Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Har inte haft problem med det förr, inte så att det är visa electron eller något sådant du har? En del gillar inte dom.

Jag har Visa bankkort men använder e-kort(via swedbank) funkar överallt utom tydligen microsoft då värdelöst. Nåja bara bita ihop å vänta på leverans till Lappland minst en dag extra

Visa signatur
Permalänk

Det verkar som om xbox 360 får en ny processor. Även moderkortet och psu'n kommer minska i storlek.

http://www.computerandvideogames.com/306865/news/xbox-360-get...

Kanske har postats tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TyphoonCC:

Det verkar som om xbox 360 får en ny processor. Även moderkortet och psu'n kommer minska i storlek.

http://www.computerandvideogames.com/306865/news/xbox-360-get...

Kanske har postats tidigare i tråden.

aj de var inte bra. Jag som tänkte köpa ett xbox nu den 23. Skall man vänta eller köpa är frågan

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Skrivet av TyphoonCC:

Det verkar som om xbox 360 får en ny processor. Även moderkortet och psu'n kommer minska i storlek.

http://www.computerandvideogames.com/306865/news/xbox-360-get...

Kanske har postats tidigare i tråden.

Denna artikel verkar vara BS. Läs bara denna artikel som de använder som referens. Där påstår de att Microsoft har utvecklat denna nya SoC pga "hotet" från AMDs Fusion och Intels Sandy Bridge (?!?!). De pratar om att det är tillverkat på en 45nm process och har 372 millioner transistorer... låter exakt som den SoC som sitter i de nuvarande Xbox 360 Slim som släpptes för mer än 9 månader sedan.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem

Vafan hände?

Jag hade precis startat upp mitt 360 som stog rakt upp, skulle då vända konsolen så den låg ner och den började leva ett jävla liv krassla som fasen, klickade av konsolen fort som satan startade sedan upp den igen och tog ut skivan och då har det blivit en rund jävla ring på skivan??? Och konsolen kan ej avläsa skivan har prövat putsa med putsduken men ringen sitter kvar..

Vad hände? Och går det att lämna in skivan för slipning eller nåt liknande ???

Permalänk
Medlem

Rör a-l-d-r-i-g en xbox360 som är i gång med en skiva i. Den roterar skivan så pass fort att minsta touch kan få skivan att wobbla och tja, resten är historia.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Rör a-l-d-r-i-g en xbox360 som är i gång med en skiva i. Den roterar skivan så pass fort att minsta touch kan få skivan att wobbla och tja, resten är historia.

Ah ja det var väll det som hände då ! Jävla klantarsle man är -.- !!!!

Kan jag rädda skivan på nåt vis? Går det att lämna in och få den slipad??

Permalänk
Medlem

Vet inte om man kan lämna in skivor, googla på det vettja. Eller någon annan kanske vet?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av snackzz:

Ah ja det var väll det som hände då ! Jävla klantarsle man är -.- !!!!

Kan jag rädda skivan på nåt vis? Går det att lämna in och få den slipad??

Testa att lägga ett tunt lager med tandkräm på skivan. Så pass tunt att tandkrämen fyller repan men inte övriga skivan. Testade det på en jävligt repad skiva med Rainbow Six på, funkade efteråt. Fast detta var i en CD läsare till en dator, tror DVDn i Xboxet är betydligt känsligare.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Men det är inte repor jag har klantat till mig så jag fått utan en rund ring runt hela skivan, det är inte repor utan som "nött".

Mejlade game.se och dom kan slipa skivor, frågan är dock om dom kan slipa min skiva med ringen som inte är som repor utan som "nött".....

Permalänk
Medlem
Skrivet av snackzz:

Men det är inte repor jag har klantat till mig så jag fått utan en rund ring runt hela skivan, det är inte repor utan som "nött".

Mejlade game.se och dom kan slipa skivor, frågan är dock om dom kan slipa min skiva med ringen som inte är som repor utan som "nött".....

Om där blivit ett djupt hack så är ju spåren borta i den delen så då kan man inte slipa till den utan får bli en ny skiva.
Kontakt spelföretaget, om du har tur kanske de ersätter den om du skickar in den trasiga skivan. Eller om det är ett gammalt spel så leta upp en begagnad kopia i div spel affärer.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av snackzz:

Vafan hände?

Jag hade precis startat upp mitt 360 som stog rakt upp, skulle då vända konsolen så den låg ner och den började leva ett jävla liv krassla som fasen, klickade av konsolen fort som satan startade sedan upp den igen och tog ut skivan och då har det blivit en rund jävla ring på skivan??? Och konsolen kan ej avläsa skivan har prövat putsa med putsduken men ringen sitter kvar..

Vad hände? Och går det att lämna in skivan för slipning eller nåt liknande ???

http://www.cdreparatoren.se/

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Var in på games idag dom prövade slipa skivan utan resultat. Han visste inte om det var pågrund av för djupa repor eller om deras slipstenar var dåliga, köpte iaf ett nytt spel. Var nhl11 så priset har ju sjunkit betydligt sen när jag köpte det när dom släppte det så det vart inte så dyrt !

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att eventuellt skaffa mig en xbox 360 s då min gamla vanliga är bannad och har varit det länge pga piratspel.
Det jag undrar nu är är det 100% riskfritt att köra med de live konton(på den nya) jag hade när den bannades eller är det likabra att skapa nytt?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag funderar på att eventuellt skaffa mig en xbox 360 s då min gamla vanliga är bannad och har varit det länge pga piratspel.
Det jag undrar nu är är det 100% riskfritt att köra med de live konton(på den nya) jag hade när den bannades eller är det likabra att skapa nytt?

Jag ska inte säga helt säkert men jag tror inte att det spelar någon roll, då det är din 360 som blir flaggad sedan bannad och inte ditt konto...
Jag kör just nu på ett sådant konto, hade det på min första box med piratspel, den blev bannad och fick sedan RROD, köpte en ny med pirat och det funkar med mitt gamla konto, lirar till och med online

Men som sagt, jag är inte helt säker...!

Permalänk
Medlem

Fick mitt BC2 till Xboxen i tisdags å jisses så svårt de e med kontroll. Snacka om att man blir ägd big time

Tycker dock det är bättre än på PC man träffar då i allafall där man siktar på Xboxen det gör man då definitivt inte på PC. Testade spela igen på PC förra veckan(var nog drygt ett år sen jag spelade sist) å hitboxen är fortfarande lika kass där så ett + till Xbox nu gäller det bara att lära sig sikta med kontrollen också(mission impossible)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av snackzz:

Ah ja det var väll det som hände då ! Jävla klantarsle man är -.- !!!!

Kan jag rädda skivan på nåt vis? Går det att lämna in och få den slipad??

Ja det kan du. Gjorde samma misstag för X år sedan med min Halo 3 CD. Efter en slipning blev den läsbar igen, men den vägrade fortfarande ladda vissa banor. Lämmnade in den på en andra slipning och efter det så fungerade den fint igen.

Minns inte om det var Game eller dåvarande EBGames jag lämmande in den på, men dom gjorde ett bra jobb, kostade 20 kr per slipning.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med hörlurar/mikrofonen när ni kopplar den till handkontrollen. Jag ha något form av lagg. Så fort jag tar ut den lite så syns de att jag pratar med har jag den i och pratar så ser man inte på spelet att den funkar. Folk jag har spelat med har inte hört mig heller, Finns de något sätt att lösa detta.? Använder dem med följande hörlurar/mikrofonen.

EDIT: Löste de där fanns visst en knapp på sladen som man skulle sätta igång

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Hej !

Tänkte köpa ett spel från USA och undrar om det kommer att fungera på mitt svensk köpta xbox. Det var detta spel.
http://www.amazon.com/NCAA-Football-12-Xbox-360/d
p/B004P8GL60/ref=lh_ni_t

Om det inte fungerar finns det något sätt att kringgå det för spelet kommer antagligen inte säljas i Sverige.

Permalänk
Medlem

Min polare...

Skrivet av osse94:

Jag har en fråga angående Xbox 360 Slim, har haft mitt i snart ett ½år. Det funkar bra, men det börjar ibland lagga.
Spelade t ex. Fifa 10 förra veckan och mitt i matchen börjar det lagga(alltså det blir riktigt segt och hackar) i ca 3 sekunder. Har spelat på andra xbox och aldrig känt av det . Är det någon annan som också upplevt det eller fått liknande problem?

tråkigt att höra!
Min polare hade det problemet och ringde Microsoft, de byte ut den efter tre dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

XM3

Skrivet av krrjon:

Fick mitt BC2 till Xboxen i tisdags å jisses så svårt de e med kontroll. Snacka om att man blir ägd big time

Tycker dock det är bättre än på PC man träffar då i allafall där man siktar på Xboxen det gör man då definitivt inte på PC. Testade spela igen på PC förra veckan(var nog drygt ett år sen jag spelade sist) å hitboxen är fortfarande lika kass där så ett + till Xbox nu gäller det bara att lära sig sikta med kontrollen också(mission impossible)

Kan rekommendera XIM3 sjukt nice adapter som låter dig plugga in vilket tng och mus och det blir samma känsla som på PC(är PC människa själv) kostar dryga 1000kr med frakt och allt från USA

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xans:

Kan rekommendera XIM3 sjukt nice adapter som låter dig plugga in vilket tng och mus och det blir samma känsla som på PC(är PC människa själv) kostar dryga 1000kr med frakt och allt från USA

Skickades från m.sweclockers.com

Har nu även CoD Black Ops å gissa om man skulle behöva mus+tangentbord

En liten fråga om Black Ops, screenshotsen man laddar upp till theater dom blir 2560x1440? varför skalar dom upp dom till det?

2 screens jag laddat upp.

Testade även ladda upp lite videoklipp men det blev ju kass kvalla tyvärr
http://www.youtube.com/watch?v=gpj3B0aymg4

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En välkommen och mer eller mindre traditionell höstuppdatering på väg. Preview i länken. http://www.engadget.com/2011/09/09/xbox-live-fall-2011-dashboard-update-preview-bing-search-voice/

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk

Nyttja gammal konsolhårdisk i slim?

Jag har införskaffat ett xbox 360 4gb slim och undrar ifall det går att stoppa i en äldre 360 hårddisk då jag kommit över en bannad konsol.

Såg ett youtube klipp som visar att det är möjligt men undra mest om hdd är pajj även om man formaterar den? Vad kan man förlora på att prova?

Min konsol är oflashad och skall så förbli.

Tacksam för svar!

Visa signatur

De var så när jag kom..

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Linslusen:

Såg ett youtube klipp som visar att det är möjligt men undra mest om hdd är pajj även om man formaterar den? Vad kan man förlora på att prova?

Min konsol är oflashad och skall så förbli.

Tacksam för svar!

Vad menar du med att hårddisken är paj? en trasig hårddisk är inte mycket att prova med eller hur? Om du menar att den den är paj för att den kommer från en bannad konsoll så stämmer det inte, hårddiskarna funkar fortfarande utan problem.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vad tror ni ja kan ta för en bannad 360 arcade 256mb minne ? Fundera å¨att sälja o sedan skaffa en obannad slim.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

5-600:- den är beggad och bannad

/Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaZide:

5-600:- den är beggad och bannad

/Daniel

Såpass de var ju bra väntade mig 2-300kr Tänkte gå till Gamestop o se om de har någon begagnad i butiken.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hallåja grabbar!
Funderar på att skaffa 360, kan inte hitta nån newb-guide här dock så jag har några frågor

- Denna, billigast om man ändå tänker köpa FIFA12? Eller om det finns billigare?
- Om headset, passar vanliga "datorheadset" eller måste man skaffa något svindyrt för det?
- Extra handkontroller, är det 299 kr som gäller eller finns det billigare därute?
- Kan ni rekommendera billiga "klassiker" jag borde inhandla?
- Räcker 4gb för casual-gaming? Hur många demos/gratisspel får man plats med?
- Något mer man borde veta som kanske inte framgår (känner inte till så mycket mer än vad som står på produktbeskrivningarna i princip)?
- Skulle det vara värt att köpa en beg. variant och isf hur mycket är max att punga ut?

Det var nog allt, uppskattar svar

Permalänk
Medlem

Vågar jag logga in på min nya xbox med det xboxlive kontot som kördes på den gamla när den bannades, är det riskfritt?
Och hur gör jag för att nollställa det gamla xboxet så att det är som "nytt" när man loggar in?

Skrivet av YPro:

Hallåja grabbar!
Funderar på att skaffa 360, kan inte hitta nån newb-guide här dock så jag har några frågor

- Denna, billigast om man ändå tänker köpa FIFA12? Eller om det finns billigare?
- Om headset, passar vanliga "datorheadset" eller måste man skaffa något svindyrt för det?
- Extra handkontroller, är det 299 kr som gäller eller finns det billigare därute?
- Kan ni rekommendera billiga "klassiker" jag borde inhandla?
- Räcker 4gb för casual-gaming? Hur många demos/gratisspel får man plats med?
- Något mer man borde veta som kanske inte framgår (känner inte till så mycket mer än vad som står på produktbeskrivningarna i princip)?
- Skulle det vara värt att köpa en beg. variant och isf hur mycket är max att punga ut?

Det var nog allt, uppskattar svar

1 vet ej. Men skulle tipsa om att skaffa en med 250gb hårddisk.
2 Headset är lite special. Låter någon mer insatt svara på detta men ska inte vara allt för krångligt.
3 http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=712#rparams=l=s76648290 Ta en titt där Rekomenderar dock att köpa Microsoft grejer pga kvalitet.
4 säger igen köp 250 gb inte direkt mycket mer pengar. En fin grej me xbox är att installera spel på disk för att korta laddtider, så det slutar med att de flesta köper en disk i efterhand vilket blir lite dyrare
5 spela online kostar ca 400kr / året. Går nog hitta billigare men är inte så farligt man får en bra upplevelse. Du får dock 1 månad gratis när du skapar ett live konto
6 Köper du xbox är det smart att välja en slim i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb