Permalänk
Avstängd
Skrivet av sack:

Echo klar! \o/

eco är den lilla fractalburken med vattenkylning va? inte hängt med riktigt men trodde den var klar redan, ska bli kul o se bilder iaf, gillar små datorsystem hur går det med lianli datorn med v8 kylare, vad kallar du den btw?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av og900turbo:

eco är den lilla fractalburken med vattenkylning va? inte hängt med riktigt men trodde den var klar redan, ska bli kul o se bilder iaf, gillar små datorsystem hur går det med lianli datorn med v8 kylare, vad kallar du den btw?

Stämmer bra det! Det finns ett speciellt vatten jag vill använda som inte är släppt än. Vi får se om jag väntar tills jag fått tag på det eller om jag helt enkelt ger er den som den är. Det är vissa förändringar som jag inte är nöjd med pga av att saker gått sönder och mina pengar är slut. Lian Li riggen går väl bra. Ingenting som går dåligt med den så att säga. Inte mycket alls som händer pågrund av min ekonomiska situation just nu. Jag kallar den Theory och det som fattas för att göra den klar är ram och top till pumpen samt ett speciellt vatten som jag pratar med en tillverkare om, och för att göra den fullständig är 2.5" diskar till min custom-modded hotswap enhet. Men som sagt, pengar. V_V Jag behöver säg 2-3k för att slutföra båda datorerna och just nu pumpas alla mina pengar in i hyra, mat och familjen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Lägg till mig på Google+ och få en sneakpeak på Echo!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Lägg till mig på Google+ och få en sneakpeak på Echo!

Heter?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Konichiwa:

Så enkelt ska det inte vara.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

En vild chansning på Hannes Fredriksson kanske?
När kommer update sack? Du har varit väldigt off nu bra länge...:(

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LightBlizz:

En vild chansning på Hannes Fredriksson kanske?
När kommer update sack? Du har varit väldigt off nu bra länge...:(

Det kommer någon gång. Slut på pengar i plånkan och utgifter som nätt och jämt vägs upp av mina intäkter har gjort att jag inte haft någonting över till byggena.

Echo är såpass färdig som jag har möjlighet att göra i dagsläget och ska ta lite schyssta kort och lägga upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det kommer någon gång. Slut på pengar i plånkan och utgifter som nätt och jämt vägs upp av mina intäkter har gjort att jag inte haft någonting över till byggena.

Echo är såpass färdig som jag har möjlighet att göra i dagsläget och ska ta lite schyssta kort och lägga upp.

VAD VÄNTAR DU PÅ!!!!!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

VAD VÄNTAR DU PÅ!!!!!

Chilla haha

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Chilla haha

neej orkar inte chilla längre har gjort det för länge :P, har inte fått mitt paracord ännu

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har alltid vetat att färgad slang aldrig har varit någonting för mig, även om jag använde det i CL[M]EAN-MACHINE. Och i det här bygget med de anslutningar jag har så skulle det bara se knasigt ut. Därför riktade jag min uppmärksamhet mot färgade kylvätskor och de karaktärsdrag de har. Men jag tycker att de lätt ser urvattnade ut och rätt tråkiga, om ni förstår vad jag menar. Jag vill använda någonting mer speciellt, något som gör att mitt bygge skiljer sig ifrån mängden och det var genom det sökandet som jag kom i kontakt med Andrew Hayes och hans gäng på Ice Dragon Cooling. Även om namnet är rätt fånigt (I'm sorry bro), så kan jag inte hjälpa att tycka att hans produkter är helt galet fräcka och ett måste i mitt bygge. Deras Nanofluid som är mjölkvitt blir som grädden i min deluxe milkshake av schyssta komponenter och förhoppningsvis även i era ögon konstnärliga utförande.

A big shout out till Andrew Hayes och Ice Dragon Cooling. Tack för att ni bidrar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag har alltid vetat att färgad slang aldrig har varit någonting för mig, även om jag använde det i CL[M]EAN-MACHINE. Och i det här bygget med de anslutningar jag har så skulle det bara se knasigt ut. Därför riktade jag min uppmärksamhet mot färgade kylvätskor och de karaktärsdrag de har. Men jag tycker att de lätt ser urvattnade ut och rätt tråkiga, om ni förstår vad jag menar. Jag vill använda någonting mer speciellt, något som gör att mitt bygge skiljer sig ifrån mängden och det var genom det sökandet som jag kom i kontakt med Andrew Hayes och hans gäng på Ice Dragon Cooling. Även om namnet är rätt fånigt (I'm sorry bro), så kan jag inte hjälpa att tycka att hans produkter är helt galet fräcka och ett måste i mitt bygge. Deras Nanofluid som är mjölkvitt blir som grädden i min deluxe milkshake av schyssta komponenter och förhoppningsvis även i era ögon konstnärliga utförande.

A big shout out till Andrew Hayes och Ice Dragon Cooling. Tack för att ni bidrar!

http://i52.tinypic.com/2yy4748.jpg

Gött att det händer något här med:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Broken-arrow:

Gött att det händer något här med:)

Yes.. börjar bli dags nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser fram emot lite uppdateringar! Kommer bli galet med den där vätskan
Är själv på G också

Lycka till Hannes!

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Mjölk. Om man blir törstig är det bara att öppna på slangen och ta en klunk

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

mjölk funkar också bra till att kyla oim du inte visste det ;), det leder värme bra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KsKz_91:

mjölk funkar också bra till att kyla oim du inte visste det ;), det leder värme bra

Jo visste faktiskt det. Men jag kan tro att det Sack har i sina flaskor passar lite bättre.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jo visste faktiskt det. Men jag kan tro att det Sack har i sina flaskor passar lite bättre.

hehe :), såklart det gör... väntar spännt på min chokladbruna kylvätska :/, kan den inte bli klar nån gång :O!

Permalänk
Inaktiv

En fråga sack, du verkar ha använt ett par Magma fläktar är det värt att byta ut mina scythe GT 1450 mot ett par magma? GT'na ger ju av sig ett litet (VÄLDIGT) irriterande ljud när man undervoltar dom med fläkt kontroll :l

/s

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Haha, ja visst ser det delicious ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon157700:

En fråga sack, du verkar ha använt ett par Magma fläktar är det värt att byta ut mina scythe GT 1450 mot ett par magma? GT'na ger ju av sig ett litet (VÄLDIGT) irriterande ljud när man undervoltar dom med fläkt kontroll :l

/s

Inte upplevt något missljud med magmafläktarna. Däremot tappar de mycket luftflöde när man ställer ner dom.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Inte upplevt något missljud med magmafläktarna. Däremot tappar de mycket luftflöde när man ställer ner dom.

Det är ingen fara, så länge dom genererar nog mycket på full varv så men vad tycker du, värt att byta ut Scythe GT mot dom ?

Permalänk
Medlem

Tjenare igen Hannes!¨

Läget?

Inte varit aktiv på ett tag. Har inte följt ditt/dina projekt på ett tag. Har haft mycket o göra IRL.

Tycker det varit lite egt och att det börjar bli. Mycket snack men lite verkstad just nu. "No offence" dock.. gillar det du gjort. Du har säkert kommit över till oss dödliga, att vi inte har tid jämt.

Hur som helst. Lycka till Följer dina projekt.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon157700:

Det är ingen fara, så länge dom genererar nog mycket på full varv så men vad tycker du, värt att byta ut Scythe GT mot dom ?

Ingen aning.

Skrivet av Rizzt:

Tjenare igen Hannes!¨

Läget?

Inte varit aktiv på ett tag. Har inte följt ditt/dina projekt på ett tag. Har haft mycket o göra IRL.

Tycker det varit lite egt och att det börjar bli. Mycket snack men lite verkstad just nu. "No offence" dock.. gillar det du gjort. Du har säkert kommit över till oss dödliga, att vi inte har tid jämt.

Hur som helst. Lycka till Följer dina projekt.

Ingen ide att bygga om jag inte har möjlighet att bygga bättre än någon annan.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Ingen aning.

Ingen ide att bygga om jag inte har möjlighet att bygga bättre än någon annan.

Fan då :x, är ett svårt beslut xD

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon157700:

Fan då :x, är ett svårt beslut xD

Värt pengarna att byta? Knappast. Men de är och snygga.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Värt pengarna att byta? Knappast. Men de är och snygga.

Pengarna spelar ingen roll, så länge dom presterar motsvarande till GT i full RPM (ljudet spelar ingen roll då men helst likadant dvs: 21 dBa) och att dom knappt låter nå i 40% på min kontroller och att dom shyfflar lite luft åtminstonde (@den hastigheten)

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur