Permalänk
Medlem

Värme i chassi

Ska CPU verkligen bli 5 grader varmare då jag stänger mitt chassi?

Visa signatur

i7 920 @ 3,6 Ghz | Rampage II Gene | ASUS GTX570 DirectCUII | 6 Gb Corsair 1600 Mhz | 74 Gb Velociraptor 10.200 rpm | 1TB WD | 520W Corsair PSU | Antec p183 |

Permalänk

Det beror ju helt på vad ditt mål med ventilationen är. Så egentligen svarar du på din fråga genom att ställa den.
Du förväntar dig att den inte ska bli det. Alltså ska den inte det, i ditt chassi. Så Nej i ditt chassi.

Själv skiter jag i hur varm den är bara den inte är för varm (intels rek). Då fläktar går på samma hastighet oavsett. Så Ja i mitt chassi.

Visa signatur

______________________________
| Define R2 | Intel Core I7 920 Noctua NH-U12P| Corsair Dominator DDR3 6Gb | FD Newton 800W | Gigabyte 470 OC - Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus | Intel X-25M G2 160Gb + 2st 2Tb + 2st 500Gb |

Permalänk
Medlem

det borde ju igentligen säga sig själv tycker jag..sätt dig i en bastu..det blir varmt..öppna dörren o värmen försvinner fortare o det blir svalare. samma med dator o att du tar bort hela sidan på den

men visst..har du högpresterande fläktar i datorn som verkligen kan skyffla in och ut luften snabbt nog så blir det ingen skillnad med sidoplåten borta elr stängd typ

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Mina temps höjs när jag öppnar mitt chassi, det strular med luft flödet... Kör med ett DF-10 chassi med en TX3 kylare med 2 st 92 mmare. Sök bara på Revoltec på Inet, man får 6 fläktar för runt 500.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

det borde ju igentligen säga sig själv tycker jag..sätt dig i en bastu..det blir varmt..öppna dörren o värmen försvinner fortare o det blir svalare. samma med dator o att du tar bort hela sidan på den

men visst..har du högpresterande fläktar i datorn som verkligen kan skyffla in och ut luften snabbt nog så blir det ingen skillnad med sidoplåten borta elr stängd typ

Dock så har man ju inte stora fläktar i en bastu som är gjorda för att bastun ska vara så kall som möjligt.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*