Datorn hänger sig under w7 installation
Tjenna grabbar och töser!
Jag har ett mycket konstigt problem som jag ska försöka förklara så in i detalj som möjligt och hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig.
Innan jag börjar vill jag bara säga att jag googlat, samt sökt runt här på sweclockers och hittade 1 tråd som hade (vad jag tolkar det) samma problem som mig, men i den tråden så stog det ingen lösning, utan det sista inlägget var att man skulle testa köra med mindre ram minne i.
Har testat detta och det hjälpte tyvärr inte:(.
Iallafall nu till saken, min dator har börjat sega på sistone, senaste 3-4 månaderna har jag gått från Ultra inställningar i
World Of Warcraft utan några som helst FPS problem i raids till LOW inställningar och då ligger jag på mellan 5-10fps när det är som mest krävande.
Jag bestämmde mig för att omformatera datorn, tankade windows 7 ultimate från en sida man kan lita på och gjorde följande:
1, Brände ut det på en bootbar CD och stängde av datorn, stängde av nätagget och öppnade datorn, kopplade ut alla andra diskar (lagrings diskar)
2, Startade upp datorn och gick in i BIOS och ställde in att boot ordningen hade CD som prio 1
3, Började följa instruktionerna på skärmen, formaterade disken, och påbörjade installation av windows.
4, Under installationens gång så rebootar datorn (inget konstigt, så ska det vara) men när den startade upp igen så bara vägrade den fortsätta installationen, datorn startade upp men sen fastnade den i en helt SVART skärm, ingen text, inget alls, bara helt svart.
[[ Här är en länk till en guide om hur man installerar Windows, det är mellan den sista "punkten" i Installation Steg 1 och första punkten i Installation steg 2 som datorn fastnar i denna "svartskärmen" ]]
5, Testade reboota flera gånger och återuppta installationen, men det ville inte, kom alltid till samma skärm..
6, Gick in i BIOS och ändrade boot ordningen till HDD för att testa, då frågar den om man vill starta windows i felsäkert läge eller starta windows som vanligt. Testade båda alternativen flera gånger, båda resulterade i att att skärmen blev svart, precis som i steg 4
7, Har sedan tidigare en Windows 7 typ home edition (tror jag) fast 32bitars. Vill ju ha 64 så därför jag inte använde den skivan, men med tanke på allt klödd testade jag även denna skiva, blir EXAKT samma sak, installationen pågår ett tag sen fastnar i den SVARTA skärmen.
8, Har också en Windows XP proffesional 32bitars, som jag testade, när jag testade denna omformaterade jag disken på det "långa" alternativet, som tog ca 3-4 timmar. När den var klart började själva XP installationen, när den har varit igång ett tag händer EXAKT samma sak IGEN som i steg 4
9, Just nu sitter jag och skriver på en laptop, jag håller nu på att göra en 3timmars lång Formatering med min Windows 7 64bit skiva, tyvärr tror jag att det kommer sluta som med dom andra men vi får se.
Pratade lite snabbt på telefon med en polare, han kunde inte hjälpa så mycket via telefon, det är naturligtvis svårt, det är det för er som läser också men har försökt att förklara så tydligt som möjligt precis hur/vad jag gjort.
Följande är mitt system:
Moderkort: Gigabyte GA-P55-UD3
Grafikkort: XFX GeForce GTX 275 896MB PhysX
Proccesor: Intel Core i5 Quad Core
Ram minnen: 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
Hårddisk: Hitatchi Deskstar 7K1000.C 1TB 7200RPM
PSU: Chiftec Super Series 650W PSU
Alla tips är välkommna, jag förstår verkligen inte vad felet är, omformatering och ominstallation av windows har alltid funkat för mig, är absolut inte kunnig när det gäller sånt här, sitter mest och spelar vid datorn, men detta känns jätteskumt..
MVH Adam