Samsung Galaxy Tab 7.7 stoppas på IFA

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Tab 7.7 stoppas på IFA

Advokaterna hos Apple vilar inte i den pågående konflikten med Samsung. Efter ett hastigt domstolsbeslut tvingas koreanerna plocka bort surfplattan Galaxy Tab 7.7 från mässgolvet på IFA i Berlin.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska man skratta eller gråta? Jag tror att jag börjar gråta av allt skratt, detta är hilarious.

"Hämtar popcorn"

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

surt att sånt börjar i Europa nu

Permalänk
Avstängd

Vilket patenttjafs.

Fjantigt oavsett företag som är inblandade.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

apple bråkar som treåringar gör

Permalänk

Riktigt irriterande av Apple

Visa signatur

- i3 540 @ 3Ghz, HD 5570 -
- Samsung Galaxy S II -

Permalänk
Avstängd

Apple vill verkligen vara hatade.

Permalänk

Mjo, börjar bli löjligt. Speicellt med tanke på att apple stämmer dem för "känslan", en framsida av glas, rundade hörn och en baksida av metall...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

Mina åsikter om Apple är riktigt dåliga! Apple är ett riktigt uselt företag tycker jag. Jag förstår inte varför folk vill gynna ett företag som använder sånna här usla metoder för att slippa konkurans. Jag blir orolig av sån här utveckling och har inga problem att låta fantasin inför framtiden flöda vilt. Jag ser en framtid där bara Apple tillverkar och säljer mobiler, samt att mobiler kostar lika mycke som dom gjorde skiftet mellan 80 och 90 talet.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Herregud, mycket motstånd för Samsung's Tabs just nu!

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk
Medlem

samsung har näst mest patent i världen inom detta och apple är etta har jag för mig.

Men jag tycker det är synd att storföretagen håller på såhär, det går ju ut över oss konsumenter.
Och jag är ganska säker på att båda parterna hade tjänat mer om de inte hållit på såhär, apple hade tjänat mer för att de inte varigt hattade och samsung hade ju också tjänat för att de fick sälja sina produkter.

När ska de inse att krig inte hjälper och att det är vi "civila" som blir drabbade???

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Snart får man skaffa kontakter på svarta marknaden för att kunna köpa nån av samsungs produkter. Undrar om det blir LG som Apple ger sig på härnäst.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av sten1930:

samsung har näst mest patent i världen inom detta och apple är etta har jag för mig.

Men jag tycker det är synd att storföretagen håller på såhär, det går ju ut över oss konsumenter.
Och jag är ganska säker på att båda parterna hade tjänat mer om de inte hållit på såhär, apple hade tjänat mer för att de inte varigt hattade och samsung hade ju också tjänat för att de fick sälja sina produkter.

När ska de inse att krig inte hjälper och att det är vi "civila" som blir drabbade???

apple hade inte tjänat mer. det är inte många procent av världens befolkning som vet om hur apple beter sig, nästan lika få som vet hur intel beter sig.

Permalänk

Jag bojkottade Apple för längesen!
Iphone var bra när den kom men nu är det bara en usel produkt och fler o fler ser att det finns produkter på marknaden som är lika bra eller bättre!

Jag håller hellre en gammal Nokia i handen än en Apple produkt..

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Apple är rädda för konkurrens.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

*Suck* Apple... Ger dom sig aldrig?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

APPLE och deras ideer är som komunister allt vi gör är ok men allt våra konkutenter gör är fel och ska straffas hårt.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

surt att sånt börjar i Europa nu

Tyskland har ett uppfuckat domstolssystem, så det finns en anledning varför företagen alltid stämmer i Tyskland för att komma åt hela EU. Sen vet man inte hur inblandad Apple var i detta beslut. Det rör sig nog om en standardåtgärd av den tyska domstolen då Galaxy-serien är en aktuell rättsfråga. Detta är ju ändå bra PR för Samsungs nya platta som nu väcker stor uppmärksamhet med sin ofrivilliga frånvaro. Jag är faktiskt väldigt intresserad av Tab 7.7, mest pga den kompakta men ändå tillräckligt stora display. Perfekt för att ha i arbetet

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

tur att inte apple gör processorer då hade dom antagligen stämt amd å intel för att dom har 4 kantiga processorer och att man har samma känsla att hålla i dom som en apple processor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

roliga är att det är en samsung i grund o botten iallafall A4:an
designed by Apple and manufactured by Samsung.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Raghor:

Mina åsikter om Apple är riktigt dåliga!

Bra att du skrev detta först. Då struntar jag i att läsa resten av inlägget...

Permalänk
Medlem

Bra reklam för Samsung är det i alla fall.

Permalänk
Skrivet av The-Jesterhead:

Jag bojkottade Apple för längesen!
Iphone var bra när den kom men nu är det bara en usel produkt och fler o fler ser att det finns produkter på marknaden som är lika bra eller bättre!

Jag håller hellre en gammal Nokia i handen än en Apple produkt..

Jag använder en Nokia 3200 xD

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Skrivet av brillorm:

Bra reklam för Samsung är det i alla fall.

Minst sagt, det är nog fler nu som hellre skulle välja Samsungs platta över apples dvs om man fick

Permalänk
Medlem

Kan någon svara på på vilken punkt apple hävdar att samsung kopierar apple? gränssnitt? utseende? teknik? eller som någon skrev tidigare i kommentarsfältet: Känslan? Och i så fall varför just samsung? varför inte motorola, acer, sony, dell mfl?

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PJBu:

Kan någon svara på på vilken punkt apple hävdar att samsung kopierar apple? gränssnitt? utseende? teknik? eller som någon skrev tidigare i kommentarsfältet: Känslan? Och i så fall varför just samsung? varför inte motorola, acer, sony, dell mfl?

Det var en rätt lång rad med påstådda patent och till viss del designskydd som de stämmer för. Finns en lång lista på Swedroid om jag inte minns helt fel men delar av det är utseendet där Apple anser sig ha ensamrätt på en rektangulär surfplatta med glas på framsidan, metallskal och rundade hörn och där metallen syns som en ram runt. Det är möjligtvis den sista biten som de har någon chans på då resten på inget sätt kan anses uppnå verkshöjd. De ville även ha skygg för sin design med en matris av färgglada ikoner vilket även det är befängt då det konceptet funnits långt innan Apple började med surfplattor. Extra komiskt blir det när man ser tillbaks i till Apples barndom där de helt enkelt stal hela sitt användargränssnitt med fönster och ikoner från Xerox.
På ett sätt är det väl bra att Apple håller på och leker i sandlådan eftersom de nu inte bara ger sig på konkurrenter utan faktiskt företag som de är beroende av. Samsung har levererat både processorer, minnen och skärmar till Apple. Fortsätter Apple så här så lär de få svårare och svårare att hitta partner att arbeta med samt att risken är att fler företag stämmer tillbaks och att då många stora jättar går ihop för att kunna slå hårdare. Apple skulle ju då blir en gemensam fiende som alla har ett intresse av att trycka till.
För eller senare kommer Apple krascha igen om de håller på som det gör och det gäller inte enbart patenttrollfasonerna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PJBu:

Kan någon svara på på vilken punkt apple hävdar att samsung kopierar apple? gränssnitt? utseende? teknik? eller som någon skrev tidigare i kommentarsfältet: Känslan? Och i så fall varför just samsung? varför inte motorola, acer, sony, dell mfl?

Man måste vara blind om man inte ser likheterna. Jag hejar på Apple i detta fall. Samsung saknar all kreativitet när det kommer till hård och mjukvara tyvärr. Kanske inte så överraskande då Koreanerna plagierar precis lika mycket som Kineserna. Koreanska Cowon är dock något jag beundrar, slår alla iPods skräp på smällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PJBu:

Kan någon svara på på vilken punkt apple hävdar att samsung kopierar apple? gränssnitt? utseende? teknik? eller som någon skrev tidigare i kommentarsfältet: Känslan? Och i så fall varför just samsung? varför inte motorola, acer, sony, dell mfl?

Utseendet, typ blank skärm och kant. Sen gränssnittet, färgade ikoner är det endast apple som får använda. Sen känslan av att hålla i den. Det är de punkterna jag vet/kommer på på rak arm.

Ställer mig också undrande till frågan varför endast samsung är deras offer här...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av PJBu:

Kan någon svara på på vilken punkt apple hävdar att samsung kopierar apple? gränssnitt? utseende? teknik? eller som någon skrev tidigare i kommentarsfältet: Känslan? Och i så fall varför just samsung? varför inte motorola, acer, sony, dell mfl?

Rektangulär form med lika rundade hörn runtom, bland annat.
Varför är lite lurigare. Troligen för att de är största motståndet och kan de inte vinna genom att spela bättre så fungerar en pungspark i hopp om att domaren inte ser det lika bra.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Man måste vara blind om man inte ser likheterna. Jag hejar på Apple i detta fall. Samsung saknar all kreativitet när det kommer till hård och mjukvara tyvärr. Kanske inte så överraskande då Koreanerna plagierar precis lika mycket som Kineserna. Koreanska Cowon är dock något jag beundrar, slår alla iPods skräp på smällen.

Visst är de lika till utseendet, de är surfplattor. Finns inte så jäkla många sätt att utforma en på. Hårdvarumässigt håller jag inte med alls; samsung producerar många av komponenterna som ingår i Apples produkter, bland annat processorn i iPhone 4.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet