Permalänk
Medlem

Förhandsbokningar

Hallå!

Jag som aldrig förbokat ett spel förut undrar lite var man ska vända sig för att få en säker kopia på releasedagen?

Är det omöjligt att säga eller är det någon sidan som har ett speciellt bra rykte att leverera i tid?

MVH

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt just nu.
Dock så kan man gissa att då det är officiellt i beta nu. Så borde det vara mellan 2-6 månader kvar (ungefär) tills vi kan få ett någorlunda hum om release.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Det allra säkraste sättet är att köpa det digitalt om Blizzard gör som med Starcraft 2. Då kommer man att kunna köpa det direkt på releasedagen och ladda ner från dem. Enda problemet är att Blizzard tar väldiga överpriser (Activision-style). SC2 gick väl på €60 om jag inte minns fel.

Väldigt många butiker skickar så man ska ha det på releasedagen, eller till och med en dag före. Men det är aldrig 100% säkert, beroende på postleveranser etc.

Permalänk
Medlem

För att vara helt säker så har jag beställt en CE från CDON. Den räknar jag inte med att få på release.
Jag kommer också beställa en digital download så jag är garanterad att kunna spela dagen det släpps.
Jag köpte nyckel till SC2 här och det funkade fint http://www.randyrun.se/
De har preorder på Diablo 3 nycklar också http://www.randyrun.se/CD-Keys-Game-Cards/Diablo-3-Key-CD-Key...

Permalänk
Medlem

Då var det lite som jag trodde då.

Kan vara en bra ide att köpa en digital nyckel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creed:

Kan vara en bra ide att köpa en digital nyckel.

De var ju inte jättevärt för t.ex. Starcraft 2....

Pris för digital nyckel: 60€ (545kr dagens kurs)
Pris på fysisk kopia på elgiganten: 329kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

De var ju inte jättevärt för t.ex. Starcraft 2....

Pris för digital nyckel: 60€ (545kr dagens kurs)
Pris på fysisk kopia på elgiganten: 329kr

Nej, inte via battle.net kanske. Verkar ju finnas andra alternativ? Frågan är hur tillförlitliga de är. Svårt detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

De var ju inte jättevärt för t.ex. Starcraft 2....

Pris för digital nyckel: 60€ (545kr dagens kurs)
Pris på fysisk kopia på elgiganten: 329kr

De jag länkade till ovan tog 370 drygt för SC2 i söndags. Det tog 2 timmar sen hade jag min nyckel. Helt ok.
De tar 400 för Diablo 3. Kommer beställa en nyckel därifrån. Blizzards egen försäljning är som sagt på tok för dyr.

Permalänk
Medlem

Själv har jag förbokat Skyrim via steam, inte för att jag måste spela det på releasedagen utan mest att det var bekvämt. troligen kommer kunna preloada det några dagar innan, så precis när det släpps så låser steam upp spelet och man kan börja spela direkt.

EDIT: Kollade inte avdelningen, men samma princip gäller nog Diablo III.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Tror inte Diablo 3 säljs på steam.

Permalänk
Medlem

Anledningen till det höga priset gick Blizzard ut med att dom inte ville konkurrera med sina återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Anledningen till det höga priset gick Blizzard ut med att dom inte ville konkurrera med sina återförsäljare.

Ja och det låter iofs rimligt. De kommer säkerligen göra samma med d3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

De jag länkade till ovan tog 370 drygt för SC2 i söndags. Det tog 2 timmar sen hade jag min nyckel. Helt ok.
De tar 400 för Diablo 3. Kommer beställa en nyckel därifrån. Blizzards egen försäljning är som sagt på tok för dyr.

Det som länkades till ovan är ingen digital nyckel, sådanna siter säljer inskannade/kopierade nycklar från fysiska kopior.

Skrivet av Creed:

Nej, inte via battle.net kanske. Verkar ju finnas andra alternativ? Frågan är hur tillförlitliga de är. Svårt detta!

Battle.net och Blizzard har somsagt monopol på digitala nycklar.

Skrivet av ToJa92:

Själv har jag förbokat Skyrim via steam, inte för att jag måste spela det på releasedagen utan mest att det var bekvämt. troligen kommer kunna preloada det några dagar innan, så precis när det släpps så låser steam upp spelet och man kan börja spela direkt.

EDIT: Kollade inte avdelningen, men samma princip gäller nog Diablo III.

Inga Blizzardspel har någonsin släpps för digital distribution utanför battle.net (eller på steam) såvitt jag vet.
Men du kanske kan hitta var jag köper Blizzardspel på steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det som länkades till ovan är ingen digital nyckel, sådanna siter säljer inskannade/kopierade nycklar från fysiska kopior.

Battle.net och Blizzard har somsagt monopol på digitala nycklar.

Inga Blizzardspel har någonsin släpps för digital distribution utanför battle.net (eller på steam) såvitt jag vet.
Men du kanske kan hitta var jag köper Blizzardspel på steam?

Same shit. Sen använder du nyckeln på battle.net och vips så har du spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Same shit. Sen använder du nyckeln på battle.net och vips så har du spelet.

Precis som om du köpt en från elgiganten, bara använda nyckeln och regga på batte.net net. Shit same också antar jag?

Elgiganten säljer också digitala nycklar då enligt dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Precis som om du köpt en från elgiganten, bara använda nyckeln och regga på batte.net net. Shit same också antar jag?

Elgiganten säljer också digitala nycklar då enligt dig?

Du missade nog hela poängen. Poängen är vara garanterad att få spela dagen det släpps. Har väl mindre betydelse var man får tag i nyckeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Du missade nog hela poängen. Poängen är vara garanterad att få spela dagen det släpps. Har väl mindre betydelse var man får tag i nyckeln?

Du missade hela min poäng. Att det är ingen digital nyckel om den kommer från en fysisk produkt.

Permalänk
Entusiast

Beställer de flesta spel från webhallen, inklusive förbokningar. Brukar inte ha några problem med att ha spelet på release dagen eller tidigare. Men även om den skulle bli någon dag sen så är ju inte det hela världen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ok. Jag tänker inte tjafsa mer Det är samma produkt man får i slutändan iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ok. Jag tänker inte tjafsa mer Det är samma produkt man får i slutändan iaf

Jepp det kan jag hålla med om, samma produkt och alla sätten lär det gå att spela med första dan också (vissa mer säkert än andra). Själv kommer jag nog köpa från någon lokal butik då detta är det som varit billigast och mest pålitligt tidigare för mig när det gäller Blizzardspel iaf.

Permalänk
Medlem

Jag pallar inte stå i kö kl 24 på natten så det får bli en nyckel istället. Har iofs ett ex bokat på webhallen också

Permalänk
Medlem

Jag har tagit Gamersgate.com på BF3

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Damir2d:

Jag har tagit Gamersgate.com på BF3

Diablo 3, inte Battlefield 3.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag har förhandsbokat flertalet spel på webhallen under 10 års tid och har alltid fått det på releasedatumet. webhallen rekommenderas. En gång var jag snål och skulle spara 50:- genom att boka på spelsbutiken.se istället, det gör jag aldrig om då jag fick spelet 2 veckor (!) efer release.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Beställer de flesta spel från webhallen, inklusive förbokningar. Brukar inte ha några problem med att ha spelet på release dagen eller tidigare. Men även om den skulle bli någon dag sen så är ju inte det hela världen.

Detta är den typ av svar jag ville ha (Curly's också)! Då ligger webhallen i täten att få min förbokning!

Permalänk
Medlem

Personligen har jag ett CE bokat på Webhallen. Hämtar i butik på releasedagen eftersom jag inte har några problem att ta mig dit fysiskt. Blir inget nattköande för min del.

Permalänk
Medlem

Bokat på webhallen, nu får vi hoppas det släpps detta år!

Permalänk
Medlem

Webhallen är och kommer alltid vara mitt förstahandsval när det gäller beställningar av spel. Jag har aldrig blivit besviken och alltid fått spelet så fort det bara går! Rekommenderas starkt!

http://www.webhallen.com/spel/pc/88766-diablo_iii

Visa signatur

sweclocker since '04

Permalänk

Har tyvärr inte lika positiv inställning till webhallen när det gäller förhandsbokningar. Var för ett par år sen med wow tbc, hade förhandsbokat en CE cirka 6 månader innan. Release dagen kom, mina polare som bokat senare fick sina, men mitt kom aldrig. Kontaktade webhallen och de sa att CE var slut för tillfället och att de kunde skicka en vanlig kopia istället dagen efter. Var 3 mycket långa dagar på den tiden man var fast i wow träsket, och ingen CE blev det heller...

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade Diablo 3 för nåt halvår sen via Webhallen då jag alltid haft positiva erfarenheter med förhandsbokning från dem, avbokade idag dock då jag på nya datorn inte har något DVD läsare så kommer köpa digitalt istället

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.