Apple lanserar Iphone 4S och Ios 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mamor90:

jag hänger inte riktigt med? kommer feman komma? eller är 4s den nya femman om man säger så

(#1) iPhone -> (#2) iPhone 3G -> (#3) iPhone3GS -> (#4) iPhone 4 -> (#5) iPhone 4S

Permalänk
Medlem

Inte mycket nytt här inte, snacka om att slösa bort momentum. 15 månader och det här är allt de lyckas med? Inte imponerad ö.h.t, men det är klassiskt Apple-manér.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Ja nu är som snart uppe i samma prestanda som Androidlurarna som släpptes i början av året.
Kunde inte heller låta bli att dra på smilbanden när jag läste följande artikel http://androidandme.com/2011/10/devices/cold-hard-specs-the-i...

Permalänk
Medlem

Klart att dem vill mjölka så mycket från iPhone 4-serien som det bara är möjligt.
Fansen sväljer ju detta och givetvis så köper dem denna med för att det är en Apple. Steve Jobs cashar in.

Permalänk
Inaktiv

Störtlöjligt.

Permalänk
Medlem

Då slipper man tycka att ens iPhone4 är allt för efter hehe ^^ Kameran duger redan för vad den används till och förstår inte meningen med dual core på en telefon. Aldrig tyckt att Iphonen kännts seg.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zillio:

För pryl-bögar?Jag väljer en iPhone före valfri android alla dagar i veckan för att jag gillar den bättre.

Fått det tycket då alla skryter till höger och vänster om sina Ifjantar...Typ det bästa en tonåring kan tänka sig i dagsläget är en IPhone...löjligt när det finns fina billigare alternativ som kör android...Seriöst, vem vill betala 2000kr mer för ynka 48GB mer minne?! En SSD på den storleken kostar ju typ 600kr!!! Med android kan du i alla fall sätta till minne T.ex Samsung Galaxy S II kostar 1000kr mindre,väger mindre,har större skärm,Snabbare processor,längre batteritid,bättre skärm (AMOLED istället för simpla TFT på Iphone 4),Snabbare 3G och expansions plats för minne (upptill 32GB)

Jag tror att IPhone användare helt enkelt är för lata,eller trångsynta för att söka efter andra alternativ...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av anon29708:

Störtlöjligt.

This.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Avstängd

Frögan är väl om Siri kommer gå att köra på en vanlig iphone 4 ?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Vågat drag för Apple att inte släppa ny design som folk har trott, Apple borde börja göra allt som ryktas så sina kunder blir nöjda!

Nejmen, jag tycker Apple har släppt en stark produkt igen, dethär snacket gick också när 3Gs'n släpptes..

Absolut ingen "wow" faktor som när 4an kom.. men som sagt tror alla rykten förstörde det..
Även om dom släppte en "iPhone 5" vad skulle den ha för nyheter? "Its the same, but new design" hur många android pojkar skulle inte ha roligt över det?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Intressant att apple har snott notification bar från Android rakt av, och att inte en kotte reagerar?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Tycker att dem har släppt en bra produkt, om jag skulle ha köpt en iphone nu så skulle jag nog ha köpt denna(jag är mer för android). Tänker mest på att den är dubbelkärnig och snabbare gpu, eftersom den har bra prestanda så tror jag att den kommer att få uppdateringar lång tid framöver. Vilket jag inte tror att 3GSen kommer att få.
Men tycker att de kanske kunde ha lagt till en ny skärm, och en annan design OCH en 5 på slutet.

Men annars verkar det vara en bra telefon för sådana som vill ha en mobil som är bra(mjukvarumässigt). Annars lite väl dyr

av 5

Permalänk

Hoppas de stämmer skiter ur de ruttna äpplet

Permalänk
Medlem

Om jag var i uppgraderingstankar skulle det nog blivit ett köp, bättre kamera, snabbare telefon samt snabbare 3G, helt okej. Har dock ett abonnemang med lite bindningstid kvar så jag kan lika gärna vänta.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Batteritiden försämrad

Känner inte att min Iphone skulle behöva få snabbare processor eller mer minne.
Absolut största problemet med min Iphone4 är att batteriet drar ur för fort.
Detta blir ännu värre i Iphone 4S..
300 tim standby blir 200 tim. Beror troligen på nya processorn i kombination med att man inte gjort något åt all jäkla bakgrundstrafik på nätverk som Iphonen sysslar med.
Fattar inte varför en Iphone måste generera trafik som 5-6 datorer i nätverk.

Permalänk
Medlem

hehe, jag är nöjd, jag har ju inte råd med en ny telefon, jag hade blivit skakis om den hade ledskärm, haft bättre ljud, termometer och laserpekare ^^

fast kameran verker nice, siri, vad ska man med det till?

edit: fan kom på att den har bättre täckning.... men varför måste den vara så mkt bättre i spel, och varför ska man klara av att spela 1080 film på den? den lär väl inite klara av att skicka 1080p signal till tvn , eller? jag tänker mest på batteritiden då såklart, annars är det kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Vågat drag för Apple att inte släppa ny design som folk har trott, Apple borde börja göra allt som ryktas så sina kunder blir nöjda!

Nejmen, jag tycker Apple har släppt en stark produkt igen, dethär snacket gick också när 3Gs'n släpptes..

Absolut ingen "wow" faktor som när 4an kom.. men som sagt tror alla rykten förstörde det..
Även om dom släppte en "iPhone 5" vad skulle den ha för nyheter? "Its the same, but new design" hur många android pojkar skulle inte ha roligt över det?

Är inte allt Apple släpper ungefär samma sak men med ny design?

OnT: Tycker det är ett smart drag. Små steg brukar gå hem.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

skillnad när apple släppte 3GS var att de fortfarande var överlägsna på smartphonemarknaden, idag ser det inte ut så längre, de har blivit omsprugna av androidtelefoner. det enda som skulle kunna få de på bena igen hade varit en ny design, det lyckades de dock inte med. så personligen tror jag försäljingssifforna inte kommer att komma i närheten av tidigare ifåne

Permalänk
Medlem

Så vill jag kan se är galaxy s2 fortfarande snabbare... Men det är bra prestanda för att vara en appleprodukt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att min nästa telefon detta år skulle bli en iPhone, men med såhär få nyheter känns det bortkastat,

Permalänk

"Men ÅÅH, den ser ju likadan ut som min nuvarande iPhone 4! Varför skulle jag vilja köpa en ny glänsande produkt från Apple om ingen ens kan se att den är ny!? Jag väntar på iPhone 5!"

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Skrivet av Jerkanftw:

Vill bara påpeka att så sa folk när Desire var ny också, att android flöt på hur bra som helst. Så, man måste alltså ha en ny android för att det ska flyta?

Typ.

Men det är rätt logiskt egentligen. Annars hade alla köpt billiga androidtelefoner.

Kom ihåg att iphonen har kostat mellan 8000 och 6000kr ny, nästan alla andoidlurar i närheten av de priserna har flutit minst lika bra.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Badboy Rune:

Kul för Appel att dom lanserar en mobil som kan mäta sig med konkurrenterna vad det gäller mjukvara och hårdvara. Iaf i en vecka för då ska ICS och Nexus Prime visas (11okt)

Hehe precis!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Apple har idag en väldigt stor fördel gentemot Android, samspelet mellan iOS och hårdvaran i iPhone är grymt bra. Idag sitter jag med SGS2 som jag diggar hårt och frugan med en IP4 och visst har hennes telefon bättre flyt än min. Dock väger Androids öppenhet upp till detta och jag överlever sämre OS prestanda. Men för majoriteten av köparna så spelar hårdvara mindre roll eftersom e flesta vill ha enkelhet (som iOS har) och bra flyt (återigen iOS), där har Android en lång väg att gå...än iaf.

Skrivet av Mingan84:

skillnad när apple släppte 3GS var att de fortfarande var överlägsna på smartphonemarknaden, idag ser det inte ut så längre, de har blivit omsprugna av androidtelefoner. det enda som skulle kunna få de på bena igen hade varit en ny design, det lyckades de dock inte med. så personligen tror jag försäljingssifforna inte kommer att komma i närheten av tidigare ifåne

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av sparriskrigaren:

"Men ÅÅH, den ser ju likadan ut som min nuvarande iPhone 4! Varför skulle jag vilja köpa en ny glänsande produkt från Apple om ingen ens kan se att den är ny!? Jag väntar på iPhone 5!"

+1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leeloo:

Lot's of haters here! Jag är själv sugen på att köpa en iPhone 4 om den går ner i pris tillräckligt. Men säkert så sänks väl priset med 1000 kr på fyran.

Brukar apple sänka priserna? Njeeee kanske en hundralapp.

Skrivet av Kislotnij:

Siri är varje datornörds dröm!

Ja om man inte har en tjej redan.

Det har förövrigt funnits röststyrning ett bra tag på Android. Reklamfilmen är typ som när ifåne 4 lanserades "ÅHHHH vi har integrerat ett "Open sauce" program som man kan video chatta med. Video chatt är helt unikt och har absolut inte funnits sedan 2003."

ps... som har inte släppt face time koden än.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk här kan klaga på prestandan i telefonen? Processordelen är lite långsammare än de snabbare androidlurarna idag, det vägs dock upp av ett bättre optimerat operativsystem. Grafikdelen spöar skiten ur allt på androidsidan. Personligen funderar jag lite på en iphone 4s beroende på vad priset kommer hamna på.

Och nej jag är ingen fanboy, jag har faktiskt en samsung galaxy s2 för tillfället.

Permalänk
Avstängd

tom jag som hatar apple vet att de är dubbla minnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Apple har idag en väldigt stor fördel gentemot Android, samspelet mellan iOS och hårdvaran i iPhone är grymt bra. Idag sitter jag med SGS2 som jag diggar hårt och frugan med en IP4 och visst har hennes telefon bättre flyt än min. Dock väger Androids öppenhet upp till detta och jag överlever sämre OS prestanda. Men för majoriteten av köparna så spelar hårdvara mindre roll eftersom e flesta vill ha enkelhet (som iOS har) och bra flyt (återigen iOS), där har Android en lång väg att gå...än iaf.

men som du säger är android mer öppen och du kan modda den mer, kan lägga in costumroms mm. på så sätt kan du få en android-mobil att flyta på mycket bättre i alla avseende, håller med att vissa omodifierade androidtelefoner är väldigt tröga. dock har android en funktion jag aldrig skulle kunna tänka mig att byta ut mot något och det är slide-it tangentbordet, helt outstanding och ovärderligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mingan84:

men som du säger är android mer öppen och du kan modda den mer, kan lägga in costumroms mm. på så sätt kan du få en android-mobil att flyta på mycket bättre i alla avseende, håller med att vissa omodifierade androidtelefoner är väldigt tröga. dock har android en funktion jag aldrig skulle kunna tänka mig att byta ut mot något och det är slide-it tangentbordet, helt outstanding och ovärderligt.

Nej.