temperaturer GeForce GTX 560 Ti 1024MB?

Permalänk

temperaturer GeForce GTX 560 Ti 1024MB?

jag glott runt på forumet nu i x antal timmar och hittar inget bra svar för det jag letar efter anyways:

jag har två st Asus GeForce GTX 560 Ti 1024MB DirectCU II ihop kopplade i sli har moderkortet Asus P8Z68-V och Nexus Prominent 5 Svart chassi yada yada.
allt är splitternytt och har haft detta i 3 dagar.

min fråga är vilka temperaturer bör grafikkorten tåla? nu när jag skriver detta och slösurfar så ligger ena grafikkortet på 52 grader (vilket jag misstänker är sjukt varmt med tanke på att jag inte gör något:P) och andra grafikkortet på 31 grader. när jag körde shogun 2 på max gick temperaturen upp till 82-85 grader på ena 40-50 grader på andra och som jag har förstått när jag läst runt lite så börjar det bli lite väl varmt vid just 85 och uppåt. ligger mina grafikkort i riskzonen eller är det lugnt?

Permalänk
Medlem

I och med att du kör sli blir det övre kortet betydligt varmare än det undre då de blir litet mellanrum mellan korten och då får inte de övre kortet så mkt luft, detta kan lösas genom att installera en fläkt på dörren, fyll ut alla platser med högpresterande fläktar så ska du se att du kommer tappa temp.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem

Du bör minst ha en sidofläkt som blåser ut luften.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

inga problem. Mitt gamla låg på 60 idle och 90 load och hade det i ungefär 3 år (4890).