Kollegan kunde hämta ut min bil från servicen
Som topic lyder, jag hade min bil inne på en typ av service nyligen, säger inte mer då jag inte vill outa företaget då dom gjort jobbet bra och varit trevliga i övrigt.
Nu är det såhär att jag lämnade in bilen själv i morse och skulle hämta den igen på eftermiddagen, lämnade bara in nyckeln och fick inge kvitto eller nånting på det (hade en viss oro i mig hela dagen då jag omöjligt kunde bevisa att bilen varit där utifall den blev stulen). Men så fick jag skjuts tillbaks nu efter jobbet för att hämta bilen o då står hon ju där på parkeringen. Jag säger till polaren att tanken slagit mig att någon skulle kunna sno bilen och jag inte skulle kunna bevisa att den ens varit där. Då säger jag till polaren att han kan prova hämta min bil genom att bara gå in o säga "hej jag skulle hämta min corolla" vilket han gjorde och fick nyckeln i handen direkt. Sen kom han ut och gav mig nyckeln.
Jag gick in i butiken och hälsade trevligt och behöll trevlig ton genom hela samtalet, jag var inte arg eller något sådant, jag ville bara upplysa ägaren av företaget om denna brist i deras hantering. Såhär löd konversationen ungefär:
Jag: Hej, jag tror ni bör se över era rutiner för hur ni lämnar ut nycklar och så.
Han: Jasså? Hur så?
Jag: Jo, han som hämtade ut nyckeln till den svarta Corollan nyss är inte ägaren till bilen, det är jag.
Han: Men...det var väl han som hämtade ut nyckeln förra gången?
Jag: Nej, han har faktiskt aldrig varit inne på den här butiken.
Sen gick samtalet vidare och det lät lite som att han tyckte att jag var ohyffsad som gjorde ett sådant "test" och visst, jag kan hålla med om att det inte skulle vara kul att bli "testad". Men å andra sidan så kom jag in med konstruktiv kritik där jag föreslog att dom gav ut ett kvitto när man lämna in nyckeln och måste visa upp detta kvitto när man ska ha tebax nyckeln (som alla andra bilfirmor jag anlitat gjort).
Som sagt, jag tyckte det kändes som att han blev arg på mig, men det var absolut inte min mening att klaga, utan mer att påpeka en brist och kanske förhindra att det faktiskt händer på riktigt i framtiden.
Gjorde jag fel? Och borde jag ringa och be honom om ursäkt? Vad anser ni på Swec? Dom har gjort ett kanonjobb i övrigt och jag är helt nöjd, så jag har absolut ingenting emot dom över huvud taget.
[edit]
Kom ihåg att ha i åtanke att jag faktiskt gick med en viss oro i kroppen över att min bil kunde bli stulen hela dagen, och att denna oro helt kunde stillats genom ett simpelt kvitto