rTorrent, kan man specificera nerladdningsmapp för individuella torrents?

Permalänk
Medlem

rTorrent, kan man specificera nerladdningsmapp för individuella torrents?

Precis som rubriken lyder undrar jag om det går att specificera nerladdningsmapp i rtorrent för individuella torrents.

Jag har länge använt transmission som mitt standard torrent program men nu har jag gått och köpt mig en htpc och vill köra den helt utan mus tgb.
Alltså att xbmc startar automatiskt med datorn och sen har man en torrent klient som man sedan hanterar virtuellt via en annan dator.

Problemet är att alla mina torrents är sorterade (/media/movies/film1 /media/tv/serie1/s01/avsnitt1)

Så vitt jag förstår så fungerar rtorrent på så vis att man har en mapp som rtorrent lyssnar till sen laddar den automatiskt hem torrenten till default download mappen.

p.g.a att jag seedar 700+ torrent är det minst sagt jobbigt att ha alla filer i en och samma mapp.

Kör du något liknande så var inte rädd att dela med dig din lösning.

Permalänk
Medlem

Har för mig att det finns add-on för transmission till XBMC också, så du borde kunna köra det ändå?

Permalänk
Medlem

Jag kör rutorrent för rtorrent med rss, då kan du speca iaf... är osäker på hur du gör i själva clienten tyvärr.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Lösningen ligger i att ha olika watch folders för olika typer av data. Så har jag löst det och det verkar vara standarlösningen för den typen av uppdelning. Funkar förresten mycket bra och samkörs med fördel ihop med dropbox eller liknande tjänst.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Hedersmedlem

Olika watchfolders är ett sätt. Man kan ju också styra rTorrent direkt (SSH:a in till din HTPC) och där specifiera nerladdningskatalog (markera torrent, Ctrl+O. Torrenten får inte redan vara startad, isf får man antingen först "döda" den med Ctrl+K, eller bara ta bort och lägga till den igen). Lite mer löpande handpåläggning på detta vis, dock, men mer kontroll. Beroende på hur du använder din torrentklient så kan det ena sättet vara bättre än det andra.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

rtorrent verkar vara den ultimata lösningen, problemet är att man har en seedcue på runt 700 torrents som man dragit på sig genom åren och får lite ont i magen av tanken att man måste re-hasha hela cue'n.

Testade att köra transmission-daemon igår tillsammans med transmission-remote-gui, fick igång det mesta utom "path mapping". Path mapping gör så att när jag lägger till en ny torrent så kan jag gå in välja nerladdningsdestinationen via en browse knapp men programmet har dem mest ologiska protokollet eller vad man ska kalla det.
Vad jag än skriver in där får jag "unable to find path mapping, use programs options to setup path mappings"

Citat:

Examples:
/share=\\pch\share
/var/downloads/music=Z:\music

Det finns heller ingen information eller wiki på hur man ställer in det..

Känns nästan som man får bita i det sura äpplet och ge sig på rtorrent och kanske köra det sida vid sida med transmission tills man vant sig och har re-hashat allt.
Är det någon som vet en bra wiki för rtorrent så länka gärna, har haft svårigheter att hitta något annat än korta how-to's.

Permalänk
Skrivet av d0m1nation:

rtorrent verkar vara den ultimata lösningen, problemet är att man har en seedcue på runt 700 torrents som man dragit på sig genom åren och får lite ont i magen av tanken att man måste re-hasha hela cue'n.

Testade att köra transmission-daemon igår tillsammans med transmission-remote-gui, fick igång det mesta utom "path mapping". Path mapping gör så att när jag lägger till en ny torrent så kan jag gå in välja nerladdningsdestinationen via en browse knapp men programmet har dem mest ologiska protokollet eller vad man ska kalla det.
Vad jag än skriver in där får jag "unable to find path mapping, use programs options to setup path mappings"

Det finns heller ingen information eller wiki på hur man ställer in det..

Känns nästan som man får bita i det sura äpplet och ge sig på rtorrent och kanske köra det sida vid sida med transmission tills man vant sig och har re-hashat allt.
Är det någon som vet en bra wiki för rtorrent så länka gärna, har haft svårigheter att hitta något annat än korta how-to's.

Jag rehashade 1200 torrent för någon dag sedan. Mestadels musik så inte så stora filer men det tog en 30 min att göra det i rtorrent på min gamla server. Personligen tycker jag att rtorrent är en mycket trevlig klient som både är resurssnål och stabil samtidigt som den erbjuder bra konfig möjlighter och ett mycket trevligt cli (+ att man kan hänga på dvs webguis om man är intresserad av det ex rutorrent).

Permalänk
Medlem

Det låter ju väldigt betryggande!
Jag vet dock inte riktigt var jag ska börja, har inte hittat någon bra rtorrent guide än och även fast det säkert är busenkelt så behöver man en bra referens guide för att lära sig alla kommandon.
Jag har sparat alla torrentfiler så det ända jag behöver är att rehasha dem i rtorrent. Hade du kunnat förklara lite hur man enklast går till väga och kanske tipsa om någon bra rtorrent guide hade jag varit ytterst tacksam.

Permalänk
Medlem

Du kan ju ta en titt på min konfiguration med watch-directories om du vill. Denna funkar som en dröm!
http://mushroom-kingdom.no-ip.org/files/rtorrent.rc

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

om jag skulle haft watch-dirs så skulle jag ha flera hundra...

/Media/TV/Tv serie/Säsong 1/avsnitt 1
/Media/Movies/Film
/Media/Dokumentärer
/Media/Musik/Genre/Artist/Album

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0m1nation:

om jag skulle haft watch-dirs så skulle jag ha flera hundra...

/Media/TV/Tv serie/Säsong 1/avsnitt 1
/Media/Movies/Film
/Media/Dokumentärer
/Media/Musik/Genre/Artist/Album

Eller så har du en för musik, en för film (alt även en för dokumentärer) och en för serier och så får du sortera det mer noggrant senare.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem
Skrivet av isch:

Eller så har du en för musik, en för film (alt även en för dokumentärer) och en för serier och så får du sortera det mer noggrant senare.

Det är inget alternativ för mig.

Har kört rtorrent nu dem senase dagarna och har börjat vänja mig vid hur jag ska lägga till torrents. Huvudvärken för mig är helt enkelt att det är jobbigt att läsa av torrents från terminalen när man har så många så jag har testat att köra det med rutorrent idag och det känns som jag hittat vad jag letat efter. En mycket fin plugin till rutorrent som heter _getdir.

Har dock ett problem som jag haft svårt att klura ut och det är nog lättast om jag bara postar länken till tråden
Det är ingen stor tråd, bara 4 inlägg

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av d0m1nation:

Har kört rtorrent nu dem senase dagarna och har börjat vänja mig vid hur jag ska lägga till torrents. Huvudvärken för mig är helt enkelt att det är jobbigt att läsa av torrents från terminalen när man har så många så jag har testat att köra det med rutorrent idag och det känns som jag hittat vad jag letat efter.

Du kan ordna torrents efter namn om du inte hittat det än genom att trycka "2". 1–9 innehåller olika vyer på ens torrents. Jag håller dock med om att det är jobbigt med många torrents, egentligen enbart pga att det tar lång tid att scrolla. En PgUp/PgDown-funktion hade underlättat enormt, eller utopin: sökning via "/". Jag har dock också märkt att det är väldigt sällan som jag faktiskt behöver leta efter torrents i min klient, men det beror ju på hur man använder den (väldigt sällan jag tar bort gamla torrents).

ArchLinux tror jag kör en patchad rTorrent-version med färgkodning som ser rätt nice ut. Personen som utvecklat rTorrent från grunden har dock väldigt låg prio på att fortsätta göra det (senaste versionen är ~ett år gammal), vilket också mycket beror på att det är en väldigt stabil klient med bra pluginstöd, så om man inte ska lägga till helt ny funktionalitet så är programvaran ganska "färdig".

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

På rTorrents egna hemsida hittar du massor med info! http://libtorrent.rakshasa.no/

Där hittar du även fast_resume-scriptet som gör att du inte behöver hasha om allt. Mycket trevligt!
http://libtorrent.rakshasa.no/wiki/RTorrentCommonTasks#Adding...

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Du kan ordna torrents efter namn om du inte hittat det än genom att trycka "2". 1–9 innehåller olika vyer på ens torrents. Jag håller dock med om att det är jobbigt med många torrents, egentligen enbart pga att det tar lång tid att scrolla. En PgUp/PgDown-funktion hade underlättat enormt, eller utopin: sökning via "/". Jag har dock också märkt att det är väldigt sällan som jag faktiskt behöver leta efter torrents i min klient, men det beror ju på hur man använder den (väldigt sällan jag tar bort gamla torrents).

ArchLinux tror jag kör en patchad rTorrent-version med färgkodning som ser rätt nice ut. Personen som utvecklat rTorrent från grunden har dock väldigt låg prio på att fortsätta göra det (senaste versionen är ~ett år gammal), vilket också mycket beror på att det är en väldigt stabil klient med bra pluginstöd, så om man inte ska lägga till helt ny funktionalitet så är programvaran ganska "färdig".

Jag behöver bättre överblick än så. Fick igång rutorrent nu på riktigt, det var en begränsning i php som gjorde att jag hade problem med att hämta mina mappar korrekt.

Skrivet av ChRiiLLe:

På rTorrents egna hemsida hittar du massor med info! http://libtorrent.rakshasa.no/

Där hittar du även fast_resume-scriptet som gör att du inte behöver hasha om allt. Mycket trevligt!
http://libtorrent.rakshasa.no/wiki/RTorrentCommonTasks#Adding...

hm..