AMD FX-8150 och FX-8120 "Bulldozer"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av karjix:

Pinsamt att läsa IDG.se testet av AMD
http://www.idg.se/2.1085/1.409711/test-amd-bulldozer-fx-8150-...

Grafikkortet i testet var ju meningslöst haha

Finns ett flertal BD-tester uppe med meningslösa "tester" rörande grafik(kort) som folk ändå gillar att leta fram

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Haha men gud vad löjligt! Snacka om att skämma ut sig.

Skrivet av TheDaemon:

Finns ett flertal BD-tester uppe med meningslösa "tester" rörande grafik(kort) som folk ändå gillar att leta fram

Ni kanske vill dra en gissning på varför dom använder "värdelösa" grafikkort innan ni kallar dom idioter?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zcorc:

Ni kanske vill dra en gissning på varför dom använder "värdelösa" grafikkort innan ni kallar dom idioter?

Jag har inte kallat någon idiot. Du kanske vill läsa inläggen du citerar innan du insinuerar. Påpekade bara att det fanns gott om meningslösa uppvisade resultat rörande grafik och grafikprestanda där fokus ligger på fel komponenter i vissa publicerade BD-tester.

Edit: Om du inte vet vad jag syftar på så kan du bland annat läsa vad herr Emil B skrev här

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Hoppas den säljer bra ändå. I servrar lär den ju inte vara så pjåkig?

Jag förstår inte riktigt varför folk tror att den ska vara extremt bra i servrar?

I alla fall i våra servrar är prestanda/watt rätt viktigt, eftersom elen står för runt 60% av kostnaden (speciellt i USA-datacentren).

De AMD-testblades vi har provat med (2x12-core) har haft riktigt dålig prestanda, och extremt dålig prestanda om man räknar per watt eller krona.
Det var iofs med förra generationens server-CPU:er, men de presterade sämre för oss än 2x6-core xeon L (low power)-CPU:er.

Om inte bulldozer är ungefär 2x snabbare per watt och krona än deras 12-core opteron 6171 är det rätt kört för dem i servermarknaden, förutom kanske för applikationer som bara räknar heltal, och där strömförbrukningen inte spelar roll.

Och om de ska göra en modul med 16 cores blir det ju rätt många transistorer också. Yielden lär inte bli fantastisk direkt.

De känns rätt mycket som Intel:s P4, version 2.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Jag har inte kallat någon idiot. Du kanske vill läsa inläggen du citerar innan du insinuerar. Påpekade bara att det fanns gott om meningslösa uppvisade resultat rörande grafik och grafikprestanda där fokus ligger på fel komponenter i vissa publicerade BD-tester.

Edit: Om du inte vet vad jag syftar på så kan du bland annat läsa vad herr Emil B skrev här

Beror ju helt på vad recensionen riktar in sig på. Riktas det till gamers så benchar man ju på ett sätt som är relevant till gamers. Ingen gamear är intresserad av att se vad en CPU presterar i 800*600 utan i minst 1080p som är den mest använda upplösningen enligt steam. HardOCP är en sån site tex. Medan tex. anandtech som är ett mer avancerat sweclockers bryr sig om att visa vad en processor klarar i en myriad av olika situationer/program. Och då är ett gaming perspektiv inte så intressant.

Och nästan allas åsikt här på SweClock är ju att om det är en site som är riktad till gamer och siktar in sig på att visa vad man får för FPS i hög upplösning så är det en "oseriös och pinsamt" site och test. Vilket jag tycker är fel.

Och många hoppar på HardOCP för att de testar BF3 beta när Sweclockers gjorde samma sak bara förra veckan fast för grafikkort men ingen tyckte de var oseriös för ett spel som är i beta testas.

Smaken är som baken och det går dubbelt för swelockers medlemmar.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Servermarknaden är den stora pengakon för processortillverkarna. Priserna är mycket högre, och cloud computing växer så det knakar = nya serverhallar här och där.

Faktum är att kostnaden inte är speciellt hög om man köper 1k+ servrar i taget.
Så marginalerna kan inte vara allt för höga.

Jag tror mer på mass-marknads CPU:erna än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardeci:

Faktum är att kostnaden inte är speciellt hög om man köper 1k+ servrar i taget.
Så marginalerna kan inte vara allt för höga.

Jag tror mer på mass-marknads CPU:erna än så länge.

http://news.softpedia.com/newsImage/AMD-Opteron-4200-and-3200...

360$/styck vid köp av 1000 st, för fyra modulers bulldozer vid 3 Ghz, tycker jag låter som bra marginaler jämfört med desktop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gambit_2K:

Beror ju helt på vad recensionen riktar in sig på. Riktas det till gamers så benchar man ju på ett sätt som är relevant till gamers. Ingen gamear är intresserad av att se vad en CPU presterar i 800*600 utan i minst 1080p som är den mest använda upplösningen enligt steam. HardOCP är en sån site tex. Medan tex. anandtech som är ett mer avancerat sweclockers bryr sig om att visa vad en processor klarar i en myriad av olika situationer/program. Och då är ett gaming perspektiv inte så intressant.

Och nästan allas åsikt här på SweClock är ju att om det är en site som är riktad till gamer och siktar in sig på att visa vad man får för FPS i hög upplösning så är det en "oseriös och pinsamt" site och test. Vilket jag tycker är fel.

Och många hoppar på HardOCP för att de testar BF3 beta när Sweclockers gjorde samma sak bara förra veckan fast för grafikkort men ingen tyckte de var oseriös för ett spel som är i beta testas.

Smaken är som baken och det går dubbelt för swelockers medlemmar.

Det handlar inte så mycket om smaken eller inriktning utan mer om vad som är relevant och inte. I 1080p i ett GPU-intensivt spel (för CPU-intensivt, se exempelvis Civ eller övriga speltest i lägre upplösningar där fokus skiftas till CPU) så är det inte CPUn som står för prestandan. (Läst bland annat Emils inlägg? Om inte så gör det)
Det är en stor skillnad mellan exempelvis artikeln som SWEC publicerade som var en indikation, inklusive en myriad brasklappar kring metoder och resultaten, på hur GPUer kan komma att prestera, jämfört med att använda det som data i en recension av ny hårdvara där testresultaten bör vara så tillförlitliga och isolerade (så nära "vetenskapliga") som möjligt. Att i det sammanhanget använda tveksamma testmetoder där fokus ligger fel och felmarginalen är relativt enorm gör resultatet irrelevant. Vi har en hel del grafer från liknande tester som t.ex. enligt samma metodik visar att gamla prollar på socket 775 är exakt lika bra eller bättre än de nyare cpuerna, det är i sammanhanget inte vettigt att dra slutsatser kring det helt enkelt, vi vet att det inte stämmer. HardOCP själva påpekar även delar av det tvivelaktiga i testmetoden lite smått i texten kring sitt test och även resultaten säger väldigt olika saker beroende på var fokus läggs. Förhoppningsvis av samma anledning så har jag exempelvis inte sett någon dra slutsatsen att 2600k är överlägset bäst för att den i samma test i stock får högre avg fps än 8150 får i 4.6GHz, det borde dock hjälpa till att få fram budskapet om felmarginal osv.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

http://news.softpedia.com/newsImage/AMD-Opteron-4200-and-3200...

360$/styck vid köp av 1000 st, för fyra modulers bulldozer vid 3 Ghz, tycker jag låter som bra marginaler jämfört med desktop.

Jo. Men det säljs långt från lika många även om det byggs servrar som aldrig förr. Eller, ja, det lär väl bli fler än entusiast-CPU:er, men inte lika många som mainstream-CPU:er.

Vi är inte uppe i en server per desktop/laptop riktigt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardeci:

Jo. Men det säljs långt från lika många även om det byggs servrar som aldrig förr. Eller, ja, det lär väl bli fler än entusiast-CPU:er, men inte lika många som mainstream-CPU:er.

Vi är inte uppe i en server per desktop/laptop riktigt än.

Antal skeppade cpu-er är oväsentligt, till skillnad från vinstprocent och inkomst. Servermarknaden är större rent ekonomiskt. Intel hade 16% vinst på desktop vs 32% på server q1 2011.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Intel-griserier? Som AMD nu då med förfalskad marknadsföring. Vet att intel mutade osv innan men ja inte längre direkt, eller har du info om något liknande?

Däremot att priserna kommer stiga kan hända, tror dock mer på att en prisökning kommer märkas av först med ivy-bridge.

För det första är detinte falsk marknadsföring...

Sen pratar du som att intels mutor är en skitsak?

Jag ska kortfatta hel historien för dig:

-Intel börjar göra processorer och har monopol. De tar överpriser och bygger upp en stor kassa

-Amd börjar bygga egna processorer som visar sig varabättre än intels. De är snabbare per klock, klockar bättre, är svalare, drar mindre ström och säljs billigare med mindre marginaler

-Detta borde betyda att amd plockar marknadsdelar och tjänar pengar? Inte... Intel får panik och använder sitt stora kapital till att i princip muta bort amds processorer från marknaden + marknadsföring, vilket amd inte har råd med. Det gör att trotts att amds processorer är betydligt bättre så säljer intel mer, och på grund av intels marknadsföring och att de flsta datorer innehåller intel så tror de flesta att intel är bätte = ännu fler köper intel

-Trotts sina bättre processorer tjänar inte amd lika myket pengar som intel = Intel har mer pengar till utvecking = intel går om = intel tjänar ännu mer pengar och springer ifrån amd.

Sen fick amd en liten summa skadestånd som motsvarar en bråkdel av allt de förlorat på grund av intels fulspel..

Att heja på intel och bli glad när amd failar är bara korkat och trångsynt, dina älskade intel-processorer kommer bli dyrare och utvecklingen kommer stanna upp.

Att amd failar beror inte på att intel äär bra och amd dåliga, det beror på att intel mutat och fulspelat och att intel har 1000x mer pengar till utvecklinge, samt att amds förre chef var efterbliven.

Något jag inte förstår är hur amd som alltid byggt procesorer och har djup kusnkap inom området kan faila så brutalt med deras nya cpu, men att de kan börja tillverka gpuer snabbt och enkelt och tillverka bättre gpuer än nvidia som varit med på den marknaden längre??

Tycket amd borde strunta i den stationära marknaden och sattsa allt på grafikkort och på strömsnåla processorer till bärbara datorer

Permalänk
Medlem

Ett är ju säkert, AMD's skadestånd från intel var alldeles för litet. En miljard euro är bara en piss i mississippi mot vad AMD direkt och indirekt har förlorat på Intels fulspel. Skadeståndet borde varit tio gånger större, minst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Man får vad man betalar för. Nu blir det bara Intel för min del.
Sen kan ni med AMD säga vad ni vill.

Edit: Med tanke på att Sandy Bridge-E och Ivy Bridge står för dörren snart så är det oerhört pinsamt av AMD. Bulldozern bidde en tumme

Den som väntar på något gott. 22nm alltså.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Medlem

Är FX-8120 och FX-8150 precis samma processor om man kör dom i samma klockfrekvens? Lika varma och allting?

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk

Minns några fina AMD-processorer jag har haft, e4850 t ex - ett litet underverk vid 45W - och ser gärna att de spottar ur sig något så att man kan kliva tillbaka någon gång.
Jag kände inte till historien om Intel och AMD - kan tänka mig att köra lite långsammare, lite dyrare och lite varmare när jag läser sådant. :-|

Visa signatur

AMD 7800X3D@? | RTX 4070 Super |

Permalänk
Medlem

När kan vi vänta oss recensioner för de övriga FX processorerna?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Urgh....Kommer nog uppgradera när Ive Bridge kommer. Få se vad AMD har då. Fast jag hade ju ljugit om jag sagt att tror på mirakel från de :/

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd

har läst lite om att bland annat msi och asrock moderkort skulle göra att bulldozer presterar bättre, nu är jag visserligen lite tveksam till att det skulle vara så väl men man kan alltid hoppas. jag personligen nisstänker att amd kommer släppa en ny stepping/revision rätt snart med tanke på prestandan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

har läst lite om att bland annat msi och asrock moderkort skulle göra att bulldozer presterar bättre, nu är jag visserligen lite tveksam till att det skulle vara så väl men man kan alltid hoppas. jag personligen nisstänker att amd kommer släppa en ny stepping/revision rätt snart med tanke på prestandan.

Nej om jag ska vara ärlig så tror jag amd är ganska borträknade nu. Dålig pecessor = lite försäljning = lite pengar till utveckling = nästa processor kommer faila ännu hårdare.

Amd är inne i en ond cirkel skapad av intel. Nu går det bara utför!

Faschinerande att de lyckas göra deras nya arkitektur SÄMRE än deras gamla som de skapade för över TIO år sedan, alltså den som sitter i phenom II.. De borde ju åtminstone kunna göra en liten förbättring?

varför satsar de på att göra en processor me flera SÄMRE kärnor? Man vill ha så få, snabba kärnor som möjligt så det är svårt att göra flertrådade program. Anledningen till att man gör flerkärniga processorer är ju att man redan nått gränsen för hastigheten på EN kärna, och att det blir dyrt att görs den snabbare, men billigare att bara lägga till fler kärnor. Man ska ju för fan inte satsa på att få in så många kärnor som möjligt, och göra kärnorna SÄMRE för att lyckas...

Och sen stämmer det att de flesta benchmarksen är orättvisa och anpassade till intel, precis som de flesta programmen är. Amd måste alltså GÖRA en SNABBARE processor än intel för att de ska prestera lika, lite svårt att få watten all ligga på samma nivå som intel då!

Det är ju samma sak med amds grafikkort, allt är anpassat till nvidia. Så att ett långsammare nvidia kort presterar lika bra som ett snabbare amd. Amd måste alltså göra snabbare grejer än motståndaren för att ligga på samma nivå. Amd jobbar i uppförsbacke, intellekt och nvidia i nedförsbacke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Nej om jag ska vara ärlig så tror jag amd är ganska borträknade nu. Dålig pecessor = lite försäljning = lite pengar till utveckling = nästa processor kommer faila ännu hårdare.

Amd är inne i en ond cirkel skapad av intel. Nu går det bara utför!

Faschinerande att de lyckas göra deras nya arkitektur SÄMRE än deras gamla som de skapade för över TIO år sedan, alltså den som sitter i phenom II.. De borde ju åtminstone kunna göra en liten förbättring?

varför satsar de på att göra en processor me flera SÄMRE kärnor? Man vill ha så få, snabba kärnor som möjligt så det är svårt att göra flertrådade program. Anledningen till att man gör flerkärniga processorer är ju att man redan nått gränsen för hastigheten på EN kärna, och att det blir dyrt att görs den snabbare, men billigare att bara lägga till fler kärnor. Man ska ju för fan inte satsa på att få in så många kärnor som möjligt, och göra kärnorna SÄMRE för att lyckas...

Och sen stämmer det att de flesta benchmarksen är orättvisa och anpassade till intel, precis som de flesta programmen är. Amd måste alltså GÖRA en SNABBARE processor än intel för att de ska prestera lika, lite svårt att få watten all ligga på samma nivå som intel då!

Det är ju samma sak med amds grafikkort, allt är anpassat till nvidia. Så att ett långsammare nvidia kort presterar lika bra som ett snabbare amd. Amd måste alltså göra snabbare grejer än motståndaren för att ligga på samma nivå. Amd jobbar i uppförsbacke, intellekt och nvidia i nedförsbacke

Jag minns däremot att AMDs HD5000 serie överklassade ALLT nVIDIA hade för tillfället, och 6000 serien är fortfarande klassat som lika bra som nVIDIAs bästa grafikkort...

nVIDIA är ju inte ens på toppen av grafikkortsmarknaden längre, AMD tog över den delen med HD5000 serien, sedan dess så har AMD stått kvar högst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Jag minns däremot att AMDs HD5000 serie överklassade ALLT nVIDIA hade för tillfället, och 6000 serien är fortfarande klassat som lika bra som nVIDIAs bästa grafikkort...

nVIDIA är ju inte ens på toppen av grafikkortsmarknaden längre, AMD tog över den delen med HD5000 serien, sedan dess så har AMD stått kvar högst.

vad baserar du det på?

Permalänk
Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

Haha, vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Eller, jag tror jag skrattar gott åt eländet och gråter ihjäl mig inombords.

Sweclockers: Kan ni prova överklocka FX-8120:an med endast "två kärnor" aktiverade med er vattenkylningsuppställning?
Jag vill se vilken prestanda man kan förvänta sig.

EDIT: Eller är det någon som hittat detta resultat på teh internets?

Visa signatur

Permalänk

Enligt era tester så är det ju bara AMD som blivit bättre sedan 2007!

Intel ligger ju kvar på samma nivå som Q9550 med sin sandybridge i spel enligt testerna XD
http://www.sweclockers.com/image/diagram/2481?k=1f7d140cacc32...
http://www.sweclockers.com/image/diagram/2488?k=6763f62b50de4...

Så verkar ju inte bara som det är AMD som suger när det gäller att skapa datorspels CPUer ;)!

Man kan lika gärna köra på en Q9550 som man hade 2008? med ett 6990 och maxxa mer än en kille med i7 och ett 6970.... haha...

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FisheRswe:

Enligt era tester så är det ju bara AMD som blivit bättre sedan 2007!

Intel ligger ju kvar på samma nivå som Q9550 med sin sandybridge i spel enligt testerna XD
http://www.sweclockers.com/image/diagram/2481?k=1f7d140cacc32...
http://www.sweclockers.com/image/diagram/2488?k=6763f62b50de4...

Så verkar ju inte bara som det är AMD som suger när det gäller att skapa datorspels CPUer ;)!

Man kan lika gärna köra på en Q9550 som man hade 2008? med ett 6990 och maxxa mer än en kille med i7 och ett 6970.... haha...

Som så många gånger sagt förr så är det GPU som avgör i sådana upplösningar och spel, inte CPU. Det enda de graferna visar är att ingen av dem flaskar. Se graferna i lägre upplösning eller i CPU-intensiva spel som Civ5 så ser du skillnaden mellan CPUer.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Som så många gånger sagt förr så är det GPU som avgör i sådana upplösningar och spel, inte CPU.

Exakt så varför köper folk nya CPUer när en från 2007-2008 funkar exakt lika bra som en SB? (när dom endå bara ska spela)

Helt onödigt!

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FisheRswe:

Exakt så varför köper folk nya CPUer när en från 2007-2008 funkar exakt lika bra som en SB? (när dom endå bara ska spela)

Helt onödigt!

Tja allt folk är inte renodlade gamers, och det beror som sagt även på vad man ska spela om man är gamer om det har någon fördel eller inte. Benchmarksen här är ju bara några exempel. Spelar du exempelvis något som SC2, DOWII, DA eller WOW så händer det ju också en hel del vid cpu-byte.
Generellt sett så vill många ha ett någorlunda jämnt presterande system och inte bara ha hög fps där GPUn står för allt.

För en gamer som spelar GPU-fokuserade spel så går det på sätt och vis även att jämföra med SSD-"hysterin". Du får inte fler FPS av en SSD som gamer men andra mer eller mindre påtagliga förbättringar för systemet i sin helhet som många ändå eftersträvar.

Finns ju oerhört många fler sidor av det hela också men i just detta scenario.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheDaemon:

För en gamer som spelar GPU-fokuserade spel så går det på sätt och vis även att jämföra med SSD-"hysterin". Du får inte fler FPS av en SSD som gamer men andra mer eller mindre påtagliga förbättringar för systemet i sin helhet som många ändå eftersträvar.

Även om det inte höjer bildfrekvensen kanske snabbare processorer, liksom ssd:er, ger andra fördelar även för renodlade spelare; kanske går uppstart, inläsning av banor och liknande fortare?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elgot:

Även om det inte höjer bildfrekvensen kanske snabbare processorer, liksom ssd:er, ger andra fördelar även för renodlade spelare; kanske går uppstart, inläsning av banor och liknande fortare?

Ja precis som jag skrev, förbättringar för systemet i sin helhet.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av icelaw:

Glöm inte 4000 serien som sprang cirklar runt Nvidia för ett lägre pris. 4850 var ju överlägset bättre än 9800 och dessutom var det 500 kr billigare. Nvidia fick i vild panik släppa 9800 som var lite högre klockat och dumpa priserna för att ha en chans att hänga med i svängarna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24