1080p och bilden går utanför skärmen?

Permalänk
Avstängd

1080p och bilden går utanför skärmen?

Hejsan!

Har kört med Nvidia GTX460 i 3st dator byggen i rad nu, finns 2st DVI uttag och en mini HDMI, kör med HDMI/mini HDMI kabel till skärmen, första var ett Gigabyte kort, andra ett MSI, och nu har jag EVGA och kan inte köra full upplösning på skärmen då blir den som tonad i blått + att bilden går utanför skärmen, går inte justera eller något, både i windows och i spel, väldigt mysko :S

Någon som vet vad felet kan vara? datorn är fullt uppdaterad, alla drivrutiner, senaste drivrutinerna osv.... inte haft detta problem med något GTX460 innan.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd

Någon som skrev om problem med senaste drivrutinerna, kan det vara pg.a detta?

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Dum fråga men är du säker på att skärmen är 1080p ? min plasma som va hd-ready vart åxå skum om jag försökte slå på 1080p. På min lcd full-hd 46" funka de fin fint dock.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D/Corsair Ax850W/Asus P8P67 WS Revolution B3 1155/i5, 2500k/Corsair H100/Uv-grön,vit sleeve/Asus dc top II hd 7970/1Tb Samsung spinpoint/8gig corsair 1600mhz

Projje BenQ MP780ST Dlp-3d rdy.
Duk Draper Luma 106 tum

Permalänk
Avstängd

Jarå har kört 1080p på den förut senast förra veckan! har en Samsung LED skärm ^^

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Stäng av overscanning på TV'n. Testa det.

Permalänk
Avstängd

Har ingen TV inkopplad =/ har bara skärmen + datorn ihopkopplat, hade ju inte dessa problem med tidigare GTX460 grafikkort =/

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

finns det ingen auto knapp på skärmen ?

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Avstängd

Finns auto knapp, men bilden är fortfarande utanför då, färgerna på skärmen blir även blå aktigt.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Har du en annan 1080p skärm att testa med för att utesluta att det är din skärm det är fel på, en kompis kanske du kan låna en snabbis på något lan eller liknande?

Låter väldigt konstigt att färgen snear och att bilden går utanför skärmen, har använda 460 i single och sli och jag har aldrig haft likande problem, har testat med en 3-4 olika sorters skärmar, senast med 3x G2420HDB och då klarade det av att hålla bilden på rätt skärm.

Permalänk
Medlem

Har du testat med att ändra " Adjust Desktop Size and position" ? i nVidia kontroll panelen? Vet att mina intsällningar inte sparades vidare ifrån en drivrutin till en annan sist jag uppdaterade dem..

mikeeeeeee1

Skrivet av kmkz:

Hejsan!

Har kört med Nvidia GTX460 i 3st dator byggen i rad nu, finns 2st DVI uttag och en mini HDMI, kör med HDMI/mini HDMI kabel till skärmen, första var ett Gigabyte kort, andra ett MSI, och nu har jag EVGA och kan inte köra full upplösning på skärmen då blir den som tonad i blått + att bilden går utanför skärmen, går inte justera eller något, både i windows och i spel, väldigt mysko :S

Någon som vet vad felet kan vara? datorn är fullt uppdaterad, alla drivrutiner, senaste drivrutinerna osv.... inte haft detta problem med något GTX460 innan.

Permalänk
Avstängd

Har testat allt detta o funkar inte, har skrivit därifrån jag köpte kortet hoppas att dom kan lösa det åt mig, doc blev det nog en tanke ställare för dom då dom normalt brukar svara på enstaka timmar nu har det snart gått en hel arbetsdag

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd

Igår bara för sakens skull testade jag, så nu är allt som det ska vara hmm.... hade inte gjort Windows uppdateringar innan men inte ska det påverka detta

Så nu har jag ett nytt kort påväg hem, och sitter på ett fullt fungerande EVGA GTX460 som är riktigt bra mot övriga GTX460 jag haft =/ dilemma!

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmkz:

Igår bara för sakens skull testade jag, så nu är allt som det ska vara hmm.... hade inte gjort Windows uppdateringar innan men inte ska det påverka detta

Så nu har jag ett nytt kort påväg hem, och sitter på ett fullt fungerande EVGA GTX460 som är riktigt bra mot övriga GTX460 jag haft =/ dilemma!

Vad testade du?