Permalänk

ps3

Ska köpa ps3. Vart köper man det billigast? Tacksam för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

. . .

google?
prisjakt?
sunt förnuft?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy_rocker:

Ska köpa ps3. Vart köper man det billigast? Tacksam för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av pumba-kung:

. . .

google?
prisjakt?
sunt förnuft?

^

Köpte mitt på dustin för en månad'ssedan, 2200 :- för 160 Gb

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av pumba-kung:

. . .

google?
prisjakt?
sunt förnuft?

Har kikat runt lite men alla är inte med på prisjakt. Media markt har inte ens pris på sin hemsida så som är svåra att veta. Vill ju gärna veta innan man står i butiken och man får åka därifrån för att dom är dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Frågan är om jag skall köra med 160 eller 320gig någon som har erfarenhet av vad som behövs?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy_rocker:

Ska köpa ps3. Vart köper man det billigast? Tacksam för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan ju köpa mitt

Innan du köper ska du bestämma vilket PS3 du vill ha. Finns 3 st distinkt olika nämligen. De äldsta drar mer ström och låter mer MEN har kortläsare och kan spela PS2-spel, stor bonus.
Sen kom lite mellanvarianter med olika HDD och minskande strömföbrukning och den senaste stora förändringen är Slim-varianten.

Nöjer du dig med begagnat så kolla blocket, annars kolla runt på prisjakt och lokala spelaffärer.

*edit: mitt finns på blocket i Kalmar.. men jag vill ha fett med kosing, så blir inte det billigaste iaf..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy_rocker:

Har kikat runt lite men alla är inte med på prisjakt. Media markt har inte ens pris på sin hemsida så som är svåra att veta. Vill ju gärna veta innan man står i butiken och man får åka därifrån för att dom är dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Fortfarande billigare att handla på nätet. Även om mediamarkt visade ett pris på sin hemsida kanske det hade varit dyrare att köpa i affären, brukar vara så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy_rocker:

Frågan är om jag skall köra med 160 eller 320gig någon som har erfarenhet av vad som behövs?

Skickades från m.sweclockers.com

Min är på 80GB, har 4 stora spel och 12 mindre nedladdade, en hel del installerade och 22GB ledigt. Dessutom är det väldigt lätt att byta hårddisk om man vill ha större. Låt priset avgöra, du klarar dig länge på 160 om du inte fyller hårddisken med filmer.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Du kan ju köpa mitt

Innan du köper ska du bestämma vilket PS3 du vill ha. Finns 3 st distinkt olika nämligen. De äldsta drar mer ström och låter mer MEN har kortläsare och kan spela PS2-spel, stor bonus.
Sen kom lite mellanvarianter med olika HDD och minskande strömföbrukning och den senaste stora förändringen är Slim-varianten.

Nöjer du dig med begagnat så kolla blocket, annars kolla runt på prisjakt och lokala spelaffärer.

*edit: mitt finns på blocket i Kalmar.. men jag vill ha fett med kosing, så blir inte det billigaste iaf..

Man bör tillägga att med "de älsta" så syftar du ENDAST på 60gb-modellen Europeisk.

Annars så håller jag med, du bör bestämma dig vilken variant du tänker köpa. Dock så finns det riktiga klipp ibland på ex.blocket med paket, där man får han handfull spel och ett fullt fungerande Ps3, för en väldigt överkomlig summa.

Jag har själv Europeiska 80gb-varianten, (inte slim) och dom 80gb har varit trångt ganska länge.. Då är jag dock en Ps-Plus medlem, så jag laddar ner ganska mycket i PsStore. Utrymmet är givetvis bara nödvändigt om du tänker ha mycket demos eller andra spel på själva konsolen. Ska du "bara" spela fysiska spel och "bara" spara sparfiler på Ps3:an, behöver du absolut inte mycket HDD. Sen bör det också sägas att du givetvis kan byta HDD, om du har en för liten (eller för stor.. Om man nu kan ha det?). Om jag inte minns fel är allt du behöver en 2.5" Sata- HDD (rätta mig gärna om jag minns fel).

Edit: Jag har ca.30mini-spel, och ca.10fullspel, samt 10-tal PsOne-Classic titlar. Men då har jag varit tvungen att ta bort en del, bl.a. infameous (tog ca.10gb). Har nu ca.5gb ledigt.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

De gamla ps3orna är ju mycket snyggare än de nya också

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Man bör tillägga att med "de älsta" så syftar du ENDAST på 60gb-modellen Europeisk.

Jag har själv Europeiska 80gb-varianten, (inte slim) och dom 80gb har varit trångt ganska länge.. Då är jag dock en Ps-Plus medlem, så jag laddar ner ganska mycket i PsStore. Utrymmet är givetvis bara nödvändigt om du tänker ha mycket demos eller andra spel på själva konsolen. Ska du "bara" spela fysiska spel och "bara" spara sparfiler på Ps3:an, behöver du absolut inte mycket HDD. Sen bör det också sägas att du givetvis kan byta HDD, om du har en för liten (eller för stor.. Om man nu kan ha det?). Om jag inte minns fel är allt du behöver en 2.5" Sata- HDD (rätta mig gärna om jag minns fel).

Ja, var den modellen jag syftade på, övervägde den själv när jag köpte mitt (80GB, samma som du troligen) men valde bort det pga svårt att hitta och att jag nog ändå inte skulle spela PS2-spel.

Angående HDD så är det man behöver en 2,5" Sata-HDD med maxhöjd på 9,5mm. De flesta upp till 500GB är den storleken, så inga problem för det mesta. Tror till och med att de nyaste 1TB kan vara så små, men då kommer frågan om PS3 stödjer detta. Min WD Scorpio Blue 500GB slukade den utan problem iaf. Tips är att ha en extern HDD att använda som backup-enhet vid byte dock.

*edit: sabbade citatrutan, nu fixat.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Ja, var den modellen jag syftade på, övervägde den själv när jag köpte mitt (80GB, samma som du troligen) men valde bort det pga svårt att hitta och att jag nog ändå inte skulle spela PS2-spel.

Angående HDD så är det man behöver en 2,5" Sata-HDD med maxhöjd på 9,5mm. De flesta upp till 500GB är den storleken, så inga problem för det mesta. Tror till och med att de nyaste 1TB kan vara så små, men då kommer frågan om PS3 stödjer detta. Min WD Scorpio Blue 500GB slukade den utan problem iaf. Tips är att ha en extern HDD att använda som backup-enhet vid byte dock.

*edit: sabbade citatrutan, nu fixat.

Låter riktigt trevligt med 500gb! har själv funderat på att byta, men det känns ändå inte så angeläget för mig i dagsläget.
Själv så tittade jag också på den Asiatiska 80gb modellen som man (då) kunde få för ca.3000kr (vilket var ca.1000kr mindre än här) samt att den hade Ps2 stöd :). Dock så insåg jag efter ett tag att njae, jag vill nog spela PAL-spel på den främst, haha!

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Den nya slim. Enligt vad jag hört, ska inte gå att byta hårdisk.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Den nya slim. Enligt vad jag hört, ska inte gå att byta hårdisk.

http://www.youtube.com/watch?v=5sRkj89axOU

Verkar gå som en smäck! Fast står något om att bara 5400rpm funkar, vet inte om det stämmer. Finns iaf ingen anledning till att ha snabbare, så kör på 5400

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

http://www.youtube.com/watch?v=5sRkj89axOU

Verkar gå som en smäck! Fast står något om att bara 5400rpm funkar, vet inte om det stämmer. Finns iaf ingen anledning till att ha snabbare, så kör på 5400

Jaha som jag misstänkte då:) Min polare har tummen mitt i handen när det gäller elektronik:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jaha som jag misstänkte då:) Min polare har tummen mitt i handen när det gäller elektronik:)

Tittade lite på nätet nu och det verkar funka med 7200rpm och även SSD med lite prestandavinst till och med

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Låter riktigt trevligt med 500gb! har själv funderat på att byta, men det känns ändå inte så angeläget för mig i dagsläget.
Själv så tittade jag också på den Asiatiska 80gb modellen som man (då) kunde få för ca.3000kr (vilket var ca.1000kr mindre än här) samt att den hade Ps2 stöd :). Dock så insåg jag efter ett tag att njae, jag vill nog spela PAL-spel på den främst, haha!

PS3 är inte regionslåst?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av kabex:

PS3 är inte regionslåst?

Inte när det gäller Ps3-spel, men filmer och (om jag inte minns fel!) Ps2spel är det.

Edit: hittade följande SweC tråd kring ämnet ett tag tillbaka.
http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

IdAg öppnar webhallen en butik i fruängen . Slim 240gb för 1790kr tror jag det var.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Antzo:

IdAg öppnar webhallen en butik i fruängen . Slim 240gb för 1790kr tror jag det var.

Det är 320GB, men det är ett begränsat erbjudande, 25st. Verkar inte heller vara begränsat till 1 per kund. Så står man inte och köar inför öppnandet vid 10.00 redan så är det nog svårt

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Stog i kö på Webhallen tio minuter innan dom öppnade, och fick vänta ca 45 minuter innan jag kom in.
Det var en jä#*a lång kö, och PS3 var förstås slutsålt till rabbattpriset när man kom fram =(
Fick nöja mig med Assassins Creed Brotherhood för 49kr.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10