Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Erfarenheter av Logitech någon?

Hej var bara sugen på att få en uppfattning för hur andra blivit bemötta av Logitechs Support?

Iaf jag ringde dem igår (22/9-11) och talade om att mitt dinovo for laptops börjat strula mellanslag funkar lite halvtaskigt o vänster shift/ctrl har texten försvunnit på så trodde jag ju alldrig att man skulle kunna få hjälp med det?

Iaf köpte det på Misco.se för 349kr och det har som sakt fungerat kanon gav 349kr för det!

Nu så lovade mig Logitechs kundsupport att upp till 800kr kan erbjuda ett nytt för, så jag kollade men det fanns inget vettigt alls som stämde in på det jag hade K400 hade touchpad o ingen numpad = nono sen nåt annat icke stilrent k350 så jag skrev det enda som stämmer in på det jag haft är typ K750 så då tog jag för givet när jag mailade att detta var för mycket begärt fick då detta svar

http://www.logitech.com/sv-se/keyboards/keyboard/devices/k750...

Kära Peter, Tack för att du har kontaktat Logitech kundsupport. Valde då ett K750 åt dig, hoppas du får det snabbt och att du blir nöjd med ditt nya tangentbord! Vi har ordnat så att en ersättning har blivit beställt från vårt lager. Det brukar ta 24 upp till 48 timmar innan ersättningen blir skickad. Så fort det är på väg kommer du att få ett automatiskt email som innehåller ett tracking nummer vilket kan användas på www.UPS.com. Vänligen observera att tracking numret inte aktiveras förän ca 12 timmar efter att du har fått det automatiska emailet. Leverereingstiden förväntas vara 5-7 arbetsdagar från och med att det skickas. Vänligen notera; om vi inte hör något från dig inom 1 vecka så kommer vi anta att din serviceförfrågan är löst och ändra dess status till "löst" i enlighet med detta. Om så är fallet kommer en enkätundersökning skickas ut till dig som ber om din feedback.

Underbart med Logitech !!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Supporten för mig har varit bra men fråga är hur kvaliten är på deras prylar.

Har haft 4 g15 kanske säger en till varken slår eller något på det.
Deras högtalar z-2300 låter förjävligt när man drar på över hälften

Mx518 är kvalite

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Hej var bara sugen på att få en uppfattning för hur andra blivit bemötta av Logitechs Support?

Iaf jag ringde dem igår (22/9-11) och talade om att mitt dinovo for laptops börjat strula mellanslag funkar lite halvtaskigt o vänster shift/ctrl har texten försvunnit på så trodde jag ju alldrig att man skulle kunna få hjälp med det?

Iaf köpte det på Misco.se för 349kr och det har som sakt fungerat kanon gav 349kr för det!

Nu så lovade mig Logitechs kundsupport att upp till 800kr kan erbjuda ett nytt för, så jag kollade men det fanns inget vettigt alls som stämde in på det jag hade K400 hade touchpad o ingen numpad = nono sen nåt annat icke stilrent k350 så jag skrev det enda som stämmer in på det jag haft är typ K750 så då tog jag för givet när jag mailade att detta var för mycket begärt fick då detta svar

http://www.logitech.com/sv-se/keyboards/keyboard/devices/k750...

Kära Peter, Tack för att du har kontaktat Logitech kundsupport. Valde då ett K750 åt dig, hoppas du får det snabbt och att du blir nöjd med ditt nya tangentbord! Vi har ordnat så att en ersättning har blivit beställt från vårt lager. Det brukar ta 24 upp till 48 timmar innan ersättningen blir skickad. Så fort det är på väg kommer du att få ett automatiskt email som innehåller ett tracking nummer vilket kan användas på www.UPS.com. Vänligen observera att tracking numret inte aktiveras förän ca 12 timmar efter att du har fått det automatiska emailet. Leverereingstiden förväntas vara 5-7 arbetsdagar från och med att det skickas. Vänligen notera; om vi inte hör något från dig inom 1 vecka så kommer vi anta att din serviceförfrågan är löst och ändra dess status till "löst" i enlighet med detta. Om så är fallet kommer en enkätundersökning skickas ut till dig som ber om din feedback.

Underbart med Logitech !!

NIICE!

Om du redan nu vill känna på tangentbordet så råkar jag veta att just det där finns utställt på elgiganten i Borlänge

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Logitechs kundsupport är fantastisk. Har diNovo mini där bakgrundsbelysningen slutade funka. Några mail senare så kom DHL och lämnade ett nytt tangentbord till mig.

Har även en vän som satt med något av Logitechs högtalarpaket. Där var det något fel på en display men systemet funkade annars. Samma sak här. Några mail senare så knackade DHL på dörren med ett helt nytt system. Här hade till och med garantin gått ut.

Kort och gott. Fantastisk support.

Visa signatur

Game: Fractal Design Define R2 - Corsair HX 1050W - ASUS Crosshair V 990FX - AMD Phenom II 965BE @ 4.0 - Corsair H80 - 2 x ASUS 560Ti DCII TOP - Corsair Force GT 120GB SSD - Intel 320 Series 120GB SSD - Enermax Silence Fans - Dell U3011 Ultrasharp 30" - ASUS Xonar Essence ST - Denon AH-D2000 - B&W MM-5 - Steelseries 6Gv2 - Steelseries Kinzu HTPC: ASUS EEE Box 1501P - Logitech DiNovo Mini Server: AMD Athlon x2 - WD Green 2TB x 6

Permalänk
Medlem

Är också hel nöjd med Logitech! har använt deras möss och tangentbord alltid.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ja det känns som de verkligen bryr sig om slutkunderna och det är trevligt, inget tjafs och bara bra service ok man betalar lite mer för att få denna service.

Skall defenitivt hålla mig till Logitech framöver

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Hmmm.. Varför gick du genom Logitech och inte där du köpte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Hmmm.. Varför gick du genom Logitech och inte där du köpte det?

är inte det uppenbart?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

är inte det uppenbart?

Onekligen..

Jag har ett lika dant tangentbord som strular så jag blev lite nyfiken. Tillverkarna brukar ju bara hänvisa en till stället man köpte produkten..

Permalänk
Medlem

Bara du har kvitto så är det bara o ringa Logitech 08-50163280 o prata med supporten o ange PID som står under

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Avstängd

Dom har bästa supporten i världen. Utan någon som helst tvekan.

Bytt ut 3 olika saker, UTAN Garanti eller kvitto.
2x Z5500 och 1x mus.

Bättre support finns inte helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Japp mitt K750 har fungerat helt underbart sen jag fick det inget strul inga problem

Man kan lungt säga att man får vad man betalar för

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Kanske ska prova att felanmäla min Logitech G1 mus som vänsterknappen inte fungerar riktigt längre

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag fick en 5 år gammal mus utbytt utanför garantiperioden, så kan bara ge en eloge till hur de hanterar ärenden.
Önskar nu bara detta vore fallet med Microsoft, där är det slött som fan att få utbyteskomponenter.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN