Får ej byta ut grafikkort, inet.se

Permalänk
Antielefant

Helt korrekt felsökning och felhantering. Kortet ska landa runt 92-93c i furmark, och klarar det en hel natt i Unigine är kortet definitivt helt. Rekommendera din kompis att köpa ett chassi med fungerande dammfilter.

Skrivet av Kardizz:

Min kompis skickade in sitt Radeon HD 6970 grafikkort då det låg över 90 grader när han spelade HoN, som inte ens är så krävande.
Svaret han får sedan är att " grafikkortet ligger på stabila 93 grader " och att det inte är något fel med det.
kan tillägga att han har ett HAF 912 så luftflöde har han.

Edit: fick deras svar nu,

"Åtgärd
När jag började testa kortet så blev det överhettat nästan direkt när jag skulle köra Furmark för att belasta kortet och då gick det upp till 100 grader direkt. När detta händer så brukar det vara så att det behöver blåsas rent så att det inte är damm som orsakar att luften inte kan passera och kyla av, efter jag blåst rent kortet så hänger det sig inte och håller en bra temperatur på ca 93 grader. Körde Unigine Heaven 2.5 för att kolla så att kortet fungerar som det ska och har klarat av hela natten med stresstest utan att påvisa fel eller stänga av sig.

Då inget fel kan påvisas så avslutas ärendet och produkten skickas tillbaka till kund. Jag bjuder på felsökningen och frakten á 250 kr i goodwill."

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Min kompis skickade in sitt Radeon HD 6970 grafikkort då det låg över 90 grader när han spelade HoN, som inte ens är så krävande.
Svaret han får sedan är att " grafikkortet ligger på stabila 93 grader " och att det inte är något fel med det.
kan tillägga att han har ett HAF 912 så luftflöde har han.

Edit: fick deras svar nu,

"Åtgärd
När jag började testa kortet så blev det överhettat nästan direkt när jag skulle köra Furmark för att belasta kortet och då gick det upp till 100 grader direkt. När detta händer så brukar det vara så att det behöver blåsas rent så att det inte är damm som orsakar att luften inte kan passera och kyla av, efter jag blåst rent kortet så hänger det sig inte och håller en bra temperatur på ca 93 grader. Körde Unigine Heaven 2.5 för att kolla så att kortet fungerar som det ska och har klarat av hela natten med stresstest utan att påvisa fel eller stänga av sig.

Då inget fel kan påvisas så avslutas ärendet och produkten skickas tillbaka till kund. Jag bjuder på felsökningen och frakten á 250 kr i goodwill."

Helt normalt, hade 6970 cfx förut. 91-3 är helt normala temperaturer på 6970.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Lite off-topic där va :P?

hoppas iaf du får ut ett nytt Grafikkort men som det sades tidigare, hemförsäkran får väll vara din livlina för
om man tar det på försäkran får man ny garanti eller hävs garantin på kortet? men iaf bättre det än som du sa
tidigare att löda igen porten då garantin hos både tillverkaren och inet blir helt kaputt :).

kommer ihåg förra året när jag hade lite ärenden med dem då va de riktigt bra o trevliga hoppas de går tillbaka
på det spåret :). GL iaf

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Rekordmedlem

Det går ganska lätt att skada en hdmi kontakt, tryck i en usb... eller vänd den upponer, så att säga vem som skadade den är inte så lätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Verkar som dyrare kort har mer problem, åtminståne i min erfarenhet. Under mina år har jag bara köpt grafikkort som kostade mer än 2500kr två gånger och båda gångerna var det fel på korten. Har aldrig haft problem med kort under 2500kr. Men kanske bara otur.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av garantiärenden är att så fort det är minsta lilla repa eller dylikt som inte ens kan härleda till problemet i sig så brukar i stort sett alla företag säga nej.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Det skulle ju lika gärna kunna vara inet som tryckt sönder hdmi-porten när de monterade och testade datorn om det är som du säger att den inte fungerade första gången du provade den..

Permalänk
Medlem

eller helt enkelt ett tillverkningsfel på just det exemplaret som gjort hdmi-porten extra känslig och därför gått sönder av "normalt" tryck när man pluggar i kabeln. Inet brukar vara medgörliga. Vore tråkigt om dom ändrar sitt beteende gentemot sina kunder

Permalänk
Medlem

Vad hände med "Kunden har alltid rätt"

Skärpning Inet ge grabben nytt kort så slipper ni få dåligt ryckte som sprids fort som tusan här på internet ;).

Kommer kosta mycket mer i längden detta.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av fermia:

Vad hände med "Kunden har alltid rätt"

Skärpning Inet ge grabben nytt kort så slipper ni få dåligt ryckte som sprids fort som tusan här på internet ;).

Kommer kosta mycket mer i längden detta.

Som föregående säger så är det inte Inet som bestämmer hur garanti ärenden ska bedömas utan det sker från tillverkaren. Jag slår vad om att Inet säkerligen skulle ge grabben ett nytt grafikkort men dem kan ju inte sitta och ge ut kort utan att få dem trasiga krediterade?

Sluta tjata om att det är Inet som gör fel i att inte ge grabben ett nytt kort, sen om dem är tillmötesgående eller inte är ju inte direkt relevant till garantin kan man kanske tycka...

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Min erfarenhet av garantiärenden är att så fort det är minsta lilla repa eller dylikt som inte ens kan härleda till problemet i sig så brukar i stort sett alla företag säga nej.

Nah, köpte ett ASUS GTX 260 stock från komplett. När ja packa upp kortet fanns de inga tvivel på att kortet va använt tidigare (SPDIF kabeln saknades, allt som låg kvar av den var en uppriven plastpåse).

Var absolut inga problem att få kortet utbytt. Dock var ASUS kortet slut vid tidpunkten, så ja tog de ja har i sign istället (med 120 månaders garanti ).

Behövde inte bevisa något, de räckte med en förklaring till varför ja ville byta. Visst fick ja stå för frakten, men den betalades tillbaka + att de skicka de nya kortet gratis. När ja räknat på de visade sej att ja fått ett dyrare kort billigare än de kortet ja först köpte Eftersom EVGA var trevliga nog att felmärka ett SSC kort till SC - de va först när man stoppa i kortet man såg att de va ett SSC kort (istället för de SC som ja betalat för)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta tagits upp tidigare i tråden, inte läst alla inlägg. Men eftersom kortet inte kom direkt i kartong och Inet redan testkört datorn, vad utesluter att det inte är dom själva som förstört HDMI kontakten?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Nah, köpte ett ASUS GTX 260 stock från komplett. När ja packa upp kortet fanns de inga tvivel på att kortet va använt tidigare (SPDIF kabeln saknades, allt som låg kvar av den var en uppriven plastpåse).

Var absolut inga problem att få kortet utbytt. Dock var ASUS kortet slut vid tidpunkten, så ja tog de ja har i sign istället (med 120 månaders garanti ).

Behövde inte bevisa något, de räckte med en förklaring till varför ja ville byta. Visst fick ja stå för frakten, men den betalades tillbaka + att de skicka de nya kortet gratis. När ja räknat på de visade sej att ja fått ett dyrare kort billigare än de kortet ja först köpte Eftersom EVGA var trevliga nog att felmärka ett SSC kort till SC - de va först när man stoppa i kortet man såg att de va ett SSC kort (istället för de SC som ja betalat för)

Jag reklamerade ett gigabyte moderkort till komplett pga coldboot problem vid överklockning. fick också frakten betald.. service!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OHSNAPIMABEAR:

Hej.

Jag beställde komponenter + montering hos inet för en komplett dator.
Efter cirka två månader började grafikkortet krångla, bluescreens, drivrutinskrasher och hdmi-uttaget fungerade inte.
Jag hade inte använt uttaget innan och när jag testade det första gången så fungerade det inte,
jag testade en annan kabel och då fungerade inte heller denna.

Jag fick därför skicka in kortet till inet, och har nu fått svar att det är fysisk åverkan på hdmi-uttaget och därför gäller inte garantin.
Tydligen är uttaget "söndertryckt" och någonting ligger emot metallen och kortsluter.

Hur fungerar detta? Jag är grymt missnöjd att jag köper ett grafikkort för 4000:- som slutar fungera två månader senare och jag inte kan reklamera varan.
Jaq ser inte hur jag ska kunna sätta i en kabel och trycka sönder hela uttaget när jag vet att jag inte använt våld.
Och för den delen så kan en kontakt bara tryckas in tills det tar stopp?

Jag påpekade att det givetvis kan vara en dålig komponent från fabrik, men tydligen så skulle de fått in fler kort med samma problem om det var så, så det var helt orimligt.

Vad gäller egentligen här för mig som konsument? det finns ju inga som helst "bevis" på hur uttaget har gått sönder?

Eftersom den lokala konsumentvägledningen inte öppnar förrän på Måndag så tänkte jag göra en check här innan.

Tacksam för svar.

Jag kan tillägga att felen på mitt är att mini-HDMI uttaget slutade fungera efter en månad, random drivrutinscrasher som jag läst flera som har problem med som bör grunda sig i hårdvarufel, bluescreen vid öppnande av filmer och allmända texturbuggar i spel strax innan kortet crashar.

Aldrig använt uttaget? Mystiskt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

I smell something fishy

Jag måste säga att jag hellre lägger 140:- extra och köper det från Inet istället isåfall, jag har inga trevliga erfarenheter från komplett.
Eftersom jag inte sysslar någonting med klockning vet jag inte om det är det jag borde satsa på om man ska köpa ett kort som är bra från början?

Känns som att du kom på dej själv med ha köpt ett kort du inte ville ha (märke) å försöker få till ett byte?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Oj då, här går hans story verkligen isär, undrar vad han ska säga till sitt försvar >.<?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Jag antar att du kontaktade komplett direkt vid leverans? Skillnad blir ju om du haft en vara i säg några månader och då kommer och säger att nåt är trasigt/funkar inte som det ska och har fullt av repor, märken och dylikt. Blir ju ganska lätt att säga att det inte är ett fabrikationsfel då..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Jag antar att du kontaktade komplett direkt vid leverans? Skillnad blir ju om du haft en vara i säg några månader och då kommer och säger att nåt är trasigt/funkar inte som det ska och har fullt av repor, märken och dylikt. Blir ju ganska lätt att säga att det inte är ett fabrikationsfel då..

Jo sant. Tog kontakt med dom dagen efter. (dom hade stängt för dagen när ja upptäckte de). Men grejen va ju den att de var absolut inga problem att få de utbytt pga av kortet tillsynes var ett begagnat. Jäkligt svårt att bevisa sånt.

Bemötandet ja fick (hade laddat som tusan) var: "ja men självklart har du fått en använd produkt ska du självklart få byta ut den mot en ny".

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som kunde uppfattas som uppmaning till bedrägeri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Inte inet som bestämmer ifall det går igenom eller ej det är tillverkaren som byter ut det till dig. Inet kan skicka iväg det på reklamation men tillverkaren kommer säga nej pga den skadan.

oftast brukar tillverkare betala distrubetörerna en summa varje år för ersättning för garanti på sina produkter, tror man generellt räknar att 4% av deras produkter är fel/trasiga, givetvis kan antal % skilja sig men när jag jobbade på Berendsen Data 1997 så hanterade vi alla garantier på det viset tex Western digital, SoundBlaster Creative och Mitsumi ink AMD och Intel betalade ut varje år ersättning för garanti på deras produkter så dem slapp göra det jobbet så skicka vi ut en ny till kund bara.

så Inet skickar högst troligen inte kortet till tillverkaren. utan nekar till garantin och tar pengen istället om vi ska vara riktigt neggiga.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat att det är använt
Uttag brukar inte säcka ihop och fysiskt skada sig själva.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Jag skulle vilja att en moderator tar bort tråden.

Eftersom det gick från att vara en genuin frågetråd angående rättigheter som konsument till att personer påstår att jag medvetet ljuger och försöker lura till mig ett nytt kort så känns det som tråden tappat sitt syfte.
Ett dåligt ordval, "slutat fungera" istället för "fungerar inte" gör det tydligen okej att direkt och indirekt påstå att jag ljuger.

Jag trodde att det gick att få hjälp utan att få samma negativa bemötande som jag fick från företaget, men tydligen var det fel.

Permalänk
Medlem

Eftersom det gick från att vara en genuin frågetråd angående rättigheter som konsument till att personer påstår att jag medvetet ljuger och försöker lura till mig ett nytt kort så känns det som tråden tappat sitt syfte.
Ett dåligt ordval, "slutat fungera" istället för "fungerar inte" gör det tydligen okej att direkt och indirekt påstå att jag ljuger.

Jag trodde att det gick att få hjälp utan att få samma negativa bemötande som jag fick från företaget, men tydligen var det fel.

tyvär är inte Sweclockers forumet alltid som det en gång var när man joina för 10 årsedan.. bara ignorera folk som antyder sådant om du vet att du har rent mjöl i påsen.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Jag hade mitt ett tag o dessutom monterat om alla kylflänsar (viket jag alltid gör eftersom det brukar vara lite halvdant från fabrik).
Tror det har mycket o göra med vem man kommer i kontakt med oavsett butik.

@TS
Har du testat att kontakta korttillverkaren??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag hade mitt ett tag o dessutom monterat om alla kylflänsar (viket jag alltid gör eftersom det brukar vara lite halvdant från fabrik).
Tror det har mycket o göra med vem man kommer i kontakt med oavsett butik.

@TS
Har du testat att kontakta korttillverkaren??

Jo tack, det ska gudarna veta att det brukar vara. Man sänker ju lätt tempsen med några grader bara genom att byta kylpasta.
Men fortfarande, så fort det är synliga "skador"* så är det få som byter då det är svårt att säga om "skadorna" har nåt med problemet att göra. Man märker ju bara om man bytt pasta om man tar bort kylaren..

* med "skador" så menar jag synlig åverkan, repor, sprickor, skador etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte låna tråden lite.
Det är så att jag har precis fått hem mina datordelar och har börjat montera ihop allt, men när jag ska sätta i grafikkortet så ser jag att det till största sannolikhet redan varit använt då kartongen är bucklig och varken stängd eller plomberad. När jag öppnar ser jag även att en del av skyddsplasten på kortet är avpillat osv. Känns inte jättekul när man har pungat ut 4400 och inte vet vad folk har gjort med det, ifall det blivit utsatt för esd osv.
Nojig som jag är skulle jag bara vilja veta om jag har rätt att byta ut det?
Kortet är ett msi 580gtx lightning och är köpt från komplett.
Är jag kanske löjlig och borde köra på ändå?

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Anguzz:

Tänkte låna tråden lite.
Det är så att jag har precis fått hem mina datordelar och har börjat montera ihop allt, men när jag ska sätta i grafikkortet så ser jag att det till största sannolikhet redan varit använt då kartongen är bucklig och varken stängd eller plomberad. När jag öppnar ser jag även att en del av skyddsplasten på kortet är avpillat osv. Känns inte jättekul när man har pungat ut 4400 och inte vet vad folk har gjort med det, ifall det blivit utsatt för esd osv.
Nojig som jag är skulle jag bara vilja veta om jag har rätt att byta ut det?
Kortet är ett msi 580gtx lightning och är köpt från komplett.
Är jag kanske löjlig och borde köra på ändå?

Jag hade absolut skickat retur kortet. Som sagt vet man aldrig vilken nöt som har haft kortet innan. Sjäölv skulle jag som sagt ha returnerat det, och sedan köpt ett nytt nån annanstans.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att tråden skall tas bort, Multiman har ju påpekat ett intressant inlägg från dig i en annan tråd och med detta framstår ju du som "Busted" det är inte ok och det kan ju vara av intresse för andra att ta lärdom utav

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Skrivet av snozan:

I smell something fishy

Känns som att du kom på dej själv med ha köpt ett kort du inte ville ha (märke) å försöker få till ett byte?

Håller med: trist om TS försöker få sig ett kortbyte "lite smidigt" med hjälp av Swec.:(:/ Jag menar: *självklart* ska man posta om man har problem med en butik men att posta och anklaga Inet [genom valfritt förfarande] som är en så seriös och bra butik tycker jag är, om inte bedrägeri så bedrägligt beteende.

Är det som ovanstående forumkollegor misstänker så blir man ledsen.:/:'( Det är så att man - trots att det är mitt i natten - nästen känner att man behöver ringa älskarinnan för att få lite tröst p.g.a. av den klump av besvikelse som uppenbarade sig i mitt bröst över detta eventuella förfarande som jag tycker smells fishy... >.<

Jag brukar (oftast) ge långa och ingående förklaringar för hur man ska förfara mot butik som inte är schysst, men då det ser ut som att det är det omvända förhållandet som råder i detta fall, lämnar jag tråden utan åtgärd annat än en rekommendation till TS att vara mer tydlig med sina intentioner så att inget kan missuppfattas enligt ovanstående tidigare inte av mig gjorda uttalanden.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Jag tycker inte att tråden skall tas bort, Multiman har ju påpekat ett intressant inlägg från dig i en annan tråd och med detta framstår ju du som "Busted" det är inte ok och det kan ju vara av intresse för andra att ta lärdom utav

Sitter här på jobbet klockan 04:31 och jag håller med, blev ju som en liten plot twist mitt upp i allting

Underhållande om inte annat ^^