Apple släpper Ios 5 för Iphone och Ipad

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Ledsen att jag inte kan hjälpa. Hoppas att det löser sig!

Tack! Ja, på något sätt gör det väl det. Är dock rädd att telefonen är paj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Detta du skriver om Itunes, är bara så lätt fixat att lära sig, om man orkar!! Jag tror det tog mig 20 min för att fatta alla dina problem. Och hur man kan radera ett program (itunes) som är så viktigt för ens telefon, ja jag vet inte vad jag ska skriva!! Ditt problem med "inköpta program kommer att raderas om jag synkar mobilen" är så enkelt fixat så du annar inte!! Google eller i din iphonehandbok. Har svaret safari/bokmärke/iPhone användarhandbok har dina svar!
Som vanligt när folk gnäller om iTunes så är det alltid att dom inte sätter sig in i programmet och lär sig!! Det är inte svårt, faktum är när man väl fattat/lärt sig så kommer man komma på sig själv att det är så här det ska vara!! Pissenkelt är det! Men det är klart, det är alltid lättare att klaga på något som man inte kan, istället för att lära sig!!
Skickades från m.sweclockers.com

[/QUOTE]

Det där är ju bara fel. Det finns flera som väljer att inte använda sig av iTunes för att dom tycker det är skit. Jag tycker också det är skit, använder det endast för att uppdatera telefonen. Använder det aldrig annars för jag tycker det är skit och onödigt krångligt.
Det där med att "lära sig" gäller allting, men du måste inte lära dig allting för att få det att fungera.

Att säga: "När man väl lärt sig så kommer man komma på själv bla bla". NÄHÄ??

Du måste inte lära dig iTunes, du ska inte heller behöva lära dig iTunes för att få din telefon att fungera.

Onödigt att retas.
Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

Det är tråkigt att Apple ligger hästlängder före alla andra alternativ när det gäller användarvänlighet. GNU/Linux har på senare tid vandrat förbi Windows med disten Ubuntu. Tyvärr har Mac OS X mycket bättre kortkommandon på tangentbordet och det är nog svårt ändra dom i någon linux-dist för dom är troligen codade in i varje program.

Ubuntu 11.10 skall släppas imorgon. Jag hoppas att dom tar lärdom av Apple.

Bara att gratta Apple för att dom verkligen har lyckats. I stort sett alla funktioner dom lägger till känns så naturliga. När jag bara har testat efter en funktion så har den varit där precis så jag hade velat ha den.

Men det är nu dags att bryta sig loss. Nu när Jobs är borta så kommer det troligen gå sakta neråt. På senare tid har friheten fått ta mer och mer stryk hos Apple. En bland som sista sakerna man borde komprimissa med är sin frihet.

I dagens "fria" värld så offras lite frihet dagligen för ett säkrare och rättvisare samhälle. Dom som växer upp idag vet inte hur det är att vara friare för dom har inte någon erfarenhet av det. Idag är det en männsklig rättighet att vara på Facebook. Att ha ett privatliv idag är nästan stämplat som skumma typer. Många blir misstänksamma kring andra som inte lägger upp sitt liv på Facebook, nästan som om dessa "skumma människor" inte är normala utan måste vara någon form av rättshaverister. Lite överdrivet men det finns verkligen människor idag som reagerar så. Ungefär som "HAR DU INGET KÖRKORT?!?" på tiden då Internet inte fanns för allmänheten. För er som inte levde då så fanns det faktiskt mycket att göra istället att sitta framför en dator/mobil och facebooka eller spela spel.

Igen grattar jag Apple för deras otroligt höga användarvänlighet. Kan alltid hoppas att Apple släpper källkoden till Mac OS X under GNU GPL v3 för att hedra Steve Jobs.

Kortkommandon är ofta helt konfigurerbara i linux, lite beroende på vad man kör för desktop environment kanske. Om tangentmakros skulle vara hårdkodade går det i 99% av fallen att själv ändra i källkoden och omkompilera. OS X/Windows är inte ens i närheten.

Om det är något som är svårt att konfigurera så är det en iPhone. Som tidigare påpekats i tråden så går det exempelvis inte att byta SMS-signal eller skicka filer över bluetooth. Man kan synka genom program som utvecklats av Apple, något annat ges inte stöd för.
Och slutligen: Tror du verkligen att Apple skulle hedra sin förre VD genom att släppa OS X under GPL? GPL? Hedra?! Om jag inte gravt missuppfattat något så ville förre VDn ha ett så stängt system som möjligt, och du menar att man hedrar honom genom att göra raka motsatsen. För att inte tala om det omöjliga i att släppa OS X under GPL då..

Sammanfattningsvis något av det dummaste jag läst på länge.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Avbröt nerladdningen då de flesta verkar få felmeddelanden osv, väntar någon dag

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes10:

Well, jag kan fortfarande inte manövrera min telefon på något sätt (IPhone 3gs) efter att ha uppenbarligen misslyckats att uppdatera den. Det går att sätta på och stänga av, men kommer bara till ITunes märket där den visar en usb kabel och vill att man kopplar den till datorn. Det har jag också gjort men datorn känner inte av den.

Vad kan man göra åt det? Just nu har jag ju nämligen en telefon som inte fungerar, vilket känns sådär... Försökt kolla runt lite men begriper inte hur man ska bära sig åt. Eller är det bara att vänta?

Hände mig med. jag drog ur och satte i sladden, sen lät jag den vara en kvart och då funkade det.

Permalänk
Medlem

iOS 5 är nu installerat på min iPad 2. Vilken dröm.. riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som har problemet med att iTunes inte hittar min iPhone efter uppdateringen till 1.5.0? Har 3gs fö.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Så deras revolutionerande uppdatering är mer eller mindre sådant som redan finns på Android sidan...

Yep, hade tänkt mig att skaffa en iphone men ser att dem är ljusår efter min HTC incredible s.. Och så jäkla avancerat är den inte.
Som att byta ut e-mail mot djungeltrummor..
Spela roll om menuer eller vad fan som helst är någon nano sekund snabbare när helheten är år efter i utvecklingen.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Vadå gnäller. Jag har betalt för min telefon me så varför kan inte den får mer uppdateringar. Så mycket pengar som Apple tjänat på Iphone så borde ju knappast det vara något problem. Jag vet inte om dig men jag går inte omkring och köper varje Iphone som kommer för att förlänga mitt ego.

Antagligen har dom en anledning att inte ta med 3G telefonen, som sagt så har den ju några år på nacken nu...

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte ge mig in i någon debatt men jag måste bara få säga att Apple är ju inte riktigt friska."De kopierar våran design BUHU!"
Sedan går det och kopierar rollgardins listen mer eller mindre DIREKT från Andriod? Nu säger jag inte att de var för med det för det vet jag inte, men de har då haft det så länge jag kan minnas.

Nej det företaget har för mycket pengar, för mycket fanboys och ett förstort ego. Hoppas de sätts på plats och återgår till att driva utvecklingen frammåt istället för att leka polis i domstolen.

Visa signatur

Intel 10700K | ASUS ROG STRIX Z590-F GAMING WIFI | 32GB Corsair Vengeance | ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech MX Master 3 | ASUS ROG Strix Scope TKL| Sennheiser Game Zero

Server Intel 7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 64GB Corsiar Vengeance | 2x Samsung 970 EVO 500GB | NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Notificationcenter på låsskärmen?

Nån som förstår hur man får den nya featuren "notificationcenter" att funka på låsskärmen såsom utannonserat? Jag får bara min bakgrundsbild precis som vanligt när telefonen är låst.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Yep, hade tänkt mig att skaffa en iphone men ser att dem är ljusår efter min HTC incredible s.. Och så jäkla avancerat är den inte.
Som att byta ut e-mail mot djungeltrummor..
Spela roll om menuer eller vad fan som helst är någon nano sekund snabbare när helheten är år efter i utvecklingen.

Jag har både och, HTC Incredible S och iPhone 4. Jag fick HTC;n först, tycker den är otrolig krånglig för enkla saker och icke logisk. Och att jag måste ladda en NY telefon nästan 2ggr per dag är jävligt illa. Dessutom laggar HTC mobilen när man drar med touchen, något du märker först när du jämför med en iPhone. (Till och med en 3GS flöt på finare).

Jag är ingen fanboy av något märke, utan väljer mitt märke efter det som är bäst just för tillfället, och tro det eller ej, men iPhone slog min arbetstelefon (HTC) ganska hårt på fingrarna..

Och det bästa av allt, den synkar utan krångel, utan pillandes med mitt gmail konto med anteckningar, kalender, mail, utan problem!

Så sluta jämför mobilerna på papper, speciellt när det är olika OS på dem, apple har sin egen hårdvara, därmed oxå lyckats optimera att kunna göra mycket mer, på "mindre hårdvara".

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeTonic:

Jag tänker inte ge mig in i någon debatt men jag måste bara få säga att Apple är ju inte riktigt friska."De kopierar våran design BUHU!"
Sedan går det och kopierar rollgardins listen mer eller mindre DIREKT från Andriod? Nu säger jag inte att de var för med det för det vet jag inte, men de har då haft det så länge jag kan minnas.

Nej det företaget har för mycket pengar, för mycket fanboys och ett förstort ego. Hoppas de sätts på plats och återgår till att driva utvecklingen frammåt istället för att leka polis i domstolen.

Om du vaknar till liv så kanske du skall inse att alla kopierar varandra, och eftersom android är open source så har apple inga problem att kopiera vad dom än vill. Det är så det är upplagt med android, inget du borde bli upprörd över eller förvånad över.

Den där rullgardins listan har förövrigt funnits i SBSettings i åratal till iphone, så det är absolut inget nytt. Fast det lär du inte haft koll på eftersom du själv verkar vara en androidboy. Istället för att klanka ner så brukar man som vuxen inse hur läget ligger till och inse fördelarna det ger oss kunder, nu är det ju trots allt inte vanligt folk som du och jag som äger droid eller ios och tar åt sig äran för det ena eller det andra så förstår inte ens varför du blir upprörd till att börja med, låter som om det är du som har problem med att vara ett "fanboy" eftersom ämnet verkar vara så pass känsligt för dig.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Avbröt nerladdningen då de flesta verkar få felmeddelanden osv, väntar någon dag

Alltid bäst så! Palla sega idag när man kan flyta imorgon liksom

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Inaktiv

Den har jag ju redan postat xD sjukt bra natthumor i den ändå

Permalänk
Medlem

Oh, androidhumor! Det är roligt att alla androidboys tror att alla iphoneägare går på sånt som är i videon och inte köper telefonen för vad den egentligen är. Anser själv att dom förlöjligar sig själva i dom där videosarna då det inte är något revolutionerande. Men jag tror inte det är det som är problemet här, utan problemet är att ni tror att man går på skitsnacket lika mycket som ni verkar bli övertalade av videon och garvar åt den

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

För ovanlighetens skull gick det snett vid uppdateringen och alla mina Appar, musik och annat försvann...
Nåja, gott om ledigt utrymme blev det iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haker:

Är jag den enda som har problemet med att iTunes inte hittar min iPhone efter uppdateringen till 1.5.0? Har 3gs fö.

Uppgradera Itunes igår för att få in Ios 5 i min 3gs och den hitta och installerade, återställde den manuellt för och sedan installerade och drog över säkerhetskopierade filerna så var det klart

Permalänk
Medlem

Hehe hur var det nu, Apples produkter bara fungerar? Jo jag ser ju det

Har de förresten fixat så att man kan sätta godtycklig mp3 som ringsignal direkt i telefonen eller blir detta kanske "The big breakthru" i nästa version.

Hahaha Apple och deras "nya" idéer! Kan vi hoppas på att Apple blir stämda?

Nä ärligt talat, man undrar ju hur långt bakom iOS har varit tidigare! Nu är det ialla fall ett steg i rätt riktning förutom då att de kopierat en hel del från alla andra (vilket tydligen är okay med mjukvara men inte hårdvarudesign(Samsung Galaxy)).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Nån som förstår hur man får den nya featuren "notificationcenter" att funka på låsskärmen såsom utannonserat? Jag får bara min bakgrundsbild precis som vanligt när telefonen är låst.

Det är att när du får sms eller kalender post eller påminnelse så kommer det upp på lås skärmen

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av ntiselle:

Vadå gnäller. Jag har betalt för min telefon me så varför kan inte den får mer uppdateringar. Så mycket pengar som Apple tjänat på Iphone så borde ju knappast det vara något problem. Jag vet inte om dig men jag går inte omkring och köper varje Iphone som kommer för att förlänga mitt ego.

Helt rätt, men det är förmodligen hårdvaran tyvärr som begränsar och gör att det inte är möjligt..

EDIT: såg nu att andra skrivit och du hade svarat angående det, my bad!

Permalänk
Medlem

Min nollades också men det är väl inte konstigt när telefonen töms för att lägga in nya iOS ? Bara bra i min mening kan man se över vilka apps man verkligen behöver det hade blivit lite mycket. Musik byter man ju rätt ofta med för den delen så. Men många fina funktioner måste jag säga.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hehe hur var det nu, Apples produkter bara fungerar? Jo jag ser ju det

Har de förresten fixat så att man kan sätta godtycklig mp3 som ringsignal direkt i telefonen eller blir detta kanske "The big breakthru" i nästa version.

Hahaha Apple och deras "nya" idéer! Kan vi hoppas på att Apple blir stämda?

Du kunde inte hålla dig ifrån att spy galla ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vänta lite här... Måste man koppla sin iPhone till en dator för att ha möjlighet att uppdatera den? Snacka om ett steg fram och fem steg bakåt. Finns det inte ens möjlighet att uppdatera via 3G/WiFi?

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Vänta lite här... Måste man koppla sin iPhone till en dator för att ha möjlighet att uppdatera den? Snacka om ett steg fram och fem steg bakåt. Finns det inte ens möjlighet att uppdatera via 3G/WiFi?

var väl den funktionen som skulle komma med iOS5 ^^ alltså är det steg framåt bara..

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jag har både och, HTC Incredible S och iPhone 4. Jag fick HTC;n först, tycker den är otrolig krånglig för enkla saker och icke logisk. Och att jag måste ladda en NY telefon nästan 2ggr per dag är jävligt illa. Dessutom laggar HTC mobilen när man drar med touchen, något du märker först när du jämför med en iPhone. (Till och med en 3GS flöt på finare).

Jag är ingen fanboy av något märke, utan väljer mitt märke efter det som är bäst just för tillfället, och tro det eller ej, men iPhone slog min arbetstelefon (HTC) ganska hårt på fingrarna..

Och det bästa av allt, den synkar utan krångel, utan pillandes med mitt gmail konto med anteckningar, kalender, mail, utan problem!

Så sluta jämför mobilerna på papper, speciellt när det är olika OS på dem, apple har sin egen hårdvara, därmed oxå lyckats optimera att kunna göra mycket mer, på "mindre hårdvara".

Men Androiden har snabbare processor! därför vinner den!

Det roliga är att iPhone 4s kör på 700MHz medans Android kör 1,2GHz
Och iPhone 4s spöar skiten ur Androiden..

Det säger en hel del om hårdvaran och mjukvaran!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Jo, för jag vill ju verkligen uppdatera min telefon när jag är ute på vift?

Allt synkas ju via iTunes, meningen är ju att det är "centralen", vem vill ladda hem en uppdatering på 700mb på 3G? (Eller wifi? Det skulle inte jag vilja sitta och vänta på och inte kunna gå ut pga det.). Bättre att låta datorn ta den smällen imo.

Ser det knappast som någon "nyttig funktion", visst det går på android, men skulle det vara ett argument emot iPhone? Knappast. Lyft fram något viktigt och relevant istället.

EDIT: Jag hade stora förhoppningar med Android, jag tänkte köpa en androidlur själv, tills jag fick välja ut en från jobbet och fick testa själv. Besvikelse faktiskt, känns väldigt BETA, speciellt när det kommer till energisparning och optimering. Juste, kul att WiFi;n dör för att man håller om mobilen med handen. Därför köpte jag mig en iPhone 4 (fick testa brorsans då han skaffade en 4;a veckan efter min HTC.)

EDIT2, dubbelpost:

Skrivet av Rawet:

Det säger en hel del om hårdvaran!

Verkligen, 3GS har en ARM på 600MHz, och även den flyter på!

Optimering är A och O; Om man inte kan få kod att flyta på fint, så spelar de ingen roll vad du försöker köra det på, buggarna är fortf kvar och optimering saknas fortf.

Visa signatur

i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Nu är inte jag hemma på detta område, rätta mig gärna om jag har fel men är det inte så att Google arbetar med att få in hårdvaruaccelerering iom nästa release av Android (ICS) och då borde det rent teoretiskt bli omvända roller? Då ska de 1,2 GHz göra skillnad? Sen hänger det givetvis på att app-skaparna nyttjar den kraften men det återstår att se om de gör eller inte gör.

Skrivet av Rawet:

Det säger en hel del om hårdvaran och mjukvaran!

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Nu är inte jag hemma på detta område, rätta mig gärna om jag har fel men är det inte så att Google arbetar med att få in hårdvaruaccelerering iom nästa release av Android (ICS) och då borde det rent teoretiskt bli omvända roller? Då ska de 1,2 GHz göra skillnad? Sen hänger det givetvis på att app-skaparna nyttjar den kraften men det återstår att se om de gör eller inte gör.

Det återstår att se, jag väntar tills praktiken bevisar teorin, innan man börjar gå blint på vad ett "vit papper" säger och gissningar.

Visa signatur