytt mig om professionell gaming inom FPS-genren heller. I CoD4 använder jag iof bara 1 och 2 när jag tänker efter.

Permalänk
Medlem

Pekfingret. Har ändå aldrig behövt vänsterklicka och scrolla samtidigt, så den högre motoriken i pekfingret passar fint.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Använder en Razer Deathadder och index (pek) fingret, men kommer testa med digitus medius (lång) finget.

Visa signatur

"I do not fear computers. I fear the lack of them."

Permalänk
Medlem

Både och faktiskt, beror lite på läget och så
Till alla som säger långfingret eftersom man inte kan skjuta annars: Självklart har man inget bindat på verken scroll-tryck eller scrollning av hjulet om man spelar FPS spel (I alla fall inget som man använder när man spelar seriöst). Musen använder man för att sikta och skjuta, och ibland även för att zooma in (oftast bättre att bind'a det till en tangent dock), allt för att inget ska störa ditt sikte och reaktionstid när du spelar.

Permalänk
Medlem

scrollar med ansiktet, nuff said ;);)

OnT, pekfingret, brukar bli snabbast

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Pekfingret såklart!

Dock så har man ju inte fingret centrerat över scrollhjulet, utan det ligger på v. musknapp och 'smeker' hjulet.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Långfingret på högerhanden

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Avstängd

Pekfingret heltklart!! Testade med långfingret och det är bara bökigt och obekvämt!!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Om det nu skulle vara så att du byter vapen med scroll, och pekfingret, så kan du ju ändå inte använda det nyvalda vapnet på någon sekund. Vilket man lätt hinner glida över till vänster knappen igen. Min röst hamnar på pekfingret !

Skrivet av Haglund:

Såklart att man scrollar med långfingret. Pekfingret använder man ju för att vänsterklicka! Kan ju vara skillnaden mellan liv och död i ett FPS om man scrollar för att byta vapen med samma finger man skjuter med. Förvånansvärt många som har röstat på pekfingret.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

tummen, mionix 5000

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Pekfinger, tycker det känns väldigt bökigt att flytta långfingret från RMB för att scrolla och det känns även väldigt obekvämt för min del. Använder en Razer Deathadder.

Permalänk
Skrivet av Ophe:

På min förra mus så hade jag pekfinger på vänster knapp, långfinger på scrollen och ringfinger på höger musknapp. Min nuvarande mus håller jag annorlunda så scrollar med pekfingret nu istället.

Och i RTS är det tvärtom. Kan vara skillnaden mellan liv och död om du scrollar med det finger (långfinger) som du flyttar dina enheter med.

Inte i Men of War, där använder man vänster knapp för att flytta enheterna. Tar skitlång tid att vänja sig vid.

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem

Pekfingret - Qpad 5k, allt annat känns puckat. ( )

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OminousFate:

Inte i Men of War, där använder man vänster knapp för att flytta enheterna. Tar skitlång tid att vänja sig vid.

Traditionellt var det väl mest warcraft/starcraft som använde högerknappen?

Permalänk
Hedersmedlem

Kul tråd. Själv har man en Razer Deathadder, och skrollar alltid med långfingret. När jag sitter och surfar sitter jag med långfingret på skrollhjulet och högerklickar med ringfingret istället.

Permalänk
Inaktiv

tummen @ mx518!

Nej men det beror på i vilken situation, använder pekfingret när jag bara surfar... Sen när jag spelar och måste scrolla kan det bli att jag använder långfingret för pekfingret är upptaget (skjuter ju med det ).

Permalänk
Medlem

Pekfinger med MX518.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

vänsterklickar med pekfinget, scrollar med långfingret och högerklickar med ringfingret.

Ett finger till varje sak, trodde alla gjorde så, har fan aldrig tänkt på det förut

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Har en skada i ringfingret på höger hand som gör att jag inte kan lyfta långfingret när jag använder musen, så det är och kommer alltid förbli scroll med pekfingret för min del

Permalänk
Medlem

Pekfingret med Razer Naga

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

pekfingret på mx518 för även jag vande mig med möss utan scroll och jag e ändå bara 16 år

Permalänk
Medlem

Hmm, trodde det var självklart att alla använde långfingret.

Pekfingret trycker man ju på vänster musknapp med. Då känns det ju inte så bra att också scrolla med den.
Då blir det ju svårt att samtidigt använda vänster och mitt musknapp/scroll.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Pekfingret med en Mionix Naos 3200, långfingret är för långt och klumpigt.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Pekfingret på en Ace Edge 3200.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |